• Utorak (08:30)

    Formula vječnost

    Umro Niki Lauda

    Trostruki svjetski prvak u Formuli 1, Niki Lauda, preminuo je u 71. godini života. Legendarni Austrijanac, jedan od najpoznatijih ličnosti u motornim utrkama osvojio je titulu Ferrari 1975. i 1977. godine, te McLaren 1984. godine. Mnogi će ga se sjećati po izvanrednom oporavku i povratku utrkama nakon što je 1976. u nesreći tijekom Grand Prixa Njemačke teško ozlijeđen (originalna snimka gore). “Njegova jedinstvena postignuća kao sportaša i poduzetnika ostaju i ostat će zapamćeni, njegova neumorna želja za akcijom, njegova neposrednost i hrabrost ostaju uzor i mjerilo za sve nas” – poručila je obitelj. BBC

    15.05. (18:30)

    Hvatanje krivina

    Hrvatska aplikacija Amodo čuva 1,4 milijuna vozača u svijetu – prati koliko dobro voze

    Korisna i dobronamjerna aplikacija – Amodo snima način vožnje i tako vozaču daje uvid u to koliko se brzo vozi, je li agresivan u prometu, koliko naglo koči i ulazi li prebrzo u zavoje, prima li pozive i slično. Svi prikupljeni podaci uparuju se s drugim podacima, kao što su dopuštene brzine na cestama i vremenski uvjeti, nakon čega aplikacija javlja vozaču koliko je bio oprezan u prometu i što bi mogao napraviti da to poboljša. Moguće je osvojiti bonuse i nagrade – vinjete za Sloveniju i Austriju, gorivo – ako se dobro vozilo. Aplikaciju koristi 1,4 milijuna vozača u svijetu, u Hrvatskoj još ne. 24 sata

    15.05. (08:30)

    Radnik najbolje radi kad radi za sebe

    Mate Rimac: 7 posto tvrtke dat ću radnicima

    Tvrtka Rimac Automobili je u deset godina od osnivanja imala ukupno 140 milijuna eura investicija u kapital, što je “više nego sve hrvatske tehnološke startup tvrtke zajedno”, kaže Mate Rimac u intervjuu Jutarnjem. Objašnjava da će Hyundaijevu investiciju (600 milijuna kuna) potrošiti na gradnja kampusa za 2.000 ljudi, razvojno-istraživačkog centra i tvornice, zapošljavanje ljudi, opremanje firme i, generalno, prelazak na serijsku proizvodnju. Što se vlasništva tiče, kaže da on da sada drži 47,7% tvrtke, kineski Camel group 14%, Hyundai 11%, Porsche 10%, Kia 2,7%, a najavljuje da će svi zaposlenici dobiti udjel – “vjerojatno će im ići ukupno sedam posto, od čistačice do direktora, ali neće svi dobiti jednak dio”. Rimac automobili sad vrijedi 500 milijuna eura.

    14.05. (09:30)

    Sveta Koreja

    Hyundai u Rimac Automobile ulaže 600 milijuna kuna

    Hyundai Motor Company ulaže 474 milijuna kuna, a Kia Motors Corporation 126 milijuna kuna u tvrtku Rimac Automobili, a za razvoj dva električna vozila visokih performansi do 2020. godine. Hyundai u ovo ulazi jer vjeruje da će mu Rimac pomoći u prijelazu na tzv. čistu mobilnost.

    30.04. (19:30)

    Nešto kao fen na kotačima

    Mate Rimac: Budućnost autoindustrije je u struji, dijeljenju i autonomnosti

    Sve su to njegove procjene i predviđanja, ali ima smisla: U sljedećih 20 godina automobili će se koristiti prema potrebi, korisnici neće biti vlasnici, a sljedeće generacije vjerojatno ih neće ni naučiti voziti. Do 2030. godine gotovo 80 posto automobila bit će autonomno, a svi će biti spojeni na internet. Do 2030. bit će više od trećine električnih automobila, do 2030. će se 90 posto automobila dijeliti. Poslovni

    18.04. (22:30)

    Strojevi iz vremena kad za smartphone i Facebook još nitko nije čuo

    70 posto auta u Hrvatskoj starije od 10 godina

    Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12,6 godina, motocikala 12,5 godina, traktora preko 30, autobusa 11,7, a teretnih automobila 11,4 godine. Neće se ovo uskoro promijeniti – 2018. godine u Hrvatskoj je bilo novoregistrirano 79.935 rabljenih te 61.745 novih osobnih automobila, a uvoz, što znači da kupovina rabljenih, raste. Index

    18.04. (20:30)

    WilksFigen

    Bruxelles: Automobili će se povezivati Wi-Fi tehnologijom, ne 5G

    Euro-parlament je odlučio da standard za povezivanje automobila putem interneta bude wi-fi tehnologija, a ne 5G mreže. Wi-Fi u prvom redu povezuje aute, a 5G automobile i uređaje u okruženju. Kritičari upozoravaju da zahtjev da nova tehnologija omogućuje modifikacije kako bi se osigurala kompatibilnost sa starijom tehnologijom nerealan i da koči inovacije. Računica je da se u biznisu automobila povezanih s internetom kriju milijarde eura prihoda proizvođačima auta, telekomima i proizvođačima opreme. Index / Reuters

  • Utorak (08:30)

    Formula vječnost

    Umro Niki Lauda

    Trostruki svjetski prvak u Formuli 1, Niki Lauda, preminuo je u 71. godini života. Legendarni Austrijanac, jedan od najpoznatijih ličnosti u motornim utrkama osvojio je titulu Ferrari 1975. i 1977. godine, te McLaren 1984. godine. Mnogi će ga se sjećati po izvanrednom oporavku i povratku utrkama nakon što je 1976. u nesreći tijekom Grand Prixa Njemačke teško ozlijeđen (originalna snimka gore). “Njegova jedinstvena postignuća kao sportaša i poduzetnika ostaju i ostat će zapamćeni, njegova neumorna želja za akcijom, njegova neposrednost i hrabrost ostaju uzor i mjerilo za sve nas” – poručila je obitelj. BBC

    15.05. (18:30)

    Hvatanje krivina

    Hrvatska aplikacija Amodo čuva 1,4 milijuna vozača u svijetu – prati koliko dobro voze

    Korisna i dobronamjerna aplikacija – Amodo snima način vožnje i tako vozaču daje uvid u to koliko se brzo vozi, je li agresivan u prometu, koliko naglo koči i ulazi li prebrzo u zavoje, prima li pozive i slično. Svi prikupljeni podaci uparuju se s drugim podacima, kao što su dopuštene brzine na cestama i vremenski uvjeti, nakon čega aplikacija javlja vozaču koliko je bio oprezan u prometu i što bi mogao napraviti da to poboljša. Moguće je osvojiti bonuse i nagrade – vinjete za Sloveniju i Austriju, gorivo – ako se dobro vozilo. Aplikaciju koristi 1,4 milijuna vozača u svijetu, u Hrvatskoj još ne. 24 sata

    15.05. (08:30)

    Radnik najbolje radi kad radi za sebe

    Mate Rimac: 7 posto tvrtke dat ću radnicima

    Tvrtka Rimac Automobili je u deset godina od osnivanja imala ukupno 140 milijuna eura investicija u kapital, što je “više nego sve hrvatske tehnološke startup tvrtke zajedno”, kaže Mate Rimac u intervjuu Jutarnjem. Objašnjava da će Hyundaijevu investiciju (600 milijuna kuna) potrošiti na gradnja kampusa za 2.000 ljudi, razvojno-istraživačkog centra i tvornice, zapošljavanje ljudi, opremanje firme i, generalno, prelazak na serijsku proizvodnju. Što se vlasništva tiče, kaže da on da sada drži 47,7% tvrtke, kineski Camel group 14%, Hyundai 11%, Porsche 10%, Kia 2,7%, a najavljuje da će svi zaposlenici dobiti udjel – “vjerojatno će im ići ukupno sedam posto, od čistačice do direktora, ali neće svi dobiti jednak dio”. Rimac automobili sad vrijedi 500 milijuna eura.

    14.05. (09:30)

    Sveta Koreja

    Hyundai u Rimac Automobile ulaže 600 milijuna kuna

    Hyundai Motor Company ulaže 474 milijuna kuna, a Kia Motors Corporation 126 milijuna kuna u tvrtku Rimac Automobili, a za razvoj dva električna vozila visokih performansi do 2020. godine. Hyundai u ovo ulazi jer vjeruje da će mu Rimac pomoći u prijelazu na tzv. čistu mobilnost.

    30.04. (19:30)

    Nešto kao fen na kotačima

    Mate Rimac: Budućnost autoindustrije je u struji, dijeljenju i autonomnosti

    Sve su to njegove procjene i predviđanja, ali ima smisla: U sljedećih 20 godina automobili će se koristiti prema potrebi, korisnici neće biti vlasnici, a sljedeće generacije vjerojatno ih neće ni naučiti voziti. Do 2030. godine gotovo 80 posto automobila bit će autonomno, a svi će biti spojeni na internet. Do 2030. bit će više od trećine električnih automobila, do 2030. će se 90 posto automobila dijeliti. Poslovni

    18.04. (22:30)

    Strojevi iz vremena kad za smartphone i Facebook još nitko nije čuo

    70 posto auta u Hrvatskoj starije od 10 godina

    Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je 12,6 godina, motocikala 12,5 godina, traktora preko 30, autobusa 11,7, a teretnih automobila 11,4 godine. Neće se ovo uskoro promijeniti – 2018. godine u Hrvatskoj je bilo novoregistrirano 79.935 rabljenih te 61.745 novih osobnih automobila, a uvoz, što znači da kupovina rabljenih, raste. Index

    18.04. (20:30)

    WilksFigen

    Bruxelles: Automobili će se povezivati Wi-Fi tehnologijom, ne 5G

    Euro-parlament je odlučio da standard za povezivanje automobila putem interneta bude wi-fi tehnologija, a ne 5G mreže. Wi-Fi u prvom redu povezuje aute, a 5G automobile i uređaje u okruženju. Kritičari upozoravaju da zahtjev da nova tehnologija omogućuje modifikacije kako bi se osigurala kompatibilnost sa starijom tehnologijom nerealan i da koči inovacije. Računica je da se u biznisu automobila povezanih s internetom kriju milijarde eura prihoda proizvođačima auta, telekomima i proizvođačima opreme. Index / Reuters