• Prekjučer (17:30)

Bilo jučer u Cannesu

Tarantino u Cannesu prikazao svoj novi film – reakcije su od “skandalozno” do “bravura”

“Tarantinov film ostavlja dojam hrpe šlaga ispod kojeg nigdje nema torte” – kaže Jurica Pavičić u Jutarnjem. Dragan Rubeša za Novi list piše da “ostaje etički dubiozna, pa čak i neukusna, Tarantinova odluka da dekonstruira masakr u Cielo Driveu i pošalje Mansonove sljedbenike na pogrešnu adresu, poštedjevši trudnu Tate i njenu škvadru. Ne samo zato što je Polanski živ”. Peter Bradshaw u Guardianu je dao filmu maksimalnu ocjenu, naglašava “ludu bravuru Tarantinovog filmaštva” i “užitak od trenutka do trenutka kojeg ovaj film pruža”. Na Rotten Tomatoes film zasad ima visokih 96%.

Prekjučer (13:30)

Još deblji hlad palmi

Jurica Pavičić: Još nitko nije osvojio Zlatnu palmu triput – ove godine bi mogao

U povijesti Cannesa nekoliko je režisera Zlatnu palmu osvajalo dvaput, još nitko triput. U ovogodišnjoj konkurenciji jedan je film koji bi svojim autorima mogao donijeti treću Zlatnu palmu – ‘Mladi Ahmed’ belgijske braće Jean-Pierrea (1951.) i Luca (1954) Dardennea, o momku iz liberalne arapske obitelji kojeg zaludi lokalni imam. Jurica Pavičić iz Jutarnjeg pogledao je film.

Srijeda (11:30)

Božja ruka redatelja

Jurica Pavičić iz Cannesa: Dokumentarac ‘Diego Maradona’ – o probisvijetu i geniju

Karizma heroja koji je ujedno i protuha tema je izvanrednog dokumentarca ‘Diego Maradona’ koji je u nedjelju prikazan na canneskom festivalu. Redatelj, Britanac Asif Kapadia napravio je dokumentarac sačinjen isključivo od arhivskih materijala, a koncentrirao se na samo sedam ključnih godina u Diegovu životu: između 1984. i 1991. kad Maradona igra u Italiji svoj najbolji nogomet u karijeri i kad je njegova karijera povezana uz Napulj, mafiju i droge – Jurica Pavičić, Jutarnji.

Utorak (21:30)

Pokret otpora

Malickov ‘Skriveni život’ – vrhunac Cannesa

‘A Hidden Life’ Terrencea Malicka, o austrijskom vojniku iz Drugog svjetskog rata koji završi u zatvoru jer odbija položiti zakletvu Trećem Reichu – “dirljivi, plemeniti i uzvišeni komad definitivni je vrhunac dosadašnje kanske konkurencije”, piše Dragan Rubeša za Novi list. Izdvojio je još dva filma, oba kineska – ‘Jezero divlje guske’ Diao Yiana ambijentiran na kineskoj asfaltnoj džungli ispranoj kišom i neonom, te ‘Živjeti i pjevati’ Johnnyja Maa, prokleto duhovita kronika o ofucanom ansamblu Pekinške opere, koji nastupa u jednako ofucanom kazalištu na periferiji Chengdua.

Ponedjeljak (08:30)

Jurica Pavičić iz Cannesa: Almodóvar je napravio svoj možda najbolji film u posljednjih deset godina

Ovog petka na canneskom je festivalu prikazan njegov najnoviji film Dolor y gloria (Bol i slava), film koji je dosad možda i najbliži tom opisu. Riječ je o filmu kojeg dio kritike ne bez razloga naziva Almodóvarovim “Osam i po”. Kroz priču o krizi ocvalog umjetnika, naime, Almodóvar se vraća na epizode, slike i motive iz svojih formativnih godina, uključujući Madrid doba movide, odrastanje uz majku te buđenje homoseksualnosti.

Nedjelja (21:30)

Europa iza fasade

Mafija regrutira djecu: Na periferiji Napulja se umire sa četrnaest godina

Posljednjih godina potreba za novim mladim članovima u krugovima talijanske mafije je izuzetno porasla. Starosna granica za dječake koji počinju sa prvim kriminalnim djelima spustila se na dob između 8 i 10 godina. Uglavnom su to djeca iz siromašnih predgrađa Napulja. Djeca siromašnih roditelja, djeca bez roditelja ili ona čiji su roditelji u zatvoru, takođe su vrlo lak plijen mafijaških grupa. Redateljica Claudia Genovesi snimila je o tome film ‘La paranza dei bambini/Piranhas’, a Al Jazzera objavila zanimljiv članak…

17.05. (11:30)

Denis Kuljiš: Novi skandal u Društvu hrvatskih filmskih redatelja?

Zanimljivu priču o svježoj spoznaji da Društvo hrvatskih filmskih redatelja (DHFR) na ima računu 29 milijuna kuna u vrijeme opće besparice u kulturi donosi Denis Kuljiš u svom ekspresivnom i čitkom stilu: “Novcem Društva upravlja svemoćni ZAMP. Nadzor nad DHFR provodi Državni zavod za intelektualno vlasništvo, kojemu je na čelu zaslužna funkcionerka koja već dugo funkcinira imenovana na tu funkciju još u doba predsjednikovanja dr. Ive Josipovića. A on je, naravno, duhovni otac ZAMP-a. U ovoj složenoj priči mali je broj aktera. No, sad su javnosti napokon otkrivene pojedinosti o ”tijekovima novca”, jer je Ministarstvo financija, prema novoj uredbi EU, po prvi put publiciralo izvješće o poslovanju te udruge koja raspolaže novcem audio-vizualnih autorskih prava…”

• Jučer (14:00)

Od 25. svibnja, u subotu, kreće Animafest Open-Air, besplatni kino-piknik na zagrebačkom Zrinjevcu, prvi film francuski dugometražni ‘Veliki Zli Lisac i druge priče’, početak projekcije u 22h

Iscrpnije...