Ove zemlje imale su velike planove za svoju budućnost, a za to su im trebali saveznici. Međutim, nije se radilo o klasičnom savezu u kojem, ako napadnete jednu zemlju, napali ste sve tri. Italija i Austrija ipak su bile žestoki protivnici u proteklom periodu, a ljudi koji su ratovali za neovisnost Italije od Habsburgovaca još uvijek su bili živi i nikako nisu mogli vidjeti Austriju kao talijansku saveznicu. Zato se u talijanskoj javnosti savez predstavljao kao obrambeni pakt između Italije i Njemačke. Savez je oformio koaliciju zemalja koje će ratovati s Antantom u Prvom svjetskom ratu. Italija je promijenila mišljenje 1915. godine, kada su joj sile Antante ponudile istočni Jadran. Ideju o vojnom savezu protiv njemačkih neprijatelja izmislio je sam Otto von Bismarck, čovjek koji je ujedinio Njemačku i htio samo najbolje za svoju novu zemlju. Ipak, nije doživio naredni period u kojem su njegovi nasljednici tu istu zemlju vodili u propast. Index
U skladu s ciljevima biološke raznolikosti EU-a, obnova rijeka uklanjanjem brana nastavlja rasti. U 2023. godini uklonjeno je 487 prepreka u 15 europskih zemalja – što predstavlja povećanje od 50% u odnosu na već rekordni broj prethodne godine. To je rezultiralo ponovnim povezivanjem preko 4 300 kilometara tokova rijeka, potičući oporavak bioraznolikosti, obnavljajući ekosustave i povećavajući klimatsku otpornost zajednica, gospodarstava i prirode. Unatoč trenutnom rastućem trendu uklanjanja brana, europske rijeke i dalje fragmentira više od 1,2 milijuna prepreka, od kojih je preko 150 000 zastarjelo. Velik broj njih predstavlja značajnu opasnost za ljude i divlje vrste. Mnogima prijeti i urušavanje ugrožavajući tako živote i imovinu, ali i uzrokujući značajnu ekonomsku štetu. Brane su opasnost i za kajakaše i druge rekreativce, koji su u nemalom broju doživjeli nesreće. Green
Najekskluzivnija vožnja Europom je Venecijanski Simplon-Orient-Express linija, vraćajući putnike u glamur 20. stoljeća. Riječ je luksuznom putovanju za koje karta u jednom smjeru po osobi stoji 4000 eura. Za nešto manje novaca – 70 eura po osobi u jednom smjeru, možete putovati najljepšom europskom željezničkom linijom koja prolazi između Chura ili St. Moritza u Švicarskoj do Tirana u Italiji preko Berninskog prijevoja. Ova 120 godina stara ruta ponosno nosi titulu UNESCO-ve svjetske baštine. Cinque Terre Expressom po talijanskoj obali možete putovati za samo 14,80 eura, a kroz najljepše balkanske krajolike možete putovati za samo 24 eura na liniji Beograd – Bar. West Highland linija u Škotskoj posebno je zanimljiva za sve ljubitelje prekrasne prirode i čarobnog svijeta Harryja Pottera jer linija prolazi preko Glenfinnan vijadukta, koji je bio i zvijezda filmova. Cijena jednosmjernih karata kreće se od 19,50 eura po osobi. Grčka željeznica Odontotos pruža ludu vožnju na 720 metara nadmorske visine za samo 9,50 eura po osobi u jednom smjeru. (Green.hr)
Europa je poželjna destinacija za svakoga tko želi ulagati u drugu nekretninu, a popularna je i među ljudima koji se žele ondje trajno preseliti. Razlog tome je jednostavan. Europa nudi širok spektar kultura, klima i načina života. Međutim, izbor gdje kupiti nekretninu može biti težak. Popis donosi Poslovni:
Nakon šokantne izborne pobjede radikalnog desničara u Nizozemskoj, europske elite nervozno skeniraju politički krajolik u potrazi za nagovještajima bliske budućnosti – svi se pitaju ima li neki novi kandidat krajnje desnice šanse na izborima. Ono što mogu vidjeti dovoljno je da izazove jezu na kralježnici svakog političara centra koji voli EU: u gotovo desetak europskih zemalja, uključujući Francusku i Njemačku, tvrdokorne antiimigracijske stranke, neke od njih ekstremnije od Wildersa, trenutno vode u anketama, ili su na drugom mjestu i dišu za vratom vodećoj opciji. Ekstremna desnica pokušava stvoriti “civilizacijsko pitanje” oko borbe protiv diskriminacije, a prijetnja terorizma i njegov učinak na birače također guraju prema rubu glavne stranke. Jutarnji, Politico
Troškovi iskorištavanja energije vjetra i sunca, kao i troškovi baterija i električnih vozila značajno su pali tijekom posljednjeg desetljeća, što je rezultiralo time da ove tehnologije sve više zamjenjuju fosilna goriva. Energetska sigurnost također je postala glavni prioritet na međunarodnom planu, što dovodi do pojačanog političkog pritiska za obnovljivim izvorima energije. Europa je klimatski predvodnik u svim scenarijima, ali za postizanje kratkoročnih ciljeva emisija nužan je pristup kritičnim komponentama čistog opskrbnog lanca i regionalna suradnja. Vjetar i sunce glavne su tehnologije u tzv. “energetskom miksu” – kombinaciji različitih izvora energije – čak i u klimatski najmanje optimističnom scenariju, spominju u izvješću iz najvećeg europskog proizvođača obnovljive energije. Green
“Svježe pečeni kruh po razumnoj cijeni koji se može nabaviti blizu kuće, a nije pun konzervansa“, jedna je od stvari koje Europljani podrazumijevaju, a u Americi su luksuz. Hrana je jedna od pet stvari iz svakodnevnog života koje je Daily Mail izdvojio analizirajući forume i društvene mreže, a na kojoj Amerikanci zavide Europljanima, prenosi Punkufer:
Da prema gostoljubivosti radimo regije… Bored Panda
Za zaposlene s punim radnim vremenom prosječno radno vrijeme u tjednu kretalo se od 37,4 sata u Finskoj do 41,3 sata u drugim zemljama EU-a 2022. godine. Za Hrvatsku podatak kaže da je to iznosilo 38,8 sati. Turska je imala najduži radni tjedan od 42,9 sati u 2020. godini, što je posljednji podatak. Nakon Turske slijede Crna Gora (42,8 sati, podaci iz 2020.) i Srbija (42,3 sata). To su zemlje s prosječnim radnim tjednom dužim od 40 sati. Nakon Grčke i Rumunjske slijede Poljska (39,5 sati), Bugarska (39,2 sata) i Sjeverna Makedonija (39 sati). Sve ovo sugerira da ljudi u balkanskim zemljama imaju najdulje prosječno radno vrijeme tjedno. Najkraće u tjednu rade Nizozemci, Austrijanci i Norvežani. Za zaposlene s nepunim radnim vremenom prosječni radni tjedan varirao je od 17,8 sati u Portugalu do 27 sati u Rumunjskoj. Prosjek u zemljama EU-a 2022. bio je 21,8 sati. Vrijeme koje su tjedno radili zaposlenici na nepuno radno vrijeme u Hrvatskoj iznosio je 21,2 sata. Nacional
Za razliku od SAD-a gdje je samo 2022. ubijeno ili ozlijeđeno rekordnih 6000 djece u masovnim pucnjavama u školama, u Europi je u posljednjem desetljeću zabilježeno desetak takvih napada. Posljednji slučaj školskog masakra u Europi dogodio se 2019. kad je u Poljskoj 18-godišnjak, bivši učenik škole u gradu Brześć Kujawski, otvorio vatru na učenike i učitelje. Godine 2017. na jugoistoku Francuske 17-godišnjak je pucao iz pištolja i ranio četvero učenika. U Barceloni je 2015. 13-godišnjak ubio jednog učitelja i ranio četvero djece. U posljednjih deset godina na Starom Kontinentu zabilježeno je još šest masovnih pucnjava u školama – po jedna u Estoniji i Njemačkoj te četiri u Rusiji. U Švicarskoj, jednoj od europskih zemalja s najvećim brojem vatrenog oružja po stanovniku, nikad nije bilo pucnjave u školi. Naime, obrazovni sustav te zemlje rano uči djecu da traže kompromise umjesto da ulaze u otvorene sukobe. Jutarnji