40% više oglasa za posao, najviše za turizam i ugostiteljstvo
U prvih šest mjeseci 2016. na portalu MojPosao objavljeno je 16.000 oglasa za posao, što je povećanje od čak 40% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Među najtraženijim zanimanjima u prvoj polovici 2016. dominiraju zanimanja iz područja turizma i ugostiteljstva, što ne čudi obzirom da upravo ta kategorija čini četvrtinu svih oglasa objavljenih na portalu. Najtraženija zanimanja u prvoj polovici 2016. bila su: konobar, kuhar, prodavač, programer, vozač, prodajni predstavnik, pomoćni radnik u kuhinji.
Zabilježen je i porast broja oglasa za rad u inozemstvu – više od 450 oglasa, najviše za Njemačku, a zatim za Češku, Poljsku i Švicarsku.
Najveća ponuda zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:
– Turizam i ugostiteljstvo – 25% oglasa
– Prodaja (Trgovina) – 18% oglasa
– Proizvodnja i zanatske usluge – 12% oglasa
Najveća potražnja (broj profila) zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:
– Prodaja (Trgovina) – 30% profila
– Administrativna zanimanja – 21% profila
– Turizam i ugostiteljstvo – 20% profila
54% posloprimaca bilo je zainteresirano za stalni posao, dok ih je trećina (32%) zainteresirana za rad na određeno. Čak 12% tražitelja posla bilo je zainteresirano za honorarni rad, a njih 11% za sezonski posao.
Najtraženiji je radnik – sa srednjom stručnom spremom
Tijekom prvih šest mjeseci poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 54% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj. S druge strane, 57% posloprimaca je u svojim online životopisima kao stupanj obrazovanja navelo srednju stručnu spremu. Broj oglasa i broj životopisa u kojima se navodila visoka stručna sprema iznosio je 27% oglasa i 16% životopisa.
Od kandidata se u prosjeku očekuje 2 godine i 4 mjeseca radnog iskustva. U 46% oglasa tražilo se poznavanje stranih jezika i to prvenstveno engleskog jezika. U 23% oglasa tražilo se napredno poznavanje engleskog, u 10% osnovno, a u 6% oglasa tražilo se poznavanje poslovnog engleskog. Njemački jezik tražio se u 11% oglasa, a ostali jezici su manje zastupljeni. U 30% oglasa tražilo se poznavanje rada na računalu, u većini oglasa se navedeni uvjet odnosio na poznavanje rada u Wordu i Excelu. Radno iskustvo je traženo u malo više od polovice oglasa (52%) i to u prosječnom trajanju od 2 godine i 4 mjeseca.
Porast oglasa za rad u inozemstvu
Do sada je u 2016. godini objavljeno više od 450 oglasa za rad u inozemstvu, što je 35% više nego u istom razdoblju prošle godine. Najviše oglasa objavljeno je za radna mjesta u Njemačkoj, a slijede oglasi za rad u Češkoj, Poljskoj i Švicarskoj.