Hrvatska udruga za zaštitu potrošača primila je prošle godine oko 11.000 pritužbi građana koji su nezadovoljni novim Zakonom o obveznim odnosima - Monitor.hr
09.01. (14:00)

Daleko smo mi od Švedske

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača primila je prošle godine oko 11.000 pritužbi građana koji su nezadovoljni novim Zakonom o obveznim odnosima

Izmjene Zakona koje su izazvale nezadovoljstvo među potrošačima stupile su na snagu prije godinu dana. Kupnja novih uređaja postala je poprilično riskantna, jer ako se novi uređaj pokaže neispravnim, kupci su suočeni s ograničenjima. Naime, prema novim pravilima, zamjena novim uređajem nije opcija, već je potrebno čekati na popravak. Ana Knežević, predsjednica udruge, ističe kako su uređaji loše kvalitete, bez obzira na marku i cijenu. Unatoč izmjenama zakona s ciljem smanjenja elektroničkog otpada, potrošači su često prisiljeni kupovati nove uređaje umjesto da ih zamijene ili poprave. Uz to, nedostatak preciznosti u zakonu oko razumnog roka za popravak dodatno otežava situaciju. Pojedine europske zemlje stale su na stranu potrošača i mjerama ih zaštitile od potencijalnih prevara proizvođača. Austrija je uvela oznaku koja se dodjeljuje za električne uređaje koji dulje traju i lakše se popravljaju, u Francuskoj je zakonom zabranjeno programirano kvarenje, dok Šveđani imaju pravo na poreznu olakšicu kada uređaje nose na popravak. Biljana Borzan, eurozastupnica, ističe važnost jednakih standarda kvalitete na tržištu EU. Najavljen je novi zakona na razini EU koji bi trebao spriječiti programirano kvarenje. (Index)


Slične vijesti