Jako dobro 'dekodiramo' emotikone, čak i kada se ne slažu s riječima - Monitor.hr
16.11.2021. (22:30)

Procesori su nam dobro podešeni

Jako dobro ‘dekodiramo’ emotikone, čak i kada se ne slažu s riječima

Prvi emoji stvoreni su u Japanu krajem devedesetih kako bi se skratilo vrijeme i podaci potrebni za sricanje riječi. Danas su gotovo nezaobilazni u online komunikaciji. Novo istraživanje sugerira da većina ljudi može lako razumjeti emoji kada izravno zamjenjuje riječ, poput ikone za automobil umjesto riječi “auto”, ali nam treba oko 50 posto više vremena da shvatimo ikonu. Kako naš mozak čita rečenice s emojijima, zanimalo je istraživače koji su proveli online istraživanje čitanja s izvornim njemačkim govornicima. U eksperimentu su sudionicima prikazivane rečenice, riječ po riječ. Kad bi pročitali jednu, prikazala bi im se druga riječ, a ponekad bi pojedine riječi bile zamijenjene emotikonom. Autori rada tvrde da se emojiji, prema rezultatima istraživanja, tumače na način ovisan o kontekstu. Bug


Slične vijesti

27.10.2021. (09:00)

Virtualni i stvarni svijet

Boba Đuderija: Ovo su vremena nepodnošljive lakoće umiranja. I još nepodnošljivije lakoće keženja

Mali osvrt ovako usput: netko objavi da mu je umro netko drag, pa ljudi ispod nakelje gifove koji prikazuju ogromnu glavurdu koja lije krokodilske suze. To je vjerojatno zamišljeno kao izraz sućuti, ali ja to doživim kao sprdačinu. Zamisli da u onome što nazivamo ‘stvarni život’ sretneš nekog na ulici, on te pita kako si, ti kažeš umrla mi je, štajaznam, baka koju sam jako volio, a osoba ispred tebe se razvali od histeričnog plača dok joj se istovremeno glava uveća jedno tri puta. Nemojte mi reći da ne biste malo ustuknuli i pomislili da se dotična osoba u stvari izruguje s vašom tugom – piše Boba Đuderija. RTL

24.01.2017. (10:34)

Prava značenja učestalih emotikona

15.10.2015. (18:58)

Kompromisno rješenje

Emotikoni kao alternativa ‘lajku’ na Facebooku

Prema novim izvješćima, Facebook neće dobiti gumb s palcem okrenutim prema dolje već niz emotikona kojima će korisnici moći izraziti svoje osjećaje. Emotikoni će prikazivati srce, sretno i tužno lice te iznenađen i ljut izraz lica. Tim emotikonima će korisnici moći prikladno izraziti sućut, podršku ili čuđenje na nečiji post bez da ga uvrijede “dislike” gumbom. Emotikoni će se nalaziti pored „sviđa mi se“ gumba, a uskoro će se početi testirati u Španjolskoj i Irskoj. The Verge, Engadget, BBC

13.08.2015. (16:44)

Like an Egyptian

Uništavaju li nam emotikoni jezik?

Emotikoni – ikonice nasmijanih lica koja pokazuju različite emocije i njihovi nasljedici, ’emojiji’ – ikone koje ilustriraju gotovo bilo što, od Djeda Božićnjaka do hrpice izmeta – postali su toliko popularni među mladima koji komuniciraju SMS-om i mejlom da neki i ne koriste riječi. Ne morate znati strane jezike – a ni čitati! To je zabrinulo starije generacije, uključujući akademike, koji počinju strahovati zbog popularnosti komunikacije piktogramima i posljedice koje ostavlja na jezik i književnost, piše Huffington Post.

11.08.2015. (12:48)

:D

LOL je zastario, u modi su ‘haha’, ‘hehe’ i emotikoni

Akronim za laugh(ing) out loud, nekoć sveprisutan LOL, odlazi u ropotarnicu povijesti (barem do novog revivala), pokazuje istraživanje Facebooka o “e-smijanju”. Naime, na društvenoj mreži “lola” tek 1,9% korisnika, i to uglavnom žene starije dobi, dok ostatak korisnika preferira onomatopeje “haha” (51,4%) i “hehe” (13,1%) te emotikone (33,7%). Također, muškarci više vole onomatopeje, dok su ženama draži emotikoni. Jutarnji

01.01.2015. (08:55)

Vratili se na komuniciranje simbolima

Emotikon ♥ (srce) je najpopularnija riječ 2014.

Najpopularnija riječ 2014. godine nije zapravo bila riječ, navodi se u novom istraživanju globalnog korištenja engleskog jezika, to je emotikon ♥ (srce). “Emotikon koji simbolizira srce i ljubav pojavljuje se milijardama puta dnevno diljem svijeta – preko jezika i kultura”, tvrdi Global Language Monitor u svom izvješću o najkorištenijoj riječi u engleskom jeziku, dodajući da je to “prvi put da je ideograf dobio ovu titulu.”. The Verge