Lažni poslovi: Ako je oglas predobar da bi bio istinit, vjerojatno nije - Monitor.hr
19.07.2023. (18:00)

Ne daj se navući

Lažni poslovi: Ako je oglas predobar da bi bio istinit, vjerojatno nije

– Hej, izbacilo mi je tvoj profil preko zajedničkih prijatelja pa sam ti se odlučila javiti. Imaš baš lijepe slike, zračiš pozitivom, htjela sam te samo nešto pitati. Imaš minutu možda? – poruka je to koju je gotovo svaki korisnik društvenih mreža barem jednom dobio na svoj profil. Ipak, od naizgled simpatične poruke mnogima se diže kosa na glavi jer se takve često šire grupama na Facebooku i drugim komunikacijskim kanalima uz vrišteće upozorenje da se radi o prijevari. Iako na prvu izgleda kao prijevara, to ne mora uvijek biti istina zato što je mrežni marketing u posljednjih nekoliko godina itekako postao popularan. Često se uspoređuje s piramidalnom prijevarom, no te dvije pojave nikako nisu istoznačnice. Mrežni marketing legalna je praksa brojnih kompanija, no to ne znači da osobe kojima se jave odmah čeka legitiman posao u marketingu. Lider


Slične vijesti

16.06.2017. (15:36)

Za ugodnije surfanje

Googleov odgovor na porast ad blockera: Nova opcija na Chromeu od iduće godine

U 2018. godini Google u svoj pretraživač Chrome planira ugraditi novu opciju blokiranja oglasa koja će zaustaviti prikazivanje „loših“ oglasnih formata, piše Wall Street Journal. Ova bi mjera trebala pomoći stati na kraj oglasima koji bilježe loše korisničko iskustvo. Krajem godine, Google je sudjelovao u organiziranju zajedničke inicijative trgovačkih društava, oglašivača, izdavača i oglašivačkih agencija koji žele spriječiti pojavu loših oglasa. Koalicija za bolje oglase želi postati regulatorom web-oglasa i spriječiti daljnji rast upotrebe ad blockera, alata za blokiranja oglasa čija se upotreba munjevito širi.

26.01.2017. (18:18)

Direktor Deep Focusa: Budućnost internetskog oglašavanja je manje, ali boljih oglasa

01.07.2016. (07:24)

Udruga Blokirani

Pobjeda njemačkog izdavača nad adblockerima

Njemačka medijska kuća Axel Springer, u čijem sastavu posluju među ostalima Bild, Die Welt i Business Insider, dobila je tužbu protiv kompanije Eyeo, vlasnika Adblock Plus za blokiranje internetskih oglasa. Tužba se odnosila na praksu tvrtke da internetskim portalima naplaćuje uključivanje na “bijelu listu” onih čije oglase Adblock ipak propušta do korisnika. Axel Springeru sada će to biti besplatno, no time je cijeli poslovni model kod kojeg Adblock živi proglašen ilegalnim jer se kosi sa zakonom o slobodi tržišnog natjecanja. Bug

19.01.2016. (11:39)

U 2015. objavljeno 88% više oglasa za rad u inozemstvu nego 2014.

Na portalu MojPosao u 2015. objavljeno je gotovo 1.000 natječaja za radna mjesta u inozemstvu, što je čak 88% više u odnosu na godinu ranije.

Gotovo tri četvrtine oglasa za inozemstvo odnosilo se na zemlje Europske unije (72%) i to najvećim dijelom na Njemačku za koju je objavljeno više od 400 oglasa te Mađarsku i Austriju. Izvan Europske unije najviše je oglasa bilo za Sjedinjene Američke Države i Ujedinjene Arapske Emirate.

Raste broj oglasa za stalni radni odnos

Najtraženija zanimanja u inozemstvu u 2015. bila su: programer, medicinska sestra, inženjer strojarstva, vozač kamiona te zavarivač.

Najviše oglasa za inozemstvo zabilježeno je u sljedećim kategorijama zanimanja:

– IT i telekomunikacije – 20%

– Proizvodnja i zanatske usluge – 17%

– Instalacije, održavanje i popravci – 16%

U 2015. od ukupnog broja objavljenih oglasa za rad u inozemstvu, u njih čak 85% nudio se stalni radni odnos, što je više nego 2014. godine kada je za stalni radni odnos bilo objavljeno 73% oglasa. Djelatnici za rad na određeno vrijeme tražili su se u 36%, a sezonski u svega 2% oglasa.

Za posao u inozemstvo bitno je iskustvo, traži se čak tri i pol godine

Kao i prethodne godine, u polovici (52%) oglasa uvjet je bilo radno iskustvo na istim ili sličnim poslovima, pri čemu se u prosjeku tražilo 3 godine i 3 mjeseca radnog iskustva što je više nego što poslodavci inače traže (u svim oglasima u 2015. tražilo se iskustvo od prosječno 2,5 godine).

Poslodavci su prethodne godine tražili kandidate neovisno o stručnoj spremi (37%), dok su se s visokom stručnom spremom tražili u 29% oglasa, kao i kandidati sa srednjom stručnom spremom (29%). U 17% oglasa tražena je bila viša stručna sprema.

*Poslodavci su mogli označiti više stručnih sprema za jedno radno mjesto

U 85% oglasa tražilo se poznavanje nekog stranog jezika što je povećanje od 8% u odnosu na 2014.

Napredno, odnosno profesionalno poznavanje engleskog jezika navedeno je kao uvjet u 51% oglasa, dok se osnovno poznavanje engleskog tražilo u 7% oglasa. Napredno poznavanje njemačkog tražilo se u 33%, a osnovno poznavanje u 19% oglasa.

04.01.2016. (10:24)

U 2015. porast broja oglasa za više od 31%

Prema godišnjem izvještaju tržišta rada portala MojPosao, najtraženija zanimanja u 2015. bila su: konobar, prodavač, programer, kuhar, prodajni predstavnik, frizer, knjigovođa, administrator, vozač kamiona te komercijalist.

Najveća ponuda oglasa zabilježena je u sljedećim kategorijama zanimanja:

– Prodaja (Trgovina) – 18% oglasa

– Turizam i ugostiteljstvo – 18% oglasa

– Proizvodnja i zanatske usluge – 13% oglasa

Najveća potražnja (broj profila) je u sljedećim kategorijama:

– Prodaja (Trgovina) – 30% životopisa

– Administrativna zanimanja – 20% životopisa

– Turizam i ugostiteljstvo – 18% životopisa

*u jednom oglasu/životopisu moguće je naznačiti više kategorija zaposlenja

S obzirom na vrstu zaposlenja, u 2015. je objavljeno ukupno 59% oglasa za rad na neodređeno, što gotovo isto kao i u 2014. godini kada se u 58% oglasa nudio rad na neodređeno.

Ugovor na određeno se u protekloj nudio u 51% oglasa, dok su se honorarni djelatnici tražili u 6% oglasa, a 3% oglasa se odnosilo na studentske poslove (oglasi predviđaju mogućnost obilježavanje više vrsta zaposlenja za isto radno mjesto).

S druge strane, 54% tražitelja posla je bilo zainteresirano za stalni posao, a trećina ih bila zainteresirana i za rad na određeno (32%). Za honorarni posao bilo je zainteresirano 13% tražitelja posla, a za sezonski njih 11%.

Iz raspoloživih podataka nije moguće zaključiti je li riječ o posloprimcima koji traže dodatni posao ili posloprimcima koji u nedostatku zaposlenja traže bilo kakav posao.

Nedostaje visokoobrazovanog kadara

Direktor portala MojPosao, Igor Žonja, komentira situaciju na tržištu rada:

„Primjećujemo pozitivna kretanja na tržištu rada, ponuda oglasa je značajno veća nego što bi se to moglo zaključiti iz godišnjeg rasta BDP-a. Jedan dio se odnosi na fluktuaciju i iznimno veliki rast ponude iz inozemstva.

Dok god ponuda srednje stručne spreme odgovara potražnji, još uvijek postoji puno veća potreba za višom i visokom stručnom spremom nego što je ponuđeno u našoj bazi profila. Jasno postoje nerazmjeri kod pojedinih zanimanja.

Najtraženije zanimanja kod srednje stručne spreme su ostala ista, kod visoke stručne spreme su ekonomisti na prvom mjestu i pojavila se povećana potreba za građevinskim inženjerima.“

Najčešće se traže kandidati sa srednjom stručnom spremom

Tijekom 2015. godine poslodavci su najčešće tražili kandidate sa srednjom stručnom spremom – u 50% oglasa srednja stručna sprema bila je uvjet za uspješnu prijavu na natječaj.

S druge strane, 56% posloprimaca je u svojim životopisima kao stupanj obrazovanja navelo srednju stručnu spremu.

Zaposlenike s višom stručnom spremom tražilo se u 21% oglasa, dok isti stupanj obrazovanja je u svojim životopisima navelo 7% tražitelja posla.

U 34% oglasa kao uvjet je bila navedena visoka stručna sprema, a isto je u svojim životopisima navelo 17% tražitelja posla.

Najčešći uvjeti u oglasu: napredni engleski i radno iskustvo od 2 godine i 6 mjeseci

Poznavanje stranih jezika tražilo se u 49% oglasa.

U najvećem broju oglasa tražilo se napredno znanje engleskog jezika (54% oglasa), a osnovno poznavanje engleskog jezika tražilo se u 19% oglasa. Ostali jezici su manje zastupljeni.

Najviše posloprimaca u svojim životopisima navodi napredno poznavanje engleskog jezika (38%), dok ih 23% navodi profesionalno poznavanje. Osnovno poznavanje engleskog jezika navodi 19% tražitelja posla.

Njemački jezik je drugi po zastupljenosti – 22% posloprimaca navodi osnovno poznavanje njemačkog jezika. Na trećem mjestu nalazi se talijanski čije temelje poznaje 10% tražitelja posla.

U trećini oglasa (31%) tražilo se poznavanje rada na računalu, i to većinom poznavanje rada u Wordu i Excelu.

U polovici oglasa tražilo se radno iskustvo (52%) i to prosječno 2 godine i 6 mjeseci.

Značajan porast broja oglasa u inozemstvu

Tijekom 2015. godine poslodavci su objavili gotovo 1.000 oglasa za poslove u inozemstvu. U odnosu na 2014. godinu to je rast od čak 88%. Najviše oglasa u inozemstvu objavljeno je za Njemačku, Mađarsku i Austriju.

08.07.2015. (19:44)

Realistična tražilica

Ženama se na Googleu rjeđe prikazuju oglasi za visoko plaćene poslove

Mnogo je manja vjerojatnost da će se ženama prikazati Googleovi oglasi za visoko plaćene poslove nego muškarcima, otkrilo je istraživanje u kojem su znanstvenici s Carnegie Mellona napravili 17 370 lažnih profila tražitelja posla, kojima se ukupno prikazalo 600 000 oglasa. Profiliranje korisnika u oglašavanju samo je po sebi diskriminatorno jer različito tretira ljude s obzirom na ponašanje i osobne podatke, no to ima svoju mračnu stranu, pokazali su istraživači. Guardian

10.01.2015. (19:50)

Njihov dodir liječi

"Maserke" iz oglasa zarađuju i do 1.000 kuna na dan

U oglasima ove se “maserke” reklamiraju ne spominjući osnovni razlog zbog kojih im klijenti dolaze i plaćaju 500 kuna sat vremena tretmana. U stvarnosti, klijenti uz standardnu masažu dobiju i tzv. happy end, a poduzetne djevojke na ovaj način mogu zaraditi prilično impresivnih tisuću kuna na dan. Dnevnik.hr