Top pet marketinških lekcija kultnih reklama - Monitor.hr
17.02.2023. (10:00)

Promidžbeni program

Top pet marketinških lekcija kultnih reklama

Reklame koje se prikazuju tijekom Super Bowla najskuplje su (i najvrjednije) na planetu: oglašivači ulažu milijune u kreativu i zakup medijskog prostora, nameću trendove u svijetu marketinga, ali i reflektiraju trenutačno stanje u kulturi. Reklame su interes publike počele privlačiti tijekom osamdesetih, točnije 1984. s Apple-om.

Najpoučnije kampanje:

  • 1. Coca-Cola, ‘Hey Kid, Catch!‘ (1979.)
  • 2. Cadillac, ‘Edward Sccissorhands‘ (2021.)
  • 3. Snickers, ‘Betty White‘ (2010.)
  • 4. E-Trade, ‘The Talking Baby‘ (2008.)
  • 5. Budweiser, ‘The Talking Frogs‘

Coca-Cola uči da brendovi trebaju kreirati sadržaj koji gađa uobičajene emocije ciljane publike. Cadillac igra na nostalgiju, Snickers je zahvatio sve generacije, E-Trade je s bebom koja govori postigao jednostavan izričaj koji je i “bebama jasan”, dok je Budweiser donio zabavan dijalog, pokazavši kreativnost u scenariju. Lider


Slične vijesti

Jučer (13:00)

A sada, reklame

Navike korisnika streaming servisa se stalno mijenjaju, tvrtke sve više traže izvore prihoda van pretplata

Promjene u preferencijama potrošača, zajedno s neizvjesnostima u vezi s kontinuiranim utjecajem digitalne transformacije i novih tehnologija poput generativne umjetne inteligencije, pokreću val transformacije u poslovnim modelima. Kako bi osigurali svoj udio u rastućim izvorima prihoda koje smo utvrdili, tržišni igrači moraju preispitati kako njihove kompanije stvaraju, isporučuju i zadržavaju vrijednost. To podrazumijeva iskorištavanje rasta oglašavanja te istovremeno iskorištavanje snažnog potencijala umjetne inteligencije. Koliko je sektor zabave i medija lukrativan, ukazuju prihodi, koji su globalno porasli za 5 posto, na 2,5 bilijuna eura, što je više od ukupnog rasta svjetskog gospodarstva.  Na kraćem roku, očekuje se da će prihodi od oglašavanja već 2026. probiti granicu od bilijun dolara te da će činiti više od 55 posto ukupnog rasta prihoda. Poslovni

12.07. (15:00)

Toči Joško, toči do vrha!

Hrvatska je odavno ispala s prvenstva, a i dalje se vrte reklame s reprezentativcima: ‘Tvrtke su ušle u svjestan rizik’

Reprezentacija se s Europskog prvenstva relativno brzo vratila kući, a kampanje još uvijek traju. Kompanije koje su platile oglašavanje tijekom Prvenstva, pojašnjava, željele su iskoristiti snažan emocionalni učinak koji ovakvo nogometno natjecanje ima na ljude, i svoje brendove povezati s pozitivnim emocijama koje ljudi doživljavaju zbog sportskih uspjeha. Jasno je da je splasnula euforija, no valja istaknuti da su oglašivači zakupili određeni oglasni prostor u medijima nadajući se što boljem plasmanu i gledanosti utakmica i sad ga moraju iskoristiti. Na internetu još uvijek mogu preinačiti svoje reklame dok na TV-u teško. Drugo je pitanje koliko naši sportaši zarade s reklamama. Hrvatska je relativno malo tržište a i ne radi se o globalnim kompanijama. No, honorari bi mogli iznositi nekoliko desetaka tisuća eura, kaže analitičar za Forbes.

12.02. (08:00)

Walkin' like Talken

Najbolje reklame ovogodišnjeg Super Bowla

Sekunda oglašavanja na Super Bowlu košta 233 tisuće dolara. Drugim riječima, za spot od 30 sekundi netko će iskeširati sedam milijuna dolara. No ovaj podivljali konzumerizam očito pali jer Super Bowl je u Americi ogroman zbog svega navedenog, a u ostatku svijeta barem donekle zanimljiv zbog nastupa i reklama. Najbolje reklame izabrali na Indexu.

27.11.2023. (09:00)

Dobrom proizvodu ne treba reklama

Egzistencijalna kriza reklamne industrije

Američki trgovci ove godine su potrošili preko vrtoglavih 350 milijardi dolara na oglašavanje: čak i brzinska računica jasno pokazuje kako se i kod najmanjeg rasipanja zapravo radi o ogromnom novcu. Nije problem samo u rasipanju novca već, što je i mnogo važnije, u fundamentalnoj i egzistencijalnoj “krizi povjerenja” koja pogađa reklamnu industriju. Problem je što sami potrošači ne vjeruju oglasima, biznisi ne vjeruju medijskim agencijama, dok tvrtke poput Googlea i Mete imaju preveliku moć. Problem je u samom poslovnom modelu koji se temelji na transakcijama, poticajima i provizijama. Pokraj nepovjerenja, širi se ravnoteža između najboljih interesa dviju strana. Forbes

14.09.2023. (15:00)

Dobro je nekad vratiti se mraku

Velike svjetleće reklame postaju sve veći problem: krše se pravilnici, a sankcija nema

Reklame se postavljaju doslovno ljudima pred prozore, čime se prvenstveno uništava privatnost i degradira kvaliteta života u gradovima. Povećanje svjetlosnog onečišćenja je tu zapravo sekundarni problem. Oglašivačke tvrtke čak imaju sustave koji mjere prolazak vozila i tip vozila, a oglašivački totemi imaju mogućnost detektirati je li koji prolaznik pogledao u sam oglas. Dakle, sve je podređeno što većem ometanju pažnje. Došlo je do toliko apsurdnih situacija da građane, koji se pobune protiv postavljanja svijetlećih reklama praktički pred njihovim prozorima, tuže same oglašivačke tvrtke za ometanje poslovanja. Primjer jednog slučaja prenio je Jutarnji. Da apsurd bude veći, u Zakonu o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja, odnosno pripadajućem Pravilniku o zonama rasvijetljenosti postoje zabrane i ograničenja za svijetleće reklame, no one se gotovo uopće ne poštuju. Eko rasvjeta

21.07.2023. (20:00)

Noć gutača

Predobro osmišljene reklame

Neki su si marketinški timovi stvarno dali truda i na vrlo kreativan način probili granice oglašavanja. Primjer je McDonaldsov pješački prijelaz u Zurichu, Axe koji se poigrao znakovima za izlaz u nuždi, Jean Claude Van Damme između dva Volvo kamiona, Bic britvica kod jumbo plakata s dijelom gdje je pokošena trava, Lego koji potiče imaginaciju, genijalna reklama koja podsjeća na važnost zdravlja zubi, a valja spomenuti Porsche, KitKat i FedEx koji se ističu s nekoliko vrijednih primjera. Doc Journals

29.11.2022. (11:00)

Ljudi nisu Teletubbiesi

Native oglašavanje – bastard marketinga i novinarstva koji ide na štetu novinarstva

Content marketing i native advertising: Naučite kako ih razlikovati.

Suočeni s prelijevanjem oglašivačkih prihoda na internet, vlasnici najvećih medija negdje su morali naći kompenzaciju za stanjene bilance. Jedan od načina bio je koncept native produkcije, rijetko besprizoran bastard marketinga i novinarstva koji ide na štetu potonje profesije. Radi se o plaćenom tekstu koji po izgledu i sadržaju simulira novinarstvo. Cilj mu je da što više izgleda kao novinarski rad, a što manje kao reklamna kampanja i da na kreativan način privuče pažnju čitatelja… PR članak u Jutarnjem ove godine košta od 8 do 12 tisuća kuna. Native prilog, u kojem se oglašivačima u paketu nudi i novinar, prodaje se za 40 do 45 tisuća kuna. Večernji nudi PR tekst za 3 do 5 tisuća, a za native za 15 do 20 tisuća kuna. S jedne strane država godinama uništava neprofitno novinarstvo, a s druge osigurava sredstva za srozavanje komercijalnog novinarstva zahvaljujući inzistiranju na krnjim native kampanjama. Novosti

Plaćeni oglas Zagrebačkog holdinga zbog kojeg je pukla bruka (Foto: Screenshot/native.tportal.hr)

01.12.2021. (20:00)

Poslovni prijatelj

EPP ili Poruke prijatelja

“Poruke naših prijatelja”, zazvonilo mi je u ušima, što je sad to? Već tipično, osjetno se pojačao ton iz televizijskog aparata i uslijedilo je petominutno marketinško-oglašivačko zagađenje etera, nizanje sladunjavo-patetičnih reklamnih slika proizvoda i usluga koji religiozno, prozelitski obećavaju rješenja ovih i onih životnih poteškoća, zadovoljenja naših raznoraznih potreba i želja. Dakle, to se sada zovu “poruke naših prijatelja”. Ono što je nekad bio ekonomsko-propagandni program, pa je kroz tranziciju preimenovano u reklamni program, s tzv. posttranzicijom je, evo, evoluiralo do statusa prijateljskih poruka – piše Hajrudin Hromadžić. Novosti

03.04.2021. (20:30)

Evo ruke

Hrvatska tenisačica prodala dio tijela za tetovažu za 5.500 dolara

Oleksandra Olijnikova (20) prodala je dio tijela kupcu pod nadimkom JumpHigh za oko 5.500 američkih dolara (oko 35.000 HRK) i “pretvorit” će ga u prostor za oglašavanje. Kupac je korisnik OpenSea platforme za kupnju “rijetkih digitalnih stvari”. Na prostor od 15×7,5 centimetara na desnoj nadlaktici kupac može postaviti bilo kakvu poruku osim ekstremističkih ili onih koje bi reklamirale kladionice i casina. Olijnikova je ukrajinska izbjeglica, u Hrvatsku je stigla 2011., za hrvatsku reprezentaciju nastupa od U-12 uzrasta, a trenutno je 658. na WTA ljestvici. Sportico