Adut Hrvatske leži u uslugama, a to nije samo turizam - Monitor.hr
06.02. (11:00)

Puni smo talenata, samo nam treba netko tko nas može pogurati

Adut Hrvatske leži u uslugama, a to nije samo turizam

Za razliku od robne razmjene s inozemstvom u kojoj Hrvatska poslovično bilježi deficit, kod usluga je situacija obrnuta. Premda je u tom pogledu obično (i očekivano) u fokusu turizam, i u drugim segmentima usluga posljednjih godina platnobilančni podaci pokazuju rast neto izvoza. Privlačnost pojedinih zemalja kao lokacija za pružanje poslovnih usluga u inozemstvu tema je kojom se otprije bavi globalna konzultantska tvrtka Kearney, koja je netom objavila 12. izdanje globalnog indeksa lokacije usluga (GSLI). Na toj ljestvici Hrvatska se (uz Sloveniju) pojavila prvi put zauzevši 49. mjesto (Slovenija 64.). Ovogodišnji indeks usmjeren je na regeneraciju talenata i digitalne vještine. Poslovne usluge poput informacijskih tehnologija, ‘outsourcinga’ poslovnih procesa i inženjeringa sve se više kreću preko granica država. Tvrtke nastoje smanjiti svoje troškove, privući talente i postati učinkovitije većim korištenjem globalne baze talenata. Tu leži i naš potencijal, kažu u Poslovnom.


Slične vijesti

24.09.2020. (12:30)

Nestalo struje

Hrvatske digitalne javne usluge među najlošijima u Europi

Hrvatska je u izvedbi digitalnih javnih usluga u skupini najlošijih europskih zemalja, sa Srbijom, Rumunjskom, Bosnom i Hercegovinom, Crnom Gorom, Kosovom i Albanijom, prema listi Europske komisije. Hrvatska je u skupini država s 50 do 60 posto, ali smo napredovali 11 bodova, najbolje su Malta (97%), Estonija (92%) i Austrija (87%), Slovenija je na 72%, a prosjek EU je 68%. Kriteriji ocjenjivanja uključuju transparentnost internetskih javnih usluga, prilagođenost mobilnim uređajima i prekograničnu mobilnost. Bug.hr