Annette: Impresivan atipičan mjuzikl ljubimca kritike jedan od filmova godine - Monitor.hr
18.09.2021. (14:00)

'Sve se čini poprilično originalno, iako je moglo i bez pozivanja na #MeToo Pokret'

Annette: Impresivan atipičan mjuzikl ljubimca kritike jedan od filmova godine

Štos je u tome da se u filmu tek tu i tamo izgovori poneka riječ, u svim scenama se pjeva (jedino je Cotillardicu sinkronizirala mezzo sopranistica Catherine Trottmann), čak i kad je junakinja na zahodu, pa u (za Caraxa) razmjerno čednim prizorima oralnog seksa te tijekom porođaja. Narativno, film je razmjerno uredan, krajnje netipično za redatelja, ali se ipak morao držati libreta braće Mael. Vizualno je zato impresivan, međutim, Carax tek povremeno koristi duge kadrove, a ponekad montira i unutar scene. Kao da se htio predstaviti kao novi Carax i u tome je u dobroj mjeri uspio. Nenad Polimac recenzira novi film Leosa Caraxa za Jutarnji.


Slične vijesti

Nedjelja (19:00)

Kakav otac, takva kćer

Film kćeri poznatog redatelja horor trilera, Night Shyamalana: Je li jabuka pala bliže ili dalje od stabla? Negdje između

Ishana se rodila baš u periodu kad je njezin otac osvojio filmski svijet hororsko-trilerskim blockbusterom “Šesto čulo” s preokretom za anale kinematografije i potvrdio da nije “one hit wonder” snimivši “Neslomljivog”. Moguće da joj je otac pričao priču “The Village” kao bajku za laku noć, što dijelom i jest, a zasigurno je posjećivala očeve setove i u formativnim tinejdžerskim godinama gledala njegove horor trilere. “Promatrači” umiju biti dojmljivi i podsjećaju na Shyamalanove filmove, najviše “Zaselak” i “Netko kuca na vrata kolibe”, uključujući i preokrete koji su njegov zaštitni znak. Ali isti predugo traje i nepotrebno se račva na dva-tri manja obrata (“ima još nešto”) koji se mogu predvidjeti i traže od gledatelja da ne preispituje logiku. Ipak, Ishana je pokazala da ima potencijala. Marko Njegić za Slobodnu.

24.05. (11:00)

Bijesno i furiozno

Vrlo pohvalna recenzija za “Furiosa: A Mad Max Saga”

…teško je očekivati jednako dobar nastavak. I zaista, „Furiosa: A Mad Max Saga“ nije u svim segmentima na razini „Mad Max: Fury Road“, filma opisanog u prethodnoj rečenici, no rekli bismo da su u pitanju nijanse, ovo je još jedno malo remek-djelo australskog filmskog genija Georgea Millera čija redateljska vitalnost ne pada s godinama. Sa 79 je u stanju kino gledatelja natjerati da se čvrsto drži za kino fotelju od osjećaja napetosti, straha, žalosti, ljutnje, uzbuđenja…, koji isijavaju s velikog ekrana… Novi list… komentira se i na Forumu.

05.04. (15:00)

Novi akcijski junak

Monkey Man: Indijski John Wick

“Monkey Man” je Patelov film uzduž i poprijeko, a osim režije i naslovne uloge potpisan je i kao autor priče, koscenarist te jedan od producenata. No ipak, sam kaže da bi film vjerojatno zapeo u turbulentnim vodama produkcije da ga nije spasio Jordan Peele. Patelov film bi svakako mogao odškrinuti vrata indijskoj kulturi i filmskoj estetici, što bi mogao biti i veći uspjeh od čiste zarade na blagajnama. Osim toga trebao bi utabati put Patelu kao redatelju i kao novopečenoj akcijskoj zvijezdi, jer “Monkey Man” je i prljavija i krvavija verzija “Johna Wicka”. Ravno do dna

20.03. (21:00)

Ako vam se ide na sud, ali ne i u sudnicu

Slučaj Goldman: Anatomija pada i uspona, sudska drama po zloglasnoj istinitoj priči nezasluženo je u sjeni oskarovca

Slobodno se može reći da je “Slučaj Goldman” imao krivi tajming, ali kvaka je da “Anatomija pada” nije toliko bolja, odnosno i ovaj film je vrlo dobar unutar žanra. “The Goldman Case” je sudsko-dramski zategnut i napet, ne podilazi likovima ni gledateljima u smislu da nudi lagana rješenja i zauzima stranu. Primjerice, Goldman je sve samo ne jednodimenzionalan i dopadljiv: on je tvrdoglav, težak u ophođenju prema odvjetniku, sebe smatra mučenikom i poziva se na antisemitizam, mrzi teatralnost suđenja, odbija pozvati svjedoke da podupru njegovu obranu, drži da je policija rasistička…

Gledatelj ima dojam da je, od jednog svjedočenja/ispitivanja do drugog, ispratio cijelo suđenje u realnom vremenu tijekom dvosatnog trajanja zahvaljujući Kahnovoj režijskoj preciznosti, tj. vičnosti vođenja tenzične sudske dokudrame, a prati film sa zanimanjem čak i ako nije nikad čuo za Goldmana i njegovo suđenje. Žanr sudske drame dobio je jedan od boljih novijih primjeraka, kaže Marko Njegić za Slobodnu.

22.02. (21:00)

Kad se ne uklapaš u kalupe - no tko je za to kriv? Ona ili kalup?

Nimona – crtić koji u mainstream uvodi teme straha od drukčijih

Za Oscara nominiran animirani film ‘Nimona’ izgleda kao poprilično srednjestrujaška manična šarencija, ali među svojim razigranim bojama krije veliku i važnu poruku o onima koji se ne uklapaju u društvena očekivanja. Ono što je ‘Nimonu’ najvjerojatnije katapultiralo do nominacije za Oscara njezina je ozbiljna, velika i važna poruka – poruka o toksičnosti konzervativnog društva okoštalom u tisuću godina stare strahove i tradicije koje iz tog straha proizlaze. Zrinka Pavlić za tportal.

20.02. (19:00)

Šteta potencijala, kažu

Radić o filmu Slatka Simona: Blamažno oglašavanje

U ukupnom zbroju još slabiji film od slabog prethodnika, a pritom je marketinški nepošteniji: dok su “Noćni brodovi” plasirani kao ono što jesu – pomalo bajkovita romantična humorna drama s dvoje glumačkih klasika u glavnim ulogama (Ana Karić i Radko Polič), “Slatku Simonu” pokušava se prodati kao ono što nije – erotski triler furioznog ritma te dekadentne motivike i muzičko-tekstualnog izričaja (trap, turbofolk). Ne sjećam se da je takvo bacanje pijeska u oči ikad izvedeno u hrvatskoj kinematografiji, pri čemu je vrhunac “prevare” (može i bez navodnika) da film reklamiran kao erotski triler u stvarnosti nije ni erotski ni triler, nego je nekakva polubajkovita semifantazija. Neozbiljan film koji ruši kredibilitet nekoć važnog autora, kaže Damir Radić za Novosti. Pročitajte što o filmu kažu na Forumu.

12.02. (00:00)

Pogledao si jednog Vaughna, pogledao si ih sve

Argylle: Misteriozni špijun ili kratka lekcija o tome kako ne snimiti film

Iako je polazišna ideja Argyllea prije holivudski prokušana, nego li pretjerano originalna – ovako čisto „na papiru” svejedno djeluje potencijalno obećavajuće, pa i varljivo pitko. Argylle ostavlja dojam kao da se nikako ne može domisliti što bi točno želio biti – postmodernistička parodija špijunskog žanra, klasična akcijska komedija ili (gotovo televizijska) romantična komedija. Premda je Argylle, dakle, praktički sastavljen od samih klišeja, oni se u njemu ni na koji način zapravo ne izvrću, pa tako ne postoji ni teorijska mogućnost lukave dekonstrukcije koja bi pozivala na daljnje gledanje. Umjesto toga, film ih pred gledateljeve nedužne oči iznosi točno onakve kakvi oni u svojoj suštini zaista i jesu – izlizani – te slijedom toga ispada generičan upravo na onim mjestima na kojima bi htio/trebao/morao biti subverzivan. Bug

09.02. (17:00)

Nesretno dijete

Slatka Simona: Gorko kao limun

Iako je “Slatka Simona” bila promovirana kao kvalitetno žanrovsko ostvarenje, erotski cyber triler, nažalost film sve je osim toga, dodatno potvrđujući onu zloglasnu etiketu “hrvatski film” kao koncept koji označava pompozno dramatično, neuvjerljivo i hermetično ostvarenje koje u redovnoj distribuciji osim prijatelja i poznanika samog autora i glumaca neće pogledati gotovo nitko. Riječ je o pretencioznom, nepotrebno ambicioznom i scenaristički potpuno amaterskom filmu koju pokušava biti preslika otuđenosti današnjeg društva, kritika moderne tehnologije i uzbudljivi triler. Najveći problem samog filma je njegov scenarij, kompilacija nekoliko zgodnih ideja koje čine neprobavljivu cjelinu. Recenzenti Ravno do dna

07.02. (19:00)

Kao da je pobjeglo iz kojeg desetljeća ranije

Miller’s Girl – erotski triler u doba smrti erotike

Da je kojim slučajem prvijenac redateljice Jade Halley Bartlett “Miller’s Girl” snimljen u devedesetima, vjerojatno bismo gledali vrući erotski B triler s mračnim zaokretom kakvima su nas šopali u tonama celuloida još otkako je “Fatal Attraction” postao jednim od najunosnijih filmova u godini kad je objavljen, započevši taj naporni niz koji je svoj vrhunac dosegao s “Basic Instinct” Paula Veerhovena 1992. godine. Bi li taj potencijalni trash uradak bio bolji film od ove bezokusne kamilice koja je prošli tjedan ušla na naš kinorepertoar, to ostaje u rubrici “što bi bilo kad bi bilo.” Ono što film čini dovoljno zanimljivim da bi ga se gledalo uloge su koje je ostvario vodeći par, pogotovo Freemanova, budući da je uspio u svoj lik ubaciti dovoljno ljudskosti da mu budemo skloniji nego mrtvom puhalu kakav je zasigurno napisan na papiru. Ravno do dna

06.02. (23:00)

On hoće da griješite i budete slobodni

Film ‘Radikalno’: O učitelju, moj učitelju

Časopis “Wired” objavio je 2013. tekst Joshue Davisa pod naslovom “Radikalan način oslobađanja generacije genijalaca”. Tekst je ispričao istinitu priču o inspirativnom meksičkom učitelju na zamjeni (Sergio Juárez Correa) koji je drukčijim, radikalnim pristupom podučavanju otključao potencijale siromašnih učenika šestog razreda osnovne škole “José Urbina López” u gradu Matamoros. Deset godine kasnije, Sergiova priča i članak u časopisu “Wired” poslužili su kao inspiracija za dramu “Radikalno” (“Radical”) koja je imala svjetsku premijeru na Sundance Film Festivalu. Učitelj ima neortodoksne metode i razbija pravila predavanja i, uopće, škole. Kvragu i nastavni plan”, kaže Sergio u jednoj sceni i nije mu strano pretvoriti učionicu u igralište. Marko Njegić za Slobodnu.