Biznis iza pet rasprodanih Arena: Jedna skupina mogla bi postati jedini igrač u organizaciji velikih koncerata i festivala - Monitor.hr
15.11.2023. (18:00)

Ekipa iza 'kruha i igara'

Biznis iza pet rasprodanih Arena: Jedna skupina mogla bi postati jedini igrač u organizaciji velikih koncerata i festivala

Pet rasprodanih koncerata u Areni Zagreb, rezultat koji su hrvatske i srpske estradne veličine mogle samo sanjati, postigla je transnacionalna folk diva Aleksandra Prijović. Fanovi su naravno totalno oduševljeni, konkurencija pomalo kipti od zavisti, a znatiželjni promatrači pokušavaju skužiti što se zapravo događa. Turneja Od istoka do zapada ipak nije pokrenuta kao srpskohrvatska mirovna misija nego kao lukrativan biznis na najvišem levelu balkanske folkerske koncertne produkcije. U igru su uključeni i beogradski Sky Music (čiji je vlasnik treći najmoćniji čovjek šou biznisa u Srbiji), Travel4Fun kontroverznog dobojskog poduzetnika, kao i Extra FM, dio grupacije koji sada drži medijski kartel povezan s braćom Pripuz. Ako su u radijskom sektoru, pod tvrdom zakonskom regulativom, uspostavili monopol koji je narastao do efektivne kontrole oko 70% tržišta u Hrvatskoj i blizu 90% u Zagrebu, što li će tek napraviti u labavo reguliranom koncertnom biznisu, gdje nema gnjavaže s Agencijom za zaštitu tržišnog natjecanja, pa trebaju samo platiti porez, namiriti ZAMP i pripaziti da se nikad ne zamjere gazdi? Kronologiju donosi Ravno do dna


Slične vijesti

16.12.2023. (11:00)

Politički korektne cajke

Zašto Prija prija

Javna je tajna da su narodnjaci u Hrvatskoj itekako slušani, da su im digitalne platforme za glazbu pored one već postojeće priskrbile i posve novu, generacijski, klasno i socijalno raznovrsniju publiku, a da za značajan dio milenijalskih i zumerskih naraštaja slušanje folka predstavlja vid bunta protiv terora “čiste” nacionalne kulture i pripadajućeg malograđanskog ukusa. Aleksandra Prijović bi bila nešto kao Ceca bez Cece: folk diva za 21. stoljeće, koja obećava provod u sadašnjosti neopterećen avetima mračne prošlosti. U tom smislu ona predstavlja novu generaciju, priliku za reset te obećanje užitka bez krivnje. To osobito dolazi do izražaja kad je riječ o publici iz Hrvatske, i to napose onoj mlađoj, odrasloj u klimi u kojoj je sve što dolazi iz Srbije a priori suspektno – a “cajke” još dvostruko suspektnije. I obožavatelji i denuncijanti, naime, u Prijović bi pronalazili prauzor folk pjevačice, svojevrsnu idealtipsku cajku. Umjerenost i odmjerenost njene muzike, tekstova, stava, nastupâ i javne persone smještaju je u zlatnu sredinu. Novosti

13.12.2023. (11:00)

Glazba o kojoj vrijedi pričati

Škugor: Toliko vijesti iz Arene bez sadržaja ipak nije bilo za očekivati, ali da o Supervalu nije bilo ni slova…

Naravno da je koncert u rasprodanoj zagrebačkoj Areni vijest. Vijest je i samo jedna rasprodana Arena a kamoli neće biti njih pet. Ali svakodnevno „izvještavanje” s tih pet koncerata, višekratno popraćeno uvodnim „vijestima”, izvještavanje koje se mahom sastojalo od fotografija prikladno naglašenih i sasvim dovoljno vidljivih ključnih dijelova tijela nove najveće estradne zvijezde u Hrvatskoj, upotpunjeno tijelima brojnih domaćih „zvijezda” i pokojom fotografijom običnog puka u publici, nešto je što ozbiljan medij sebi ne bi smio dozvoliti. Učinilo mi se logično povući paralelu sa Supervalom, fenomenalnim glazbenim festivalom izvođača školskog uzrasta kojeg je pokrenula i vodi ga učiteljica matematike Ana Bajo. U pitanju je projekt koji je u manje od pet godina inicirao i uvelike potpomogao stvaranje scene koja sve više i više buja, te postupno u javnosti mijenja sveprisutnu percepciju mladih kao površnih i nezainteresiranih, s glazbenim interesima koji ne sežu dalje od trapa i cajki. Mate Škugor za Ravno do dna.

30.10.2023. (12:00)

O cajkama i ljudima

Vedrana Rudan: Huljić lupeta. Ne možemo mi djecu pretvoriti u male ustaše

Naša književnica gostovala je u emisiji Pokreni se na srpskoj TV Nova. Književnica je govorila o brojnim temama, a komentirala je i fenomen Aleksandre Prijović: Mladi ljudi su prije svega pametni, nisu opterećeni nikakvom prošlošću jer su profesori koji predaju u školi toliko dosadni, pa iako ih huškaju u nekom smjeru, oni to ne čuju jer su na telefonima. Mogu klepetati što im je volja, do njih to ne dopire. I ta Aleksandra, ona je u Hrvatskoj sigurno veća zvijezda nego naš premijer. Za nju znaju svi. A kako se zove premijer Hrvatske, moja unuka sigurno ne zna niti ju je briga. Više je Aleksandra napravila za mir između Srba i Hrvata nego sve smeće koje se slika u odijelima i jedan trenutak je u ratu, a drugi u miru. Index

25.10.2023. (09:00)

Samo glazbu čijoj se popularnosti svi uvijek iznova čude

Jergović: Aleksandra Prijović, i što to pristojno djevojče iz Belog Manastira donosi hrvatskoj kulturi

O paklu zvanom Zvezde Granda, iz kojeg je Aleksandra Prijović potekla, trudio sam se nikad ništa ne znati. Riječ je o prebogatoj produkciji i o svojevrsnom mrijestilištu novofolklornog treša, koje bi nekome s više istraživačkog strpljenja i socioloških znanstvenih ambicija moglo biti zanimljivo jer institucionalizira Pepeljugin put od društvenog i kulturnog dna, sve do zvijezda jedne kulture. Ona jest dio hrvatske kulture, time što je potekla iz Belog Manastira, s ove strane granice. Kao što je rock u neka sretnija vremena integriran u hrvatsku kulturu, tako je i turbofolk, sa svim naknadnim svojim derivatima, do anadolskih vučica i do folk-trapa, integrirani dio hrvatske kulture, pa, ako vam je tako volja, i mračne njezine sudbine. Od toga što će Aleksandra Prijović napuniti najmanje pet Arena u Zagrebu strašnije je samo to tko su i što su ljudi koji se zbog toga bune i koji s tim imaju problema. Miljenko Jergović za svoj blog.

08.10.2023. (01:00)

Društvo nakaradnih vrijednosti

Objava s kojom se slažu mnogi: “Ako se pitate tko je najveći problem Hrvatske trenutno”

Arhiva Siniša Ružić - Faktograf.hr

Glumac Siniša Ružić na Facebooku je iznio svoje podulje mišljenje i ljutnju na situaciju u Hrvatskoj nakon što se posljednjih dana priča o dolasku srpske zvijezde Aleksandre Prijović u zagrebačku Arenu.

  • “To je strašno. Žena pjeva, ima složen show, zakupila dvoranu, platit će ju, platit će porez, izvođače dodatne, radnike, hotel. Postoje i ljudi koji je žele slušati, i platiti za to kartu. I svatko od njih će popiti bar jedno piće, ili više, prije i poslije, u okolnim kafićima, u Areni. Bit će gostiju i iz drugih zemalja. Hoteli, usluge, taksiji, itd, itd, itd. Ali ona je problem. Nisu problem nakaradni političari koji sramote sebe i svoj narod. Nisu problem reklame za kocku i ovisnost na tv, i, kako je rekao jedan doktor, ‘100.000 ljudi noćas ne spava zbog kocke’, ni noćas ni svaku noć, zbog kocke, propasti obitelji i dugova. Nisu problem imena kladionica i kockarnica na dresovima prvoligaša i u imenu nogometnih liga. Nisu problem medicinske sestre i doktori koji rade 6-10 noćnih mjesečno za mizeriju. Nisu problem ni nedovoljno plaćeni i podcijenjeni profesori, učitelji, odgajatelji, pedagozi i svi koji se bave djecom od jaslica nadalje.
  • Nisu problem rasprodana hrvatska trgovačka poduzeća i trgovine strancima. Nisu problem hrvatski poljoprivrednici i stočari koji prazne i zatvaraju štale i ruše nasade zbog neprijateljske konkurencije uvoznih lobija. Nisu problem strane banke i zločin sa kreditima u švicarskom franku. A projekt Translacijskog centra dječje bolnice Srebrnjak, ma koga to briga, što će nam to. E da, veliki je problem Dinamov stadion. A projekt Translacijskog centra dječje bolnice Srebrnjak, ma koga to briga, što će nam to. Daj mi stadion u Maksimiru i Poljudu. Tko jebe asistente u nastavi i hospicijske njegovatelje, što će nam oni. Ta glupa bolnica u Blatu, pa kome je to problem? Što će ti bolnica? I još za djecu? Ali… Aleksandra Prijović je problem.” Dnevnik
06.10.2023. (15:00)

U nedostatku bolje ponude...

Stajčić: Jedan sat likovnog i glazbenog naspram dva sata vjeronauka, a čudimo se navalom na cajke

Posebno su mi mile priče o tome kako se ovdašnjim „ljudima glazba nameće s istoka“. Čuj, nameće? Može se nametnuti porez ili neka obaveza pod prijetnjom neke kazne, ali da se nekom nametne da ode kupiti ulaznicu za koncert je žešća glupost. Uglavnom ta priča o Zagrebu (može i o Hrvatskoj) i narodnjacima je oduvijek šuplja poput službenog izvješća onog deponija plastike kojeg je progutao požar u Slavoniji u kojem se tvrdilo da se radilo po najvišim standardima. Pa, o tome se moglo prije požara. Tako isto i ta priča o Zagrebu i narodnjacima: naizgled svi mi živimo po nekim mitteleuropskim kulturnim standardima, a onda buknu ulaznice za neke narodnjake. Dakle, da utvrdimo gradivo, Zagreb i narodnjaci su uglavnom nešto što se događa na skali velikog događaja. Rješenje bi možda trebalo potražiti na jednom sasvim drugom mjestu o kojem se u ovakvim prigodama obično nikad ne priča. Kao roditelj dvoje djece školske dobi svake godine proživljavam isti popizditis kad pogledam raspored sati. Jedan sat likovnog i glazbenog naspram dva sata vjeronauka. Dakle, predmeti u kojima se razvija niz motoričkih i intelektualnih sposobnosti svedeni su na minimum. O koristi dogmatskog predmeta ovdje ne bih previše, jer ne znam koliko taj pomaže u razvoju kreativnosti. Zoran Stajčić za Ravno do dna