Britanci također strahuju za mostove: Električna vozila su preteška - Monitor.hr
12.05. (22:00)

Da se mene pita, ja bih proterao autobus ovuda

Britanci također strahuju za mostove: Električna vozila su preteška

Sve više električnih vozila nalazi se na cestama Velike Britanije, a proizvođači povećavaju proizvodnju i razvijaju automobile s većim baterijama kako bi poboljšali domet i ukupnu praktičnost. S druge strane, raste ukupna masa vozila, a infrastruktura je stara i pitanje je može li podržaviti nova opterećenja. Stare strukture mogu biti u opasnosti od urušavanja zbog povećane mase novih automobila. Električna vozila puno su teža od današnjih uobičajenih benzinskih ili dizelskih automobila, a sigurno su glomaznija od modela koji su bili na cestama prije pedeset i šezdeset godina. Lokalna vijeća trebala bi provjeriti ograničenja težine na mostovima – kako bi se osiguralo da se neće srušiti s povećanjem broja težih električnih automobila, smatraju. Revija HAK


Slične vijesti

Srijeda (20:00)

Mnogima dobra prilika za razmjenu psovki

Video: Što učiniti kada se dvije prometne trake sužavaju u jednu

Te situacije nisu rijetke na našim prometnicama, nerijetko se jedna prometni traka zatvara zbog radova i ta je prometna regulacija privremena. Zbog nepostojećih pravila, gužve se povećavaju, nervoza ključa, a i vozači koji su u onom prohodnom traku gube volju za propuštanjem vozila. Nije to samo hrvatski problem, iako kod nas nije reguliran. U uvjetima prometnih gužvi vozači ne smiju mijenjati prometni traku nepotrebno, a, prevedeno, to bi značilo da ne ulazite u prohodnu prometnu traku stotinu metara prije zatvaranja trake u kojem se nalazite. Ne, to biste trebali činiti neposredno prije zatvaranja prometne trake. Tako se omogućava protočnost prometa i smanjuju se gužve. Na svako vozilo u, na primjer, desnoj prohodnoj prometnoj traki, vozači bi trebali pustiti jedno vozilo. Revija HAK

Utorak (12:08)

Moguće je obnoviti do 70% kinetičke energije koja se gubi prilikom kočenja

Što je regenerativno kočenje i kako funkcionira u modernim automobilima?

image

U vožnji, sam promet zahtijeva dosta često korištenje kočnice. U modelima s unutarnjim izgaranjem, energija oslobođena ovim smanjenjem brzine se gubi. To se, međutim,ne događa u vozilima s nekom vrstom elektrifikacije. Od 100% električnih do hibrida ili plug-in hibrida svi su usvojili sustav regenerativnog kočenja. Kada usporite ili pritisnete kočnicu, električni motor preuzima kinetičku energiju i “opirući” se kretanju vozila prema naprijed, vraća tu energiju u bateriju. Elektromotor u normalnoj vožnji pokreće kotače vozila prema naprijed, ali budući da može raditi u dva smjera, pri usporavanju i kočenju, mijenja smjer i postaje generator koji može puniti bateriju. Ovaj sustav inicijalno dolazi iz Formule 1. Takozvani KERS (Kinetic Energy Recovery System) nije ništa drugo od sustava za obnavljanje kinetičke energije. Ova obnova energije omogućuje povećanje električne autonomije i smanjenje potrošnje goriva. Autoklub.jutarnji

24.09. (23:00)

Vozači Porschea su 76 posto iznad prosjeka

Vozači ovih marki automobila skupljaju najviše kaznenih bodova u prometu

image

U njemačkoj je provedeno istraživanje kako bi se utvrdilo vozači kojih automobilskih marki imaju najviše kaznenih bodova u prometu. Najviše negativnih bodova skupljaju vozači Porschea koji su sa 76 posto iznad prosjeka. Na drugom mjestu nalaze se vozači Land Rovera sa 75 posto, pa vozači Jaguara sa 73 posto. Vozači Mitsubishija najbolji su sudionici prometa s 40 posto ispod prosjeka, slijede ih vozači Jeepa sa 31 posto ispod prosjeka te Suzukija (30 posto). Što se tiče konkretnih modela, na vrhu su vozači Škode Superb sa 91 posto iznad prosjeka. Zatim su tu vozači BMW Serije 2 sa 75 posto iznad prosjeka. potom Mercedesa CLA je na trećem mjestu (66 posto iznad prosjeka). Autoklub.jutarnji

21.09. (09:43)

Stavili žičane ograde oko automobila da se zaštite od dikobraza

20.09. (13:00)

Natrag u autoškolu

Loša navika: Niska brzina, visok stupanj prijenosa i gas do poda

Vozite se, ručni mjenjač je u petoj ili šestoj brzini, niste brži od 60 km/h i stišćete pedalu gasa do poda, i motor vibrira… Ne biste smjeli dopustiti da vam broj okretaja padne toliko nisko u određenoj brzini da dodavanje gasa prouzroči takve reakcije motora. U tim slučajevima motor radi mnogo teže, a to znači da gubi na efikasnosti, zagrijava se više, a sve to može rezultirati i nepredvidljivim promjenama u vremenima otvaranja i zatvaranja ventila. Može doći do nejednakog izgaranja, a na kraju i do oštećenja klipova ili zida cilindara. Dakle, osjetite li u vožnji kao da će se motor ugasiti, vibracije ili ako na dodavanje gasa reagira slabim ubrzanjem, prebacujte mjenjač u niži stupanj prijenosa. Revija HAK

18.09. (16:00)

Auto iz Povratka budućnosti

Tesla Cybertruck: Musk najavljuje premaz koji će spriječiti nastanak ogrebotina na karoseriji

Očekuje se da će isporuke Teslina Cybertrucka započeti najkasnije u listopadu, premda je bilo najava da će to biti i ranije. Od električnog pick-upa se puno očekuje, a direktor Tesle Elon Musk nedavno je na društvenoj mreži X najavio novu opciju. Govoreći o čvrstoći karoserije od nehrđajućeg čelika, jedan obožavatelj Tesle našalio se na X-u da će ljudi koji pokušaju ogrebati ključevima Cybertruck uništiti svoje ključeve. Elon Musk je odgovorio, rekavši da razmišlja o ponudi opcijskog premaza od volfram-karbida, koji bi trebao biti otporan na ogrebotine gotovo za sve materijale, osim za dijamant. Revija HAK

15.09. (15:00)

Posebna pravila za terence

Prijedlog u EU: posebna vozačka dozvola za SUV-ove

Na razini EU uvela bi se potpuno nova kategorija osobnih vozila, nazvana B+. U tu bi kategoriju spadala teška i velika osobna vozila, primarno danas vrlo popularni SUV modeli. Vozačka dozvola kategorije B, za osobne automobile i kombije, danas više nije primjerena najtežim putničkim automobilima, smatra zastupnica Zelenih koja je iznijela prijedlog, pa su potrebne izmjene propisa. U kategoriju B+ ušla bi sva osobna vozila teža od 1,8 tona. To bi, dakle, bila i većina električnih SUV modela, ali i primjerice Audi Q7, Volvo XC90 ili BMW X5. Za takve bi automobile trebalo položiti dodatni ispit, no tek nakon najmanje dvije godine vozačkog iskustva u B kategoriji, i ne prije navršene 21 godine. Autonet

14.09. (21:00)

Za sunčanu vožnju

Poklopac motora koji puni bateriju: složili solarne ćelije koje se mogu prilagoditi svakom automobilu

Na IAA Motor Showu u Münchenu, znanstvenici Fraunhofer-Instituta u Njemačkoj pokazali su poklopac automobila koji može proizvoditi električnu energiju. Ovaj fleksibilni materijal stvara elektricitet kada je izložen Sunčevoj svjetlosti. Nanosi se izravno na metal i može se prilagoditi obliku svakog modela automobila. Poklopac motora obložen je fotonaponskim materijalom, a zatim prekriven folijom. Fotonaponski materijal proizvodi električnu energiju kada je izložen Sunčevoj svjetlosti, baš kao u solarnoj ćeliji. Za razliku od drugih sličnih pokušaja ovdje se materijal ne ugrađuje u staklo i puno je lakši, a ušteda težine važna je za električni automobil. Takav sustav solarnih ćelija prvenstveno bi mogao produžiti domet. Revija HAK

11.09. (21:00)

Senzor koji bi možda bilo dobro isključiti

Evo koje podatke o vama prikupljaju vaši automobili: Sve o vožnji, ali čak i genetiku, seksualne navike…

Studija je otkrila da su sve robne marke koje je promatrala prikupile više podataka nego što je potrebno za pokretanje povezivih usluga. To im omogućuje da saznaju gdje vozite, koliko brzo vozite, pjesme koje svirate, ali čak i informacije o vašoj genetici ili, kao što je slučaj kod jedne marke, seksualnom životu. Čak 76 posto ugovora o privatnosti proizvođača automobila dopušta im prodaju vaših osobnih podataka. Više od polovice kaže da će podijeliti informacije s lokalnim vlastima i agencijama za provođenje zakona kao odgovor na zahtjev, a ne sudski nalog. Mozilla je otkrila da su Renault i Dacia jedine dvije marke koje kažu da svi vozači imaju pravo izbrisati svoje osobne podatke. U međuvremenu, drugi pretpostavljaju da ste, ako uđete u njihovo vozilo, pročitali ugovor o privatnosti i pristali na njega. Revija HAK