Cijene i tržišta rada u EU 'ignoriraju' recesiju - Monitor.hr
19.06.2020. (13:30)

Korona ekonomija

Cijene i tržišta rada u EU ‘ignoriraju’ recesiju

Cijene i tržišta rada u EU ponašaju se kao da se u drugom tromjesečju nije dogodio najveći pad gospodarske aktivnosti u modernoj povijesti. Hrvatska je dobar primjer: dok su cijene prijevoza pale za oko 11% u odnosu na svibanj 2019., druge cijene su stabilne ili rastu: hrana i bezalkoholna pića 2,5%, alkoholna pića i duhan 4,2% u odnosu na svibanj 2019. U tjednu nakon otvaranja (treći tjedan svibnja) promet se neočekivano vratio na razinu istog tjedna prošle godine. Međutim, bio je to tek prolazni efekt odgođenih kupnji; podaci za lipanj ukazuju na pad vrijednosti prometa u trgovini za oko 15%. Iznenađuje i razmjerno mali porast broja nezaposlenih, kreće oko 155 tisuća, i to u uvjetima pada BDP-a za oko 20% u drugom tromjesečju. Ekonomski lab


Slične vijesti

10.11. (12:00)

Tri četvrtine majstora u Hrvatskoj će podići cijene

U posljednjih godinu dana najviše su poskupjele usluge majstora za knauf i prozore te tvrtki za gradnju i adaptacije (više od 30 posto). Najmanje su poskupjele usluge ponuđača klima uređaja – do 15 posto. Istraživanje portala Trebam.hr pokazuje kako će 75 posto majstora i zanatlija u sljedeća tri mjeseca podići cijene svojih usluga. Kao razloge dizanja cijena su naveli poskupljenje materijala, goriva i struje. N1

29.10. (12:00)

Zlato jeseni

Zašto pečeni kesteni stoje 30 kuna?

Jedan kestenjar, kad plati sirovinu, energent i najam te isplati minimalnu plaću jednom radniku (primjerice sebi), mjesečno utroši 13.130 kuna, a ako u prosjeku proda 2520 mjerica, od kojih nisu sve velike pa računamo prosječnu cijenu mjerice po 21,66 kuna, ispada da na mjesec uprihodi 54,5 tisuća kuna. Po mjerici kestena dakle utroši 6,33 kune, a zaradi 15,33 kune. Jutarnji

30.07.2019. (11:30)

Trebamo se praviti glupi i ludi

Bezobrazne cijene na tržnicama – mahune 40 kuna, peršin 50, češnjak 70…

Kilogram rajčica 20 kuna, paprika je 25 kuna, krastavci, kelj i crveni luk 15, mahune u Zagrebu, Rijeci i Rovinju 40 kuna, kilogram peršina u Splitu je 50 kuna, češnjaka na području Istre 70. Točno je da nekog povrća ima manje zbog vremenskih neprilika (ne i crvenog luka, npr.), no proizvođači tvrde da su cijene u trgovinama nekorektne. Večernji

11.03.2018. (22:47)

Trendovi

Cijene: Globalizacija je inflaciju zauzdala, ali nije ju ‘ubila’

Posljednjih dvadesetak godina inflacija se tvrdoglavo odbija pojaviti unatoč neumornu radu tiskarskih strojeva, odnosno suvremenog ekvivalenta toga, labave monetarne politike. Ako bi se ipak pokušao pronaći zajednički nazivnik tog fenomena koji ekonomisti različito objašnjavaju, vjerojatno bi to bila globalizacija. Ona je, čini se, ‘ubila’ inflaciju, odnosno barem ju je privremeno zauzdala, premda je nikad ne treba potpuno otpisati. Lider

06.02.2017. (20:19)

Ništa novo

Ulazak stranih trgovačkih lanaca u Hrvatsku nije doveo do nižih cijena

Ulazak stranih trgovačkih lanaca na hrvatsko tržište neće za rezultat imati jeftinije namirnice na policama supermarketa jer svi supermarketi međusobno usklađuju cijene proizvoda, upozorava Centar za edukaciju i informiranje potrošača. Jedini način da prehrambeni proizvodi pojeftine je kroz skraćivanje distributivnih lanaca, odnosno, da se kupuje od malih lokalnih proizvođača, poručuju. Lider

27.01.2017. (22:33)

Gore-dolje

Cijene banana i kave rastu, žita padaju

Cijene prehrambenih proizvoda trebale bi, ako je suditi prema analizi Svjetske banke, porasti manje od jedan posto na globalnoj razini. No, kretanje cijena prehrambenih proizvoda razlikovat će se od proizvoda do proizvoda. Tako bi, primjerice, cijene žita trebale pasti za tri posto, dok bi, s druge strane, cijene ulja trebale neznatno porasti. Među prehrambenim proizvodima kojima u ovoj godini najavljuju blagi rast cijena su i banane. Rast cijena očekuje se i kod čaja te pojedinih vrsta kave, piše Jutarnji.

17.12.2016. (00:58)

Nakon godinu i pol dana cijene u Hrvatskoj prvi put porasle

24.09.2016. (22:17)

6 primjera određivanja cijena koji dokazuju da su kupci gluplji nego što misle