Dolazi nova baterija za električna vozila: Omogućit će iznimno brzo punjenje - Monitor.hr
18.08. (20:00)

Vozi, Miško!

Dolazi nova baterija za električna vozila: Omogućit će iznimno brzo punjenje

Shenxing započinje eru superbrzog punjenja električnih vozila – objavio je u srijedu najveći kineski proizvođač baterija CATL. Za usporedbu, Tesla navodi da njezin Supercharger može napuniti Model 3 do 275 km dometa za otprilike 15 minuta. CATL-ova baterija trebala bi omogućiti domet od 700 kilometara po punjenju. Masovna proizvodnja litij-željezo-fosfatne ćelije trebala bi započeti kasnije ove godine i bit će dostupna od prvog kvartala 2024. Revija HAK


Slične vijesti

24.11. (12:00)

Na autopilotu

Moderni sustavi u automobilima: Vozači bi mogli postati preletargični za volanom

Prilagodljivi tempomat koji prati prometne gužve, pomoć pri održavanju u traci, svjetla i brisači vjetrobrana koji se automatski uključuju i isključuju – sve su to moderne značajke u današnjim automobilima koje olakšavaju biti vozač. Jesu li sigurne? U priopćenju za javnost, Norveška uprava za javne ceste naglašava da iako mnogi automobili odaju dojam da mogu sami voziti, vozač za volanom je taj koji je odgovoran za vožnju. U Norveškoj upravi za javne ceste zabrinuti smo da bi vozači mogli postati previše letargični i postupno izgubiti sposobnost preuzimanja kontrole u kritičnim situacijama jer u praksi automobil gotovo većinu stvari radi sam. Da bi vozač bio spreman, potrebno je da se on ili ona barem donekle bave vožnjom. Revija HAK

22.11. (14:00)

Made in Germany

VW Golf Sportsvan automobil je s najmanje kvarova i grešaka

Njemačka stručna organizacija TÜV svake godine provede više od deset milijuna tehničkih pregleda i sve to sintetizira u svoj izvještaj. U vozilima starima do tri i pet godina, ali i ukupno, pobjednik je VW Golf Sportsvan. Slijede VW T-Roc i T-Cross kod vozila starih do pet dogina. Ono što je nama u Hrvatskoj zanimljivo su vozila starijih godišta, do sedam godina, dominira Mazda CX-3 (6,5 posto grešaka i 68.000 prosječnih kilometara). Na dnu je jedan model prestigao pretposljednju Daciju Logan, a to je Tesla Model 3. Cijeli popis donosi Revija HAK.

10.11. (12:00)

Nikada od pajdaša

Rabljeno vozilo – gdje ga kupiti i na što paziti

Oglasnici, domaći i strani, su najpreglednije mjesto jer su tamo ponuđena vozila i fizičkih osoba i auto salona koji se bave preprodajom vozila što pojednostavljuje usporedbu cijene i tehničkih performansi vozila. Kupnja vozila u nekoj od provjerenih autokuća smanjuje rizik kupnje automobila u lošem stanju, a oni daju i jamstva. Odlučite li se, pak, na samostalnu, jeftiniju kupnju trebali biste: sami dobro istražiti kakvo vozilo želite i pregledati ponudu. Kod pregleda vozila dobro je imati osobu uz sebe koja se razumije u aute. Provjerite je li sve u redu s prometnom dozvolom i ostalim papirima, a kad se odlučite za kupnju, pripremite kupoprodajni ugovor (ima ga u Narodnim novinama, npr), sve potrebne dokumente i u roku 15 dana morate registrirati vozilo na svoje ime. Savjeti

08.11. (12:00)

Kad je auto potreba, a ne luksuz

Šonje: Razgovor sa sociologom – ‘bicikli vs. automobili’ duboka je društvena podjela

Jedan od najistaknutijih hrvatskih sociologa Ivan Burić nedavno je dao jako zanimljiv intervju Glasu Slavonije. Velimir Šonje ga je zamolio da prokomentira neke teze za ArhivAnalitiku: Život u Zagrebu za veliki broj njegovih stanovnika, ne samo u smislu mobilnosti već i „socijalno-aspiracijski“, jednostavno nije moguć bez automobila. Svakako je nezamisliv za onu frakciju srednje klase kojoj sam i sam nekad pripadao, a koju obilježava rad u korporativnom sektoru s istovremenim honorarnim poslovima, želja za profesionalnim i materijalnim postignućem… Sve ono što čini svakodnevnicu ne baš malobrojnog zagrebačkog srednjeklasnog „punog gnijezda“ nije moguć bez jednog ili dva automobila u obitelji. Drugim riječima, u prostorno razvučenom gradu u kojem ne postoji podzemna željeznica ili neki vid jednako učinkovitog javnog prijevoza, ubrzana redukcija mogućnosti korištenja automobila za ovaj srednjeklasni fragment predstavljala bi značajnu barijeru u ostvarenju njihovih socijalnih aspiracija. Oni bi time postali jedna vrsta socijalnih gubitnika.

08.11. (08:00)

Nema im druge

U centru Frankfurta neće se smjeti voziti brže od 20 km/h

Cilj nije gradsko središte bez automobila, već ono siromašno automobilima. Područje oko burze proglašava se poslovnom zonom s umirenim prometom. Predviđeno je ograničenje brzine u sporednim ulicama. Frankfurt također želi ukinuti parkirna mjesta u središtu grada, odnosno ostaviti ih samo hitnim službama i dostavljačima. U planu je prenamjena mnogih cesta za promet biciklista. Revija HAK

03.11. (09:00)

S poluge na gumb

Sve se manje proizvode auti s ručnim kočnicama, u porastu elektronske

ekad univerzalna ručna kočnica sada je uglavnom rezervirana za manje i jeftinije benzinske automobile. Međutim, realnost je takva da postoje dobre šanse da će takva ručna kočnica izumrijeti iz uobičajenih automobila do kraja ovog desetljeća. Elektronička ručna kočnica nudi vozaču veću udobnost s automatskim upravljanjem i Hill Hold značajkama koje olakšavaju pokretanje na nagibu dok je konvencionalna ručna kočnica jeftinija za zamijenu. Popravak elektroničke ručne kočnice može biti čak tri puta skuplji od ručne kočnice. Obična ručna kočnica košta oko 230 eura, u usporedbi sa 680 eura, koliko treba izdvojiti za elektroničku ručnu kočnicu. Revija HAK

22.10. (21:00)

Vječno pitanje

Auto na benzin ili dizel – koji odabrati i zašto

Nije isto kupujete li obiteljski automobil za vožnju po gradu, vozilo za brdoviti ruralni teren ili automobil za duge relacije. Potrebno je znati i razlike između motora na dizel i benzin. Uzimajući u obzir cijene goriva u posljednje vrijeme, razlike u cijeni, koja je ranije išla u prilog dizelu, gotovo i nema. No dizelski motori su za 25 do 30 posto ekonomičniji od benzinskih motora. Kod automobila s benzinskim motorom održavanje i dijelovi nešto su jeftiniji, ali zahtijevaju nešto češći servis. Vozila s dizelskim motorom u startu su skuplja, skuplje im je održavanje i dijelovi, teži su i motor proizvodi više buke, a gorivo je nečistije. Automobili na dizel pogodniji su za vozače koji su često na cesti i rade velike kilometarske udaljenosti. Benzinci su pak pogodniji za vozače koji godišnje prijeđu do 15 tisuća kilometara. Savjeti

18.10. (17:13)

Greškom mu ispostavili 1,4 milijuna eura kazne za prebrzu vožnju