Europska unija štiti svoju industriju: Baterije za električna vozila moraju imati jasne ekološke certifikate - Monitor.hr
16.12.2022. (16:00)

Ekološki čiste baterije

Europska unija štiti svoju industriju: Baterije za električna vozila moraju imati jasne ekološke certifikate

Utjecaj baterija električnih vozila na okoliš i zajednicu značajno će se poboljšati prema novom zakonu koji su u petak usvojili zakonodavci Europske unije. Prema novoj Uredbi o baterijama mijenjaju se dosadašnja pravila za nabavu, proizvodnju i recikliranje baterija za električne automobile. Zato će svi proizvođači baterija, koji žele prodavati u Europi, od srpnja 2024. morati podnositi izviještaj o cjelokupnom ugljičnom otisku proizvoda, od rudarenja preko proizvodnje do recikliranja. Tvrtke koje prodaju baterije u EU-u također će se morati pridržavati pravila osmišljenih za sprječavanje zlouporabe okoliša, ljudskih prava i rada u svojim opskrbnim lancima. Zakon će zahtijevati od proizvođača baterija da identificiraju, spriječe i riješe širok raspon problema, od onečišćenja vode do prava zajednice. Revija HAK


Slične vijesti

10.03. (12:00)

Nema jeftine budućnosti

Riječ stručnjaka: Oni koji su jučer vozili Opel Corsu i slične automobile, sutra će ići autobusom

Nijedan europski proizvođač tehnološki se ne može približiti Toyoti ili Tesli, barem ako se držimo onoga što svaki danas proizvodi i plasira. Ipak, za Jensa Andersena, Tesla prestaje biti referenca i on vjeruje da je prednost koju je američki proizvođač ima nad ostalima blizu nestanka. Prema Nijemcu, tvrtka Elona Muska u budućnosti bi se čak mogla smatrati mogućom metom koju će Volkswagen apsorbirati. Neće biti problema, smatra, u premium segmentu, gdje će marke poput Audija, BMW-a, Mercedesa ili Porschea imati konkurentnu električnu tehnologiju koja se može ponuditi u zamjenu za premium trošak nabave. Međutim, u nižem segmentu tržišta, ne može biti evolucije ako se prodaja ne poveća. Možda nikada nećemo vidjeti istinski konkurentne električne automobile za manje od 20.000 eura, ali samo će vrijeme pokazati je li Andersenovo gledište ispravno. Revija HAK

09.03. (17:00)

Zrak još uvijek nije dovoljno čist

Njemačka stopirala zabranu prodaje dizelaša i benzinaca

Nakon što je Njemačka dovela u pitanje odluku o zabrani prodaje novih automobila na benzin i dizel od 2035. godine, Europska unija je odgodila planirano glasovanje o zakonu do sljedećeg tjedna. Kako piše Reuters, novi datum glasovanja još uvijek nije poznat, a glasnogovornik Švedske koja predsjedava EU-om, rekao je da će se veleposlanici vratiti na tu temu “u dogledno vrijeme”. Riječ je o odgađanju konačnog odobrenja za obaveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, liberala i zelenih, a zakonski paket podržan je s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim. Green

06.03. (12:00)

Ili vozi po mraku

Kako reducirati zasljepljivanje zbog sunčeve svjetlosti tijekom vožnje

U jesenskim, zimskim i proljetnim mjesecima je Sunce nisko na obzoru pa nije loše u automobilu uvijek imati sunčane naočale – jer baš u tom razdoblju direktna Sunčeva svjetlost može zaslijepiti vozača. Dobro je i povisiti poziciju sjedenja i spustiti sjenilo. Savjetuje se povećati sigurnosni razmak zmeđu svog vozila i vozila ispred. Problem često predstavlja prljavo vjetrobransko staklo – u kombinaciji sa Sunčevom svjetlosti značajno smanjuje vidljivost. Dobro je održavati stakla u automobilima čistima. Također, provjerite i stanje brisača na vozilu. Oni moraju biti u dobrom stanju i funkcionirati bez greške… Revija HAK

20.02. (15:00)

Nisu jestive, ali skoro

Nove gume sastojat će se od plastičnih boca, maslačka, riže, biljnog ulja…

Doista zvuči kao da ste skupili sastojke za neko jelo (osim boca) koje priprema ambiciozni kuhar, ali nije tako. Industrija se prilagođava novim okolnostima, nije bitno samo proizvoditi, mantra je i tzv. održivost. Njemački proizvođač guma razmišlja o budućim proizvodnim procesima. Prirodna guma dobiva se iz stabala, a to će i u budućnosti biti ključni sastojak za proizvodnju. Maslačak je zanimljiv biljni resurs, a biljna ulja mogu biti dodatak siliciju. Ljuske preostale od proizvodnje riže dobar su izvor silicija, a Continental kaže da su ljuske energetski učinkovitije rješenje za proizvodnju. Što se tiče plastičnih boca, Continental ih može koristiti za izradu poliesterske pređe koja se koristi za kućište gume. Revija HAK

10.02. (19:00)

A i da limari ne ostanu bez posla

Zašto proizvođači automobila ne izrađuju vozila od nehrđajućeg čelika

Dakle, nehrđajući čelik košta više od čelika koji se koristi u većini automobila jer sadrži krom i druge sastojke, poput nikla i molibdena, za kojima vlada velika potražnja te su i poprilično skupi. On zahtijeva posebne tehnike zavarivanja pa i novu liniju na kojoj će se proizvoditi. Čelik koji se koristi u većini automobila dizajniran je da se zgužva u sudaru, upija energiju i štiti putnike. Nehrđajući čelik ne gužva se tako lako, izlažući putnike većoj sili udara. S ovom legurom je teže raditi tamo gdje se traže manje savijene površine, pout branika. Vjerojatno i zato Cybertruck ima ogromne ravne plohe, kao da ga je dizajnirao pragmatični student strojarstva, a ne diplomac s neke akademije primijenjene umjetnosti. Revija HAK

03.02. (23:00)

Bitno da ide i ne zagađuje

Električni automobili dobivaju konkurenta: Honda CR-V ide i na gorive ćelije vodika

Ideja da ćemo od 2035. kupovati samo nove električne automobile (na baterije) čini se sve manje izvjesnom jer mnogi proizvođači ozbiljno računaju na vodik kao pogonsko gorivo – u klasičnim motorima s unutarnjim sagorijevanjem ili sustavima s gorivim ćelijama vodika. Honda je jedan od tih proizvođača, a sada je objavila da je uspela poprilično smanjiti cijenu cijelog sustava s gorivim ćelijama vodika i da će ga ugraditi u novi model CR-V, kao jednu od opcija. Proizvodnja počinje sljedeće godine u tvornici u Ohiju. CR-V na vodik bit će zamjena za Clarity Fuel Cell, limuzinu koja se nudila u Kaliforniji od 2017. do 2020. godine. Revija HAK/Autoportal

27.01. (23:00)

A može ga i redovno prati, kad se već nude

Peugeot ima zanimljivu ideju: Planira vam održavati auto 25 godina

Izmišljen je koncept automobila za cijeli život, odnosno ideja da vam automobil traje 25 godina, desetljeće više od prosjeka aktualnih modela. Peugeot bi vam htio temeljito obnavljati automobil, oblog i tapecirung u untrašnjosti tako da cijelo vrijeme izgleda kao da je nov. Značajna prednost bit će i mogućnost ažuriranja na zahtjev upravljačkog softvera za elemente poput motora, rasvjete, povezivosti, navigacije. Tako bi i kupci rabljenih Peugeot imali priliku dobiti praktički novi automobil. Naravno, tu se postavlja mnogo pitanja, pogotovo o mehaničkim komponentama i limu, ali o tome nekom drugom prilikom. Revija HAK

27.01. (13:00)

Bira auto umjesto tebe

Chiriboo, inovativna platforma za kupovinu novih auta

Proces kupovine isti je dugo vremena a hodogram od posjeta salonu do zaključivanja kredita (ili plaćanja gotovinom ako ste jedan od rijetkih) nije se puno mijenjao desetljećima. U pitanju je platforma za posredovanje u prodaji automobila iza kojeg stoje vozač, YouTuber i voditelj Juraj Šebalj te COO Darin Janković, automobilski stručnjak s 30 godina iskustva i bivši automobilski novinar. Zamišljen je kao virtualni salon svih marki auta koji radi stalno, a ne “gura” niti jednu marku više nego druge. Kada pronađete automobil koji vam se sviđa, Chiriboo će pregledati cijene svih dostupnih vozila tog tipa i prezentirati vam one koje su najbolje. Ovo štedi vrijeme kupcu, ali naravno i eliminira cjenkanje s prodavačima u ovoj fazi. Netokracija

27.01. (10:27)

Automobili proizvedeni u Kini preuzimaju svijet

27.01. (09:00)

Prljava industrija za zelenije prometnice

Proizvodnja litija zbog potrebe industrije električnih automobila mogla bi onečistiti velike dijelove planeta

Ako se nastavi s radikalnim uvođenjem vozila na baterije u promet svjetska proizvodnja litija trebala bi se utrostručiti do 2050. samo za tržište vozila u SAD-u. Godišnje bi bilo potrebno 483.000 tona litija. Predviđa se da će ukupna globalna potražnja za litijem (koji se koristi i u drugim industrijama), također poznatim kao bijelo zlato, porasti više od 40 puta do 2040. godine. Rudarenje litija traži ogromne količine vode i štetno je za okoliš. Veći dio nalazi se u suhim regijama poput Australije, Čilea i Nevade — mjestima koja već pate od nestašice vode zbog klimatskih promjena. U Južnoj Americi, rudnici su zatrovali vodu i zemlju domorodačkih naroda. Revija HAK