Fizičko kažnnjavanje djece moglo bi unazaditi njihov socijalni razvoj - Monitor.hr
27.01.2023. (11:00)

Manje invazivne odgojne metode

Fizičko kažnnjavanje djece moglo bi unazaditi njihov socijalni razvoj

Istraživanje sa Sveučilišta Old Dominion na djeci u dobi od 5-7 godina sugerira da tjelesno kažnjavanje može promijeniti tijek njihovog društvenog razvoja, što je vidljivo po brojnim pokazateljima, uključujući nižu samokontrolu i interpersonalne vještine u djetinjstvu i druge obrasce ponašanja. Procjenjuje se da je oko 61 posto djece u nekom trenutku u životu doživjelo fizičko kažnjavanje, a njih 28 posto ih to doživljava na tjednoj bazi. Kako se čini, fizičko kažnjavanje djece nema željeni efekt, već suprotan. Ne disciplinira ih, već im usađuje promjenu u ponašanju. IFL Science


Slične vijesti

06.10. (11:00)

Djeca botovi i NPC-evi

“Nikad nisam popio kavu s prijateljima, jesam li robot?”

U kliničkoj praksi imam sve više ljudi koji me pitaju, koji mi govore da nikad nisu popili kavu, koji me pitaju doktorice jesam li ja robot, da mi govore o tome da nemaju nijednog prijatelja stvarnog nego virtaulne, da zapravo ne znaju komunicirati niti pozdraviti nekoga, da ne govorim o nekim bliskim kontaktima i pravim prijateljstvima – kaže psihijatrica za HRT. Djeca vise i do osam sati dnevno na internetu, a posljedična usamljenost i ovisnost o internetu vodeći su problem mentalnog zdravlja, kaže. Lijek je u empatiji i stvaranju kulture dijaloga.

09.07. (18:00)

Bitno da se ne svađaju (previše)

Biti najstarije ili najmlađe dijete u obitelji ne utječe nužno na njihovu osobnost, kaže jedna novija studija

Prema psihologu Alfredu Adleru, rođenje brata ili sestre lišava najstariju djecu isključive roditeljske pažnje – i kao rezultat toga ona su neurotična, sklonija konzervativizmu i oponašanju starijih. Druga djeca natjecateljski privlače pažnju, dok najmlađa djeca često ispadnu razmažena i lijena. Adler je postavio teoriju prema kojoj ljudi koji odrastaju bez braće i sestara imaju “kompleks majke” i da su u rivalstvu sa svojim ocem. Iako danas najpouzdaniji test osobnosti, poznat kao “Big five”, ne potvrđuje dokaze kako redoslijed rođenja u obitelji ima nekog utjecaja na razvoj osobnosti djeteta, ipak je primijećena jedna karakteristika kod prvorođene djece, a to je pojačana verbalna inteligencija nego kod mlađe djece. To ne znači da su prva djeca pametnija i da lakše uče, to samo ukazuje kako su ona ipak provela najviše vremena s odraslim ljudima, što se ne može reći za djecu koja su rođena poslije. Nat Geo

 

01.06. (14:00)

Mobiteli su loši odgojitelji

Nije dobro djecu prerano pustiti da sama sjede pred ekranom

U vremenu kada su pametni telefoni sve češće u ulozi dadilje, stručnjaci upozoravaju na negativne posljedice koje takav odgoj ostavlja na razvoj djeteta. Igra postaje dosada, a potreba za ekranima – sve veća. Djeca radije izabiru njih nego slikovnice. Daju im, dakle, jednu vrstu nagrade, djeluju na centre ugode i na takav način djeluju adiktivno poput nekih supstancija poput alkohola, droga, upozorava psihijatar i voditelj Službe za mentalno zdravlje NZJZ. Ok je da dijete sudjeluje u videopozivu i gledanju tv-a zajedno s roditeljem, da komentira, ali nije dobro prepustiti dijete sadržaju s ekrana, pogotovo prerano. HRT

03.05. (14:00)

Doviđenja, tradicijo

Sve popularniji životni stil parova bez djece s razdvojenim financijama

Mlade žene također žele biti financijski neovisne i kada se o tome govori u američkom kontekstu, onda se često objašnjava da žene žele raditi, imati karijeru, ne žele prekid u karijeri i žele financijsku neovisnost. Kod nas su žene dugo na tržištu rada i taj dio nije problematičan, problematični su niski prihodi oboje, što nam je stambena politika nikakva, što je stanovanje skupo i to su sigurno neki od razloga zašto se ljudi odlučuju ne imati djecu ili kasnije imati djecu, objašnjava sociologinja za HRT. Iako djecu ne žele iz različitih razloga, takav životni stil donosi im veću slobodu raspolaganja svojim vremenom i financijama.

15.02. (17:00)

Fair enough

Novinarka: 14 razloga zašto ne želim djecu

Novinarki BuzzFeeda je prekipjelo zbog stalnih ispitivanja kada će on i njezin partner s kojim je 8 godina imati djecu. Sad je sastavial članak gdje je navela da neće i otkrila 14 razloga zašto (Index):

  • 1. Skupa su
  • 2. Želi putovati svijetom
  • 3. Dovoljno joj je to što je zabavna teta
  • 4. Plaši me ideja o rađanju
  • 5. Želi se usredotočiti na svoje hobije
  • 6. Velika odgovornost i previše pritiska da ne pogriješiš i napraviš djetetu traumu
  • 7. Ima psa
  • 8. Ako požalite što ste dobili dijete, nema nazad
  • 9. Sviđa joj se odnos s partnerom baš takav kakav jest
  • 10. Ne podnosi zvuk dječjeg plača
  • 11. Voli slobodu bez djece
  • 12. Osjećala bi se krivom da donese dijete na ovaj svijet – ratovi, rasna netrpeljivost, klimatske promjene…
  • 13. Voli spavati
  • 14. Jednostavno ne želi biti majka
03.02. (18:00)

Umjesto da se čita njima

Kako djecu motivirati i naučiti ih da uživaju u čitanju

Kako ističe nakladnik, knjiga “Velika važnost malih priča: zašto i kako čitati djeci”, namijenjena roditeljima, odgojiteljima, učiteljima i knjižničarima, nastoji odgovoriti na pitanja kako u moru slikovnica i knjiga za najmlađe prepoznati kvalitetne i estetski vrijedne sadržaje te zašto je s djecom korisno čitati umjetničke slikovnice i knjige. Riječ je o pristupačno napisanoj knjizi koja govori o čitanju djeci i s djecom, a po ocjeni recenzentice Marijane Hameršak, znanstvene savjetnica i docentice iz Instituta za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu, knjiga je važan i u hrvatskom kontekstu pionirski prilog interdisiplinarnom i popularno-znanstvenom istraživanju važnosti poticanja ranog čitanja. HRT

27.01. (23:00)

The kids aren't alright

Srozan ugled učitelja: ‘Mobiteli krenu zvoniti čim dijete ne dobije što želi’

Poštovanje prema učiteljima postala je prošlost. Svaki treći učitelj u godinu dana barem jednom se susreće s prijetnjom nasiljem, a svaki drugi je pod pritiskom radi ocjene. O sve češćem napadu na učitelje na HTV-u su razgovarali s višom savjetnicom za socijalne pedagoge i preventivne programe i predsjednicom Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja. Sada je društvena klima da dijete mora biti stalno sretno i zadovoljno i dobiti u trenutku sve što želi. Ako je dijete 15 minuta učilo, smatra da je dovoljno da dobije odličan. Miješanje zaista u sve i nepoštivanje autoriteta. Djeca ne poštuju ni svoje roditelje, a oni se ne znaju nositi s tom situacijom pa napadaju vanjskog neprijatelja, a to je škola. Glas Podravine

17.11.2023. (23:00)

Više društvenih igara i lovica

Vrijeme ispred ekrana oblikuje dječji mozak

Vrijeme provedeno u gledanju televizije ili igranju računalnih igara ima mjerljive i dugoročne učinke na dječje moždane funkcije. To se smatra i potencijalno pozitivnim i negativnim, ali uglavnom više negativnim. Primijećeno je kako vrijeme pred ekranom utječe na moždane funkcije vezane uz pozornost, sposobnost izvršne kontrole, inhibitornu kontrolu, kognitivne procese i funkcionalnu povezanost. Dulje vrijeme provedeno pred ekranom ima utjecaja i na slabije funkcionalne veze u područjima mozga povezanima s jezikom i kognitivnom kontrolom, što potencijalno nepovoljno utječe na kognitivni razvoj. Bug