Folija koji obećava: S novim sustavom Volkswagen Polo se na Suncu zagrijavao puno manje - Monitor.hr
10.06.2022. (19:00)

Faktor 80 za limuzine

Folija koji obećava: S novim sustavom Volkswagen Polo se na Suncu zagrijavao puno manje

Izraelski startup SolCold radi na materijalu koji koristi takozvanu anti-Stokesovu fluorescenciju kako bi reflektirao Sunčevu toplinu i tako smanjio temperaturu u automobilima, zgradama… Tehnologija je privukla interes velikih proizvođača automobila poput Toyote i Volkswagena, čiji je Polo sudjelovao u nedavnoj demonstraciji premaza, koji se može nanijeti na automobil poput folije. Kako bi dokazao svoju učinkovitost, SolCold je na sunčanom danu izveo tri bijela vozila, jedno s premazom i dva bez njega. Prvi Polo bez SolColda dostigao je temperaturu od 55°C, dok je vozilo s premazom dosegnulo temperaturu 37°C. To je još uvijek vruće, ali je značajno poboljšanje u odnosu na automobil bez premaza. Impresivno je da je treći automobil, koji nije imao premaz, a bio je parkiran ispod suncobrana, imao temperaturu u kabini od 40°C. To znači da je premaz SolCold, u ovoj demonstraciji, zapravo bio učinkovitiji od sjene u održavanju hlađenja automobila. Revija HAK


Slične vijesti

Četvrtak (17:00)

Been-there, done-that

Zaboravljena svjetla u unutrašnjosti vozila mogu isprazniti akumulator

Stručnjaci ističu da se akumulator manjeg kapaciteta, benzinskog motora koji prenoći s uključenim osvjetljenjem putničkog prostora, do jutra isprazni do razine da ga je nemoguće pokrenuti. Ovaj problem najčešće obuhvaća akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine. Naime, zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja, akumulatoru je smanjen kapacitet. Problemi s pokretanjem vozila mogu nastupiti već nakon pet sati rada žaruljica u mirovanju. Mnoga vozila danas imaju funkciju soft gašenja rasvjete nakon 2 do 10 sekundi nakon zaključavanja vozila, ali ako je u pitanju stariji model automobila, važno je pričekati nakon zatvaranja automobila da se svjetla ugase. (Revija HAK)

09.04. (15:00)

Možda su i neki vozači rizičniji, a ne auti

Auti sa snažnijim motorima su rizičniji u vožnji, statistički češće sudjeluju u prometnim nesrećama

U istraživanju carVerticala pregledana su izvješća o povijesti vozila 43 marke automobila. U svim su slučajevima automobili sa snažnijim motorima bili skloniji prometnim nesrećama. Čak 46,4 % svih vozila marke Audi sa snagom motora do 100 kW provjerenih na carVerticalu imalo je podatke o oštećenjima, dok je taj postotak među modelima s više od 400 kW još veći – 55,6 %. Slični trendovi zabilježeni su i kod automobila marke Volkswagen, gdje je oštećeno 42,6 % modela do 100 kW te 48,9 % vozila sa snagom motora od 300 do 400 kW. Kod vozila marke Ford, podatke o oštećenjima imalo je 45 % vozila sa snagom motora do 100 kW te njih 55 % sa snagom motora većom od 400 kW. N1

07.04. (01:00)

Veži se i ne tipkaj po mobitelu

Diljem Hrvatske niču nove kamere za nadzor brzine, snimat će i unutrašnjost vozila

Zadnjih dana svakodnevno pristižu fotografije kako se postavljaju nove kamere u Zagrebu i okolici, a taj prizor čest je i u drugim dijelovima Hrvatske. Plan je ugradnja 111 kućišta, za koje je nabavljeno 37 kamera. Naime, nije u svakom kućištu neprestano i kamera. Ovisno o planu djelovanja, kamere se sele na pojedine lokacije. S obzirom na to da seljenje tih kamera nije toliko zahtjevan posao, policija vjeruje kako će vozači postati oprezniji na svih 111 lokacija diljem Hrvatske. I nije to sve – do kraja godine stiže još 40-ak kućišta, ali i dvadesetak novih kamera. Za sada su uočene kamere Gatso T-Series, koje se na našim prometnicama koriste još od 2019. godine. Riječ je o kamerama koje imaju sposobnost praćenja i nekoliko prometnih traka, a pored nadzora brzine, pokrivaju i nadzor putničke kabine. Tako imaju sposobnost zabilježiti koristi li vozač na nepropisan način mobilni uređaj ili možda on, kao i suvozač, ne koriste sigurnosni pojas. Autonet

20.03. (08:00)

Što kaže Ustavni sud?

U Turkmenistanu dozvoljeno je voziti automobile isključivo bijele boje

U neobičnoj odluci, vlada Turkmenistana naredila je da svi automobili na cestama moraju biti bijele boje. Neposlušni vozači suočavaju se s uklanjanjem vozila s ceste. Navodno, predsjednik države, Gurbanguly Berdymukhammedov, stoji iza te praznovjerne odluke. Naime, on navodno vjeruje da bijela boja donosi sreću. Vozači su prisiljeni tražiti kupce za svoja vozila drugih boja, dok su cijene u radionicama porasle zbog zahtjeva za ponovnim bojanjem. (HAK)

10.03. (15:00)

Za povoljniji Yugo

Gašenje Zastava vozila ne predstavlja i gašenje automobilske industrije u Kragujevcu

Kako prenosi Forbes Srbija, novi vlasnik je konzorcij koji čine dvije tvrtke iz Kragujevca: Termogama i Rolling co. Ovaj konzorcij bio je ujedno i jedini sudionik javnog nadmetanja održanog 5. ožujka. Tvrtka je prodana uz korekciju cijene, odnosno uz dodatno vrednovanje zemljišta u procjeni vrijednosti tvrtke. Prije te korekcije, prošlogodišnja procjena iz srpnja iznosila je 621 tisuća eura, a ona iz prosinca 1,18 milijuna eura. Ostaje još završetak stečajeva i prodaja imovine Tvornice automobila Zastava i Tvornice kamiona Zastava. Stellantis u jednoj od nekadašnjih Zastavinih tvornica sredinom ove godine započinje i proizvodnju električne verzije Fiatovog modela Panda. Forbes

06.03. (12:00)

Kakve aute onda smijemo voziti?

Ekstremisti su zapalili dio Tesline tvornice u Berlinu: Kažu da su razlozi – ekološki

Ljevičarski ekstremisti preuzeli su odgovornost za podmetanje nedavnog požara na električnom stupu u tvornici automobila Tesla u Berlinu, za koju su šefovi rekli da će zaustaviti proizvodnju do kraja tjedna. Za tvornicu, koja proizvodi oko 500.000 električnih automobila godišnje, kažu da troši i prirodne resurse te da nije ni ekološka ni održiva. Električni automobili sve su češće izloženi napadima aktivista za zaštitu okoliša, posebice zbog zabrinutosti da njihova proizvodnja dovodi do većih emisija od proizvodnje automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem te da proizvodnja i punjenje baterija električnih automobila predstavlja teret za okoliš. U ciljanim napadima diljem Europe, uključujući Njemačku, električnim automobilima rezali su gume ili ih ispuhivali. Slučaj je komentirao i Musk: Ovo su ili najgluplji eko-teroristi na Zemlji ili su marionete onih koji nemaju dobre ekološke ciljeve. Revija HAK

29.02. (08:00)

Budućnost možda ipak nije u potpunosti električna

Zabrana prodaje novih benzinaca i dizelaša nakon 2030. ide na reviziju, kompanije otkazuju investicije

Kako se bliže europski izbori mnoga ‘zelena‘ pitanja dolaze u fokus javnosti, ali i političara u samoj Uniji, a mnoga od tih pitanja postaju i dijelovi predizbornih kampanja. Prosvjedi poljoprivrednika koji se također bune zbog zelenih i uvoznih politika već se duže vremena održavaju po cijeloj Europi i nikome od čelnika nisu dobro sjeli a kraj im se ne nazire.

Prema početnim planovima, na razini EU bi od 2035. godine trebala biti zabranjena prodaja svih novih vozila koja proizvode štetne emisije, što znači da bi sva vozila trebala biti isključivo na električni pogon, bio on na baterije ili na vodik. Iako prave zamjene za fosilna goriva još uvijek nema, potpuna zabrana motora na fosilna goriva ostaje na snazi, iako će vjerojatno biti napravljeni određeni ustupci u pogledu motora u kojima izgaraju sintetička goriva. To znači da će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u proizvodnji i nakon 2035. godine ali da bi takvi motori nakon te godine trebali biti pokretani isključivo e-gorivim, što je poprilično optimistično. Lider

18.02. (19:00)

Svijet je prebrz i prežestok

Amaksofobija – strah od boravka u automobilu

Ova fobija uključuje i sam proces vožnje, ali i vožnju u automobilu ili nekom drugom obliku prijevoza kao putnik. Etimološki, riječ dolazi od grčkog amaxos (kočija) i fobos (strašni strah). Uzroci ovih fobija mogu biti proživljena prometna nesreća, ali i neodređeni strah od vožnje ili putovanja. Simptomi koje osoba s amaksofobijom ima su znojenje, vrtoglavica, nelagoda u želucu, stezanje u prsima, ubrzani rad srca, nagon za plačem ili vriskom, napetost mišića i panika, koje prate negativne misli, briga, nesigurnost, strah i iščekivanje opasnosti. Revija HAK