Google mijenja pretraživanje - što to znači za medije - Monitor.hr
19.05.2023. (08:00)

Google dao, Google uzeo

Google mijenja pretraživanje – što to znači za medije

Uz brojne novitete koji su predstavljeni na konferenciji, najviše je pažnje privukla baš implementacija umjetne inteligencije u sam Google, čime se mijenja način na koji će se pokazivati pretraživanie pojmova. Ova promjena će se svakako negativno odraziti na promet prema svim ostalim web stranicama, jer će se Google potruditi da vam na svojoj početnoj stranici pruži što više informacija kako bi ‘klik‘ na neki portal postao nepotreban. Google više neće, kao i sada, pri vrhu staviti poveznice na kojima možete naći odgovor na upit, već će u prvom planu biti odgovori Googleove umjetne inteligencije. Također, bit će dostupna mogućnost nastavka razgovora s Googleovom AI kako bi se došlo do konkretnijeg, odnosno korisnijeg odgovora. To znači manji promet za sve osim za Google. Lider


Slične vijesti

Petak (20:00)

Skraćuje vrijeme pretraživanja

Google preoblikuje tražilicu uz pomoć Gemini AI-a – na vrhu rezultata pretraživanja uskoro sažeci

Da bi se uvele promjene, Google je napravio prilagođenu verziju svog modela Gemini AI. Nisu objavljene informacije o veličini ovog modela te načinu kako će se kontrolirati kvaliteta rezultata. Novu funkcionalnost nazvali su AI Overviews, jer će se sažeci generirani umjetnom inteligencijom sada pojavljivati na vrhu stranice rezultata pretraživanja. Kad se na tražilicu upiše pitanje, u ovom slučaju na hrvatskom jeziku, dobiva se rezultat u koji su uključeni linkovi a na vrhu stranice, opcija „Generate“ kako bi se klikom generirao AI sažetak. Nakon toga dobije se kratki sažetak i upute, točne, ali ne na hrvatskom jeziku, kojim je ispisan prompt. Umjetnom inteligencijom poboljšana tražilica svako će pomoći korisnicima, ali zbog ovog jezičnog primjera može se sve to smatrati i marketinškim spinom, na brzinu sklepanim modelom za potrebe konferencije. Bug

11.05. (13:00)

Doviđenja, špijuni!

Google potiho snima sve što vi govorite, no možete isključiti tu opciju

Google pohranjuje audiozapise aktivnosti korisnika na webu i u aplikacijama, uključujući verbalne interakcije s Pretraživanjem, Asistentom i Kartama, kako bi unaprijedio tehnologije prepoznavanja zvuka. Nedavno je, međutim, tehnički stručnjak otkrio “cheat code”, za koji tvrdi da može spriječiti Google u bilježenju aktivnosti pametnih telefona korisnika. Korisnici trebaju prilagoditi svoj Google račun tako što će odabrati odgovarajuće postavke u “Podacima i privatnosti”, kako bi blokirali pristup mikrofonu i kameri tehnološkoj tvrtki, piše Daily Mail. Potrebno je otvoriti aplikaciju Google i kliknuti na “Manage your Google account” (Upravljaj svojim Google računom). Odaberite potom “Podaci i privatnost” i pomaknite se prema dolje do “Postavke povijesti” i odaberite odjeljak “Aktivnost na webu i u aplikacijama”. Ako pored odjeljka “Uključi glasovne i audioaktivnosti” stoji plava kvačica, isključite ju. Večernji

04.04. (19:00)

Sami sebi 'popapali' dio prihoda

Po prvi puta Google razmišlja o uvođenju paywalla, neke bi se usluge mgole naplaćivati

Već sada kompanija razmišlja kako bi se mogli kompenzirati budući gubici ili pokriti dodatni troškovi koji su se pojavili s razvojem vlastite verzije AI tražilice. Jedna ideja je staviti neke proizvode iza paywalla. Financial Times je, pozivajući se na neimenovane izvore upoznate s Googleovim planovima, izvijestio da tvrtka istražuje mogućnosti pretplate na neke premium servise. Developeri već rade na toj soluciji, ali menadžment još nije donio konačnu odluku. Ovaj potez označava značajnu promjenu u Googleovom poslovnom modelu, budući da bi to bio prvi put da su neki od svojih osnovnih proizvoda iza sustava plaćanja. Tradicionalna Googleova tražilica ostala bi besplatna, s prikazanim oglasima. Naplata bi se odnosila na napredne opcije pretraživanja koje koriste AI za generiranje detaljnijih odgovora na upite, sažimanje web stranica i čak pisanje različitih kreativnih formata teksta. Dakle, to bi izgledalo kao Perplexity.ai ili chatGPT, ali s plaćanjem. Bug

15.02. (14:00)

Susjedi nas stalkaju

Koje države najčešće guglaju u Europi? Hrvatska najpopularnija u BiH i Sloveniji


Hrvati prema ovoj mapi najviše guglaju Njemačku. Što se tiče ostatka Europe, promatrajući ovu mapu, vidimo da ih ima dosta opsjednutih SAD-om. Od Rusije, preko sjevera Europe do Zapada, svi vole vidjeti što se kuha preko bare. N1

05.01. (15:00)

Krivi dok se ne dokaže nevinost

Tech industrija u 2023. na optuženičkoj klupi


Prošla godina za za tehnološke divove nije bila ni približno idilična kao prethodne. Tvrtka Epic Games, izdavač Fortnitea, je odnio pobjedu protiv Applea, dok je Google pristao na nagodbu od 700 milijuna dolara u postupku koji je pokrenulo nekoliko američkih saveznih država. No, prava senzacija dogodila se u sudnici gdje je SBF suočen s optužbama za prijevaru, što je javnost pratila kao najnoviju holivudsku dramu. Prema svim procjenama očekuje se da će starost dočekati u zatvoru. Dok se tech divovi bore za svoju sudbinu, The New York Times podigao je tužbu protiv OpenAI i Microsofta, optužujući ih za krađu sadržaja. Ovo suđenje postavlja temelje buduće regulacije autorskih prava kad je u pitanju treniranje jezičnih modela. Za besramnu krađu autorskih djela već su tužile razne organizacije i umjetnici (među ostalima i George R.R. Martin). S druge strane, Vrhovni sud odbio je tužbe koje su Googleu, Facebooku i Twitteru stavljale na teret olakšavanje planiranja terorističkih napada. (Netokracija)

02.01. (15:00)

I Google ima svog Tonija Miluna

Google DeepMind velikim jezičnim modelom riješio ljudima nedokučiv matematički problem

Stručnjaci Googleovog odjela za umjetnu inteligenciju primijenili su jezični model na neočekivanom mjestu, u domeni teorijske matematike, pa njime riješili problem koji ljudi dosad nisu uspjeli. Do rješenja matematičkog problema došlo je zaobilaznim putem. Stručnjaci su matematički problem postavili u Pythonu, no izostavili su iz koda dio koji pokušava pronaći rješenje. Taj su zadatak prepustili svojem modelu Codey, uz validaciju FunSearcha. Tijekom procesa model je izbacio brojna “rješenja”, neka besmislena, neka smislena, a neka zaista inovativna. Samo ova potonja su odobrena, pa je model dobio instrukcije da nastavi u tom smjeru. Veliki jezični model iskorišten je, dakle, kao generator kreativnosti, nakon čega su njegovi rezultati provjeravani, uz zadržavanje samo onih zaista korisnih. Bug

01.01. (13:06)

Budući da je Google navršio 25 godina, Leonardo DiCaprio ga napušta, koristit će mlađu tražilicu

31.12.2023. (13:00)

Dobro, ali mogu li oni to riješit?

Google računi potencijalno osjetljivi na novo hakiranje gdje niti promjena lozinke ne pomaže

Prema sigurnosnoj tvrtki CloudSEK, haker pod pseudonimom PRISMA hvalio se moćnim zero-day exploitom i razvio sofisticirano rješenje za generiranje trajnih Google kolačića. Time je omogućen pristup Google računu čak i unatoč resetiranju lozinke što je direktna posljedica manipulacije OAuth2 (Open Authorization 2.0) tokenom. Haker koji je otkrio ovaj propust je izrazio otvorenost za suradnju što je CloudSEK-u olakšalo razumijevanje problema i provođenje tehničke analize. U objavi navode kako je njihov tim za istraživanje prijetnji, koristeći HUMINT i tehničku analizu, identificirao korijen ove prijetnje u nedokumentiranoj Google Oauth krajnjoj točki pod nazivom “MultiLogin”. Bug

22.12.2023. (12:00)

I dalje se najbolje zaustaviti i pitati lokalce

Zašto se ne biste trebali 100% oslanjati na navigaciju: Greškom završili u kalifornijskoj pustinji

Google Maps danas je vodeća aplikacija za mapiranje. No trebate li se uvijek oslanjati na savjete GPS navigacije? Zbog jedne greške u softveru mnogi su se vozači nedavno izgubili u kalifornijskoj pustinji. Problem je nastao kada je glavna cesta bila odsječena zbog dolaska oluje koja je podignula veliku količinu prašine. Potraga za alternativnom rutom bila je najveća pogreška koju su napravili, jer ih je obilaznica kojom odvela izravno u kalifornijsku pustinju. Navigacija je poslala njih i druge automobile niz makadamsku stazu koja završila duboko u pustinji. Google je bio prisiljen ispričati se za ono što se dogodilo, najavljujući velike promjene u aplikaciji kako bi se izbjegle slične situacije s alternativnim rutama u budućnosti. Navedeni vozači putovali su oko 50 km u pustinji vraćajući se s neke utrke koju su gledali, a mnogi su u pomoć zvali vučnu službu. Revija HAK