Google predstavlja alat za sažimanje opsežnih članaka u nekoliko ključnih točaka - Monitor.hr
25.08. (19:00)

Ono što se na Monitoru godinama radi ručno

Google predstavlja alat za sažimanje opsežnih članaka u nekoliko ključnih točaka

Radi se o alatu koji poboljšava rezultate pretraživanja te pomaže korisnicima da sažmu sadržaj opsežnih članaka u nekoliko ključnih točaka, ne bi li ih tako lakše razumjeli. Generirane ključne točke sadržavat će i poveznice koje vode izravno do dijela iz kojeg je generativni alat preuzeo informacije, što bi, prema tvrdnjama Googlea, trebalo pomoći korisnicima da provjere činjenice i pridobiju dodatne informacije o temi. Valja napomenuti da se informacije neće preuzimati iz članaka čiji je pristup ograničen. Značajka je trenutno dostupna samo na engleskom jeziku i samo odabranim korisnicima u SAD-u, a uz dostupnost na iOS-u i Android, uskoro će biti dostupna i na Chromeu. Bug


Slične vijesti

Srijeda (14:00)

Već smo oguglali na to

25 godina najpoznatije tražilice: mnogi ne znaju po čemu je Google zapravo dobio ime

Kada se pojavio web, ljudi su željeli bolje alate koji su jednostavniji za korištenje. Prva od njih koja je stekla popularnost nije bila tražilica kao takva, već internetski imenik. Danas ga poznajete kao Yahoo. Prva prava tražilica, koja je kombinirala analizu web stranica, indeksiranje i pretraživanje, bila je opskurna akademska JumpStation 1993. godine. Bili su tu još i Infoseek, WebCrawler i Lycos, nakon koje je došla AltaVista, koja je revolucionarno pojednostavila pretraživanja. Međutim, bila je osuđena na propast zbog lošeg upravljanja i stalnih promjena vlasništva. Tu na scenu dolazi Google – projekt dvojice studenata na Stanfordu. Iako su tražilicu prvo nazvali BackRub, promijenili su ga u Google – Ime je izvedeno iz riječi “googol”, naziv za broj u kojem iza jedinice slijedi 100 nula. Promjena imena nije bila dovoljna da Google postane popularan. Pravi trik bio je kada su osmislili novu metodu organiziranja i rangiranja goleme količine informacija – algoritam baziran na Page rankingu. Index

12.09. (22:00)

Daj malo i drugima

Vlada SAD-a tuži Google zbog monopola u industriji

Google danas kontrolira 90 posto tržišta tražilica, a je li taj monopolski status postigao nezakonitim sredstvima ili ne, saznat će se uskoro nakon što prođe veliko antimonopolsko suđenje koje počinje ovaj tjedan. Američko ministarstvo pravosuđa tako je pokrenulo najveće suđenje za monopol još od 1998. godine kada je Microsoftovo carstvo Billa Gatesa izvedeno pred sud zbog optužni protiv tržišnog natjecanja. Tužba je podnesena još 2020. godine i predstavlja najveći pravni izazov o utjecaju i moći velikih tehnoloških tvrtki te bi (ako prođe) tužba mogla biti predvodnik u borbi protiv monopola u industriji. Lider

14.08. (22:00)

Make them pay

Autorsko pravo & Big Tech: Pobijedili smo Golijata, ali sad se moramo dogovoriti među sobom

Novinarska autorska prava uzdrmana su od pojave interneta, a situacija nije ništa bolja otkako je svijet dobio svoje prve tehnološke gigante. Kada je vaš posao da stvarate sadržaj, a plod vašeg rada koristi netko treći, jedna od najvećih nepravda koja vam se može dogoditi da za to niste isplaćeni. Izmjene Zakona o autorskom i srodnim pravima koje su pomogle da Hrvatska među rijetkima ne ponovi grešku Francuza u ostvarivanju autorskih prava u novinarstvu tek su početak sage kako će se naknade autorima i nakladnicima isplaćivati. Kako bi se greška izbjegla, direktiva EU implementirana je na drugačiji načinZakon o autorskim i srodnim pravima iz 2021. On predviđa kolektivne pregovore svih udruženih hrvatskih nositelja prava s Googleom, i to ostvarivanjem organizacije za kolektivno ostvarivanje tih prava. Netokracija

14.07. (01:00)

Od sad ne moramo sami pisati mailove

Googleov Bard postao dostupan u Hrvatskoj i na našem jeziku

Googleov model umjetne inteligencije Bard od danas je dostupan i u Hrvatskoj, kao i u većini Europe i svijeta. Najkraće rečeno Bard je Googleov odgovor na megapopularni chatbot ChatGPT koji je osvojio svijet ove godine, ali je i drugačiji i potencijalno sveobuhvatniji. Google gleda na Bard kao na veliko proširenje svoje slavne tražilice. S Bardom možete razgovarati, planirati događaje poput rođendanskih poslova i vikend avantura, ali i razvijati poslovne ideje, kodirati. Bard vam može pisati i mailove, odgovarati na pitanja (iako možete dobiti i netočan odgovor), a za razliku od ChatGPT-ja koji je treniran na ranije snimljenim podacima i tekstovima, Bard je u realnom vremenu povezan s internetom. Večernji list

26.05. (14:00)

Pretraga s dodacima

Googleova web tražilica koja je potpomognuta AI-jem

Odgovori generirani pomoću AI-ja pojavit će se iznad tradicionalnih rezultata u obliku web poveznica nekoliko sekundi nakon učitavanja. Google ovu novu značajku naziva „SGE“ što je skraćeno od „Search Generative Experience“. AI rezultati uključuju poveznice na eksterni umetnuti sadržaj u odgovorima, identično kao i kod Bing Chata. Na primjer, ako ste napravili pretragu o određenom dijelu bicikla, kao dio odgovora prikazat će se rezultati koji su bliži postojećim Google Shopping poveznicama. PC Chip

19.05. (10:00)

Google dao, Google uzeo

Google mijenja pretraživanje – što to znači za medije

Uz brojne novitete koji su predstavljeni na konferenciji, najviše je pažnje privukla baš implementacija umjetne inteligencije u sam Google, čime se mijenja način na koji će se pokazivati pretraživanie pojmova. Ova promjena će se svakako negativno odraziti na promet prema svim ostalim web stranicama, jer će se Google potruditi da vam na svojoj početnoj stranici pruži što više informacija kako bi ‘klik‘ na neki portal postao nepotreban. Google više neće, kao i sada, pri vrhu staviti poveznice na kojima možete naći odgovor na upit, već će u prvom planu biti odgovori Googleove umjetne inteligencije. Također, bit će dostupna mogućnost nastavka razgovora s Googleovom AI kako bi se došlo do konkretnijeg, odnosno korisnijeg odgovora. To znači manji promet za sve osim za Google. Lider

17.05. (22:00)

AI ulazi i u Androide

Šest najzanimljivijih noviteta s Googleove I/O konferencije za developere u Kaliforniji

Googleova tražilica dobit će ažuriranje i implementaciju AI Snapshota. Nakon što na tražilici uključite novi alat Search Generative Experience (SGE), moći ćete vidjeti odgovore koje pokreće AI na samom vrhu pretraga za neke upite. Ove AI preglede pokreće najnovija verzija Googleovog jezičnog modela (LLM) pod nazivom PaLM 2, koji je također najavljen na I/O konferenciji. Novi model već pokreće 25 Googleovih usluga, što uključuje i chatbot Bard, a bit će dodatno poboljšan u prevođenju, kodiranju i razlučivanju. Isto tako, Googleov AI chatbot Bard od sada je dostupan svima bez obzira na to jeste li bili na popisu čekanja ili ne. Google će dodati i mogućnost korištenja AI-a za izradu personalizirane pozadine, dakle umjesto unaprijed određenih opcija, moći ćete sami opisati sliku kakvu želite i AI će je onda generirati uz pomoć Googleova modela difuzije teksta u sliku. Index

14.05. (00:00)

Pravila, regule, dekreti, regulatori, stavci i članci...

Zašto Googleov Bard nije dostupan u EU?

Niti na jednom od 27 tržišta europskog bloka Google nije aktivirao pristup svojem novom chatbotu. Naravno, uvijek ga možete “zavarati” korištenjem VPN-a i virtualnom promjenom lokacije s koje mu pristupate, ali to nije poanta – bitno je ono zbog čega Google nije službeno donio svoj najiščekivaniji alat u Europsku uniju. Kao prvi, očigledni odgovor, nameće se stroga europska Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR), zbog koje je nedavno i ChatGPT bio onemogućen na području Italije. Tada su regulatori zahtijevali da OpenAI osigura provjeru dobi korisnika i uskladi svoje upravljanje osobnim podacima s europskim pravilima, a tek nakon toga ChatGPT je mogao biti ponovno stavljen u funkciju. Službenog odgovora iz Googlea nema, no s portala WinFuture za pojašnjenje su pitali – Bard. On im je odgovorio upravo kako je bilo očekivano: Sustav trenutačno nije potpuno usklađen s GDPR-om, a kada se to dogodi, postat će dostupan i na području Europske unije. Bug