Ima li smisla “tražiti” nove klijente tijekom ljeta?
Ovo je famozno pitanje koje čujem / vidim svake godine početkom ljeta. Među najčešćim razlozima negativnog odgovora i zašto je takva aktivnost unaprijed osuđena na propast gotovo uvijek čujem jedan od ovih razloga:
- svi naši (potencijalni) klijenti su na godišnjem
- mi idemo na godišnji pa nema tko raditi
- jako je vruće, kome se uopće da raditi
- ljudi su umorni
- sada je ionako “mrtva sezona”
Ubrzo nakon takvog pojašnjenja slijedi obećanje kako ćemo nakon povrata s godišnjeg krenuti svim snagama, kako ćemo onda imati super ideje, a i (potencijalni) klijenti bit će više otvoreniji za suradnju s nama.
Ne tvrdim da se nešto slično neće dogoditi, no svakako ne savjetujem da se preko ljeta ne djeluje barem manjim intenzitetom prema (potencijalnim) klijentima ili da se kompletno ugase prodajne aktivnosti.
Naime, NISU SVI na godišnjem tijekom ljeta i poslovne aktivnosti NISU STALE. Neki su otišli na 3 tjedna ali su ih u to vrijeme zamijenili drugi, neki su se upravo vratili sa super idejama i imaju više energije za upoznavanje s vama i vrijednostima koje pružate.
Osim toga, ništa vas ne košta da pokušate dogovoriti sastanak s klijentima tijekom ljeta kada je sporiji tempo. Jedna poruka / email s pozivom na kavu može otvoriti vrata za vrlo uspješan posao ove jeseni i zime.
“Dragi xyz,
ne znam jesi li na godišnjem ili još uvijek u gradu, no što kažeš da se vidimo na jednoj kavi ili čaši vina?”
Odgovor može biti pozitivan i evo prilike za uspostaviti bolji odnos s klijentom, a ako je negativan jer je na GO – isto super – provjerite kada se vraća i dogovorite kavu / čašu vina nakon tog datuma.
Ljeto je prilika za ležerniji ton i može se dogovoriti brdo sastanaka i poslovnih prilika, jer ako počnete dogovarati poslove početkom rujna kada su svi nabrijani zbog početka škole, zbog toga što su već zaboravili kako je bilo na godišnjem, zbog prvih nižih temperatura i zbog toga što ih “napadaju” sa svih strana – bit će duplo teže nego preko ljeta.
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).