Inozemna vozačka dozvola i boravak u Hrvatskoj - Monitor.hr
11.11.2022. (17:00)

Prouči to sve i vozi, Miško!

Inozemna vozačka dozvola i boravak u Hrvatskoj

Stranac koji boravi u Republici Hrvatskoj i hrvatski državljanin koji boravi ili prebiva u inozemstvu pa dođe u Republiku Hrvatsku, može na temelju važeće inozemne vozačke dozvole koju je izdalo nadležno tijelo strane države, uz uvjet reciprociteta, upravljati motornim vozilom na teritoriju Republike Hrvatske. Međutim, kad je riječ o nekim kategorijama, kod nas se traži dob! Inozemna vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima D1 ili D kategorije neće se priznati osobama koje nemaju 24 godine života, za C kategoriju 21 godinu, C1 i B kategoriju 18 godina života. Svi mogu upravljati motornim vozilima na osnovi važeće inozemne vozačke dozvole za vrijeme do godinu dana od dana ulaska u Republiku Hrvatsku, no puno je tu caka, kako su se potrudili iz Revije HAK da nam sve navedu i pojasne.


Slične vijesti

20.03. (07:00)

Što kaže Ustavni sud?

U Turkmenistanu dozvoljeno je voziti automobile isključivo bijele boje

U neobičnoj odluci, vlada Turkmenistana naredila je da svi automobili na cestama moraju biti bijele boje. Neposlušni vozači suočavaju se s uklanjanjem vozila s ceste. Navodno, predsjednik države, Gurbanguly Berdymukhammedov, stoji iza te praznovjerne odluke. Naime, on navodno vjeruje da bijela boja donosi sreću. Vozači su prisiljeni tražiti kupce za svoja vozila drugih boja, dok su cijene u radionicama porasle zbog zahtjeva za ponovnim bojanjem. (HAK)

10.03. (15:00)

Za povoljniji Yugo

Gašenje Zastava vozila ne predstavlja i gašenje automobilske industrije u Kragujevcu

Kako prenosi Forbes Srbija, novi vlasnik je konzorcij koji čine dvije tvrtke iz Kragujevca: Termogama i Rolling co. Ovaj konzorcij bio je ujedno i jedini sudionik javnog nadmetanja održanog 5. ožujka. Tvrtka je prodana uz korekciju cijene, odnosno uz dodatno vrednovanje zemljišta u procjeni vrijednosti tvrtke. Prije te korekcije, prošlogodišnja procjena iz srpnja iznosila je 621 tisuća eura, a ona iz prosinca 1,18 milijuna eura. Ostaje još završetak stečajeva i prodaja imovine Tvornice automobila Zastava i Tvornice kamiona Zastava. Stellantis u jednoj od nekadašnjih Zastavinih tvornica sredinom ove godine započinje i proizvodnju električne verzije Fiatovog modela Panda. Forbes

06.03. (12:00)

Kakve aute onda smijemo voziti?

Ekstremisti su zapalili dio Tesline tvornice u Berlinu: Kažu da su razlozi – ekološki

Ljevičarski ekstremisti preuzeli su odgovornost za podmetanje nedavnog požara na električnom stupu u tvornici automobila Tesla u Berlinu, za koju su šefovi rekli da će zaustaviti proizvodnju do kraja tjedna. Za tvornicu, koja proizvodi oko 500.000 električnih automobila godišnje, kažu da troši i prirodne resurse te da nije ni ekološka ni održiva. Električni automobili sve su češće izloženi napadima aktivista za zaštitu okoliša, posebice zbog zabrinutosti da njihova proizvodnja dovodi do većih emisija od proizvodnje automobila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem te da proizvodnja i punjenje baterija električnih automobila predstavlja teret za okoliš. U ciljanim napadima diljem Europe, uključujući Njemačku, električnim automobilima rezali su gume ili ih ispuhivali. Slučaj je komentirao i Musk: Ovo su ili najgluplji eko-teroristi na Zemlji ili su marionete onih koji nemaju dobre ekološke ciljeve. Revija HAK

29.02. (08:00)

Budućnost možda ipak nije u potpunosti električna

Zabrana prodaje novih benzinaca i dizelaša nakon 2030. ide na reviziju, kompanije otkazuju investicije

Kako se bliže europski izbori mnoga ‘zelena‘ pitanja dolaze u fokus javnosti, ali i političara u samoj Uniji, a mnoga od tih pitanja postaju i dijelovi predizbornih kampanja. Prosvjedi poljoprivrednika koji se također bune zbog zelenih i uvoznih politika već se duže vremena održavaju po cijeloj Europi i nikome od čelnika nisu dobro sjeli a kraj im se ne nazire.

Prema početnim planovima, na razini EU bi od 2035. godine trebala biti zabranjena prodaja svih novih vozila koja proizvode štetne emisije, što znači da bi sva vozila trebala biti isključivo na električni pogon, bio on na baterije ili na vodik. Iako prave zamjene za fosilna goriva još uvijek nema, potpuna zabrana motora na fosilna goriva ostaje na snazi, iako će vjerojatno biti napravljeni određeni ustupci u pogledu motora u kojima izgaraju sintetička goriva. To znači da će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u proizvodnji i nakon 2035. godine ali da bi takvi motori nakon te godine trebali biti pokretani isključivo e-gorivim, što je poprilično optimistično. Lider

18.02. (19:00)

Svijet je prebrz i prežestok

Amaksofobija – strah od boravka u automobilu

Ova fobija uključuje i sam proces vožnje, ali i vožnju u automobilu ili nekom drugom obliku prijevoza kao putnik. Etimološki, riječ dolazi od grčkog amaxos (kočija) i fobos (strašni strah). Uzroci ovih fobija mogu biti proživljena prometna nesreća, ali i neodređeni strah od vožnje ili putovanja. Simptomi koje osoba s amaksofobijom ima su znojenje, vrtoglavica, nelagoda u želucu, stezanje u prsima, ubrzani rad srca, nagon za plačem ili vriskom, napetost mišića i panika, koje prate negativne misli, briga, nesigurnost, strah i iščekivanje opasnosti. Revija HAK

01.02. (14:00)

Nije to popust za Black Friday

Vraćanje kilometraže na vozilima: Manipulira se s čak 3,5 posto prodanih vozila, rijetki se kažnjavaju

Unatoč prijetnji zatvora do osam godina, muljatori s kilometrima i dalje često pobjegnu oštrim kaznama u Hrvatskoj, gdje se vraćanje kilometraže tretira kao kazneno djelo prevare. No, zakoni nisu jednako rigorozni u svim državama. Francuska ima najveću kaznu od 300.000 eura, dok se u Srbiji i Mađarskoj muljatorima prijeti zatvorom do jedne godine. U Poljskoj, prevaranti mogu dobiti kaznu zatvora do pet godina, u Češkoj, Litvi i Francuskoj dvije godine, Španjolskoj 3,5 godine, Italiji tri godine, a u Njemačkoj jednu. Međutim, to su maksimalne kazne koje obično nitko ne dobije. Stručnjaci ističu važnost stvaranja jedinstvene zakonodavne prakse kako bi se smanjila stopa prevara s kilometražom. Istraživanje tvrtke. (carVertical, Jutarnji)

28.01. (15:00)

Sakupljači stare krame

U Hrvatskoj se godišnje skupi oko 39 tisuća tona otpada od automobila, za predaju jednog možete dobiti do 130 eura

Od cijele količine otpada u potpunosti je obrađena, te 26.500 tona otpadnih guma od čega je oporabljeno 23.000 tona, Hrvatska je ispunila, pa i premašila ciljeve propisane EU direktivama i Zakonom o gospodarenju otpadom. Stopa ponovne uporabe i oporabe otpadnih vozila iznosila je oko 97 posto, a cilj je bio 95, odnosno 85 posto za ponovne uporabe i recikliranje. Od 2007. godine od kada je uspostavljen sustav koji organiziraju prikupljeno oko 500 tisuća otpadnih vozila. Za stari neispravni automobil koji sadrži osnovne dijelove dobit će naknadu od 13 centi po kilogramu. Nešto manje, sedam centi po kilogramu, dobit će oni koji predaju necjelovito vozilo. Iz Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost poručuju kako stoga nema potrebe da stari automobili završavaju u prirodi ili godinama trunu po dvorištima jer se sve može riješiti jednim telefonskim pozivom. Index

25.01. (16:33)

Tesla za 2023. godinu bilježi pad profita od 23 posto

19.01. (21:00)

A još jeftinije biciklom ili pješice

Vožnja električnim automobilom jeftinija od benzinaca i dizelaša u mnogim državama, ali ne i u Hrvatskoj

Dakle, u Njemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutarnjim sagorijevanjem u prosjeku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cijena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravaka također su obično niži. U Italiji, Španjolskoj i Švedskoj s električnim automobilom također se može uštedjeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. Rezultati studije nisu svugdje u Europi tako pozitivni za električne automobile.U Hrvatskoj je omjer 46 centi prema 41 centu, u korist motora s unutarnjim sagorijevanjem. Auti na baterije skuplja su varijanta i u Mađarskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj, Češkoj… Revija HAK