Inozemna vozačka dozvola i boravak u Hrvatskoj - Monitor.hr
11.11.2022. (17:00)

Prouči to sve i vozi, Miško!

Inozemna vozačka dozvola i boravak u Hrvatskoj

Stranac koji boravi u Republici Hrvatskoj i hrvatski državljanin koji boravi ili prebiva u inozemstvu pa dođe u Republiku Hrvatsku, može na temelju važeće inozemne vozačke dozvole koju je izdalo nadležno tijelo strane države, uz uvjet reciprociteta, upravljati motornim vozilom na teritoriju Republike Hrvatske. Međutim, kad je riječ o nekim kategorijama, kod nas se traži dob! Inozemna vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima D1 ili D kategorije neće se priznati osobama koje nemaju 24 godine života, za C kategoriju 21 godinu, C1 i B kategoriju 18 godina života. Svi mogu upravljati motornim vozilima na osnovi važeće inozemne vozačke dozvole za vrijeme do godinu dana od dana ulaska u Republiku Hrvatsku, no puno je tu caka, kako su se potrudili iz Revije HAK da nam sve navedu i pojasne.


Slične vijesti

16.07. (19:00)

Ako me netko pita što radim, reći ću mu da ovako rade Japanci

Ostavili ste auto na suncu i sad vam je prevruće? S ovim japanskim trikom rashladit ćete ga u minuti

U unutrašnjosti automobila koji je boravio na suncu zna bit kao u pećnici, a boravak u takvoj kabini je gotovo neizdrživ. Samo doticanje volana ili drugih dijelova u unutrašnjost je poput igre s vatrom, no postoji japanski trik kojim ćete brzo rashladiti automobil, piše AutoBild. Trik za snižavanje temperature automobila za deset stupnjeva u jednoj minuti ne samo da je vrlo jednostavan za napraviti, nego vas neće koštati ni goriva, jer ne morate paliti motor niti klimu. U osnovi se ova tehnika sastoji od otvaranja i zatvaranja vrata automobila na vozačevom i suvozačevom mjestu. Poslovni

13.07. (01:00)

Moguća tužibaba

Svi novi automobili morat će imati ‘crnu kutiju’, koja će bilježiti podatke o vožnji prilikom nesreće

Svi novi osobni automobili i kombiji ukupne težine 3,5 tone moraju od 7. srpnja imati uređaj za snimanje podataka, koji mora izdržati sudar tako da možemo vidjeti podatke iz automobila prije i nakon nesreća. No, za razliku od kutije u zrakoplovima, kutija u automobilu trebala bi pohranjivati podatke samo pet sekundi prije sudara i 300 milisekundi nakon nesreće. Kutija se pokreće velikom promjenom brzine, većom od 8 km/h za 150 milisekundi, kada se sigurnosni pojasevi zatežu, kada se aktivira zračni jastuk aktivira ili aktivni poklopac motora. Crna kutija ne komunicira ni s jednom bazom podataka i sve informacije ostaju u automobilu, u pravilu za vlasnika. No, postoje načini na koje se može do njih sudskim putem. Revija HAK

07.07. (17:00)

Manje po gasu

Automobili proizvedeni ove godine morat će imati nove sigurnosne sustave, pratit će brzinu

Ovo će biti obavezno samo za nove modele, koji će biti predstavljeni ove godine, ne i za modele koji su od ranije na tržištu. Oni će sustave morati uvesti prilikom idućeg redizajna ili predstavljanja novog modela. Riječ je o sustavu Intelligent Speed Assistance (ISA), pametnom sustavu pomoći koji prati brzinu u automobilima. Novoregistrirani automobili moraju biti opremljeni ISA-om od 7. srpnja 2024. Ukratko, sustav koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Sustav također može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa daje lagani otpor prilikom pritiska ili vibrira u odgovarajućim situacijama u vožnji, prenosi Index. Poslovni

03.07. (16:00)

Nije nimalo kao u filmu...

Autom ste završili u rijeci ili jezeru i počinjete tonuti, što vam je činiti? Kroz vrata teško…

Spašavanje kroz vrata u zadnjoj sekundi zadržavanjem zraka više je za kaskadere u filmu nego za nas obične građane. U pravilu trebalo bi izaći odmah nakon ulaska u vodu, vozilo tada pluta nekoliko minuta. A upravo to vrijeme morate iskoristiti kako biste što prije izašli.  Put za bijeg vodi kroz razbijene bočne prozore ili krovni otvor, a ne kroz vrata. Budući da ih tlak vode izvana obično sprečava da se otvore. Čak i ako je voda već ušla u vozilo, električni prozori ili krovni otvor trebali bi još kratko raditi. Vrata se mogu otvoriti pod vodom u određenom trenutku kada je automobil potpuno poplavljen. No, izričito se upozorava da se namjerno ne čeka toliko dugo jer se stres u ovoj izuzetnoj situaciji lako pretvara u paniku i pretvara u najveću opasnost. Revija HAK

19.06. (15:27)

Njemački grad nudi 1250 eura nagrade ako odjavite auto

14.06. (12:00)

Samo bez panike

Istrošila vam se baterija na ključu od auta i ne možete ući? Proizvođači automobila su mislili i na to

@master_driver666 Follow me and learn more about cars.#driving #skills #tips #knowledge #fpy ♬ 原聲 – Master driver


U nedavnom videu na platformi, može se vidjeti kako se muči da otvori vrata svog automobila svojim elektroničkim ključevima. Ali, kad shvati da nikako ne uspijeva, pronalazi mali otvor ispod i otvara ga svojim ključem, što vam omogućuje da ručno uđete u auto. N1

06.06. (23:00)

Lijepi i nabrijani

Koenigsegg Jesko Absolut – automobil švedskog proizvođača najbrži je na svijetu, Rimac Nevera na petom mjestu

Prema popisu 10 najbržih koji je objavio portal Carwow (a prenosi Forbes):

  • Koenigsegg Jesko Absolut – 500 kmh u teoriji
  • Bugatti Chiron Supersport 300+ – 489 kmh
  • SSC Tuatara – 475 kmh
  • Hennessey Venom F5 – 438 kmh (za sada)
  • Rimac Nevera – 412 kmh
  • McLaren Speedtail – 402 kmh
  • Koeningsegg Regera – 402 kmh
  • Aston Martin Valkyrie – 402 kmh
  • Pagani Huayra – 383 kmh
  • Lamborghini Revuelto – 349 mph
06.06. (01:00)

Tajne starog rudnika

Deseci Volkswagenovih klasika u napuštenom švicarskom rudniku: Tko ih je tamo odložio…

U bivšem rudniku u Švicarskoj otkriveno je četrdesetak Volkswagenovih Golfova, Buba i drugih klasika. Čini se da je vlažni rudnik već dugo napušten pa je iskorišten kao sklonište za automobile. Većina automobila datira iz 70-ih do 90-ih. Gotovo svi automobili su prašnjavi, više ili manje zahrđali, s nedostatkom dijelova. Sudeći po pljesnivoj unutrašnjosti, rudnik je prilično vlažna garaža. Nije sigurno kako su tamo dospjeli. Navodni vlasnik ima muzej starih VW vozila pa nije imao mjesta za sve tamo ili ih je koristio za dijelove… Revija HAK

04.06. (18:00)

Auto koji žari i pali.... doslovno

BMW Flamethrower: Znate li da su neki automobili doista bili opremljeni bacačem plamena?

Južnoafrički izumitelj Charl Fourie predstavio je 1998. godine Blaster, uređaj za samoobranu dizajniran za borbu protiv golemog vala nasilja, otmica i krađa automobila koje je Johannesburg, najveći južnoafrički grad, tada doživljavao. Blaster, također poznat kao BMW Flamethrower, bio je bacač plamena, pričvršćen na bočne stranice automobila. Pokretani spremnikom ukapljenog naftnog plina (LPG) u prtljažniku, aktivirali su se kombinacijom prekidača i gumba u blizini papučice gasa i bili su sposobni izbaciti plamen do dva metra visine.S

Blaster nije bio tvornička opcija niti ga je BMW direktno plasirao na tržište. Legalnost Blastera u Južnoj Africi nije bila upitna, budući da je bila potkrijepljena zakonima o samoobrani te zemlje, koji su dopuštali njegovu upotrebu pod određenim opravdanim okolnostima. Međutim, zbog visoke cijene i nije zaživio. Revija HAK

04.06. (10:00)

Superteška kategorija

Cadillac Escalade težak je gotovo 3 i pol tone, iza njega Mercedes Maybach za pola tone manje

Slijedi ga Ineos Grenadier s 3002 kg. Sva su tri vozila rijetka, ali ako podvučete crtu na dvije i pol tone, tu su brojni automobili iz SUV segmenta, terenskih vozila i segmenta luksuznih limuzina. KBA navodi samo dva modela s manje od 1000 kg: Mitsubishi Mirage s 954 kg i Suzuki Ignis s 971 kg. Zašto su novi automobili sve teži? S jedne strane, posebno mali automobili su manje privlačni za proizvođače jer obično ostvaruju niže marže. Sukladno tome, ponuda je pala. S druge strane, SUV i terenska vozila, koja su zbog svog dizajna obično teža, doživljavaju procvat. Kvalitetnije značajke sigurnosti i udobnosti pridonose razvoju. Također, sve više hibrida i električnih automobila povećava prosječnu masu. Velike baterije električnih automobila ili dodatni elektromotor i manje baterije hibrida doprinose rastu mase. Revija HAK