Iznajmljivači ne vjeruju da su cijene razlog praznih vila, kažu: 'Iduća će sezona pokazati' - Monitor.hr
16.08.2024. (07:00)

Ove godine jednostavno nismo popularni

Iznajmljivači ne vjeruju da su cijene razlog praznih vila, kažu: ‘Iduća će sezona pokazati’

Istra, recimo, ima gotovo pola milijuna postelja, što je dva i pol puta više nego stanovnika u ovoj regiji. Od toga se najveći dio, gotovo 325 tisuća, odnosi na privatni smještaj. Privatni smještaj rapidno je rastao proteklih deset godina, pa je svake godine registrirano čak 13.000 novih postelja. Očito je takav nagli rast uzeo danak, što potvrđuju i turistički radnici. Prema pisanju medija, od 27. srpnja do 3. kolovoza samo u Istri je na platformi Airbnb bilo slobodno još 467 kuća, na Kvarneru 387, a u Dalmaciji 405. Dnevni najam jedne kuće s bazenom košta od 280 do 300 eura, lani je bila popunjena već početkom lipnja i tako sve do 20. rujna. A ove godine, kad se sve zbroji, kuća je do sada čak 20 dana bila bez gostiju, što je u proteklim sezonama bilo nezamislivo. Na to je moglo utjecati cijeli niz faktora, a pokraj cijena, ugostitelji smatraju da su danak uzeli i Europsko prvenstvo i Olimpijske igre, vjerujući da je ova godina tek iznimna. DW


Slične vijesti

Utorak (10:00)

Tišina je nova buka, a Dinara novo more

Sve više turista traži mirne noćne doživljaje i opuštajuća iskustva pod zvijezdama

Hvar i Hrvatska sve više prate nove turističke trendove poput calmcationsa (mirni odmor) i coolcationsa (hladnija odredišta), udaljavajući se od klasičnog partijanja i masovnog turizma. I dok se obala bori s prilagodbom, kontinentalne regije i otoci nude veliki potencijal za digitalnu detoksikaciju, retreatove i cjelogodišnji turizam. No, izazovi su brojni – od infrastrukture i buke do klimatskih promjena i kratke sezone. Struka upozorava: ako Hrvatska želi ostati relevantna na tržištu, mora brzo i pametno reagirati – jer turisti danas traže više od sunca i selfija. Lider

08.04. (01:00)

Instagram je nagovorio, Hrvati je zadržali (i nahranili do suza)

Novinarka Business Insidera: Bila sam u 26 država, nijedna me nije oduševila kao Hrvatska

Putnica koja je gotovo preskočila Hrvatsku na svom europskom putovanju otkrila je zemlju iz snova. Od spaghettina s dagnjama u Hvaru do crnog njoka u Splitu, svaki zalogaj i osmijeh domaćina ostavili su snažan dojam. Iako poznata kao lokacija snimanja serije “Igre prijestolja”, Hrvatska ju je iznenadila prirodnim ljepotama, opuštenom atmosferom i autentičnim gostoprimstvom. Najveće iznenađenje? Da najbolju tjesteninu nije pojela u Italiji. Nakon Plitvica, plaža i maslinovog ulja, Hrvatska je postala vrhunac njezina putovanja. Business Insider

07.03. (21:00)

Problemi bez rješenja, pitanja bez odgovora

Europeo: Njemačko gospodarstvo ne može bez migranata, a zbog turizma domaći ljudi u Španjolskoj teže dolaze do povoljnog stanovanja

I Njemačka je pogođena odlaskom mlade i kvalificirane radne snage, što predstavlja veliki izazov za budućnost gdje će se morati uložiti veći napori za njihovim zadržavanjem (premda, ne samo u Njemačkoj). Europeo se dotaknuo i posljedica Trumpovih odluka na Ukrajinu, a jedna od tema je i sve skuplje stanovanje u turističkim destinacijama u Španjolskoj. Viša cijena najma stanova u turističkim destinacijama nije neka novost, no problem je brzina kojom se povećanje cijena odvija. DW

17.02. (16:00)

Kad se turizam igra ekonomije na hard mode

Skupe ležaljke, jeftini izgovori – turizam nam je dosegao točku pucanja

Cijene su narasle brže od kvalitete, a prihodi više ne prate inflaciju. Premijer Plenković apelira na ugostitelje i trgovce da popuste s cijenama, no tržište se ne da prevariti dvaput. Stručnjaci upozoravaju na strukturnu inflaciju i ovisnost ekonomije o turizmu, dok država ne uspijeva razviti druge sektore. Pritisak rasta cijena i pad potražnje prijete slabljenjem iduće sezone, a domaći turisti, koji bi mogli pomoći, ionako su već financijski iscrpljeni. Novosti

10.02. (15:00)

Sleep and travel

Sleepcation: Turizam spavanja, novi sve popularniji oblik putovanja

Za razliku od konvencionalnih odmora koji se fokusiraju na istraživanje i razgledavanje, ovaj trend stavlja naglasak na stvaranje okruženja u kojem gosti mogu iskusiti dobar i miran san. Ideja je da putnici dožive destinacije poput “novog doma”, gdje se mogu opustiti daleko od svakodnevnog života i stresa. Ove destinacije nude sadržaje poput zvučno izoliranih soba, aromaterapije, pažljivo odabranog materijala posteljine i umirujućeg okruženja kako bi se gostima osigurao što mirniji boravak. IndexOblik turizma u kojem imamo bogatu tradiciju još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća. Uz malo sreće možda postane trendy i “samo pošaljite novce, ne trebate niti dolaziti” – kažu na Forumu.

08.02. (09:00)

Skupi smo, ali barem smo svjesni toga

Hrvatski turizam pod pritiskom visokih cijena

Hrvatski turizam suočava se s padom cjenovne konkurentnosti jer su cijene turističkih usluga i vanpansionske ponude znatno porasle, čak 50% u nekoliko godina, dok je rast u konkurentskim mediteranskim zemljama bio 15-20%. To je dovelo do stagnacije noćenja i pada udjela na tržištu. Stručnjaci upozoravaju na nužnost ulaganja u kvalitetu i bolje usklađivanje cijena s očekivanjima gostiju. Predlaže se osnivanje radne skupine za ublažavanje posljedica, jer bi nastavak ovog trenda mogao negativno utjecati na cijelo gospodarstvo. Nacional

07.02. (13:00)

Skupi snovi, jeftini turisti

Otvoreno: Hrvatska gubi cjenovnu konkurentnost u turizmu

Cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rastu brže nego kod mediteranskih konkurenata, dok kvaliteta stagnira. Ministar turizma Tonči Glavina upozorava na pad cjenovne konkurentnosti i potrebu poboljšanja omjera cijene i usluge. Kristjan Staničić ističe da Hrvatska gubi prednost pred Španjolskom i Grčkom, a privatni smještaj već spušta cijene zbog prevelike ponude. Ugostitelji upozoravaju na sezonalnost i nerealna očekivanja zarade. Iako će 2025. biti izazovna, cilj ostaje jasno definiran – turizam koji neće tretirati goste kao hodajuće bankomate. HRT

07.02. (12:00)

Sunce, more, otoci, utičnica i Wi-Fi

Poslovni turizam: Hrvatska ima dobre uvjete za one koji žele uživati i raditi

Workation, neologizam od engleskih riječi work (rad) i vacation (odmor), omogućuje zaposlenicima kombiniranje poslovnih obaveza i odmora. Ljudi koji žive i rade na ovaj način nazivaju se digitalnim nomadima. Imaju poslove za koje im obično trebaju samo laptop, pametni telefon i internet – to mogu primjerice biti blogeri, dizajneri ili informatičari. Sve više turističkih agencija također reagira na rastući interes. Njemačka turistička tvrtka TUI izradila je Workation Index, u kojem ocjenjuje zemlje koje su posebno pogodne za rad u 2024. godini. Među važnim kriterijima su, primjerice, široko rasprostranjena internetska infrastruktura, potreba za vizom za njemačke državljane i mjesečne stanarine. Hrvatska se nalazi na visokom četvrtom mjestu, iza Portugala, Danske i Malte, a ispred Bugarske, Španjolske i Rumunjske. Za Hrvatsku se kao posebna prednost navodi niska cijena brzog interneta. DW

29.01. (18:00)

Da nismo bukirani samo za sezonu

Paul Bradbury: Pet mogućnosti koje bi Hrvatska mogla iskoristiti za cjelogodišnji turizam

U 10-minutnom videu Paul Bradbury predlaže kako bi se Hrvatska mogla poboljšati u turizmu: prvi je pojačano ulaganje u brendiranje kroz sport, budući da je Hrvatska na Google-u jako popularna za vrijeme Svjetskog i Europskog prvenstva u nogometu, ali i u drugim sportovima. Ne trenira u Hrvatskoj samo jedna ekipa za vrijeme zimske pauze, npr. Druga stvar je destinacija za digitalne nomade. Bradbury priča o delegaciji jedne kompanije koja je bukirala hotel u Splitu na dva mjeseca i svoje aktivnosti radila iz Hrvatske. S obzirom na brojne prazne i zapuštene objekte, posebno uz obalu, tu možda leži potencijal. Treća stvar je medicinski turizam, prije svega dentalni. Četvrta je na listi hrvatska gastronomija, domaći specijaliteti i kvalitetna vina. Postoje zainteresirane skupine koje bi rado kušale tradicionalnu hranu i to izvan sezone, i to ne nužno na obali. Peta stvar je vezana uz rodno mjesto Nikole Tesle i pokušaj brendiranja njegovog imena i tehnologije koju je sam razvijao i koja je danas nikad aktualnija u svijetu.

10.01. (08:00)

A neće ni nas

Turizam je industrija koja nikad nije obogatila nijednu zemlju, upozoravaju stručnjaci

Polovina svih zaposlenih radi za manje od 1160 eura, koliko iznosi medijalna plaća, dok značajan dio radnika u privatnom sektoru može računati samo na minimalac. Turizam čini gotovo 20 posto bruto društvenog proizvoda, a trgovina, koja se značajno oslanja upravo na turizam, idućih 20 posto. Ekonomski stručnjaci uporno ponavljaju da su građani u gospodarstvima koja se oslanjaju na turizam uglavnom – siromašni. Hrvatski su radnici u četvrt stoljeća napustili na ovom prostoru umiruće industrije poput brodogradnje, petrokemije ili proizvodnje vlakova, no nisu ih u većoj mjeri zamijenili poslovima propulzivnim industrijama novog milenija već onima u trgovini i turizmu. Dobro se drže i građevinarstvo i IT sektor, no prerađivačka industrija je u padu. Poslovni