Iznajmljivači ne vjeruju da su cijene razlog praznih vila, kažu: 'Iduća će sezona pokazati' - Monitor.hr
16.08.2024. (07:00)

Ove godine jednostavno nismo popularni

Iznajmljivači ne vjeruju da su cijene razlog praznih vila, kažu: ‘Iduća će sezona pokazati’

Istra, recimo, ima gotovo pola milijuna postelja, što je dva i pol puta više nego stanovnika u ovoj regiji. Od toga se najveći dio, gotovo 325 tisuća, odnosi na privatni smještaj. Privatni smještaj rapidno je rastao proteklih deset godina, pa je svake godine registrirano čak 13.000 novih postelja. Očito je takav nagli rast uzeo danak, što potvrđuju i turistički radnici. Prema pisanju medija, od 27. srpnja do 3. kolovoza samo u Istri je na platformi Airbnb bilo slobodno još 467 kuća, na Kvarneru 387, a u Dalmaciji 405. Dnevni najam jedne kuće s bazenom košta od 280 do 300 eura, lani je bila popunjena već početkom lipnja i tako sve do 20. rujna. A ove godine, kad se sve zbroji, kuća je do sada čak 20 dana bila bez gostiju, što je u proteklim sezonama bilo nezamislivo. Na to je moglo utjecati cijeli niz faktora, a pokraj cijena, ugostitelji smatraju da su danak uzeli i Europsko prvenstvo i Olimpijske igre, vjerujući da je ova godina tek iznimna. DW


Slične vijesti

Danas (23:00)

Sunce, more, znoj i klima uređaj? Ne, hvala

Coolcation: Umjesto mora i plaža, sve popularniji odmori u hladnijim krajevima

Umjesto prženja na jugu Europe, sve više putnika seli prema sjeveru, poput Švedske i Alpa, gdje temperature rijetko prelaze 28 °C. Destinacije poput Dolomita bilježe rekordnu ljetnu zaradu, a i Nijemci sve češće ostaju doma. Hrvatski Jadran, s ranijim dolascima tropskih temperatura, postupno gubi dio atraktivnosti, osobito među starijim turistima željnima ugodne klime i nižih cijena. N1

Petak (15:00)

Furešti ni priko lita, ako ne ponesu zlato i živce

Vizek: Hrvatska riskira reputaciju preskupe destinacije – s mogućim padom potražnje

Hrvatska je i u 2024., treću godinu zaredom, ostvarila najveći godišnji porast prosječnih cijena usluga smještaja te pripremanja i posluživanja hrane i pića. Visoke cijene turističkih usluga u Hrvatskoj ne bi predstavljale problem kada bi ih pratila i odgovarajuća razina kvalitete. No Eurostatovi podaci barem u načelu pokušavaju uspoređivati smještaj i ugostiteljske usluge slične razine kvalitete, što bi značilo da je ugostiteljska usluga ista kvalitete primjerice u Grčkoj, Španjolskoj i Portugalu niža nego u Hrvatskoj. Pravo pitanje koje si trebamo postaviti prije nego uđemo u glavni dio turističke sezone: želimo li i dalje graditi našu turističku strategiju na kratkoročnom profitu, ili na dugoročno održivoj vrijednosti? Maruška Vizek za tportal.

13.06. (16:00)

Osim ako je manje turista, a utržak jednak

Veliki rast cijena na Jadranu tjera turiste, ministar turizma: Sve ovisi o nama, važno je biti mudar s cijenama

Broj turista koji posjećuju Hrvatsku znatno je opao, što je veliki udarac za turističku industriju. Hrvatska je dugo bila utočište za posjetitelje iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije, međutim, u posljednje tri godine cijene turističkih usluga u Hrvatskoj porasle su čak 50%. Taj nagli porast učinio je Hrvatsku skupljom od njezinih najvećih konkurenata – Španjolske i Grčke. Cijene u te dvije mediteranske zemlje porasle su u istom razdoblju samo za 15–20%, prenosi Express. Rast troškova nije uzrokovan vanjskim čimbenicima – poput cijene energije ili stope PDV-a. Glavni razlog rasta cijena leži u sve većim operativnim troškovima unutar ugostiteljskog sektora. Više cijene dovele su do stagnacije u broju noćenja, a što je još zabrinjavajuće – i do pada turističke potrošnje. Poslovni… Ministar turizma je optimističan, uz poruke opreza da se cijene ne dižu bezrazložno. Poslovni

10.06. (15:00)

Sunce, more, i inflacija — ljetna trilogija

Direktor HTZ-a u Otvorenom: Moramo biti mudri u formiranju cijena u turizmu

Hrvatska se ove sezone suočava s izazovima zbog visokih cijena i sve jače konkurencije. Ministar Glavina i direktor HTZ-a Staničić ističu stabilne brojke i povratak Britanaca, dok Ostojić i Smolić brane cijene kvalitetom. Premijer poziva na razum pri formiranju cijena jer “i drugi imaju more”. Turistički djelatnici poručuju: ključ je u balansu cijene, kvalitete i gostoljubivosti. Pred nama je borba za svakog gosta – ali s osmijehom. Poslovni, HRT

06.06. (13:00)

Odmor od mobitela (osim onih koji se snimaju)

Rekreacija u prirodi i digitalna čuda – spoj za aktivni odmor nove generacije

Rekreativne i pustolovne aktivnosti poput kajakarenja, streličarstva i ziplinea sve su traženije u Hrvatskoj, kako među turistima, tako i domaćima. Centri poput Rizvan Cityja i Terra Croatice nude adrenalinske i opuštajuće sadržaje kroz cijelu godinu, uz smještaj i lokalnu gastronomiju. Rastu i digitalni trendovi poput virtualnih fitness iskustava i proširene stvarnosti. Uz outdoor avanture i kućne treninge, oprema za sport postaje dio stila, a digitalna detoksikacija novi luksuz. Aktivan odmor sve je traženiji, bilo u divljini – ili uz 3D kuglanje u mraku. Lider

15.05. (12:00)

Priznati poraz

Šajatović: Dobra predsezona, znak dodatnog jačanja ovisnosti o turizmu

Samohvalu kako trenutačno najbrže rastemo unutar sporovozeće Europske unije treba uzeti s rezervom. U 21. stoljeću moguće je prepoznati tri razdoblja. Prvo je od 2000. do 2008. Rast se temeljio na priljevu kapitala i kredita. To je bio realni priljev koji se razmjerno brzo pretvarao u kupovnu moć. Ulagači su kupovali dionice, zemlju, plaćali radove, a domaći su prodavači i dobavljači onda trošili i ulagali taj novac. Više od pola stranih investicija išlo je u bankarstvo, telekomunikacije i trgovinu. Udio industrije u bruto dodanoj vrijednosti smanjen je za 20 posto. Paralelno rastu privatni dugovi gospodarstva i građana. Da se i nije dogodila globalna kriza, dogodio bi se lom. Koliko god mi navijali za rast industrije ne mijenja se paradigma rasta. Turizam plus doznake iz inozemstva plus fondovi EU-a. Miodrag Šajatović za Lider.

22.04. (12:00)

Tišina je nova buka, a Dinara novo more

Sve više turista traži mirne noćne doživljaje i opuštajuća iskustva pod zvijezdama

Hvar i Hrvatska sve više prate nove turističke trendove poput calmcationsa (mirni odmor) i coolcationsa (hladnija odredišta), udaljavajući se od klasičnog partijanja i masovnog turizma. I dok se obala bori s prilagodbom, kontinentalne regije i otoci nude veliki potencijal za digitalnu detoksikaciju, retreatove i cjelogodišnji turizam. No, izazovi su brojni – od infrastrukture i buke do klimatskih promjena i kratke sezone. Struka upozorava: ako Hrvatska želi ostati relevantna na tržištu, mora brzo i pametno reagirati – jer turisti danas traže više od sunca i selfija. Lider

08.04. (01:00)

Instagram je nagovorio, Hrvati je zadržali (i nahranili do suza)

Novinarka Business Insidera: Bila sam u 26 država, nijedna me nije oduševila kao Hrvatska

Putnica koja je gotovo preskočila Hrvatsku na svom europskom putovanju otkrila je zemlju iz snova. Od spaghettina s dagnjama u Hvaru do crnog njoka u Splitu, svaki zalogaj i osmijeh domaćina ostavili su snažan dojam. Iako poznata kao lokacija snimanja serije “Igre prijestolja”, Hrvatska ju je iznenadila prirodnim ljepotama, opuštenom atmosferom i autentičnim gostoprimstvom. Najveće iznenađenje? Da najbolju tjesteninu nije pojela u Italiji. Nakon Plitvica, plaža i maslinovog ulja, Hrvatska je postala vrhunac njezina putovanja. Business Insider

07.03. (21:00)

Problemi bez rješenja, pitanja bez odgovora

Europeo: Njemačko gospodarstvo ne može bez migranata, a zbog turizma domaći ljudi u Španjolskoj teže dolaze do povoljnog stanovanja

I Njemačka je pogođena odlaskom mlade i kvalificirane radne snage, što predstavlja veliki izazov za budućnost gdje će se morati uložiti veći napori za njihovim zadržavanjem (premda, ne samo u Njemačkoj). Europeo se dotaknuo i posljedica Trumpovih odluka na Ukrajinu, a jedna od tema je i sve skuplje stanovanje u turističkim destinacijama u Španjolskoj. Viša cijena najma stanova u turističkim destinacijama nije neka novost, no problem je brzina kojom se povećanje cijena odvija. DW

17.02. (16:00)

Kad se turizam igra ekonomije na hard mode

Skupe ležaljke, jeftini izgovori – turizam nam je dosegao točku pucanja

Cijene su narasle brže od kvalitete, a prihodi više ne prate inflaciju. Premijer Plenković apelira na ugostitelje i trgovce da popuste s cijenama, no tržište se ne da prevariti dvaput. Stručnjaci upozoravaju na strukturnu inflaciju i ovisnost ekonomije o turizmu, dok država ne uspijeva razviti druge sektore. Pritisak rasta cijena i pad potražnje prijete slabljenjem iduće sezone, a domaći turisti, koji bi mogli pomoći, ionako su već financijski iscrpljeni. Novosti