Jergović: Nisam znao što me toliko potresa u toj pjesmi, a ne znam ni danas - Monitor.hr
06.08.2019. (11:30)

Upravo zato

Jergović: Nisam znao što me toliko potresa u toj pjesmi, a ne znam ni danas

Sreo Miljenko Jerković na tržnici Đimija Stanića i sjetio se jedne pjesme koja mu je obilježila djetinjstvo: “Nije riječ o tekstu, u njemu nema ničega tako ganutljivog. Možda se ne radi ni samo o melodiji. Način na koji su se u glasu pjevača riječi spojile s melodijom ono je što će ‘Kaži zašto me ostavi’ u izvedbi Đimija Stanića učiniti neusporedivom. Pjesmom koja je skladište emocija i sjećanja što se prenose danas s kraja na kraj svijeta, ovoga nadgrobnog i onoga zagrobnog, podjednako”.


Slične vijesti

Jučer (16:30)

Uvik kontra

Miljenko Jergović: Knjiga kojom je Igor Mandić usmrtio Krležu da bi mu omogućio novi život

Miljenko Jergović piše o knjizi Igora Mandića ‘Zbogom, dragi Krleža’, objavljenoj 1988., koju je ponovo pročitao s odmakom od više od dvadeset godina. Bio je to skandalozan obračun s Krležinim mitom i njegovim opslužiteljima, gdje se Mandić obračunava i s Krležinom književnom veličinom. U to vrijeme bio je antikomunist i desničar, a Krleži je zamjerao što nikada nije javno kritizirao sovjetsku komunističku praksu i Staljinove zločine.

16.02. (16:30)

Novi papa

Miljenko Jergović: Sorrentino je pokazao erotiku autoriteta i kako je u 21. stoljeću jednostavno izazvati vjerski rat

“U devetoj epizodi “Novoga pape”, premijerno prikazanoj sredinom veljače 2020, Paolo Sorrentino svom zadivljenom gledatelju u samo nekoliko sudbinskih poteza i u nizu savršeno dizajniranih, a tako tačnih i istinitih slika pokaže koliko je ne samo jednostavno izazvati u današnjem svijetu vjerski rat, nego i koliko su forma i žanr vjerskoga rata svojstveni duhu dvadeset i prvog stoljeća, mnogo više nego ozloglašenom i zamračenom srednjem vijeku”, piše Miljenko Jergović, Jutarnji.

12.02. (13:00)

Iznimke unutar slobode govora

Miljenko Jergović: Smije li se još koga osim Mesića zvati idiotom?

Svi smo slobodni da Stipu Mesića nazovemo idiotom, nipošto to nije privilegij Hrvoja Hitreca i njegovih istomišljenika. Možemo isto reći i za Zorana Milanovića. No zamislite da isto kažemo za Kolindu Grabar-Kitarović, Plenkovića, Košića i Bozanića. Ili za Thompsona. Miljenko Jergović u presudi Ustavnog suda njuši cinizam.

09.02. (14:30)

Nova nada

Miljenko Jergović: Život i rođenje fikcije iz začudne svakodnevice Ante Zlatka Stolice

“‘Blizina svega’ (Fraktura, Zaprešić 2020.) kompozicija je proznih i prozno-pjesničkih tekstova, koju nije moguće žanrovski odrediti, kao što ni pojedine Stolicine tekstove nije moguće žanrovski odrediti, ali koji, svaki pojedinačno, imaju začudnu koherentnost, a svi zajedno čine čvrstu i zaokruženu, ali, opet, otvorenu cjelinu. On se, kao u Eliotovom poučku, igra objektivnim korelativom. Ovako glasi cijeli jedan tekst: ‘Budim se sam u krevetu, gledam je li koja od mojih ruku njena ruka.'”- Miljenko Jergović o Anti Zlatku Stolici.

02.02. (09:30)

Svijet koji nije za nevješte

Miljenko Jergović: Umjetnost meda ili što pčele govore svijetu dok bodu diletante i umiru

Zemlja meda je priča o pčelama i pčelarenju, a istovremeno je i parabola. Ali ne o grabežnom kapitalizmu, niti o pomami za profitom. Nije ni o modernom svijetu koji uništava tradiciju. ‘Zemlja meda’ savršena je, i savršeno tragična, pesimistična parabola o umjetnosti i o umjetniku”, piše Miljenko Jergović nakon što je pogledao kućnu projekciju filma koji ima dvije nominacije za Oscara.

29.01. (22:00)

Moćno

Jergović: Bog je pjesmu ‘Sam u vodi’ pustio na svijet samo da bi je jednom otpjevala Tereza

Dok slušam Terezu kako pjeva “Sam u vodi”, meni se na nekoliko mjesta plače od ganuća. I genijalno je što je to duet: od Prljinog do njezinog glasa traje put i razvoj drame. Tragedije. Kakve tragedije? To ne znam. Nema nje u tekstu, ranije je nije bilo ni u muzici. Tragedija se rađa iz njezina glasa, koji sve to spoji u nešto veliko i snažno. Miljenko Jergović

26.01. (22:30)

Zaboravljen antifašistički svećenik

Miljenko Jergović: Pokušaj Svetozara Rittiga da svoje stado i sebe nauči vještini stida

“Margareta Matijević piše izvanredno lijepo, na najvišim razinama stilizacije, i krajnje skrupulozno prema izvorima. Ali i još nešto: ova je knjiga svojevrsna, javno izvedena, vježba iz etike. Autorica se do krajnjih granica suzdržava od izazova da sudi i prosuđuje o unutarnjim motivima svoga glavnog protagonista, pritom na majstorski način uspijeva ploviti kroz različite političke, skoro i civilizacijske epohe njegova života” – Miljenko Jergović o biografiji ‘Između partizana i pristojnosti’- Život i doba Svetozara Rittiga (1873.-1961.).

19.01. (18:30)

Velika izložba za velike mitove

Miljenko Jergović: Meštrovićev Vidovdanski ciklus mahnita je vlaška secesija

Miljenko Jergović piše o izložbi Ivana Meštrovića Vidovdanski ciklus u Narodnom muzeju u Beogradu, koji je otvoren prošle godine nakon dugogodišnjeg renoviranja. “Vidovdanski ciklus mahnita je vlaška secesija, koja često prelazi granicu karikature. I u toj iskarikiranosti, u tim namrgođenim, smračenim čelima, u sutjeskama muških bora, u brcima Kraljevića Marka, u čeonoj kosti i jagodicama Srđe Zlopogleđe, genijalnost je Meštrovićeva, i ono što nadraste i transcendira kiparski način i zanat, i biva nematerijalno prisutno u našemu iskustvu, u pamćenju i u snovima”, piše.