Kako je trap postao omiljena glazba nove generacije - Monitor.hr
08.08.2022. (16:00)

Hip hop cajke

Kako je trap postao omiljena glazba nove generacije

Valja istaknuti da hrvatski mainstream mediji, s naglaskom na oko 150 radiostanica, a jednako tako i brojni portali i tiskani mediji još uvijek muku muče s trapom kao žanrom, ne znajući pri tom niti shvaćajući što se zapravo događa na glazbenoj sceni koja gotovo nikada u svojoj povijesti nije imala jedan novi glazbeni žanr koji je narastao do takvih razmjera kao trap i čija publika istovremeno i ne sluša radiostanice niti prati medije, nego ima svoje kanale na društvenim mrežama, dok spotovi tih istih trap zvijezda prelaze i desetke milijune pregleda. Za njegovu popularnost zaslužni su digitalni streaming servisi koji omogućuju visoku dostupnost glazbenog sadržaja, a drugi je zdravo postavljena podrška domaće glazbene industrije zbog koje glazbenici ovog žanra dobivaju mogućnost nastupa uživo diljem Hrvatske i regije, jednostavnu digitalnu distribuciju glazbenog sadržaja preko specijaliziranih diskografa te odgovarajuću medijsku pokrivenost. Nacional


Slične vijesti

16.02. (19:00)

Seks, droga, malo manje rokenrola

Kod Stankovića pričali o trap glazbi – što je i zašto mladi luduju za njom

U emisiji “Nedjeljom u dva” o tome su govorili Ivan Hilje, poznatiji pod umjetničkim imenom Hiljson Mandela, i Baks, pravog imena Bartol Stepanić. Pričamo o glazbenom podžanru koji je nastao iz hip hopa na jugu SAD-a i značajno je drugačiji nego sve što ljudi danas misle. On je trap, zamka. Priča o stvarima s kojima su se ljudi suočavali i izvorno je dosta materijalistički nastrojen. Priča se o skupim autima, novcu, bijegu iz siromaštva. Ako gledamo kao glazbu to je malo jači i simplificiraniji rap s nabrijanijom uličnom notom. Tematski prevladava materijalizam, što je potaknuto snovima o brzom bogaćenju u jeku siromaštva. U trap pjesmama često se spominje i mizoginija – ponižavanje žena, što je odraz hiperseksualiziranog pogleda na svijet. HRT… imate priliku i vi dati svoj komentar na Forumu

10.12.2022. (12:00)

"Ja repam, VRH vrti glazbu...Spektakl"

Vojko V uoči rasprodane Tvornice: “Rap i trap postaju dominantan žanr”

Vojko V: "U Hrvatskoj samo 'Zovi čovika' i 'Čavoglave' imaju 7/8 mjeru"

“U zadnjih desetak godina, publika se na neki način koncertno odgojila, a rap i trap nisu više predmet podsmijeha nego dominantan žanr kod mladih. Festivali poput “Drito” franšize, gdje tisuće ljudi “radi šutke” na rap glazbu su nezamislivi u doba kad sam ja počinjao nastupati s Dječacima”, objasnio je Vojko koji tvrdi da se scena razvija “u pravom smjeru”. “Ja se držim teorije da je situacija itekako dobra s obzirom koliko nas ima i koliko mladih iseljava iz države na mjesečnoj bazi. Granice između država još postoje, ali je internet izbrisao sve granice u glazbenom smislu. Normalno je da će ljudi klikati na stvari koje nisu iz Hrvatske”, dodao je. Jutarnji

02.09.2022. (22:00)

No, i dalje upitnog ukusa

Nezaustavljiva dominacija trap zvuka – žanr koji paše u svemu

Upravo bismo pojam propusnosti mogli izdvojiti kao jednu od ključnih riječi koje na najširem planu definiraju trap zvuk. Moguće ga je uspješno kombinirati s countryjem, kpopom ili soulom; s alžirskim, južnjačkim trubačkim ili pak pop-folk melosom. Pa ipak, stilsko-izvedbene i produkcijske značajke o kojima govorimo proizvode dovoljno upadljive sličnosti da ogroman korpus žanrovski geografski, jezično i kultuno disparatne produkcije možemo podvesti pod zajednički nazivnik. Na djelu je, ukratko, nezapamćeno uspješna tehnologija stapanja lokalnog i globalnog – gorivo za istinski globalizacijski proces. U svom tekstu o fenomenu “trap cajki” Saša Dragojlo ističe smanjenje troškova i demokratizaciju kreativnog procesa koje nove tehnologije donose kao ključ globalnog trijumfa trapa. Daleko je jeftinije napraviti trap traku nego “sviranu” pop, rock, ili folk pjesmu s muzičarima od krvi i mesa, koji će po svoj prilici zahtijevati i honorar. Kulturpunkt

04.01.2018. (13:30)

Queens & Kings

Kratka povijest trapa

Trap je od glave do pete promijenio hip-hop. Kao i uvijek, svaka novina i odmak od uobičajene mediokritetnosti dočekana je na nož. Tako dio zaljubljenika u tzv. “old school” hip-hip “zlatne ere”, tzv. “oldheads”, napada trap za uništavanje hip-hopa te ga reducira na manjak liričnosti, političnosti i društvene osviještenosti, repanje o glupostima i općeniti nedostatak smisla, zamjenjivanje repanja pjevanjem, korištenje autotunea, glorifikaciju droga i opijata, poput kodeina i xanaxa, oblačenje u “žensku” odjeću, itd. Lil Pump, Trinidad James i Gucci Mane samo su neki od predstavnika žanra. H-alter

27.05.2017. (09:44)

Sauvage

Kalash Criminel – zvijezda u usponu francuskog trapa

Jezična prepreka osudila je francuski hip-hop na izolaciju unutar granica zemlje, bez obzira na to da je upravo Francuska drugo najveće svjetsko tržište za hip-hop glazbu, piše H-alter koji predstavlja zvijezdu u usponu, repera Kalasha Criminela. Njegov je zaštitni znak agresivnost beatova i deliverya, te vikanje “sauvage” (divljak). Francuski trap je i više nego spreman da preusmjeri svoju rafalnu paljbu s ulice na establišment, a kritika je i današnjeg alijeniranog društva.

08.07.2016. (08:41)

Hrvatski trapaši Josip Glasnović, Giovanni Cernogoraz i Kristijan Kancelar osvojili su zlatnu medalju u ekipnoj konkurenciji na Europskom prvenstvu u gađanju letećih meta koje se održava u talijanskom Lonatu, dok je Josip Glasnović osvojio srebro u pojedinačnoj konkurenciji