Klima i globalno zatopljenje u filmovima, knjigama, serijama: Kamera voli apokalipsu, ali... - Monitor.hr
16.09.2021. (20:00)

Raslojavanje žanra

Klima i globalno zatopljenje u filmovima, knjigama, serijama: Kamera voli apokalipsu, ali…

Klimatska fikcija na filmu nastavlja se na stari trop o umirućoj Zemlji, što je sada uvjetovano čovjekovim utjecajem na klimu. Pritom se javljaju tri situacije, na temelju kojih filmaši nastoje graditi priče. Najbrojnija je vezana uz narativ o postapokaliptičnoj budućnosti, koja je rezultat kataklizmičkoga događaja u prošlosti. On je u klimatskoj fikciji, nije teško zaključiti, uvjetovan klimatskim situacijama, koje redovito dovode do niza promjena, upravo onih o kojima je Wallace-Welles pisao, te koje se kreću u rasponu od prirodnih do društvenih. Dejan Durić u trećem dijelu o postapokaliptičnim temama u pripovjednim medijima za Gradsku knjižnicu Rijeka.


Slične vijesti

23.02. (20:00)

Sve samo ne klasični rom-kom

Najgora osoba na svijetu (2021) – Hrabro ostvarenje aktualne teme i pametnoga humora

Joachim Trier se Najgorom osobom na svijetu vratio u urbano okrilje Osla i njegovih dvadeset i nešto godišnjih stanovnika koji su u potrazi za vlastitim samoostvarenjem, što je kritiku nagnalo da film usporede s ranijim mu ostvarenjima Reprise (2006) i Oslo, August 31st. Naslov se odnosi na Juliena budućega dečka Eivinda (Herbert Nordrum), a nadovezuje se na tematiku varanja i povrjeđivanja partnera te je temeljno ironičan. Ne postoje najgore osobe na svijetu, nego životni procesi koji utječu na nas na različite i složene načine te na temelju njih donosimo odluke vezane uz našu egzistenciju i budućnost. Šarm Trierova djela počiva na izbjegavanju stereotipa te dijadnih i crno-bijelo postavljenih odnosa. Filmovi

22.06.2021. (16:30)

Između poleta i očaja

Durić o francuskom filmu ‘Ljeto ’85’: Nostalgična ljetna romansa

Été 85, kao što i naslov sugerira, otvara se tijekom ljetnog školskog raspusta sredinom osamdesetih godina prošloga stoljeća, negdje na sjeveru Francuske. Nije teško uočiti da Ozon poseže za konvencijama filma ljetne romanse, koji ima bogatu tradiciju u francuskoj kinematografiji. Mahom su posrijedi bile priče koje su se odvijale na vjetrovitim plažama Normandije ili Bretanje te okolnim mjestašcima, a uključivale su dvoje mladih ljudi koji se slučajno upoznaju te poneseni ljetnom nesputanošću razvijaju kratku no intenzivnu ljubavnu vezu koja jenjava s krajem godišnjega doba, piše Dejan Durić za sajt Filmovi.hr