Koliko biciklista mora stradati prije nego Grad Zagreb ispravi loše biciklističe staze?
“Poštovani gradonačelniče Bandiću,
obraćamo Vam se ovim otvorenim pismom povodom još jedne prometne nesreće u kojoj je ovaj tjedan teško ozlijeđen biciklist. Prema uobičajenim zakonskim tumačenjima, vozač bicikla na tom prekinutom dijelu biciklističke staze nije smio voziti bicikl, pa je prema tome sam kriv za nesreću. Vozač automobila, bez obzira je li formalno kriv za nesreću ili ne, zasigurno je duboko potresen i donekle osjeća i vlastitu odgovornost za tu nesreću. Međutim, odgovornost za ovu nesreću, kao i brojne druge, leži prije svega na Vama.
Smatramo da gradske službe, na čijem ste čelu upravo Vi, snose najveći dio odgovornosti u ovoj i desecima sličnih prometnih nesreća na zagrebačkim ulicama i to zbog projektiranja, izgradnje i dugogodišnjeg toleriranja ovakve apsurdne biciklističke infrastrukture. Jedina sigurnost koju ovakva infrastruktura daje je garancija događanja novih nesreća. Vaše bi gradske službe svaki ovakav primjer nedovršene signalizacije morale tretirati kao crnu točku, bez čekanja da se na konkretno tom križanju dogodi 10 nesreća godišnje. Nema nikakvog opravdanja da se tisuće biciklista dnevno obvezuje na bezuvjetan silazak na svakom od stotina ovakvih križanja u cijelom gradu.
Gospodine gradonačelniče, često govorite da potičete biciklistički promet i rado spominjete brojne kilometre iscrtanih biciklističkih staza. Podaci s kojima izlazite u javnost nisu točni (Zagreb nema niti približno 260 km biciklističkih staza), no važnija od brojki je iznimno niska kvaliteta većine infrastrukture za biciklistički promet. Na doslovno svakom kilometru bilo koje zagrebačke biciklističke staze nalazi se barem nekoliko nepropisnih elemenata koji nisu u skladu s važećim propisima. Osim što dodatno ugrožavaju sigurnost prometa, ovakvim stazama narušavate i kvalitetu suživota i tolerancije među svim sudionicima u prometu. Ovakvim odnosom prema biciklistima uz postojeći biciklistički promet obezvređujete svoje tvrdnje i nastojanja, te ugrožavate sigurnost građana. Mora li zaista doći do toga da policija počne prijavljivati gradske službenike prije nego li im naložite da omoguće svim biciklistima u Zagrebu da se kreću legalno, sigurno i smisleno? Koliko nesreća se mora dogoditi prije nego to prepoznate kao gorući problem koji treba riješiti?
Zagrebački biciklisti svjedoci su da se biciklistički promet ne shvaća ozbiljno i da se koristi samo kao reklamni materijal. Dokažite suprotno. Uostalom, dok obilazite gradska gradilišta, zašto nikada ne idete biciklom? Isprobajte kako je biti biciklist samo na tjedan dana. Vozite bicikl zagrebačkim ulicama i onda kad se kamere ugase. Obiđite zagrebačke biciklističke staze. Ako je kantica boje i nekoliko znakova dovoljno da se napuhuje službena statistika o kilometraži zagrebačkih biciklističkih staza, zašto ne odete korak dalje i napravite ih kako treba? Malo Vašeg vremena, kantica boje i nekoliko znakova da se iscrtaju potrebni prijelazi preko kolnika – koliko to može koštati u odnosu na cijenu ljudskog zdravlja i života?”