Kupce odbijaju visoke cijene i sve više okreću glavu od novih vozila - Monitor.hr
04.08. (20:00)

Još malo pa će biti prave prilike za kupnju

Kupce odbijaju visoke cijene i sve više okreću glavu od novih vozila

Rast cijena sirovina i smanjena potražnja čipova natjerali su proizvođače automobila da podignu cijene vozila. Teško se oteti dojmu da su mnogi u nove cijene ukalkulirali i svoju trajnu želju za većim profitom. No, proizvođači automobila javljaju o smanjenoj potražnji u Europi i Sjevernoj Americi zbog činjenice da potrošači ne pristaju na više cijene i čuvaju svoj novac za druge potrepštine. Unatoč krizi s čipovima, vrijeme čekanja na nove narudžbe sve je kraće. Inflacija u Europi i SAD-u raste, a središnje banke upozoravaju da bi vrhunac mogao biti za nekoliko mjeseci, što dovodi do pada raspoloženja potrošača i poduzetnika. Revija HAK


Slične vijesti

14.07. (18:00)

Nova kriza na vidiku: Sve više Amerikanaca ne može plaćati kredite za automobile

Posljednja velika gospodarska kriza, 2007. godine, velikim je dijelom inicirana nekretninskim slomom u Americi, kada deseci tisuća ljudi nisu mogli otplaćivati kredite za stanove i kuće. Sada se u Americi događa fenomen koji također budi zabrinutost, pogotovo kada je cijeli svijet u stanju napetosti zbog rata u Ukrajini i energenata. Broj ljudi koji ne otplaćuju zajmove za automobile brzo raste. To je veliko upozorenje, izvještava Barron’s, koji je razgovarao s trgovcem automobilima Luckyjem Lopezom. Kaže da su bivši vlasnici većine oduzetih vozila imali zajmove koji su potjecali iz 2020. i 2021. godine. Kupci su tada, zbog pandemije koronavirusa, imali posebne poticaje na plaće i kupnju određenih roba, a sada toga nema i prihodi su se smanjili. Uz zaustavljanje tih programa i porast inflacije, sve je više vlasnika u problemu s kreditima. Revija HAK

07.07. (14:00)

Ako i kupuju, kupuju koji imaju

Prodaja automobila u Hrvatskoj tone, ali kupuju se najskuplje ‘mašine’

Prodaja je potonula čak 26 posto, a ostaje kuriozitet da s kupuju Bugatti, Ferrari, Bentley pa i jedan model iz Rimac automobila. U prvih pola godine najviše novih vozila prodao je Volkswagen, njih 2396 čime njegov udjelu ukupnoj prodaji iznosi 10,18 posto. Druga je Kia s 2.275 prodanih vozila i udjelom od 9,6 posto, treća Škoda s 2060 vozila i 8,7 posto tržišnog “kolača”. Četvrta je Dacia (1.900 prodanih i udjel od osam posto), peti Opel (1.770, udjel 7,5 posto). Najprodavanija vozila tijekom šestog mjeseca bili su Škoda Octavia kojih je prodano 266. Podaci promocije Plus pokazuju da je u lipnju u Hrvatskoj prodano 5116 novih putničkih vozila, dok je u istom mjesecu prošle godine bila riječ o njih 6.936. Gledajući prvih šest mjeseci ove godine prodano 23.535 novih vozila, što je 9,8 posto manje naspram istog lanjskog razdoblja. Poslovni

25.06. (14:00)

Sad znam kamo će moj Golf umjesto na Nebo

Renault od sada ima tvornicu koja se bavi isključivo recikliranjem starih automobila

Kako javlja HAK, Renault je opremio posebnu tvornicu koja se bavi isključivo uređivanjem rabljenih automobila. Zanimljivo, i Toyota je također najavila da će se početi fokusirati na recikliranje automobila. Francuski proizvođač automobila je pokrenuo svoj program prije godinu i pol u Flinsu u sjevernoj Francuskoj, mjestu gdje Renault ima i tvornicu novih automobila. Sada je Refactory, kako Renault naziva tvornicu, još uvijek mali dio tvornice u Flinsu, ali se očekuje da će u budućnosti posao sve više rasti, piše nizozemski Autoweek. Factory VO radi od rujna prošle godine i godišnje može obraditi 45.000 rabljenih automobila. Uglavnom se radi o automobilima starim od tri do pet godina, o kojima se brinu stručnjaci u četiri različita odjela. Djelatnici popravljaju manja udubljenja, spajaju dijelove, zamjenjuju dijelove, ponovno poliraju lak i rade sve ostalo što je potrebno tijekom provjere. Green

16.06. (18:17)

Samovozeći automobili od sada će moći voziti brzinom do 130 km/sat

10.06. (21:00)

Faktor 80 za limuzine

Folija koji obećava: S novim sustavom Volkswagen Polo se na Suncu zagrijavao puno manje

Izraelski startup SolCold radi na materijalu koji koristi takozvanu anti-Stokesovu fluorescenciju kako bi reflektirao Sunčevu toplinu i tako smanjio temperaturu u automobilima, zgradama… Tehnologija je privukla interes velikih proizvođača automobila poput Toyote i Volkswagena, čiji je Polo sudjelovao u nedavnoj demonstraciji premaza, koji se može nanijeti na automobil poput folije. Kako bi dokazao svoju učinkovitost, SolCold je na sunčanom danu izveo tri bijela vozila, jedno s premazom i dva bez njega. Prvi Polo bez SolColda dostigao je temperaturu od 55°C, dok je vozilo s premazom dosegnulo temperaturu 37°C. To je još uvijek vruće, ali je značajno poboljšanje u odnosu na automobil bez premaza. Impresivno je da je treći automobil, koji nije imao premaz, a bio je parkiran ispod suncobrana, imao temperaturu u kabini od 40°C. To znači da je premaz SolCold, u ovoj demonstraciji, zapravo bio učinkovitiji od sjene u održavanju hlađenja automobila. Revija HAK

25.05. (14:00)

A koliko često treba gume mijenjat?

VIDEO: Mercedesova električna G klasa moći će se okretati poput tenka

U pripremi je Mercedes EQG, koji će biti električna verzija legendarne G klase. Očekivanja su velika, a na internetu je i procurio prvi video vozila na testiranju koje se okreće za 360 stupnjeva, poput tenka. Ovo nije prvi automobil s tom opcijom, istu je ponudio i Rivian, ali je američki proizvođač odustao od nje pa je neće ugrađivati u serijske automobile i pick-upove. Premda je video kvalitetom na razini internetskih uradaka iz devedesetih godina prošlog stoljeća, jasno se može vidjeti ova značajka. Pretpostavlja se da EQG ima četiri električna motora, po jedan za svaki kotač, koji mu omogućuju ovakvo razmetanje. Revija HAK

20.05. (01:00)

Povratak legende

Nakon odlaska Renaulta, Rusi planiraju oživjeti marku Moskvič

Priča o odlasku Renaulta iz Rusije, tj. o prodaji tamošnjeg poslovanja ruskim državnim institucijama i gradu Moskvi, ima i zanimljiv nastavak. Naime, gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanin najavio je kako će, po odlasku Renaulta, njihova moskovska tvornica biti nacionalizirana. Ovaj pogon, kaže, ima “dugu i slavnu povijest”, pa će u narednom razdoblju biti ponovno pokrenuta pod patronatom gradske uprave. No, tamo se neće proizvoditi moderni automobili kakve je sklapao Renault, već će zaposlenici tijekom ove godine dobiti novi zadatak – oživjeti legendarnu marku Moskvič. Automobili pod ovom markom proizvodili su se u vrijeme Sovjetskog Saveza, a dijelovi su dolazili iz raznih krajeva Rusije, kao i iz Istočne Njemačke. Nakon raspada SSSR-a, tvornica je prvo bila privatizirana, da bi kasnije propala. Autonet

19.05. (21:00)

Bar ne moram brinut o parkingu

Jedinstvena hotelska usluga: Spavajte sa svojim automobilom!

Hoteli se trude ugoditi gostima na sve moguće načine, a jadan od njih, smješten uz zračnu luku u Frankfurtu otišao je najdalje od svih. Po uzoru na neke stambene zgrede hotel b’mine omogućio je gostima da spavaju s pogledom na svoj automobil. Pomoću posebnog lifta vozilo se podiže do sobe, gost će ga parkirati na balkonsku površinu koja je na nekoliko metara od kreveta i to je to. Osim lokacije u Frankfurtu, sličan hotel gradi se i u Düsseldorfu. Hotel ima zanimljivi koncept jer, ako želite, ne morate tijekom boravka vidjeti nijednog drugog gosta. Doručak i druge obroke vam nose u sobu, prijava je pomoću aplikacije, a podaci o pristupnoj šifri za dizalo šalju se na pametni telefon. Dakle, maksimalna privatnost je zajamčena, a gdje ćete ljepše dočekati jutro? Uz prve sunčane zrake okrećete se prema prozoru, a ispred vas je parkiran Volkswagen Golf ‘trojka’. Inače, svaka od hotelskih soba opremljena je i punjačem za električna vozila. Aranžman s automobilom na balkonu košta oko 200 eura za jednu noć. HAK Revija

19.05. (10:00)

Sunčev pogon

Squad je prvi solarni gradski automobil u prodaji u Europi

Za samo 6.250 eura moguće je nabaviti maleno gradsko električno vozilo, koje se dopunjava solarnom energijom, a u većini ga zemalja mogu voziti i 16-godišnjaci. Nizozemska tvrtka Squad Mobility ovoga je tjedna otvorila prednarudžbe za svoje novo minijaturno gradsko vozilo, imena Squad (što je, zapravo, kratica od riječi Solar Quad). Zamišljen kao prijelazno prijevozno sredstvo, koje će popuniti prazninu između automobila i vozila na dva kotača, električni Squad u Europi je kategoriziran kao četverocikl. Ono što je dodatna atrakcija kod Squada, jest njegov način punjenja. Baterije, koje bi trebale omogućiti oko 100 kilometara dosega s jednim punjenjem, ne pune se samo na punjaču, već i putem solarnih fotonaponskih panela ugrađenih na krov vozila. Autonet