Kupnja automobila: S dužim rokovima isporuke rastu i cijene ugovorenih vozila - Monitor.hr
04.11.2022. (13:00)

Kupi sad ili nikad

Kupnja automobila: S dužim rokovima isporuke rastu i cijene ugovorenih vozila

U međuvremenu cijene sirovina rastu zbog inflacije i energetske krize – proizvođači automobila više ne mogu u dugom periodu isporuke izračunati profitiraju li i dalje od automobila koji su šest mjeseci ranije prodali za određenu cijenu. Zato ostavljaju mogućnost naknadnog poskupljenja. Njemačke premium marke su u prvom planu. BMW jamči obećanu cijenu vozila samo ako između sklapanja ugovora i isporuke automobila prođe maksimalno četiri mjeseca, a tako je i s Mercedesom. Ako isporuka potraje duže, cijena će rasti u skladu s aktualnim cjenicima. Kupci kojima se ovo ne sviđa mogu odustati od kupovine. Cjenici se sada usklađuju nekoliko puta godišnje, kod VW -a dva do tri puta, svaki put cijene rastu za oko tri posto. Budući da se na skupim automobilima može zaraditi relativno više novca, sve više osnovnih modela nestaje s tržišta. Revija HAK


Slične vijesti

27.11. (17:00)

Roboti ne traže veću plaću, godišnji odmor, radnička prava…

Zbogom radnicima na proizvodnoj liniji?! BMW (uspješno) testira humanoidne robote

Radeći na proizvodnoj liniji, robot Figure 02 ​​povećao je brzinu za 400% i sedmerostruko povećanje stope uspješnosti od prve aplikacije sustava. Tvrtke su opisale ovaj rezultat kao veliki iskorak za autonomne proizvodne sustave. U nedavno objavljenom videu, prikazuje se izvođenje do 1000 akcija dnevno. Ovo predstavlja prekretnicu za humanoidne robote u industrijskim uvjetima. Revija HAK

21.11. (12:00)

Ljudi, stigla je zima

Zaleđene brtve ili bravice: Kako si možete pomoći ako se ne mogu otvoriti vrata automobila

Prvo treba provjeriti jesu li gumene brtve na vratima automobila zamrznute i spojene ili je bravica zaleđena – potonja opcija naravno ne predstavlja problem za automobile s centralnim zaključavanjem. Ako ključ ulazi u ključanicu i može se okrenuti, ali vrata se ne otvaraju, zamrzavanje je zbog gumenog ruba vrata. U tom slučaju nikada nemojte pokušavati na silu otvoriti smrznuta vrata automobila. Umjesto da prisilno povučete vrata, prvo biste trebali pritisnuti vanjsku stranu vrata automobila. Uz malo vještine, led može popucati između brtvi. Ako je brava zamrznuta, prvo isprobajte kemijski odmrzavač. Alternativa bi bila uglavnom sredstvo za dezinfekciju koje sadrži alkohol. Ako pri ruci nema leda, bio bi od pomoći upaljač kojim ćete zagrijati ključ automobila. Zatim pažljivo i polako umetnite topli ključ u bravu i okrenite ga: tako se led u bravi može odmrznuti. Svakako nije dobra ideja da ga se odmrzava fenom. Dobro je i prije zime očistiti gumene brtve na vratima. Revija HAK

04.11. (14:00)

Ipak ništa od raja za bicikliste

Prometne navike građana u gradovima – izazovi, navike i potencijali za budućnost

Većina građana Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka preferira automobil kao prijevozno sredstvo, no sve je veća svjesnost o izazovima koje uzrokuje promet u gradovima, poput gužvi i nedostatka parkirnih mjesta. Građani smatraju da bi unapređenje infrastrukture, poput gradnje dodatnih cesta, parkirališta i kružnih tokova, moglo poboljšati stanje. Biciklizam je popularan, osobito u Osijeku, ali postoje problemi s biciklističkim stazama i sigurnošću. Iako većina podržava češće korištenje bicikala i romobila u budućnosti, malo tko planira promijeniti svoje navike. Revija HAK

30.10. (15:00)

Skuriti ih - vožnjom

U dizelskom se gorivu mogu razviti opasne bakterije: Posebno su opasne za dijelove motora

Širenje ovih mikroorganizama može rezultirati stvaranjem taloga te začepiti dovode goriva i filtre goriva te oštetiti motore. Teoretski, problemi se mogu pojaviti i kod benzinskih motora s visokom mješavinom biogoriva E10, E85 ili E100. Međutim, Njemački autoklub (ADAC), objašanjava da se ovaj oblik onečišćenja gorivom ne pojavljuje se često u automobilskim motorima. Dizel se u njima stalno troši i rijetko ostaje dugo u spremniku. U kamperima, a posebno u čamcima i poljoprivrednim vozilima, opasnost od dizelskih štetočina je puno veća jer se navedena prijevozna sredstva i strojevi ne koriste dulje vrijeme. Automobili koji dugo stoje također su izloženi većem riziku jer mikroorganizmi tada imaju priliku rasti i razmnožavati. Revija HAK

23.10. (16:00)

Električni šokovi – od Kine do Europe, svi u istom punjaču

Pariški sajam automobila – električne zvijezde i bitka s emisijama

Na Pariškom sajmu automobila dominirale su električne inovacije, dok europski proizvođači pokušavaju uhvatiti korak s kineskom konkurencijom. Izazovi emisija CO2, stroge regulative i borba za tržište postavljaju visoke zahtjeve. Kineski Leapmotor i Stellantis surađuju na B10 električnom SUV-u, a europski brendovi poput BMW-a i Renaulta predstavili su napredne modele. Sa sve većim pritiskom na smanjenje emisija, elektrifikacija postaje ključ opstanka u automobilskoj industriji, jedan je od zaključaka. Forbes

20.10. (23:00)

Kvarovi koji te koštaju živaca i novaca

Najskuplji kvarovi na rabljenim automobilima

  1. Automatski mjenjač – Česti kvarovi mjenjača, posebno automatskih, mogu dovesti do izuzetno skupih popravaka, često iznad 6.000 eura.
  2. Zračni jastuk – Zamjena airbaga može biti izuzetno skupa jer zahtijeva promjenu niza drugih elemenata.
  3. Oštećeni okvir – Nakon teškog sudara, iskrivljeni okvir smanjuje sigurnost i često vodi do totalne štete.
  4. Motor – Teški kvarovi motora poput oštećenja ventila ili klipova mogu rezultirati ogromnim troškovima popravka.
  5. Dvomaseni zamašnjak – Zamjena kompleta spojke s dvomasenim zamašnjakom može koštati više od 1.300 eura

Revija HAK

15.10. (13:00)

Baterije još uvijek nisu 'in'

Električna vozila u Hrvatskoj i EU još uvijek gube bitku s dizelašima, kojih se vozači ne žele odreći

Sve se više naziru manjkavosti europskog plana prema kojemu bi motori s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine otišli u povijest. Kada danas u Hrvatskoj uđete u neki autosalon njemačkih premium marki, prodavači će vam bez ustezanja reći da i dalje prodaju više dizelaša od benzinaca ili električnih vozila. Od siječnja do kraja rujna u Hrvatskoj je prodano 27.833 automobila na benzinski pogon, ili 53.8 posto od ukupne prodaje. Na drugom su mjestu hibridi kojih je prodano 11.792, odnosno 22.8 posto, treći su dizelaši s prodajom od 9.547 vozila ili 18.4 posto. Kritičari EU-ovih, ali i globalnih planova odmah su upozoravali da je micanje benzinaca i dizelaša s cesta do 2035. čista utopija, uz ostalo jer su za mnoge građane EU električna vozila i dalje preskupa. Tako i nova regulativa Euro 7 sugerira da će dizelski automobili po europskim cestama voziti barem do 2050. godine, a vjerojatno i duže. (Index) U Parizu su nekim crpkama već zabranili prodaju dizelskog goriva, ali zato što žele rasteretiti centar grada. Revija HAK

05.10. (01:00)

Pa se ti vozi

U Zagrebu na cestama prošle je godine bilo 464.231 vozilo, a na raspolaganju je 35.905 javnih parkirališnih mjesta

Voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke iznio je nekoliko zanimljivih podataka koji mogu objasniti zašto su u Zagrebu česte prometne gužve i zašto je teško pronaći parkirališno mjesto. Ove brojke samo pokazuju gdje bi mogli biti potencijalni uzroci. Uz navedna parkirališna mjesta mogu se nadodati i 3326 mjesta u javnim garažama. Revija HAK

25.09. (09:00)

Sad je "Državo pomagaj", a njima se i dalje dimi

Njemačka auto-industrija traži spas u subvencijama i olakšicama

Njemačka auto-industrija suočena je s konkurencijom jeftinijih kineskih električnih automobila i strogim EU regulativama o CO2. Na samitu su proizvođači poput VW-a tražili subvencije i olakšice, uključujući novu premiju za električna vozila i “premiju za staro željezo”. Međutim, stručnjaci upozoravaju da subvencije narušavaju tržište i cementiraju stare strukture. BMW se protivi kratkoročnim mjerama i zagovara ulaganja u infrastrukturu za e-vozila, dok neki proizvođači, poput Volva, već ispunjavaju EU ciljeve emisije CO2. DW