Lijepo, a smrdi
Ako ste ikada imali priliku uzgajati cvijeće, onda znate tj. sigurno se dobro sjećate kako gnojivo kojim ste prihranjivali cvijeće – SMRDI!
Nije to bio neki miris od kojeg se može umrijeti, no svakako nije bio miris s kojim bi vrlo rado izašli u veću masu ljudi. S druge strane, gotovo sam siguran kako biste vrlo rado izašli pred tu masu ljudi s lijepim i MIRIŠLJAVIM cvijećem.
Zašto uspoređujem miris gnojiva (aktivnosti) i miris cvijeća (krajnjeg rezultata)? Zato što ista analogija vrijedi za svaki drugi biznis ili projekt na kojem radimo.
Nimalo nije ugodno znojiti se kod odrađivanja telefonskih poziva, pisanja prodajnih pisama, održavanja prezentacija, postavljanja parketa, popravljanje autoelektrike…. ruke se smažu, olovke se potrgaju, kava se razlije po dopisu, excel datoteka se pobriše, padnu teške riječi, prototipovi se pokvare… nimalo ugodno stanje i iskustvo, te budimo iskreni –“smrdi” (ili sucks kako bi rekli Ameri).
S druge strane, baš je fora kako lijepo “miriše” velika brojka na poslovnom računu, kako bez problema kupimo što god nam treba, kako nas klijenti tapšaju po ramenu jer smo im riješili veliki problem, kako mediji piši pozitivno o nama i kako smo svijet učinili boljim mjestom.
Mnogi poduzetnici zapetljaju se u ovaj vrtlog – ne volim raditi “smrdljivo”, jer “mirišljavo” je jedino bitno i učinit ću sve drugo samo da dođem do “mirišljavog”.
I onda se upadne u spiralu konzumiranja jeftinih trikova koji ne djeluju ili daju lažnu nadu, onda se upadne u spiralu skupljanja milijune informacija kako bi se nešto moglo napraviti ali se na tome stane, onda se upadne u spiralu frustracije “zašto njemu sve ide od ruke, a ja zaslužujem šansu više od njega”…
Poslove treba odraditi, treba zavrnuti rukave, treba se oznojiti, treba se naljutiti, treba se razočarati, treba pogriješiti i sve je to samo ne “lijepo & mirišljavo” ali to je jedini ispravan i siguran put da ćete sada, sutra ili u skoroj budućnosti ostvariti “mirišljave & zadovoljne” rezultate. Rezultate koji će trajati i rezultate koje ćete cijeniti i biti prepoznati po njima.
U konačnici, ne bježite od “smrdljivog” već ga prigrlite i izvucite iz njega maksimum kako bi “mirišljavo” bilo još bolje. I još jedan važan detalj, mnogi bježe od “smrdljivog” misleći kako postoji neki drugi put k uspjehu i rezultatima, što vam zapravo samo može biti prilika da se diferencirate i lakše “pobijedite sistem” (wink * wink).
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).