Matija Babić: Ja volim Rimca, ali kad kreće potrošnja javnog novca onda propitkujem - Monitor.hr
18.10.2021. (14:00)

Tim novinarima ništa nije sveto

Matija Babić: Ja volim Rimca, ali kad kreće potrošnja javnog novca onda propitkujem


Na Forum.hr Rimac odvno nije sveta krava. Ima već 4 teme po 10.000 postova ovo je zadnji peti nastavak.


Slične vijesti

Prekjučer (16:00)

Jedna strana, druga strana, nijedan auto bez vozača: Tko tu pije, tko tu plaća?

Okršaj kod PR korala – o oprečnim objavama o Rimčevim robotaksijima

Nije potrebno biti sudski vještak za medije ili forenzičar za žurnalističku patologiju da bi se zaključilo kako je članak u Jutarnjem listu vjerojatno naručen s funkcijom kontrole štete koju će izazvati onaj na Indexu. Zato naposljetku raspolažemo dvjema bizarno različitim perspektivama koje inače prikazuju jedan te isti fakat, to da prototipa robotaksija nema iako ga je moralo biti, pa u jednom slučaju imamo kritiku toga, a u drugom slavlje zbog vijesti da prototip navodno samo što nije. I sve bi to još bilo dosta zabavno, taj simultani breaking news o hrvatskom vunderkind-developeru, da nije onih gotovo 179,5 (stosedamdesetdevetkomapet) milijuna eura što ih je dobio iz Nacionalnog programa oporavka i otpornosti da nas provoza u taksiju bez šofera. Urnebesno pritom zvuči podatak da je prezentacijsko vozilo na osnovu kojeg je Vladi uvalio taj projekt imalo svog vozača, ali distanciranog, s uređajem za daljinsko upravljanje u šakama. Vlada se sad vadi – to nam već otkriva i Jutarnji, nije potreban Index čiji vlasnik u novije doba nije više naklon Rimcu. Štoviše, upravo se na Vladin iskaz u novom izvješću o provedbi Nacionalnog programa reformi poziva ghost writer iz članka Hanza medije. Novosti

25.11. (08:00)

Mate, Mate, crni Mate...

Na robotaksijima se dvije godine nije radilo ništa, nema ni prototipa

Nakon što su im početkom 2021. godine iz Ministarstva prometa ministra Olega Butkovića, kao jedinoj privatnoj firmi, “pokucali” na vrata, Rimčeva tvrtka izradila je troškovnik i prezentirala prototip. No, to uopće nije bio prototip jer nije sam vozio, već je prezentacijskim vozilom na električni pogon upravljano daljinski. Kao što je poznato, do danas javnost nije vidjela nikakvo prezentacijsko vozilo, a ni verifikacijski prototip. Prezentacijsko vozilo još uvijek ima oznaku tajne, a verifikacijsko vozilo i dalje je u izradi te trenutno, kako kažu iz Project 3 Mobility, funkcionira jedino u laboratorijskim uvjetima. Ove godine trebala je biti dovršena proizvodnja verifikacijskih prototipova, njihovo testiranje, testiranje sustava autonomne vožnje, testiranje specijalizirane infrastrukture, izrada kalupa za serijsku proizvodnju… Kao što je poznato, nisu počeli nikakvi radovi ni na izgradnji infrastrukture, odnosno Centra mobilnosti koji je zamišljen kao terminal na kojem će se autonomna vozila puniti, odakle će kretati i kamo će se vraćati. Index, popularna tema i na Forumu.

16.11. (21:00)

Napredna fizika

Rimac razvija veliku bateriju i hvata Teslu, ali neki eksperti kažu: To nije zeleno, trebamo vodik

Ako je vjerovati najavama, Rimac Technology bi mogao inovirati tržište za veliku i industrijsku pohranu energije gdje trenutno kolo vodi američka kompanija Tesla sa svojim Megapack baterijskim sustavom. Zvuči senzacionalno, pa i pomalo nevjerojatno, tim više što se domaća javnost već neko vrijeme pita što se zbiva s robotaksijima koje, preko tvrtke Project 3 Mobility, Mate Rimac razvija s partnerima te uz državnu potporu. Energetska gustoća najavljene Rimčeve baterije navodno iznosi 280 kilovatsati po četvornom metru, što je više od Tesline, a to u Rimac Energy nisu demantirali. Energetski stručnjaci pak kažu kako su baterije kratkoročno i alternativno rješenje, istaknuvši kako bi se trebali okrenuti vodiku. Forbes

06.11. (13:00)

Mate, di su pare?

Vojković: Rimac je dobio naš novac za robotaksije, naravno da očekujemo odgovore

Mate Rimac je napravio ogromne stvari. On i njegove firme unijele su više inovacija na području električnih automobila nego što bi većina ljudi napravila valjda u pet života. No, danom kada je Rimac, odnosno njegove firme, dobio javni novac – e onda su se stvari debelo promijenile. Onda poslovanje i uspjeh firmi koje su povezane s Rimcem na bilo koji način više nisu njihova privatna posla – već stvar opravdanog interesa i javnosti i novinara. Onda je i trošenje tog novca, ali i ono što je obećano napraviti tim novcem, stvar javnog interesa. Europska komisija mu je odobrila hrvatsku državnu pomoć u iznosu od 179.5 milijuna eura za projekt robotaksija. U međuvremenu nema ni najmanje naznake da bi do iduće godine robotaksiji počeli voziti zagrebačkim ulicama. Otkada su Rimčeve firme dobile javni novac – dužne su jasno izvještavati što rade s tim javnim novcem, jasno ispunjavati rokove koji su zadani projektima i općenito se ponašati kao i svatko drugi koji koristi javni novac. Nikakva tajnovitost, osim jasnih poslovnih tajni, tu nije primjerena. Goran Vojković za Index, komentiraju i na Forumu.

28.10. (09:00)

Rokovi se bliže...

Rimac dobio gotovo 180 milijuna eura za projekt za koji je upitno hoće li ga ostvariti

Lijepo je što Mate Rimac broji Nevere, ali mi brojimo robotaksije – projekt u koji je Rimac ambiciozno ušao te u kojem ozbiljno probija rokove. Javnost, naime, taj projekt itekako zanima jer je dio vladinog Plana nacionalnog oporavka i otpornosti temeljem kojeg se financira nezanemariv dio projekta. O tom projektu Rimac se uopće više ne izjašnjava iako mu je za nj ove godine dano 179.5 milijuna eura Europske unije i našeg novca. Projekt je prvo trebao biti realiziran do kraja ožujka 2025. godine, no pitanje je u kojem će roku i u kojoj mjeri na kraju biti ostvaren. Tu je još i Centar mobilnosti koji je trebao biti gotov još prošle godine, a izgleda da projekt nije ni u kakvoj pripremi. Index… popularna tema i na Forumu

01.06. (13:00)

Ajde Mate, pokaži nam da svi budemo za te

Šajatović: Mate Rimac (još uvijek) nije uspješan poduzetnik

Ako pod uspješnim poduzetnikom podrazumijevamo osobu koja spaja ideju, novac i ljude, koja zajednički stvara proizvode ili usluge čijom prodajom se stvara veći prihod od rashoda, onda u Rimčevu slučaju nedostaje zadnja karika – tržišna verifikacija njegovih proizvoda. Rimčevi zaštitnici odmah će reći da su to projekti u razvoju. O. K., ali dok iz razvoja ne prijeđu u ostvareni profit na tržištu, Rimac je još nedokazano uspješan poduzetnik. Isprika, ali dok se ekstremno PR-ovski podgrijava slika o uspješnosti, neka bude dopušteno postaviti jednostavno pitanje: ‘Kad planirate ostvariti operativnu dobit?‘ Treba biti fer pa priznati da novac koji je Rimac osigurao od investitora stvara radna mjesta i potrošnju. No, za održivost ipak je važno ostvarivati i pozitivan financijski rezultat. Miodrag Šajatović za Lider.

26.05. (09:00)

Evo robotaksija, samo što nije

Što je sve Rimac obećao napraviti za milijardu i pol kuna

Europska komisija je odobrila hrvatsku državnu pomoć Mati Rimcu za projekt robotaksija u iznosu od 179.5 milijuna eura, odnosno gotovo milijardu i pol kuna. Index je podsjetio na sve što je Rimac obećao, a nije ispunio: stotinjak robotaksija do kraja 2024. u Zagrebu – spominje se inicijalna flota od 700 autonomnih električnih vozila koja je planirana za Zagreb, a čija je proizvodnja planirana za 2024., te dodaje da neće biti financirana iz ovog projekta, već iz drugih izvora. U lipnju 2022. godine Financial Times je objavio da je Mate Rimac rekao da će za projekt robotaksija biti potrebno još pet godina. Iz Rimca su se tada javili demantijem i kazali da je riječ o pogrešnoj interpretaciji FT-a. Index

18.05. (12:00)

Brrm-brrm

Rimac Nevera u samo jednom danu srušila 23 svjetska rekorda

image

U Rimcu s Neverom ne staju s nevjerojatnim postignućima na granici fizike. Kako je osnivač kompanije Mate Rimac objavio na svom Facebook profilu, u jednom danu oborena su 23 svjetska rekorda. Sve za serijske automobile bilo koje vrste – bez obzira radi li se samo o električnim, hibridnim ili motorima s unutarnjim izgaranjem, među njima i test ubrzanja i kočenja 0-400-0 km/h. Taj je test je ultimativni test performansi hiperautomobila – ubrzanja i kočenja što je Nevera “odradila” s nevjerojatnim vremenom od 29,93 sekunde i srušila rekord dosadašnjeg neupitnog prvaka hiperautomobila za više od sekunde (Koenigsegg Agera RS za 31.49 sekundi 2019. godine). Jutarnji

25.03. (13:02)

Korak prema još većoj otuđenosti među ljudima

Mijenja se zakon kako bi Mate Rimac mogao uvesti robotske taksije na hrvatske ceste

ROBOT TAXI: Od sljedeće godine na ulicama Japana samovozeći taksiji! |  Riportal

Radna skupina Ministarstva prometa radi na izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojima bi se zakonski omogućilo uvođenje autonomnih taksi vozila u svakodnevnu upotrebu. Prema prijedlogu koji je na stolu i uskoro bi trebao ići u javnu raspravu, pravila za autonomni taksi ne razlikuju se od onih za “obični”. Sva autonomna taksi vozila moći će koristiti postojeća taksi stajališta i stajališta kojima se koriste vozila javnog prijevoza. Isto tako, kao i ostala taksi vozila moći će koristiti posebno obilježene vozne trake. Prema radnoj verziji dokumenta, robot-taksi moći ćete naručiti putem elektroničke aplikacije u kojoj putnik unaprijed vidi rutu putovanja i maksimalnu cijenu. Net

20.03. (17:00)

Dali im sve što su tražili

Nađi: Od gospodina Rimca nikada nismo vidjeli ni kune, prilično sam siguran da ni nećemo

Čelnik stranke „Fokus”, za HTV-ov program osvrnuo se na tri godine djelovanja stranke na političkoj sceni. Tvrdi da nisu elitistička stranka fokusirana na poduzetništvo i kapital. Zagovaramo i prava radnika u privatnom i javnom sektoru. Naše politike doprinose boljem životu svih građana, ne govorimo tu o elitizmu. Komentirao je kritike da su podržali poduzetnika Matu Rimca i i njegovu autoindustriju koju su doveli u Svetu Nedelju zbog financijskog interesa i materijalne potpore stranci uoči izborne godine. Radili smo što je najbolje za grad, što poduzetnicima što građanima. Pitajte bilo koga i reći će da se bolje živi nego prije nego smo mi došli na vlast. Ukinuli smo prirez, komunalni doprinos za izgradnju kuća i stanova, rasteretili smo sve građane… Nacional