Mothers’ Instinct solidan je psihološki triler koji izaziva tjeskobu, no proći će nezamijećeno - Monitor.hr
03.04. (19:00)

Ako ništa, možda zainteresira za original

Mothers’ Instinct solidan je psihološki triler koji izaziva tjeskobu, no proći će nezamijećeno

Mothers’ Instinct prati Alice i Celine, dvije susjede koje žive tradicionalnim životima u predgrađu tijekom 60-ih godina. Najbolje su prijateljice, domaćice, imaju uspješne supruge i sinove istih godina. Njihovu savršenu harmoniju potrese tragična nesreća koja onda probudi razne paranoje, osjećaje krivnje i sumnje. Riječ je o remakeu belgijskog filma Duelles iz 2018. godine, a režirao ga je i snimio Benoît Delhomme. Solidan je to triler/psihološka melodrama koji je mogao biti puno više nego što jest. No to ne znači da nas nije držao na rubu stolca većinu vremena. Kritičari film pozdravljaju kao napeti i zanimljiv uradak, no za mnoge Delhomme nema kontrolu nad pričom, previše je u fokusu vintage odjeća i setting, nego ono što priča pokušava prikazati. Film se shvaća previše ozbiljno te se čini kao da želi dati nekakvu oštru kritiku patrijarhata sa sredine 20. stoljeća, ali neuspješno. Journal


Slične vijesti

Jučer (21:00)

Apokalipsa Danas: Re-redux

Civil War: Film o podjelama koji dijeli mišljenja

Alex Garland započeo je karijeru kao književnik sredinom devedesetih kad je napisao roman “The Beach” koji će oskarovac Danny Boyle na početku stoljeća pretvoriti u svoj istoimeni četvrti igrani film, a zatim će dvojac sudjelovati i na Boyleovom sljedećem uratku, postapokaliptičnom zombi hororu28 Days Later”. Garland nas u “Civil War” uvodi in medias res, u razjedinjene američke države u kojima se tzv. Zapadne snage Kalifornije i Teksasa (što možda iz naše zvuči kao neobična kombinacija, budući da su ove države trenutno na suprotnim političkim polovima) nalaze u ratu s “lojalističkom” Amerikom sa sjedištem u Washingtonu, dok na sjeveru djeluje Nova narodna armija (koju spominju ikao “maoiste iz Portlanda”), a na jugoistoku nešto što se naziva Floridskim savezom. Kakvu ulogu u takvom svijetu imaju mediji? To je jedno od glavnih pitanja koje se provlači kroz Garlandov film u kojemu je u središtu pozornosti skupina novinara na putu prema prijestolnici prema kojoj jurišaju zapadne sile. Ravno do dna, a tema postoji i na Forumu.

08.04. (00:00)

Omen prije Omena

Prvo pretkazanje: Omen est nomen, prednastavak jednog od najstrašnijih filmova prvi je pravi horor ove godine

Franšiza “Pretkazanje” započela je jezivim izvornikom Richarda Donnera iz 1976., snimljenim na valu “Rosemaryne bebe” i “Istjerivača đavola” s kojima tvoji sveto trojstvo horora demonsko-sotonske tematike. Radnja se odvija u Rimu 1971., gdje se, baš u vrijeme kad grad potresaju nemiri i ljudi sve više okreću leđa crkvi, dolazi zarediti mlada Amerikanka Margaret Daino , na poziv kardinala Lawrencea. Tu je vidljiv dar za horor redateljske debitantice Arkashe Stevenson. Gledatelj sluti “bu” scenu, ali redateljica ga svejedno uspijeva zaskočiti i to će ponoviti i kasnije. Stevenson ima vizualnog talenta za sugestivan horor i eskalaciju trilerske paranoje po uzoru na “Rosemary‘s Baby”, ali i kadriranje. “The First Omen” se u završnici veoma efektno pripaja na prvi “Omen” kao direktni prednastavak i gledatelju dođe da pogleda stari film odmah nakon gledanja novoga. Marko Njegić za Slobodnu

07.04. (13:00)

Ako vam je do plakanja

Stranci: Potresan i glumački jak film, potpuna emotivna čarolija

Gubitak, usamljenost, čežnja za ljubavlju, za ljudskim kontaktom – samo su neke od emocija kojima se bavi ovaj film, i nijedna nije važnija od ostalih, ali gubitak i čežnja ono su što pokreću priču glavnog junaka, Adama. Adam je usamljen i povučen scenarist negdje između 45. i 50. godine života, koji živi u visokoj, modernoj zgradi negdje na periferiji Londona. Jedne večeri na vrata pozvoni Harry, mladi susjed sa šestog kata. S bocom žestice u ruci i s riječima o tome kako više ne može podnijeti tu tišinu u zgradi, Harry poziva Adama na druženje, zajedničko piće, a možda i štogod više. Andrew Haigh u ovom je filmu stvorio nevjerojatnu emotivnu priču, praktički čaroliju, s osjećajima koji iz glumaca isijavaju u svakom trzaju kapkom i u svakom pogledu. Priča se događa gotovo isključivo u srcima glavnih junaka, a sasvim nas obuzima svojom snagom, suptilnošću i velikim, velikim bolom. Tportal

02.04. (20:00)

Tarantino susreće De Palmu na Balkanu

Damir Radić o novom filmu Poslednji Strelac: Blagoglagoljivi gadovi

Priča filma bavi se nasmrt bolesnim Nenadom Kuruzovićem (Nenad Jezdić), bivšim pripadnikom tajne policije (BIA) kojem je prije deset godina opasni kriminalac Atanasije (Miodrag Krstović) greškom ubio voljenu ženu. U ono doba Kuruzović i najbliži mu suradnik iz BIA-e Baltazarević (Miloš Timotijević) nisu se uspjeli dokopati Atanasija, no potonji se sad iz Pariza vraća u Beograd i Baltazarević želi angažirati umirovljenog Kuruzovića da ga po nalogu službe smakne i usput se osveti. Umjesto produkcijski zahtjevnijih oružanih obračuna, izrazito prevladavaju dijaloški prizori; doista, “Poslednji strelac” neuobičajeno je blagoglagoljiv film za svoj žanrovski kontekst, pri čemu se ne radi o tarantinovskom tipu iskričavo osebujnih replika, premda u dijalozima ima (solidnog) humora. Uglavnom, kad se plusevi i minusi zbroje, “Poslednji strelac” korektan je izdanak žanrovskog filmovanja na ovim prostorima. Damir Radić za Novosti.

31.03. (22:00)

Pogledaj i uvjeri se sam/a

Film ‘Zvijer‘: Ljepotica i umjetna inteligencija

Inspiriran djelom Henryja Jamesa “The Beast in the Jungle”, “La bête” je iznimno ambiciozan dvo-i-pol-satni film i odvija se u Parizu i Los Angelesu tijekom tri vremenska perioda, od dalje i bliže prošlosti 1910. i 2014. do relativno bliske budućnosti 2044. godine. No, “Zvijer” nije futuristički akcijski triler poput “Equlibriuma”, štoviše prije je usporediv s nadrealnim “mind fuck” (SF) filmovima “Atlas oblaka”, “Mulholland Drive” i “Sveti motori”. Uvod je dojmljivo metafilmski u stilu “Holy Motors”. Gabrielle se nalazi ispred zelenog ekrana na filmskom setu i dobiva upute redatelja za scenu (“Tu će se pojaviti sjena zvijeri”). Marko Njegić za Slobodnu.

29.03. (18:00)

Film koji zorno prikazuje predizbornu kampanju u Hrvatskoj, ali barem je zabavan

Godzilla x Kong – The New Empire iliti tvrda kohabitacija

Radnja je jednostavno preglupa da bi je se prepričavalo, ali neka pokušaj stoji samo kao ilustracija opće blesavosti filma kojemu je, da ga na samom kraju spomenemo, redatelj Adam Wingard, otprije nam poznat po… hajdemo reći “Godzilla vs. Kong” iz pandemijske 2021. godine. Uglavnom Godzilla koji spava u rimskom koloseju i Kong kojeg buba zub, a koji se vole kao Zoki i Plenki, te mala Jia, koje se valjda sjećamo iz prethodnog filma, osluškuju nekakve vibracije koje služe kao poziv upomoć koji dolazi iz središta zemlje, i tijekom priče otkrivamo da postoji još cijela civilizacija koja nastanjuje te svjetove unutar svijeta gdje nema nikakve smislene fizike i isto tako cijela civilizacija zlih majmuna vođenim nekim psihopatskim majmunom koji se želi probiti na površinu i, šta ja znam, uništiti sve valjda; majmun je, nije nam objasnio. Dva sata će proći i ako imate smisla za humor, vjerujem da ćete se zabaviti više nego prateći izborne sukobe naših majmuna i čudovišta. Ravno do dna

26.03. (14:00)

Nije za mlađe od 18

Saltburn – priča o smrti meritokracije koja pretvara društveni uspon u farsu

Saltburn (2023), film Emerald Fennell u kojem se isprepliću požuda i zavist, (meta)narativ je o društvenom usponu i onima koji ga (ne) zaslužuju. Premda škrto dijeli pojedinosti o sebi, siromašni Oliver koji se uspije infiltrirati u bogatu obitelj koja živi na dvorcu, je uvjerljiv jer utjelovljuje kulturno čitljiv identitet – kao što sam kaže Felixu, on je izvodio ono što su aristokrati željeli vidjeti – uvijek impresivnog, uvijek inspirativnog, uvijek zahvalnog siromašnog dečka. Iako to čini površno, Oliver kolažira najdramatičnije okolnosti u kojima siromašne dečke obično zatičemo i prisvaja njihove najdojmljivije osobine. Kulturpunkt donosi zanimljivu analizu filma o kojem se diskutira i na Forumu. Ne čitati ako niste pogledali jer ima i spoilera.

18.03. (16:00)

Film koji ostaje s tobom

All of Us Strangers (Stranci): Poema o samoći, boli, gubitku i usamljenosti

Sam film “Stranci” inspiriran je istoimenim romanom japanskog pisca Taichija Yamade iz 1987. godine, koji se smatra jednim od ponajboljih djela japanske književnosti druge polovice dvadesetoga stoljeća. Radnja filma usmjerena je, dakle, na protagonista Adama (Andrew Scott), scenarista koji živi sam u gotovo praznome londonskome neboderu, a jedne noći ima susret sa susjedom Harryjem (Paul Mescal), što mijenja njegovu na početku vidljivu rutiniranu svakodnevicu. Fantastična drama uz elemente ljubavne romanse, i više je nego izvrstan film, potresna je to poema o samoći, boli i gubitku, o usamljenosti modernoga pojedinca, priča o nemogućnosti pronalaženja ljubavi, podsjetnik na dano i preostalo vrijeme, roditeljska uputa za budućnost, rastakanje životnih odabira, signatura o razumijevanju, prihvaćanju, različitosti i slobodi. Novi list

16.03. (23:00)

I dalje "obični ljudi"

Damir Radić o filmu Lost Country: Film čija upitna ideologija narušava estetski elan i psihološku uvjerljivost

Kao i u prvijencu Perišić problematizira vruću temu, no sada vruću ponajprije za njega samog. Naime, majka mu je bila ministrica kulture u Miloševićevom režimu 1990-ih, dok je on kao vrlo mlad čovjek bio okružen opozicijski nastrojenim prijateljima te se našao u zbunjujućoj i frustrirajućoj situaciji. Film, očito nimalo slučajno, govori o petnaestogodišnjem dječaku Stefanu (solidni, no svakako precijenjeni Ginić) i njegovom odnosu s majkom (uobičajeno odlična Jasna Đuričić), glasnogovornicom Miloševićeve vlade u doba beogradskih demonstracija protiv režima, pri čemu dječakova frustracija prelazi u traumu koja će dobiti radikalno razrješenje. Nažalost, što se narativ dalje razvija, sve se više otvara prostor za opća mjesta i “crtanje” značenja, a posebno bode oči potencijalni ljubavni odnos Stefana i djevojke koja mu se sviđa, obilježen mlakošću te slabo napisanim i glumljenim dijalozima. Damir Radić za Novosti.

15.03. (14:00)

Crtić za djecu, ali i odrasle

Dječak i čaplja: Dječja mašta i logika snova

Film prati 12-ogodišnjeg Mahita čija majka strada u požaru za vrijeme rata, a njegov otac odluči oženiti njezinu mlađu sestru što dovodi do njihove selidbe na imanje koje skriva razna čuda uključujući i dvorac koji će se pokazati portalom u različite svjetove. Na koncu ostaje činjenica da je ovo jedan od slabijih radova velikoga majstora, premda nam ne mora biti žao da se zbog nje vratio iz mirovine. Film bi svakako funkcionirao bolje da si je autor dao određena ograničenja koja bi filtrirala protok bujice raznovrsnih ideja u finalni proizvod, ali izgleda da je mašta ovog osamdesetogodišnjaka posebna sila s prirode koju je nemoguće sputati do primjerenosti. Ravno do dna