Mothers’ Instinct solidan je psihološki triler koji izaziva tjeskobu, no proći će nezamijećeno - Monitor.hr
03.04.2024. (19:00)

Ako ništa, možda zainteresira za original

Mothers’ Instinct solidan je psihološki triler koji izaziva tjeskobu, no proći će nezamijećeno

Mothers’ Instinct prati Alice i Celine, dvije susjede koje žive tradicionalnim životima u predgrađu tijekom 60-ih godina. Najbolje su prijateljice, domaćice, imaju uspješne supruge i sinove istih godina. Njihovu savršenu harmoniju potrese tragična nesreća koja onda probudi razne paranoje, osjećaje krivnje i sumnje. Riječ je o remakeu belgijskog filma Duelles iz 2018. godine, a režirao ga je i snimio Benoît Delhomme. Solidan je to triler/psihološka melodrama koji je mogao biti puno više nego što jest. No to ne znači da nas nije držao na rubu stolca većinu vremena. Kritičari film pozdravljaju kao napeti i zanimljiv uradak, no za mnoge Delhomme nema kontrolu nad pričom, previše je u fokusu vintage odjeća i setting, nego ono što priča pokušava prikazati. Film se shvaća previše ozbiljno te se čini kao da želi dati nekakvu oštru kritiku patrijarhata sa sredine 20. stoljeća, ali neuspješno. Journal


Slične vijesti

Danas (20:00)

'Ljetna razbibriga s pozitivnim porukama'

Radić o filmu F1: Formula za zabavu

Sam film temelji se na arhetipskom romantičarskom motivu stamenog individualca koji svojom ekstraordinarnošću presudno utječe na okolinu u kojoj se zatekao, u ovom slučaju fiktivnu ekipu Formule 1 koja se natječe zajedno sa stvarnim timovima poput Red Bulla, Ferrarija i McLarena (i stvarnim vozačima kakvi su Lewis Hamilton, Max Verstappen i Carlos Sainz), s tim da romantičarsku tragičnost smjenjuje trijumf entuzijazma i solidarnosti naspram prokazanog kapitalističkog utilitarizma. Naravno da je sve to licemjerno u nemilosrdno kompetitivnom i ultrakomercijalnom svijetu Hollywooda i Formule 1, ali ipak riječ je o simpatičnoj, dopadljivo šarenoj laži zbog čega se filmu do neke mjere mogu progledati kroz prste razni nedostaci, među kojima je na prvom mjestu vrlo tanak scenarij. Damir Radić za Novosti.

Prekjučer (21:00)

Suluda prošlost kao ogledalo sadašnjosti

Zrinka Pavlić o ‘Fiume o Morte’: Genijalan film koji bi trebalo prikazivati na nastavi povijesti

Bezinović se nije ni pokušavao praviti važan s nekom povijesničarskom ili dokumentarističkom objektivnošću. Umjesto toga, uz pomoć je svojih sugrađana i amaterskih glumaca i/ili statista, povezao povijest sa sadašnjošću. Iz današnje perspektive glumeći i pozirajući kao akteri tadašnjih događaja, oni su mu omogućili da prikaže svo ‘bogatstvo’ bizarnosti, sumanutosti, zanimljivosti i mraka D’Annunzijeva diktata nad Rijekom. Tom kombinacijom igranog i dokumentarnog sadržaja Bezinović je postigao dvije stvari. Zrinka Pavlić za tportal

Subota (22:00)

Nekima laganica, drugima Woke Kent

Superman (2025): Slamka spasa za DC

James Gunn udahnuo je novu snagu u ustajali DC-jev svemir vedrijim i nezahtjevnijim tonom suprostavljenim elementima priče koji rezoniraju sa stvarnim svijetom, a donosi i neočekivanu raspravu o tome što je zapravo ‘punk’ u današnjem svijetu. Odustaje i od tzv. “origin” narativa, točno pretpostavljajući da ne trebamo još jednom prolaziti kroz opće poznata mjesta Kal-Elove biografije i baca nas u trenutak u vremenu u kojemu je priča već ustoličena. Clark Kent (David Corenswet) već radi kao novinar i već hoda s Lois Lane (Rachel Brosnahan) koja već zna da je on najpoznatiji superjunak na svijetu. Cijeli ton priče tako je potpuno otkačen, veseo i corny, naslanjajući se na izvoeni eskapistički duh stripova umjesto na psihološko profiliranje likova u spandeksu. Ivan Laić za Ravno do dna, film komentiraju i na Forumu.

Subota (09:00)

Nije kriva srdela ni riba šta je slana...

‘Južina’: Ako je ovaj zapleteni splitski crnjak budućnost hrvatskog filma, dobro nam se piše

Ovaj crni dramedy još je jedan u nizu filmova kao što je bila prošle godine prikazana ‘Frka’ – mikrobudžetni film mladog autora s kompleksnom, ali plodnom pripovjedačkom strukturom, drugačiji, pametan, duhovit i uzbudljiv. Iako potpuno drugačiji đir od ‘Frke’, i u ovom se filmu vidi da je nastao iz čiste ljubavi, uvjerenja i ambicije, da je iskren, pametan, da puno govori i da se kroz njega probijaju neke nove face i glasovi na domaćim platnima, face i glasovi koje pomalo oblikuju pravac u kojem će se kretati hrvatski film. Zrinka Pavlić za tportal.

08.07. (20:00)

Ali samo u filmu

Film ‘F1’: Kako je Brad Pitt pobijedio Verstappena i Hamiltona

“Sve o gumama naučio sam u seriji Drive to Survive”, tako se u filmu F1 pohvalio jedan od članova Upravnog odbora Formula 1 tima. Nije riječ tek o simpatičnoj dosjetki, već referenci na iznimno popularnu Netflixovu dokumentarnu, ili točnije faktual seriju bez koje vjerojatno ne bi bilo niti ovog filma. Drive to Survive pojavila se na Netflixu u vrijeme korona pandemije kad su mnogi drugi sportovi bili obustavljeni, a na streaming servisima nije bilo nikad dovoljno sadržaja za kratiti dosadne dane bez izlazaka, te je postala jedan od najgledanijih sadržaja. Originalan format i fenomenalan storytelling omogućili su i gledateljima s nevelikim znanjem o Formuli 1 da je upoznaju na drugačiji način, a ne samo kroz suparništvo dvojice vozača koji se bore za naslov. Umjesto ponavljanja priča o Hamiltonu i Verstappenu, u njoj je podjednak naglasak stavljen na muke malih momčadi da zatvore budžet ili na vozačka rivalstva unutar pojedinog tima, nerijetko mnogo žešća od onih između timova. Index

08.07. (17:00)

I da možda popijete nešto žestoko

Bolne istine: Nova opora tragikomedija Mikea Leigha – ljetna doza britanske gorčine koja će vas natjerati da razmislite

Neumorni kroničar života britanske radničke klase i vjerojatno jedan od najvećih živućih redatelja svojom je crnom tragikomedijom ‘Bolne istine‘ udario dvadeset i prvi put. Ovo nije film uz koji ćete se ‘ljetno opuštati’ grickajući kokice u klimatiziranoj kinodvorani, ali će vas svojim bolnim istinama u nekoliko navrata sigurno uspjeti i nasmijati. Pomalo neveselo, ali ipak, kaže Zrinka Pavlić za tportal.

07.07. (13:00)

Vječni mladić

Picula o filmu F1: Jesu li šezdesete nove tridesete? Jesu, samo u spektaklu s Bradom Pittom

Uz Pitta, film kao atrakciju nudi čvrstu vezu sa stvarnim svijetom Formule 1. Od samog početka zamišljen je tako da Svjetska automobilistička federacija (FIA), sa svojom infrastrukturom, stručnim kadrovima i, osobito, pravim vozačima i pobjednicima, postane svojevrsna dokumentarna ekstenzija fiktivne priče. Taj spoj stvarnog i izmaštanog može djelovati pomalo kalkulantski, ali filmu ipak daje notu autentičnosti. Dovoljno je spomenuti višestruke svjetske prvake poput Lewisa Hamiltona, Maxa Verstappena i Fernanda Alonsa. Mada bi u filmu najviše mogli uživati ljubitelji Formule 1, akcijski prizori i reportažni način snimanja zbivanja na stazi i oko nje lukavo su izbalansirani s elementima zapleta – napetošću između individualnog i timskog, profesionalnog i romantičnog, jaza između iskustva i mladosti. U tako posloženom mozaiku nije ostalo puno prostora za dublju karakterizaciju likova… Boško Picula za tportal

07.07. (00:00)

Hey mr. Taliban, tali me banana

Radić: “Hollywoodgate” (2023.) – Film koji se relativno lako gleda usprkos zamornosti sadržaja

Film svoj naslov “Hollywoodgate” duguje nazivu vojne baze koja je navodno bila i tajni punkt CIA-e, u kojoj su Amerikanci ostavili oružje, vojne letjelice i lijekove, i koju preuzimaju talibani predvođeni spomenutim zapovjednikom avijacije. Sve što od talibana vidimo i čujemo tokom filma snažno sugerira da je riječ o slabo organiziranim diletantima koji bi se mučili i s vođenjem školskog razreda, kamoli ne s upravljanjem državom, za što se čini da su posve nesposobni, a opet, ti isti talibani ostali su neslomljivi orah za najmoćniju svjetsku silu, baš kao što su nekad njihovi prethodnici mudžahedini bili neslomljivi za Sovjete. Damir Radić za Novosti.

01.07. (20:00)

Vrrrruuuuummmm vrrrruuuuummmm

Film ‘F1’: Uzbudljiva vožnja pričom s tankim gumama

Suparništvo najčešće starijeg i mlađeg vozača, mačizam, ljubavna priča, odmetnički centralni lik koji ne igra po pravilima i usputno bacane životne mudrosti kroz golemih, kroz golemih dva i pol sata koja ipak na kraju prozuje poput bolida gledatelja će svako toliko podsjetiti na činjenicu da smo nešto veoma slično ili gotovo isto gledali u barem jednom, ali često i u nekoliko od navedenih filmova. Ipak, postoji nekoliko razloga zašto je “F1” spektakl koji se ističe i nadmašuje mnoge od spomenutih uradaka. Koga zanima prije gledanja neka pročita na Ravno do dna.

09.06. (20:00)

Ako je Keanu unutra i rastura, ja zadovoljan

Film ‘Ballerina’: Jane Wick

Ballerina” dokazuje da je dobro korografirani montirani “gun fu” i dalje zabavan za gledanje, iako u sad već golemim dozama postaje već i blago naporan. Kombinacija rekvizita, scenografije, koreografije i montaže čine drugu polovicu filma gotovo spektakularnom ako vas takve stvari oduševljavaju, ali teško da nam ostavlja apetit za nastavljanjem ove franšize u nedogled. Ravno do dna