'Ne možemo živjeti bez kozmosa' pobjednik Animafesta - Monitor.hr
15.06.2015. (07:34)

‘Ne možemo živjeti bez kozmosa’ pobjednik Animafesta

‘Ne možemo živjeti bez kozmosa’ Konstantina Bronzita osvojio je Grand Prix za najbolji film u kategoriji Velikog natjecanja – kratkometražni film, na sinoć završenom Animafestu. “Riječ je o naoko jednostavnoj i klasičnoj priči koja kroz majstorski izvedeno čisto vizualno pripovijedanje, nijanse i detalje donosi razvoj dubokog prijateljstva, skršenog gubitkom i žaljenjem” – obrazložio je žiri nagradu.

Svaki je od članova žirija dodijelio i vlastito posebno priznanje najboljem kratkometražnom filmu u Velikom natjecanju: Veljko Popović filmu ‘Čovjek na stolici’ Dahee Jeong “za dubinu misli, pjesničku kvalitetu i besprijekornu izvedbu”, a Jayne Pilling filmu ‘Moje drago tijelo’ autora Calvina Antoinea Blandina zbog “vrlo posebnog dizajna, čija struktura i mizanscena odražavaju i snažno prenose zbunjenost i emocionalni vihor protagonista”. Chris Landreth posebno je priznanje dodijelio filmu ‘Mjesečar’ Theodorea Usheva, filmu “lude apstraktne ljepote, koji možda podsjeća na Miróa, možda naginje McLarenu, no pleše u nekom svojem posve originalnom ritmu, pokazujući koliko radosti može donijeti čista apstraktna animacija”, a Yumi Joung filmu ‘Grumeni’ (Andreas Hykade), koji “donosi jednostavan, a opet živopisan prikaz tematike ovisnosti. Isprva minimalistički, slatki stil lako navodi gledatelja da misli kako gleda ležeran film. Međutim, prema kraju, kivi u mraku pruža inteligentnu i snažnu sliku pojedinca u modernom društvu.” Leslie Felperin smatra da je ‘Gospodar’ (Riho Unt) “iznimna studija psihologije životinja i pokreta životinja, kao i veličanstven uradak lutka-animacije, jezovit i nesvakidašnji uradak koji se usuđuje biti krajnje iskren i potpuno beznadan. Jedan od najdirljivijih filmova iz konkurencije, ovaj me je film najdulje pratio i progonio u snovima.”

Isti je žiri dodijelio još dvije nagrade. Nagrada Zlatni Zagreb za kreativnost i inovativno umjetničko postignuće ide filmu ‘Svijet sutrašnjice’ Dona Hertzfeldta, a u obrazloženju stoji da taj film predstavlja “veličanstveno, zastrašujuće i neodoljivo duhovito propitivanje sjećanja, nostalgije i što to znači biti čovjek.” Nagradu Zlatko Grgić za najbolji prvi film napravljen izvan obrazovne institucije žiri je jednoglasno dodijelio filmu ‘Amélia i Duarte’ autorica Alice Guimarães i Mónice Santos, jer je “na vrlo mnogo razina pogodio točno ono što je važno kod neobične inovativne animacije”. Film je nagradu dobio za poetičnu radnju, tečnu priču, glumu, prekrasnu piksilacijsku tehniku i cjelovit emotivni dojam.

Grand Prix za dugometražni film osvojio je ‘Dječak i svijet’ Alêa Abreua. Žiri, u sastavu Jung Henin, Siniša Juričić, Mihai Mitrica, u obrazloženju je naveo kako se film “inovativno koristi umjetnošću, spaja i političke i emotivne osjećaje i vodi nas na šaroliko putovanje”. Isti je žiri dodijelio i Posebno priznanje dugometražnom filmu ‘Prevarant’ (Sang-ho Yeon) “zato što je putem beskompromisne režije tako dobro izrazio tamnu stranu ljudske prirode i njezina ponekad isprazna uvjerenja.”

Jung Henin, Siniša Juričić i Mihai Mitrica odlučivali su i o najboljem filmu u Natjecanju hrvatskog filma. Nagradu je u toj kategoriji dobio je ‘Život s Hermanom H. Rottom’ redateljice Chintis Lundgren, s obrazloženjem da je riječ o animaciji “koja nam donosi priču o jednom nemogućem odnosu uz pomoć vrlo inteligentnog spoja glazbe, animacije i mnogo humora“. Posebno priznanje žiri je dodijelio Brunu Razumu za ‘Tajni laboratorij Nikole Tesle’, film koji se “inteligentno koristi stop-animacijom kako bi ispričao novu priču o Frankensteinu“.

Nagradu Dušan Vukotić za najbolji studentski film dobio je Stephen McNally za ‘U međuvremenu’. Članovi žirija za ovu kategoriju, Vassilis Kroustalis, Branka Benčić i Max Hattler, obrazložili su nagradu sljedećim riječima: “Ovaj film kirurški precizno prikazuje živote četiri usamljene osobe, od kojih se svaka razlikuje drugačijim dizajnom likova i pozadinskom paletom boja, no istodobno svi upadaju u univerzalne ljudske nevolje. Izvrsne kamere, montaže i dobro promišljene uporabe animacijskih tehnika, U međuvremenu prenosi jedinstvenu priču podcrtanu hrabrošću i empatijom prema likovima.”

Žiri je dodijelio i dva posebna priznanja: filmu ‘Cjelina’ (William Reynish) “za sposobnost da pretvori inače konvencionalnu temu prekida u svjež, vizualno bogat, višeslojan i pripovjedački angažiran animirani uradak” te filmu ‘Poslijepodnevni sat’ (Seo-ro Oh) jer “savršeno opisuje temu pospanosti, u obliku četverominutnog animiranog eseja.”

Isti je žiri odlučivao i o najboljem filmu u kategoriji Natjecanja namjenskog filma, te je laureatom proglasio ‘Paradise Awaits’ Tomeka Duckija, koji “donosi nov pogled na slavnu priču o izgonu iz Raja kao o menažeriji izvanredno privlačnih transformacija slika i oblika, prekrasno podcrtavajući izvorni koncept podzemnog tuluma za grešnike.”

Najbolji site-specific animirani rad, o kojem su između 16 odabranih za medijsku fasadu MSU-a odlučivali Leila Topić i Daniel Šuljić, jest ‘Microphobia’ autorice Nikki Schuster.

Najbolji film u programu za djecu i mlade, o kojem je odlučivao dječji žiri u sastavu Magdalena Obajdin (8), Mia Grubišić (8), Marta Merlić (10), Borna Benčić (14), Matija Piralić (17), jest ‘Dar’ redatelja Jacoba Freya, “jer film kroz priču pokazuje kako često zbog svojih nedostataka gledamo samo vrata koja su nam zatvorena, ne primjećujući da ima drugih sličnih nama koji nam mogu pomoći. Neočekivani obrat na kraju filma zaokružuje njegovu izvrsnost koja se očituje ne samo kroz priču i pouku već i stil animacije i boje.”

Mladi su dodijelili i posebno priznanje filmu ‘Lune’ Patricka Delagea i Tome Lerouxa, koji “na način razumljiv ne samo dobnoj skupini kojoj je namijenjen humoristično prikazuje kako se plišana igračka brine za bebu. Uz sve pohvale animacijskoj tehnici i stilu, žiri je najviše oduševljen zvukovima i glasovima te likovima u filmu.”

Tradicionalno, i publika je odabrala svoje favorite. Nagradu Mr. M dobio je kratkometražni ‘Priča o medvjedu’ Gabriela Osoria, dok je istu laskavu nagradu u kategoriji dugometražnog filma osvojila ‘Pjesma mora’ Tomma Moorea.


Slične vijesti

08.06. (08:00)

Prošli crtići

Animafest 2025: Grand Prix za njemačke mrlje i australskog puža

Na 35. Animafestu Grand Prix za kratkometražni film osvojile su „Zagasite mrlje zelenkastih boja” Saše Svirskog, dok je dugometražni pobjednik australski „Memoari jednog puža” Adama Elliota. „Ptice su nestale” Anu-Laure Tuttelberg osvojile su Zlatni Zagreb, a crnogorski „Uroš” dobio je Zlatka Grgića. Nagrada Dušan Vukotić pripala je nizozemskom „Majčinom djetetu”, dok su najbolji hrvatski film „Psihonauti” Nike Radasa. Dječji žiri nagradio je „Snježnog medvjeda”, a publika „Hurikana” i „Veliki život”. Nagrada za životno djelo otišla je češkoj animatorici Michaeli Pavlatovoj. tportal

29.05. (19:00)

Crteži dišu, svijet se trese

Ovogodišnji Animafest donosi 350 filmova i oko 400 stranih gostiju

Od 2. do 7. lipnja, Zagreb ponovno postaje glavni grad animacije – stiže 35. Animafest Zagreb, jedan od najvažnijih svjetskih festivala animiranog filma. Ove godine donosi gotovo 350 filmova, uključujući 47 svjetskih i 13 međunarodnih premijera, a tematski fokusiran je na program „Svijet na rubu“, koji progovara o migracijama, ratu, represiji i aktivizmu. Autorska animacija u svim formama – od studentskih uradaka do filozofskih dugometražnih djela – pokazuje zašto je upravo animacija danas najslobodniji medij za mišljenje u slikama. Danijel Šuljić dao intervju za tportal

10.06.2024. (13:00)

Živjeli crtići!

Završio još jedan Animafest, dodijeljene nagrade najboljim filmovima

Grand Prix Animafesta osvojio je u kratkometražnoj konkurenciji film “Hotel Miracle” Nienke Deutz, a u dugometražnoj “Sultanin san” Isabel Herguere, objavljeno je u subotu na dodjeli nagrada u Kinu SC, kojom je završilo 34. izdanje festivala. Jedan od pobjednika je hrvatsko-francuski film Žarko, razmazit ćeš dite!, u produkciji Prime Render Studija, Bagan Filmsa i 3D2D Animatora, s čak dvije nagrade! Žarko je proglašen najboljim filmom Natjecanja hrvatskog filma i najboljim filmom prema izboru publike Mr. M za film iz programa Velikog natjecanja kratkometražnog filma. Umjetnički ravnatelj Animafesta Daniel Šuljić rekao je kako su festival ljudi, autori filmova, kuratori, producenti, stručnjaci, edukatori, publika, ali i sve one ponekad nevidljive ruke koje stvaraju tu magiju. Iduće, 35. izdanje Svjetskog festivala animiranog filma održat će se od 2. do 7. lipnja 2025. godine. Jutarnji, Fraktura

03.06.2024. (23:00)

Htjeli ste crtiće, dobili ste crtiće - u udarnom terminu!

Šest naslova dugometražnih animiranih filmova koji se natječu za nagradu na Animafestu

Nakon konkurencije kratkometražnih, Vizkultura predstavlja i naslove koji će biti prikazani u Velikom natjecanju dugometražnog filma. Prikazat će se šest žanrovski, stilski i tehnički raznolikih djela od kojih su neka već primila najprestižnije animacijske nagrade. Iako se nominalno otvaraju publici različita ukusa, radovi dijele cjelovit senzorni doživljaj, kinematografsku raskoš koju je nužno iskusiti u tami kinodvorane.

znanstvenofantastični anime Feniks: Sjećanje na cvijet adaptacija je priče iz nedovršenog ciklusa mangi Hi no Tori legendarnog Osamua Tezuke koji ga je smatrao svojim životnim djelom. Redatelju Shojiru Nishimiju, koji je rana iskustva stjecao na klasiku Akira, a stil formirao oko atraktivnih akcijskih prizora i iznimno fluidne animacije, ovo je drugi dugometražni film. Kao i predložak, film istražuje teme života, smrti, sjećanja i međuljudskih odnosa u kontekstu humanog i kozmičkog vremena.

Pelikan plava, film Lászla Csákija o grupi mladih krivotvoritelja željezničkih karata tematizira otvaranje granica i čežnju za putovanjem nakon pada komunizma u Mađarskoj. Riječ je o dugometražnom animiranom dokumentarcu (prvom u mađarskoj povijesti) temeljenom na audiozapisima trojice protagonista i drugih svjedoka.

Sultanin san Isabel Herguere naslonjen je na istoimenu dulju pripovijetku bengalske spisateljice i aktivistice Begum Rokeye Hossain koja je 1905. zamislila feminističku, tehnološki naprednu utopiju Ladyland inverzne rodne segregacije u kojoj su muškarci zatvoreni u kuće, a žene vladaju svijetom na temeljima znanosti, obrazovanja i zdravog razuma.

Široko i Kraljevstvo vjetrova, francusko-belgijski film Benoîta Chieuxa, raskošna je obiteljska bajkovita fantazija koja je svojim maštovitim svjetotvorstvom i likovima zaslužila Nagradu publike Annecyja. Nadrealistička logika i onirizam te povremena psihodelična estetika neke su kritičare podsjetili na klasike Žuta podmornica Georgea Dunninga i Fantastični planet Renéa Lalouxa, ali za razliku od njih ovaj je film u potpunosti prilagođen i mlađim uzrastima jer je mašta, uz sestrinsku ljubav i iscjeliteljsku moć pripovijedanja, tema djela.

Linda želi pile! Sebastiena Laudenbacha i Chiare Malte, pobjednik Annecyja, također je prilagođen mlađim uzrastima. U središtu komične fabule jurnjava je za kokoši od koje samohrana majka želi kćeri napraviti omiljeno jelo koje je sjeća na oca. Bogat ansambl likova (bedasti policajac, zaljubljeni kamiondžija pjesničke duše i zločesta trenerica joge) francuskog grada u kojem se upravo zbiva štrajk doprinosi realističkoj ambijentaciji, ali i najboljem francuskom humoru situacije.

Adam se polako mijenja, kanadski coming of age film s kojim je Joël Vaudreuil slavio na A festivalu u Ottawi temelji se na karikaturalno-grotesknom, relativno minimalističkom stilu pomalo nalik Beavisu i Buttheadu i crnom humoru postvarenih metafora priče o tinejdžeru čije se tijelo mijenja u skladu sa zlonamjernim bakinim komentarima i vršnjačkim nasiljem. Raspored programa

03.06.2024. (19:00)

Filmovi u crtanoj formi

Daniel Šuljić: Hrvatska scena animiranog filma je živahna

Po kategorijama, za Veliko natjecanje kratkometražnog filma, od 900 prijava uvršteno je 35 filmova ili četiri posto; za hrvatsko, od 48 prijava, 22 filma; za međunarodno studentsko, od 850 prijava, 42 filma. Dakle, sveobuhvatan pregled onoga što se događa na globalnoj sceni u animaciji. Dodajmo tome i podatak od čak 27 svjetskih premijera, od čega sedam u Velikom natjecanju dugometražnog filma. Imamo puno mladih autora, pri čemu posljednjih godina autorice snažno prevladavaju.

Pokazuje se i da je konkurencija za ulazak u Natjecanje hrvatskog filma velika, pa je to i veliki uspjeh Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu – rekao je u razgovoru za Novosti umjetnički ravnatelj Animafesta, usput prokomentiravši i druge trendove, poput politike, ali i umjetne inteligencije u stvaranju animiranih filmova: Radi se o još jednom alatu koji neke stvari olakšava i ubrzava, ali ima i ozbiljna ograničenja. Na kraju dana važno je je li neki film zanimljiv ili nije. Fascinacija samom slikom i izgledom tih filmova potrošila se vrlo brzo, tako da film treba imati u sebi nešto više od same nove tehnologije.

03.06.2024. (15:00)

Što je grunge za Seattle, to bi crtići mogli biti za Zagreb

Danas počinje Animafest: prikazat će se više od 300 pomno odabranih filmova

Ove godine Animafest će ugostiti sedam svjetskih premijera što je vrlo dobar pokazatelj značaja ovog velikog festivala. Festivalsku selekciju ove godine moći ćete pogledati u Kinu Kinoteci, MSU, Kinu SC i MM Centru. Redovne ulaznice za sve programe su četiri eura, a one za velika natjecanja kratkog i dugometražnog filma pet, dok je festivalska iskaznica za sve projekcije 40 eura. Program ovdje. Zagrebancija, Journal

21.05.2024. (19:00)

Dajte nam crtiće!

Dobitnik nagrade za životno djelo Animafesta: Moj rad je refleksija horora i onoga što se događalo, kako su ljudi bili tretirani

Phil Mulloy je u animaciju jkrenuo kasnih 1980-ih jer mu je taj medij nudio mogućnost potpune slobode i autonomije u gradnji vlastitih svjetova. Ugled je stekao animirajući za MTV, a afirmirao serijalom filmova “Kauboji” (1991.), poigravajući se ikonografijom i poetikom vesterna. Jednako uspješan bio je u serijalu animiranih filmova “Deset zapovijedi” (1994.-96.), temeljenom na Bibliji, kao i apsurdističkoj i mračnoj trilogiji “Netolerancija” (2000.-2004.), naslonjenoj na znanstvenu fantastiku. Dobitnik je mnogih međunarodnih nagrada, uključujući Grand Prix Animafest Zagreb (za “Endgame” 2016. godine). Nagrada Animafesta Zagreb za životno djelo će mu biti uručena na svečanom otvaranju Animafesta. Mulloyju je s 20 filmova posvećen i središnji retrospektivni program Majstori animacije. Animafest Zagreb 2024 ugostit će od 3. do 8. lipnja na nizu zagrebačkih lokacija više od 300 filmova, koji daju presjek aktualnih događanja na svjetskoj animacijskoj sceni. HRT

04.05.2024. (20:00)

Rezerviraj datum

Uskoro stiže Animafest: 35 ostvarenja iz 23 zemlje natjecat će se za Grand Prix i kvalifikaciju za Oscara

Sedam filmova imat će svjetsku premijeru, tri međunarodnu, a svi se prvi puta prikazuju domaćoj publici, ističe se u najavi. U selekciji su se istaknuli ‘povratak olovci i grafizmu’, raskošne boje i hibridizacija stop animacije s 2D-om i 3D-om, dok se tematski mnogi bave osobnim i kulturnim memorijama, otuđenjem, mitologijom, okolišem, ratom te posebice ženskim iskustvima. Mjesto radnje je Zagreb, a vrijeme – 3-8. lipnja. tportal

09.06.2023. (00:00)

Puštajte crtiće

Animafest – Nadahnuta ostvarenja i autentične priče

Na 12 lokacija predstavit će se više od 300 filmova. Središnja je tema ona koja se mjesecima provlači kroz naše živote – umjetna inteligencija. HRT… Ovogodišnje Veliko natjecanje dugometražnog filma donosi niz snažnih i nadahnutih ostvarenja, autentične priče i visokoproducirane naslove koji svjedoče o sve većoj vitalnosti svjetske animacijske scene. Vizkultura

14.06.2022. (13:00)

Dobitnik Animafestove nagrade za životno djelo

Ono što je John Lennon za Beatlese, to je Nedeljko Dragić za Zagrebačku školu crtanog filma

“Nedeljko Dragić je i više nego zasluženo dobio priznanje koje se poklopilo s jubilejom, pogotovo što su u povijesti Festivala samo trojica autora iz Zagreba dobila to priznanje: Dušan Vukotić, Borivoj Dovniković Bordo i sada Nedeljko Dragić. To su veterani i sinonim za Zagrebačku školu crtanog filma, a njihovo djelo je utkano u svjetsku animaciju.”, izjavila je Vesna Dovniković. (…) “Ono što je John Lennon za Beatlese, to je Dragić za Zagrebačku školu crtanog filma, a ono što su Beatlesi za svjetsku suvremenu glazbu, to je Zagrebačka škola crtanog filma za svjetsku animaciju”, komentirao je dodjelu nagrade ravnatelj Zagreb filma Vinko Brešan.