Netko na udareni auto ostavio papirić s tuđim podacima i poslao ni krivog ni dužnog vozača na sud - Monitor.hr
19.06.2023. (07:00)

Sva sreća pa je bio mrak

Netko na udareni auto ostavio papirić s tuđim podacima i poslao ni krivog ni dužnog vozača na sud

Zamislite situaciju u kojoj vam policija dolazi na vrata, izvješćuje vas kako je vašim vozilom koje kane fotografirati oštećeno drugo vozilo, a vi da ste napustili mjesto nesreće bez ostavljanja svojih podataka što je dakako protupravno i kažnjivo. Znate da niste nikog ni išta oštetili. Međutim, nakon nekog vremena zaprimate prekršajni nalog za prekršajno djelo za kojeg životom jamčite da ga niste počinili bude vam izrečena zabrana upravljanja 6 mjeseci i poveća novčana kazna. Je li moguće?  Je, a to dokazuje jedan slučaj s hrvatskog suda, gdje je jedan vozač morao dokazivati da mu je netko podmetnuo da je udario tuđi auto. Na sudu je okrivljeni uspio dokazati da oštećenja nastala na autu ne odgovaraju – zbog boje, te su ga oslobodili podmukle i lažne optužbe. Revija HAK


Slične vijesti

Jučer (08:00)

Oni su se već prilagodili

Budućnost autoindustrije leži u održivosti – od korištenja recikliranih materijala do čiste energije

Imajući to sve na umu, očito je da globalni proizvođači automobila sve više teže povećanju cirkularnosti kako bi smanjili otpad i emisije, a sve kako bi se prilagodili niskougljičnoj budućnosti koja nam je praktički već pred vratima. U automobilskoj industriji, cirkularnost ne znači samo recikliranje dijelova iz otpadnih vozila, već i pridržavanje principa cirkularnog dizajna koji uključuje smanjenje potrebe za novim materijalima i povećanje potencijala za ponovnu upotrebu.

Iako to više danas ne predstavlja toliki problem, cijela autoindustrija je prije koju godinu bila pogođena s izazovima poput nedostatka poluvodiča koji su direktno utjecali na prodaju automobila. To je potaknulo proizvođače na razvijanje alternativnih strategija opskrbe, uključujući, među ostalom, i recikliranje, ponovnu upotrebu i remontiranje komponenata. Cirkularnost u tom smislu nije više bila samo svojevrsno mjerilo za smanjenje otpada i emisija, već i prilika za inovacije te rješavanje nenadanih izazova u poslovanju. Autonet

Prekjučer (16:00)

I lakše se diše

Znanstvenici tvrde: Manje starih dizelaša u prometu – manje obolijevanja od astme

Djeci čije su majke tijekom trudnoće živjele ekološkoj zoni, odnosno u zoni u kojoj je bio zabranjen promet starijih dizelskih vozila, i koja su tamo boravila najmanje do svog prvog rođendana propisano je 13 posto manje lijekova za astmu u prvih pet godina života. Ovo je rezultat studije objavljene u stručnom časopisu Economic Policy, koja se temelji na anonimnim podacima pacijenata iz udruge zdravstvenog osiguranja AOK. Kako dob djece raste, korist se postupno povećava, te se pozitivan učinak može očekivati tijekom cijelog života. Već je iz prijašnjih istraživanja bilo poznato da zrak u ekološkim zonama sadrži oko pet posto manje fine prašine. Sitne čestice, koje mogu nastati primjerice iz dušikovih oksida, prodiru duboko u dišne putove i druge krvne žile. Revija HAK

07.05. (15:00)

Kad auto popije više od tebe

Francuska se mijenja: Sve više automobila vozi na alkohol

U posljednjih nekoliko godina događaju se ogromne promjene u Francuskoj, sve je više konverzija vozila na etanol, posebno vrsu alkohola/goriva koja se sastoji od 85 posto bioetnola i samo 15% benzina, a posebno je popularna u Brazilu i Južnoj Americi. Razlog, cijena, naravno. Cijena goriva je oko 90 centi po litri, što je pedeset posto niže od cijene klasičnog eurosupera. Pritom je moguće smanjiti emisije CO2 za 50%, a emisije finih čestica za 90%. Vozila na bietanol troše do 25% više goriva. Za 13.000 prijeđenih kilometara uštedi se 592 eura, podaci su Nacionalne unije proizvođača alkohola. Etanol se proizvodi od kukuruza, šećerne trske i šećerne repe te je dosta agresivan i u ovako velikim mješavinama ne možete ga korisiti u vašim automobilima, budući da je vozilo potrebno prilagoditi. Revija HAK

01.05. (09:00)

Čitati sva slova ugovora ili voziti striktno po propisima

Neki proizvođači automobila osiguravajućim kućama otkrivaju kako vozite, neki zbog toga plaćaju skuplje osiguranje

Jedan se vozač nemalo iznenadio kada je saznao razlog poskupljenja osiguranja za automobil. Iako nije imao problema s policijom niti je prekršajno prijavljivan, osiguravajuća tvrtka imala je podatke o njegovom načinu vožnje, odnosno dokaze da je kršio prometna pravila. Osiguranje je obično skuplje ako je vozač imao prometnu nesreću ili je kažnjen zbog prebrze vožnje, no automobili koje je proizveo General Motors u sebi bilježe vaše navike u vožnji bez obzira uhvatila vas policija ili ne. Vozač je zatražio i dobio izvješće potrošača i otkrio da je GM pratio njegova 640 putovanja u šest mjeseci. Izvješće nije prikazivalo lokacije, ali druge informacije uključivale su datume, udaljenosti, vrijeme početka i završetka te svaki put kad je vozač ubrzao, naglo zakočio ili naglo ubrzao. To ukazuje kako je navedena tvrtka slala informacije osiguravajućoj tvrtci. To rade i drugi proizvođači poput Kie, Hyundaija i Honde, a iako je osiguravajućim tvrtkama potrebna vaša suglasnost, ona ju dobije prilikom potpisa na ugovor o osiguranju, odnosno “opće odredbe i uvjete” (terms and conditions). Finance Yahoo

28.04. (15:00)

Da ti frend na četiri kotača dulje živi

Kako se riješiti hrđe na autu i kako je spriječiti

Ako je hrđa samo na laku, tada se može lako ukloniti, no ako je hrđa zahvatila još neka dublja mjesta, vjerojatno će zahtijevat ruke stručnjaka, piše ScrapCarComparison. Ako ste uspjeli rano otkriti problem, možda ćete moći sami izvršiti popravke – Uklonite boju i hrđu, premažite, Izbrusite višak gela, Nanesite punilo i učvršćivač, Izbrusite i očistite područje, premažite, ponovno izbrusite, započnite bojanje i ispolirajte. Važno je i održavati auto kako bi pojavu hrđe spriječili, a za to potrebno je: isprati i osušiti, koristiti vosak i sredstva za raspršivanje vode, a važno ga je i parkirati na sigurno mjesto od vremenskih utjecaja. N1

19.04. (15:00)

Proljeće na moj auto slijeće

Predstavlja li pelud opasnost za lak automobila?! Mnogo manje od ptičjeg izmeta!

Parkirate li ovih dana blizu drveća, auto će vam požutjeti. Naime, pelud leti zrakom, a u svom naletu doletjet će i na automobile. No, dobra vijest je da pelud nije opasna za lim vozila ako se uklanja na odgovarajući način. Kako pelud u svom sastavu ima kiseline koje se aktiviraju u kontaktu s vlagom, slabom kišom i sl, savjet stručnjaka je da se auto opere pod jakim mlazom vode, te da se pelud nikada ne briše suhom krpom jer se tako može oštetiti lak vozila. (Revija HAK)

11.04. (19:00)

Been-there, done-that

Zaboravljena svjetla u unutrašnjosti vozila mogu isprazniti akumulator

Stručnjaci ističu da se akumulator manjeg kapaciteta, benzinskog motora koji prenoći s uključenim osvjetljenjem putničkog prostora, do jutra isprazni do razine da ga je nemoguće pokrenuti. Ovaj problem najčešće obuhvaća akumulatore vozila koji su stariji od dvije godine. Naime, zbog većeg broja ciklusa punjenja i pražnjenja, akumulatoru je smanjen kapacitet. Problemi s pokretanjem vozila mogu nastupiti već nakon pet sati rada žaruljica u mirovanju. Mnoga vozila danas imaju funkciju soft gašenja rasvjete nakon 2 do 10 sekundi nakon zaključavanja vozila, ali ako je u pitanju stariji model automobila, važno je pričekati nakon zatvaranja automobila da se svjetla ugase. (Revija HAK)