"Preorijentacija škole iz humanističkog u funkcionalistički pogon"
"Od Šuvara do Jokića"

“Ono što se dade primijetiti kod oba ovdje spomenuta liberalna školska reformatora, i kod Šuvara i kod Jokića, jest to da njihov sistem ima ugrađenu jednu pogrešku: opće društvene nekoherentnosti oni pokušavaju riješiti, ili barem ublažiti, promjenom školskog sistema. Kad bi to bilo moguće, kriza bi se mogla relativno lako prebroditi, kako ona u SFRJ koja je nakon privredne reforme šezdesetih zahtijevala i reformu školstva sedamdesetih, tako i ova sadašnja. Međutim, škola samo reproducira vanjsku hijerarhiju, ona precrtava uvjete nejednakosti i na manje ili više direktan način eksploatacijski karakter današnjeg društva duplicira na školski sistem. Drugim riječima, to što će đaci danas-sutra s više vještina a manje znanja biti lakše zapošljivi, ne znači da će biti manje eksploatirani”, pišu Novosti.