Odmor može početi: Uz savjete kako ostati ekološki osviješten i na plaži - Monitor.hr
25.07.2021. (16:30)

Nije samo 'Zimmer frei', lezi pod palmu i uživaj

Odmor može početi: Uz savjete kako ostati ekološki osviješten i na plaži

Napokon dočekana ljetna sezona koja među mnogima budi opuštenost, neopterećenost i uživanje, donosi sa sobom i niz odgovornosti. Tijekom ljeta sve se nekako laganije kreće, a ako imamo sreće, dan nam mogu pokvariti samo komarci i nesnosna vrućina. Green.hr donosi nekoliko savjeta kako i tijekom godišnjeg odmora na moru biti odgovoran prema okolišu:

  • Višekratne boce za tekućinu – bolje od kupovine jednokratnih
  • Smanjite otpad na minimum – također se tiče korištenja višekratne ambalaže za hranu
  • Bicikl, šetnja, romobil – za smanjivanje ugljičnog otiska, koliko god je to moguće
  • Osviješteni sportovi na plaži – umjesto glisiranja i vožnje skuterom
  • Briga o ekosustavu – je, školjke su fun za ponijeti kao uspomenu, no njihovo je prirodno mjesto u moru ili na plaži blizu mora
  • Okrenite se iza sebe – pripaziti da niste ostavili kakav otpad iza sebe

Slične vijesti

Prekjučer (13:00)

Zelene poruke bez pokrića

Prodaju li kompanije, agencije i mediji “zelene” laži? Uskoro ćemo saznati…

Potrošači sve više žele da brendovi eksplicitinije pokažu da donose pozitivne odluke o planetu i okolišu. Potrošači su čuli obećanja, sada žele vidjeti djela. Brendovi mogu očekivati da će se standardi izvješćivanja o takvim temama pooštriti i mogu očekivati da će porasti pritisak na pojedine kompanije, agencije i medije da pokažu da pomažu u profitabilnom rješavanju problema ljudi i planeta, umjesto da stječu profit od stvaranja problema. Velik dio programa odgovornosti počiva na poboljšanoj transparentnosti. Potrošači žele da im njihovi omiljeni brendovi kažu što rade u vezi s problemima koji ih brinu. Green.hr će provesti istraživanje koje bi trebalo dati odgovor na pitanja koliko targetirani poslovni subjekti osluškuju tržište i potrebe potrošača kada su u pitanju okolišne teme i zelena tranzicija generalno.

11.09. (10:00)

Ekološki svjestan, politički baš i ne

Charles III. želi biti “zeleni kralj” i planira smanjiti monarhiju ili, kako je kolokvijalno nazivaju, “Tvrtku”

 

U analizi “kakav će Charles biti kralj” na portalu Vox pišu da je sigurno da će biti “zelen”. Ekologija, zaštita okoliša i spas planeta dio su njegova poslanja već desetljećima. Charlesovo zalaganje za zaštitu okoliša i gradnju lika “zelenog vladara” mnogi vide kao njegov pokušaj stvaranja nove uloge, nove globalne platforme za britansku monarhiju. … Jedan od posljednjih skandala, otkrivenih ljetos, potječe iz 2013. Dobrotvorna organizacija pod njegovim patronatom prihvatila je 1,21 milijun eura od člana obitelji Bin Laden. Nekoliko mjeseci prije toga otkriveno je da je Charles prihvatio torbe s gotovinom, tri milijuna dolara, od šeika Hamada bin Jassima bin Jabera Al Thanija, bivšeg premijera Katara. “On jednostavno jako loše prosuđuje o tim stvarima, i to u kombinaciji s nekom vrstom bezobrazne arogancije. Kao da vjeruje da se zbog svojeg važnog položaja ne mora pridržavati standarda poput nas običnih smrtnika”, napisao je tada komentator Stephen Glover u Daily Mailu. Jutarnji

28.08. (19:00)

U okoliš ispušta vodenu paru i kondenziranu vodu

Njemačka dobila prvi u svijetu ekološki vlak na vodik

Francuska kompanija Alstom objavila je kako je njihov vlak Coradia iLint u njemačkoj pokrajini Donja Saska prvi u svijetu koji pokriva jednu komercijalnu putničku liniju na 100% vodikov pogon. Na ovoj se liniji još od 2018. godine testiraju vlakovi na vodik, no od sada je i službeno ta linija postala “potpuno ekološka”. Mjesta Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde i Buxtehude povezuje 14 kompozicija regionalnog vlaka Coradia iLint pogonjenog vodikom koji će zamijeniti dosadašnje dizelske kompozicije. Na istoj se ruti nalazi i punionica za vodik, gdje će se lokomotive puniti. Napunjene imat će doseg od oko tisuću kilometara – pa će se svaki od vlakova morati puniti u prosjeku jednom dnevno. Tijekom vožnje vlakovi će u okoliš ispuštati samo kondenziranu vodu i vodenu paru, a bit će i znatno niži od dizelskih prethodnika. Vozit će brzinom između 80 i 120 km/h, a mogu postići najviše 140 km/h. Bug

14.08. (09:00)

Dok u tijelima koja odlučuju o klimatskim politikama sjede muškarci, u aktivističkim okolišnim inicijativama većinu čine žene

Za bolji svijet pitajte žene

Istraživanja UN-a pokazuju da 80 % raseljenih osoba zbog klimatskih promjena čine žene te da su one češće žrtve prirodnih nepogoda. Usto, žene, uglavnom zbog toga što čine većinu siromašnih, obavljaju više poslova koji izravno ovise o prirodi, a kako se ekstremni vremenski uvjeti pojačavaju, sve je ugroženija i njihova egzistencija. Za to vrijeme u tijelima koja donose odluke o klimatskoj politici dominiraju muškarci. “Onaj tko tako postupa, gotovo je sigurno osuđen na propast. Jednostavno, ne možeš igrati s pola ekipe jer ćeš je najvjerojatnije izgubiti utakmicu”, poručila je afrička klimatska aktivistkinja Vanessa Nakate. Pozvala je svjetske vlade i predstavnike nadležnih institucija da u svoj rad uključe više žena koje, uostalom, dominantno nose globalne, aktivističke pokrete za klimatsku pravdu. Tako je i u Hrvatskoj, gdje većinu u eko-inicijativama čine – mlađe žene. Novosti

Ivana Kordić (lijevo) s Majom Flajsig, koordinatoricom udruge Tatavaka (Foto: Savez izviđača Hrvatske)

27.06. (13:00)

Minjaju svit i svist

Čisteći medvjedići inicijativa je koja brine o okolišu, a odredi im se šire diljem države

Sve je počelo za vrijeme lockdowna kada je poznati glazbeni promotor Perica Štefan krenuo u čišćenje lokalne šume. Nedavno su proslavili dvije godine postojanja, i to – čisteći šumu u kojoj su organizirali svoju prvu akciju. Na Facebook stranici prati ih oko 7 tisuća fanova, a u akcijama čišćenja diljem države sudjelovalo je više od 900 ljudi. Iako je teško odrediti koliko točno otpada prikupe, u našim ga šumama i dalje ima previše. No, idući tako korak po korak i od šume do šume, naši čistači nabasaju na zaista razne predmete koje je odbacila ljudska ruka, od ambalaže proizvoda koji datiraju iz bivše države do +18 predmeta (Index). Pokraj ekologije, mnogima je to prilika i za nova poznanstva, a želja je „pokrenuti“ i okolna mjesta. Podravski

10.05. (21:00)

Nema zdravih ljudi bez zdravog planeta

Potrošnja mesa u Europi mora se smanjiti za 75 posto ako se žele ostvariti klimatski ciljevi

Prema studiji Atlas mesa koju su objavili Zaklada Heinricha Bölla i organizacija za zaštitu prirode BUND 2021, globalna potrošnja mesa se udvostručila u posljednjih 20 godina. U 2018. godini pojedeno je 360 milijuna tona mesa. Ovo ne samo da ima razorne efekte na emisiju stakleničkih plinova, biodiverzitet i potrošnju vode nego sve one koji jedu meso može doslovno – razboljeti. Profesor epidemiologije i nutricionizma Walter Willet u tom kontekstu posebno ističe kardiovaskularne bolesti i dijabetes tipa 2. Usto, različite studije dokazale su povezanost rizika od razvoja raka i konzumacije crvenog i prerađenog mesa. I ne manje važno, nedavno objavljena studija Sveučilišta u Bonnu zaključuje da se potrošnja mesa samo u Europi mora smanjiti za najmanje 75 posto ako se žele ostvariti zacrtani klimatski ciljevi. Deutsche Welle

24.04. (16:00)

Misli zeleno, plovi mirno

U San Franciscu bi uskoro trebao zaploviti trajekt na vodikov pogon

U San Franciscu bi od lipnja trebao zaploviti novi trajekt koji će umjesto fosilnih goriva koristiti vodikove gorivne članke. Stručnjaci se nadaju da će potaknuti promjenu u pomorstvu. Prikladno nazvan “Sea Change” (promjena na moru, promjena perspektive), ovaj 21 metara dug trajekt za 75 putnika pristajat će na nekoliko točaka uzduž zaljeva. Index

02.04. (13:00)

Sad će tek nestašica...

Najveći putnički avion Airbus A 380 letio na gorivu od rabljenog jestivog ulja

Jedan od motora najvećega putničkog zrakoplova na svijetu, Airbusa A 380 tijekom trosatnog leta koristio se isključivo stopostotnim održivim avionskim gorivom (sustainable aviation fuel – SAF). Ohrabreni prikupljenim podacima nakon leta koji su uključivali tisuću parametara, u Airbusu su obavili dodatni test kada je isti tip zrakoplova koristio održivo gorivo i tijekom polijetanja i slijetanja. Ni piloti ni inženjeri nisu primijetili da se motor ponašao drukčije nego inače. Gorivo proizvodi francuska kompanija TotalEnergies, a izrađeno je od biljnih ulja tipa HEFA (hidroprocesirani esteri i masne kiseline), bez dodanog sumpora ili aroma. Primarno je dobiveno iz rabljenog jestivog ulja i drugih otpadnih masti. Povećanje korištenja goriva SAF jedan je od glavnih načina na koji avioindustrija planira postati ugljično neutralna do 2050. godine. Novi list

15.02. (19:00)

Povratak stopiranju

Zbogom automobilu – i na selu?

Tko u Njemačkoj živi u provinciji, vozi automobil. Autobusi često niti ne prometuju do udaljenih mjesta, željezničke tračnice tu nerijetko ni ne postoje. Zato ne čudi kako u njemačkoj provinciji 90% kućanstava ima barem jedno osobno vozilo. U velegradovima je druga priča: tamo je gotovo već polovica kućanstava bez svog auta jer na raspolaganju imaju podzemne željeznice, autobuse, taksije. No postoji inicijativa da se smanji broj automobila i na selu. Jedna od ideja je poprilično zanimljiva – autostop-klupe na kojima sjede oni koji traže prijevoz. DW

14.12.2021. (11:00)

Zujanje po cesti

Izračunat ekološki utjecaj šireg prihvaćanja električnih romobila

Istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji pokazalo je da 22 % ispitanih smatra kako bi moglo prijeći s automobila na električni romobil za kraće udaljenosti, a s obzirom na to da svaki automobil pređe 47 kilometara godišnje na takvim udaljenostima, prelaskom bi se uštedjelo 44 000 tona emisija ugljikova dioksida u atmosferu. Brojke pokazuju da je riječ o emisiji 29 000 automobila. U toj zemlji vožnja električnih romobila na javnim cestama i dalje je ilegalna, a ograničeni su na privatne površine i pokusna područja, dok se u Hrvatskoj raspravlja o novom zakonu te pitanju ograničenja snage. Bug