Poduzetnička autocenzura
Znate li što je to autocenzura ili još bolje, što je to poduzetnička autocenzura?
Poduzetnička autocenzura je situacija kada umanjujete svoje poslovno djelovanje iz straha kako biste mogli povrijediti klijenta / tržište, nanoseći si štetu u budućem poslovanju.
U praksi to izgleda ovako:
- ispričavate se što ste kontaktirali potencijalne klijente
- kod definiranja ciljne skupine odgovarate kako su vam SVI LJUDI potencijalni klijenti (da nekog ne uvrijedite)
- kod komunikacijskih poruka ne želite iznijeti svoja uvjerenja jer bi se netko mogao osjećati prozvan
- ne možete jasno izreći za koga nije vaša usluga
- i ono najgore – bojite se da ćete naljutiti konkurenciju koja vas može “zgaziti” jer ste dirnuli njihovo tržište
Eh da, ima tu još par simpatičnih izjava – “ja ne volim prodavati”, “fuj prodaja”, “prodaja = uvaljivanje”…
Pozadina poduzetničke autocenzure je u strahu da ćemo svojim radnjama izazvati nepoželjno stanje i/ili izgraditi mentalnu konstrukciju kako će nas zbog toga prozvati ili deklarirati nekim epitetima.
A kako bi nama poduzetnicima trebalo puno više značiti to što drugi ljudi misle o nama, nego da svojim uslugama i proizvodima pomognemo klijentima onda je autocenzura vrlo zgodna strategija za imati poslovni račun u blokadi, nikada isplatiti nastale dugove, osjećati se posr*** jer drugi iskorištavaju naše ideje…
Iskreno, zaj***** autocenzuru i preveliko kalkuliranje što biste trebali reći ili kako biste trebali nastupiti na tržištu.
U biznis ste ušli kako biste pomogli klijentima i kako biste za tu pomoć i uloženi trud dobili kompenzaciju u obliku novaca ili nekih drugih usluga. Sve ostale kombinacije su znak nesigurnosti i hobi pristupa poslovanju (igramo se biznisa). Što isto nije loše, no to nije za mene i vas koji pratite Business Kliniku.
Ako želite doći do nekog klijenta, ne kalkulirajte i ne stvarajte mentalne projekcije kako sada nije idealni trenutak (jer nikada nije idealan). Ako želite raditi promo letke, ne čekajte previše i ne bojite se kritike jer ste ovo ili ono napravili krivo (uvijek možete ispraviti u novoj verziji). Ako želite dignuti cijene jer više niste profitabilni, napravite to već sada (ionako ćete propasti jer samo gomilate dugove i da, neki klijenti će vas napustiti zbog toga – zato ćete privući neke nove)…
Poduzetnička autocenzura je nešto najgore što vam se može dogoditi i nemojte pastu i njezinu zamku. Manipulatori konkurenti jako dobro znaju što strah čini čovjeku, pa zato i s razlogom spominju probleme i zastrašuju. Prijatelji koji ne žele da vam se dogodi nešto loše pa vam umanjuju ambicije su isto hrana za poduzetničku autocenzuru… odbacite sve to, osvijestite što si radite i što proživljavate te napravite hrabar korak prema promjeni – djelujte!
Sviđa vam se ovaj savjet/tehnika? Prijavite se na Business klinika mailing listu i direktno primajte tekstove o prodajnim vještinama i poslovnim tehnikama uz koje ćete unaprijediti poslovanje. Korisno, vrijedno i konkretno.
Ni mi ne volimo primati SPAM, stoga možete biti sigurni kako ga nećete dobiti od nas. Nakon prijave provjerite svoj email kako biste potvrdili svoju odluku (double opt-in).