Prije točno 160 godina je osnovan Opel: Sve je počelo sa šivaćim strojevima - Monitor.hr
29.08.2022. (18:00)

Njemačka kvaliteta

Prije točno 160 godina je osnovan Opel: Sve je počelo sa šivaćim strojevima

Prije 160 godina Adam Opel osnovao je svoju tvrtku u Rüsselsheimu, u Njemačkoj. Time je postavio temelje za međunarodno aktivnu, uspješnu tvrtku u raznim sektorima. Počevši s proizvodnjom šivaćih strojeva 1862. godine, Opel je postao najveći svjetski proizvođač bicikala i naposlijetku međunarodno poznata marka automobila. Brojke proizvodnje brzo su rasle, ne samo zato što je Opel udovoljavao individualnim željama kupaca i dizajnirao posebne šivaće strojeve za specifične zahtjeve. Kao i sa šivaćim strojevima koji su postojali prije, Opel je brzo usvojio modernu tehnologiju za svoje bicikle. Odlučujući korak u povijesti tvrtke – koju su naprijed potaknula petorica sinova nakon smrti Adama Opela 1895. – bio je početak proizvodnje automobila 1899. godine. Opel je stoga jedan od pionira u ovoj industriji i jedan od najbogatijih tradicija proizvođača automobila u svijetu. Tportal


Slične vijesti

Jučer (11:00)

Baterije još uvijek nisu 'in'

Električna vozila u Hrvatskoj i EU još uvijek gube bitku s dizelašima, kojih se vozači ne žele odreći

Sve se više naziru manjkavosti europskog plana prema kojemu bi motori s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine otišli u povijest. Kada danas u Hrvatskoj uđete u neki autosalon njemačkih premium marki, prodavači će vam bez ustezanja reći da i dalje prodaju više dizelaša od benzinaca ili električnih vozila. Od siječnja do kraja rujna u Hrvatskoj je prodano 27.833 automobila na benzinski pogon, ili 53.8 posto od ukupne prodaje. Na drugom su mjestu hibridi kojih je prodano 11.792, odnosno 22.8 posto, treći su dizelaši s prodajom od 9.547 vozila ili 18.4 posto. Kritičari EU-ovih, ali i globalnih planova odmah su upozoravali da je micanje benzinaca i dizelaša s cesta do 2035. čista utopija, uz ostalo jer su za mnoge građane EU električna vozila i dalje preskupa. Tako i nova regulativa Euro 7 sugerira da će dizelski automobili po europskim cestama voziti barem do 2050. godine, a vjerojatno i duže. (Index) U Parizu su nekim crpkama već zabranili prodaju dizelskog goriva, ali zato što žele rasteretiti centar grada. Revija HAK

05.10. (01:00)

Pa se ti vozi

U Zagrebu na cestama prošle je godine bilo 464.231 vozilo, a na raspolaganju je 35.905 javnih parkirališnih mjesta

Voditelj Službe prometne policije PU zagrebačke iznio je nekoliko zanimljivih podataka koji mogu objasniti zašto su u Zagrebu česte prometne gužve i zašto je teško pronaći parkirališno mjesto. Ove brojke samo pokazuju gdje bi mogli biti potencijalni uzroci. Uz navedna parkirališna mjesta mogu se nadodati i 3326 mjesta u javnim garažama. Revija HAK

25.09. (09:00)

Sad je "Državo pomagaj", a njima se i dalje dimi

Njemačka auto-industrija traži spas u subvencijama i olakšicama

Njemačka auto-industrija suočena je s konkurencijom jeftinijih kineskih električnih automobila i strogim EU regulativama o CO2. Na samitu su proizvođači poput VW-a tražili subvencije i olakšice, uključujući novu premiju za električna vozila i “premiju za staro željezo”. Međutim, stručnjaci upozoravaju da subvencije narušavaju tržište i cementiraju stare strukture. BMW se protivi kratkoročnim mjerama i zagovara ulaganja u infrastrukturu za e-vozila, dok neki proizvođači, poput Volva, već ispunjavaju EU ciljeve emisije CO2. DW

21.09. (01:00)

Što brže vozimo, to nam Kinezi bliže

Europski parlament na mukama s električnim automobilima: Nisu svi za zabranu dizelaša i benzinaca, ali žele zaštititi europsku proizvodnju od Kineza

Automobilska industrija, koja zapošljava 14 milijuna ljudi i čini preko 7% BDP-a EU-a, suočava se s izazovima zbog sporije prodaje električnih vozila i konkurencije kineskih EV proizvođača. Europski zastupnici imaju podijeljena mišljenja o Zelenom planu: neki, poput Hildegard Bentele, traže fleksibilnost u smanjenju CO2, dok Sara Matthieu kritizira autoindustriju zbog nevoljkosti da zabrani motore s unutarnjim izgaranjem do 2035. Većina parlamentaraca ipak se slaže da je nužno zaštititi europsku industriju od subvencionirane strane konkurencije. Revija HAK

17.09. (20:00)

Ako se vozite ispred mene i svijetlite mi, bolje da vas nema

Stražnja svjetla za maglu: Kada ih smijete uključiti, a da to nije kažnjivo?

Ostaviti uključena svjetla za maglu kad je vidljivost dobra – to je prije svega izraz manjka vozačke kulture. Osobito su iritantna stražnja svjetla za maglu, koja će smetati vozačima iza vas. Kako je to riješeno u našem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama? U Članku 108. piše da po magli na motornom i priključnom vozilu moraju biti upaljena kratka svjetla za osvjetljavanje ceste, ili svjetla za maglu, ili oba svjetla istodobno. Također, stražnja svjetla za maglu na motornim ili priključnim vozilima smiju se upotrebljavati samo po magli i u slučaju smanjene vidljivosti. Kazna iznosi 30 eura. Revija HAK

16.09. (23:00)

Manje hidraulike, više komplikacija

Hidraulički sustavi upravljača i dalje imaju prednost nad električnima


Servo upravljanje nam olakšava zakretanje upravljačkih kotača prilikom okretanja obruča upravljača, dok zakrećemo upravljač u mjestu ili prilikom pokretanja vozila pri malim brzinama pa prema tome nam servo uređaj olakšava fizički okretati obruč upravljača. To omogućuje lakše upravljanje s vozilom za veći komfor i manje zamaranje vozača te brže reakcije. U osnovi prvi servo uređaji za upravljače su bazirani na hidrauličkom prijenosu, a najčešći problemi koji bi se događali su oni koji općenito prate hidrauličke prijenosnike Kod današnjih osobnih vozila hidraulika je postala prošlost. Kod novih servo uređaja prednost su dobili elektromotri slične veličine kao elektromotor za brisač stakla. Nažalost, u praksi i ovi sustavi mogu zakazati u radu i imaju svoje nedostatke u odnosu na hidrauličke servo uređaje. Revija HAK

14.09. (15:00)

Auto pije više goriva? Vrijeme je za doktora mehanike

Povećana potrošnja goriva: Koji bi sve mogli biti uzroci?

Na potrošnju goriva mogu utjecati razni faktori poput stila vožnje, uvjeta na cesti, ali i tehničkih problema s vozilom. Stručnjaci iz HAK-a ističu da neispravnosti poput loše geometrije kotača, oštećenih kočnica, problema s usisnim ili ispušnim sustavima te začepljenih brizgaljki mogu značajno povećati potrošnju. Redovno održavanje, uključujući zamjenu filtera, ulja i svjećica, ključno je za optimalnu potrošnju. Vozački stil također igra ulogu – smirenija vožnja i pravilno korištenje prijenosa mogu smanjiti potrošnju goriva, a neki automobili nude i eko-modi vožnje. Revija HAK

 

04.09. (14:00)

Lopovi na daljinski

Problemi za vlasnike modernih vozila: Samo je devet posto modela otporno na krađe

Sustavi zaključavanja bez pritiska na ključ u novim automobilima su praktični, kada priđete automobilu, on prepoznaje ključ u vašem džepu i otključava vrata. Motor se može pokrenuti jednostavnim pritiskom na tipku start u interijeru vozila. No sigurnosna mana u sustavu očito još nije uklonjena. Većinu automobila sa sustavom zaključavanja bez ključa znatno je lakše ukrasti nego vozila s normalnim daljinskim ključem, upozorava Njemački autoklub (ADAC). Kradljivcima automobila dovoljno je imati mali uređaj u blizini ključa automobila i drugi uređaj na vratima automobila – na taj način mogu proširiti domet signala za stotine metara. Automobil se tada može ilegalno otvoriti i pokrenuti u roku od nekoliko sekundi. Preporučuje se vlasnicima automobila da deaktiviraju sustav ako je moguće i odreknu se pogodnosti. Inače, pomaže da ključ stavite u metalnu limenku ili posudu za kuhanje. Revija HAK

03.09. (13:00)

Nekima onda auto ni ne treba

Za automobile nije dobro da ih se premalo vozi – mehaničari upozoravaju kako tako brže propadaju

Automobili koje najčešće viđamo u lošem stanju, bilo zbog korozije ili oštećenih dijelova, su oni koji se voze minimalno, recimo samo 30 km. Takva vozila često su u gorem stanju za tehnički pregled nego ona koja prelaze 100.000 km godišnje jer dijelovi ostaju nepokretni i nepodmazani – kaže jedan automehaničar iz SAD-a. Također, prljavština i sol s ceste ostaju na komponentama jer ih kiša ne ispire, što dovodi do snažne korozije i pogoršanja stanja vozila. Net

31.08. (22:00)

Samo bez žurbe i stisni ga do kraja

Mnogi čine ovu grešku s mjenjačem: ne stisnu spojku do kraja pa čuju struganje

Ako vam se to dogodilo prvi put vjerojatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Učestalim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinkroni prsten stupnja prijenosa na kojem se ova radnja često događa. Kod oštećenja sinkronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj okretaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio stupanj prijenosa. Vozač će ovaj problem prilikom promijene stupnja prijenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača brzina prilikom ubacivanja u brzinu, uz prisutnost mehaničkog krckanja u prijenosniku. Preporuka je s ovim tipom neispravnosti u što kraćem vremenu otići na servis jer mogući su i drugi uzroci koji mogu uzrokovati slične simptome prijenosnika prilikom promijene stupnja prijenosa, kao što su neispravan rad spojke ili loša podešenost spojke – kaže mehaničar za Reviju HAK.