Prodaja automobila u Hrvatskoj tone, ali kupuju se najskuplje ‘mašine’ - Monitor.hr
07.07. (12:00)

Ako i kupuju, kupuju koji imaju

Prodaja automobila u Hrvatskoj tone, ali kupuju se najskuplje ‘mašine’

Prodaja je potonula čak 26 posto, a ostaje kuriozitet da s kupuju Bugatti, Ferrari, Bentley pa i jedan model iz Rimac automobila. U prvih pola godine najviše novih vozila prodao je Volkswagen, njih 2396 čime njegov udjelu ukupnoj prodaji iznosi 10,18 posto. Druga je Kia s 2.275 prodanih vozila i udjelom od 9,6 posto, treća Škoda s 2060 vozila i 8,7 posto tržišnog “kolača”. Četvrta je Dacia (1.900 prodanih i udjel od osam posto), peti Opel (1.770, udjel 7,5 posto). Najprodavanija vozila tijekom šestog mjeseca bili su Škoda Octavia kojih je prodano 266. Podaci promocije Plus pokazuju da je u lipnju u Hrvatskoj prodano 5116 novih putničkih vozila, dok je u istom mjesecu prošle godine bila riječ o njih 6.936. Gledajući prvih šest mjeseci ove godine prodano 23.535 novih vozila, što je 9,8 posto manje naspram istog lanjskog razdoblja. Poslovni


Slične vijesti

Prekjučer (16:00)

Samo vozi

Auto industrija profitira od visokih cijena automobila

Automobilska industrija optimistično gleda prema nadolazećoj 2023. godini, u kojoj očekuju značajan rast prodaje. Top menadžeri iz ovog sektora procjenjuju da će rast prodaje u narednoj godini biti viši od prosjeka ostalih industrija i kretat će se oko 7,5 posto, pokazalo je istraživanje nezavisne konzultantske kuće Horváth, koje je provedeno u 18 zemalja svijeta, uključujući i Hrvatsku. Automobilska industrija ubrzano se oporavila nakon pandemije, pa je već 2021. godine zabilježen iznadprosječni rast prodaje od 15,5 posto. Nastavak takvog strelovitog rasta onemogućili su problemi u dobavnim lancima, no povećanje cijena automobila omogućilo je industriji relativno lagodnu poziciju. Lider

22.09. (20:37)

Stigao potpuno novi BMW X1, premium kompaktni SUV

19.09. (18:00)

Bolje rudariti kriptovalute

Punjenje električnog auta na kućnu utičnicu je neisplativo, gubici su preveliki

Njemački autoklub ADAC proveo je eksperiment s četiri električna automobila. Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 i VW ID.3 uspoređeni su pri punjenju na kućnu utičnicu i na zidnu kutiju. Rezultat je bio jasan: kod punjenja iz kućne utičnice najveći su gubici. Kod Renaulta Zoeija nestalo je dobrih 24 posto električne energije, a kod Tesle Model 3 15,2 posto, slijede VW ID.3 (13,6 posto) i Fiat 500e (12,7 posto). Gubici su se značajno smanjili kod punjenja na zidnoj kutiji s 11 kWh. Kod Renaulta Zoe odlijev energije pao je na 9,7 posto, kod Tesle na 7,7 posto, kod VW-a na 9 posto, a kod Fiata na 6,3 posto. Jedan od glavnih razloga gubitka energije je pretvaranje izmjenične struje (kada izlazi iz utičnice) u istosmjernu struju baterija. Revija HAK

16.09. (15:00)

To čak znaju i neki auti

Ipak nije dobro isključiti motor na semaforu

Možda će nekim vozačima sa starijim modelima automobila, koji nemaju start/stop funkciju, pasti na pamet na semforima ili u dužim zastojima ugasiti motor. Start/stop sustav neće intervenirati kada je motor hladan. Računalo zna da je motor najučinkovitiji kada je potpuno zagrijan. Stoga će održavati motor u radu dok ne postigne optimalnu temperaturu. Ako nemate start/stop sustav izbjegavajte gašenje motora dok stojite na semaforu – ako mislite tako uštedjeti gorivo – i to pogotovo ako je motor hladan. Nećete uštedjeti niša, a često paljenje i gašenje hladnog motora ima negativan utjecaj na njegovu trajnost i vijek trajanja akumulatora. Revija HAK

09.09. (16:00)

Sitnica koja može produljiti život

Kondenzacija i vlaga: Tihi neprijatelji automobila

Za početak, kako bi shvatili koji je najbolji način da se riješe ovog problema vozači bi se trebali upoznati s njegovim uzrocima. Sasvim pojednostavljeno, kondenzacija se javlja u situacijama kada postoji razlika u temperaturi i vlazi unutar vozila i izvan njega odnosno kad hladna podloga (poput stakla) dođe u dodir s vlažnim i/ili toplim zrakom. U praksi to najčešće postaje primjetno kada u hladan auto zimi uđu putnici. Zamagljena se stakla vide, a što je s vlagom u tepisima i ispod njih? Osim limarije koja može stradati od korozije, još više glavobolje vlasniku bi mogli stvoriti problemi sa strujom: nemali broj automobila, posebno novijih, na dnu prtljažnika ima osjetljivu elektroniku, uključujući primjerice akumulatore i ožičenje s raznim konektorima. Revija HAK

08.09. (21:00)

Pa se ti vozi na baterije

Zbog velikih vrućina u Kaliforniji vlasnicima električnih automobila savjetuju da ih ne pune

Američka savezna država Kalifornija planira od 2035. godine zabraniti prodaju novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. To je lijepo, ali potrebno je osigurati infrastrukturu, koje zasad nema. Odnosno, čini se da u cijelu ovu energetsku jednadžbu nije uvedena varijabla klimatskih promjena. Kalifornija se već tjednima prži na temperaturama koje idu i do 44 stupnja, potrošnja energije je povećana zbog klima-uređaja, a proizvodnja struje smanjena jer u hidroelektranama nema dovoljno vode. Broj električnih automobila u Kaliforniji raste, a s njima se javlja i potreba za električnom energijom, koje isto nema, odnosno, ako se nastave ovakva ljeta, neće je biti dovoljno… Revija HAK

02.09. (12:00)

Za ljubitelje garaže

Vratila se serija Pimp My Ride, ovaj put u zelenijem izdanju

MTV UK i eBay vratili su na male ekrane kultnu seriju o preradi automobila “Pimp My Ride”. Voditeljica je britanska reperica Lady Leshurr, a nova šestodijelna serija premijeru je imala u petak 19. kolovoza. Kako navodi eBay, oni nije mjesto rezervirano samo za profesionalce i entuzijaste automobila kao pouzdan izvor redovnih i rijetkih dijelova, već je i mjesto za sve veći broj amaterskih automehaničara koji odlučuju sami raditi na svojim automobilima. Bilo da su motivirani troškovima, održivošću ili općom strašću prema motorima, studija eBaya od 1919 kupaca dijelova i pribora u Ujedinjenom Kraljevstvu ove je godine otkrila da ih 69 posto planira samostalno ugraditi te dijelove. Partnerstvo s emisijom “Pimp My Ride” pruža platformu za povezivanje ovih entuzijastičnih mehaničara s inspiracijom koja im je potrebna, pokazujući da svatko može nabaviti i ugraditi dijelove za svoje automobile. Green

01.09. (19:00)

Kupit će tebi tata vlak

Autobusi i vlakovi troše puno goriva, no i dalje manje od osobnih vozila

Većina ljudi u Hrvatskoj ne simpatizira javni gradski prijevoz te ga koristi samo ako su prinuđeni na to. Na primjer, od ukupne udaljenosti koju Nijemci naprave sa svojim automobilima 27 posto se odnosi na putovanje do posla. U Hrvatskoj je prosjek 47 posto. Kolika je isplativost vožnje javnim prijevozom te koliki je utjecaj na okoliš u odnosu na vožnju osobnim automobilom otkrili smo usporedbom podataka autobusa javnog gradskog prijevoza i vlakova u Hrvatskoj. Dakle, 43,87 litara dizela na 100 prijeđenih kilometara prosječna je potrošnja autobusa javnog prijevoza u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Ovaj podatak na prvi pogled djeluje zastrašujuće, ali usporedi li se s potrošnjom osobnih automobila (koja troše 10 ili 20 posto potrošnje jednog autobusa) treba uzeti u obzir i koliko se putnika vozi u jednom autobusu. Računica je vrlo jasna: potrošnja autobusa je mnogo manja nego kada 55 ljudi koristi automobile. Revija HAK

29.08. (20:00)

Njemačka kvaliteta

Prije točno 160 godina je osnovan Opel: Sve je počelo sa šivaćim strojevima

Prije 160 godina Adam Opel osnovao je svoju tvrtku u Rüsselsheimu, u Njemačkoj. Time je postavio temelje za međunarodno aktivnu, uspješnu tvrtku u raznim sektorima. Počevši s proizvodnjom šivaćih strojeva 1862. godine, Opel je postao najveći svjetski proizvođač bicikala i naposlijetku međunarodno poznata marka automobila. Brojke proizvodnje brzo su rasle, ne samo zato što je Opel udovoljavao individualnim željama kupaca i dizajnirao posebne šivaće strojeve za specifične zahtjeve. Kao i sa šivaćim strojevima koji su postojali prije, Opel je brzo usvojio modernu tehnologiju za svoje bicikle. Odlučujući korak u povijesti tvrtke – koju su naprijed potaknula petorica sinova nakon smrti Adama Opela 1895. – bio je početak proizvodnje automobila 1899. godine. Opel je stoga jedan od pionira u ovoj industriji i jedan od najbogatijih tradicija proizvođača automobila u svijetu. Tportal

22.08. (21:00)

Dugoročno praktično

Kupnja automobila bez isplate u gotovini: Leasing je u potpunosti izgurao kredite

Leasing je kao financiranje za kupnju automobila u to vrijeme bio isplativ isključivo pravnim osobama, tvrtkama i obrtnicima. Za privatne kupce u Hrvatskoj je postao popularniji tek 2010. godine, kad se izmjenama Zakona o porezu na dodanu vrijednost ukinulo plaćanje PDV-a na kamate. Do tada je PDV na kamate leasing kod fizičkih osoba činio neisplativim u odnosu na klasičan autokredit. Danas je leasing popularnije financiranje za kupnju automobila od autokredita, pa mnoge banke uopće više nemaju u ponudi posebne autokredite, nego u slučaju da korisnici ne žele financiranje putem leasinga, nude nenamjenske kredite. U Hrvatskoj je financijski leasing popularan, kako kod građana, tako i kod tvrtki. Revija HAK