Prodajne vještine: Vrijeme između dva kontakta
Stvaranje poslovnog odnosa je proces koji traje. Koliko treba vremena od prvog kontakta do zaključenja posla može se izračunati te se ono zove “prosječno vrijeme akvizicije”, ali to je jedino moguće ako se vodi detaljna evidencija prodajnih aktivnosti, nešto što rijetko koji poduzetnik i radi.
Iz toga razloga, jedno od najčešćih pitanja i dvojbi kod vođenja poslovanja je: “KADA JE NAJBOLJE VRIJEME ZA PONOVNI KONTAKT?”
U praksi, procese treba prilagoditi okolnostima, branši ali i rezultatima mjerenja, no evo početnih postavki (broj dana / broj sati) od kojih možete krenuti:
1. Pismo / email predstavljanja “na hladno” => 3-5 dana
2. Poslana ponuda => 2-4 dana
3. Poslan ugovor => 3-7 dana
4. Telefonski poziv i dobiveni odgovor “javite se kasnije” => 20-30 sati
5. Odgovorili su da “nisu zainteresirani” => 4-6 mjeseci
6. Odgovorili su “ne zovite nas više” => 13-15 mjeseci
7. Nedefiniran “negativan” odgovor => 15-21 dan
Svrha ponovnih kontakta je “ostati unutar radara”, jer kako im vi želite skrenuti pažnju na sebe i pružiti rješenje koje nudite, tako ima i stotine drugih stvari (i konkurencije) koja im odvlači pažnju.
Svrha ponovnog kontakta (follow-up ako tako želite) je ujedno i korektivni mehanizam kontrole je li isporučena poruka stvarno i isporučena. Npr. poslali ste ponudu te nema odgovora ni nakon 10 dana. Pokušajte se zapitati je li ponuda uopće zaprimljena (završila u SPAM-u, greškom obrisana, poslana na krivu adresu…).
Goran Blagus, konzultant i poslovni trener (business coach), radi s poduzetnicima na implementaciji prodajnih vještina i tehnika, povećanja poslovne produktivnosti, edukaciji te izradi prodajnih koreografija za različite branše (od IT-a do veleprodaje). Gornja tema je dio “prodajne koreografije” koja se u bolje opremljenim tvrtkama implementira u CRM. U praksi, možete i bez CRM-a ako ste pedantni i predani poslu koji vodite. Krenite od predloženih vremena i mjerite rezultate – sigurno će biti bolji od “stihijskih akcija”.
U njegovu “Business kliniku” se možete javiti na 0955050290 ili slanjem emaila na goran@business-klinika.com.