Punjenje električnog auta na kućnu utičnicu je neisplativo, gubici su preveliki - Monitor.hr
19.09.2022. (16:00)

Bolje rudariti kriptovalute

Punjenje električnog auta na kućnu utičnicu je neisplativo, gubici su preveliki

Njemački autoklub ADAC proveo je eksperiment s četiri električna automobila. Renault Zoe, Fiat 500e, Tesla Model 3 i VW ID.3 uspoređeni su pri punjenju na kućnu utičnicu i na zidnu kutiju. Rezultat je bio jasan: kod punjenja iz kućne utičnice najveći su gubici. Kod Renaulta Zoeija nestalo je dobrih 24 posto električne energije, a kod Tesle Model 3 15,2 posto, slijede VW ID.3 (13,6 posto) i Fiat 500e (12,7 posto). Gubici su se značajno smanjili kod punjenja na zidnoj kutiji s 11 kWh. Kod Renaulta Zoe odlijev energije pao je na 9,7 posto, kod Tesle na 7,7 posto, kod VW-a na 9 posto, a kod Fiata na 6,3 posto. Jedan od glavnih razloga gubitka energije je pretvaranje izmjenične struje (kada izlazi iz utičnice) u istosmjernu struju baterija. Revija HAK


Slične vijesti

Jučer (21:00)

Vozači Porschea su 76 posto iznad prosjeka

Vozači ovih marki automobila skupljaju najviše kaznenih bodova u prometu

image

U njemačkoj je provedeno istraživanje kako bi se utvrdilo vozači kojih automobilskih marki imaju najviše kaznenih bodova u prometu. Najviše negativnih bodova skupljaju vozači Porschea koji su sa 76 posto iznad prosjeka. Na drugom mjestu nalaze se vozači Land Rovera sa 75 posto, pa vozači Jaguara sa 73 posto. Vozači Mitsubishija najbolji su sudionici prometa s 40 posto ispod prosjeka, slijede ih vozači Jeepa sa 31 posto ispod prosjeka te Suzukija (30 posto). Što se tiče konkretnih modela, na vrhu su vozači Škode Superb sa 91 posto iznad prosjeka. Zatim su tu vozači BMW Serije 2 sa 75 posto iznad prosjeka. potom Mercedesa CLA je na trećem mjestu (66 posto iznad prosjeka). Autoklub.jutarnji

Četvrtak (09:43)

Stavili žičane ograde oko automobila da se zaštite od dikobraza

Srijeda (13:00)

Natrag u autoškolu

Loša navika: Niska brzina, visok stupanj prijenosa i gas do poda

Vozite se, ručni mjenjač je u petoj ili šestoj brzini, niste brži od 60 km/h i stišćete pedalu gasa do poda, i motor vibrira… Ne biste smjeli dopustiti da vam broj okretaja padne toliko nisko u određenoj brzini da dodavanje gasa prouzroči takve reakcije motora. U tim slučajevima motor radi mnogo teže, a to znači da gubi na efikasnosti, zagrijava se više, a sve to može rezultirati i nepredvidljivim promjenama u vremenima otvaranja i zatvaranja ventila. Može doći do nejednakog izgaranja, a na kraju i do oštećenja klipova ili zida cilindara. Dakle, osjetite li u vožnji kao da će se motor ugasiti, vibracije ili ako na dodavanje gasa reagira slabim ubrzanjem, prebacujte mjenjač u niži stupanj prijenosa. Revija HAK

18.09. (16:00)

Auto iz Povratka budućnosti

Tesla Cybertruck: Musk najavljuje premaz koji će spriječiti nastanak ogrebotina na karoseriji

Očekuje se da će isporuke Teslina Cybertrucka započeti najkasnije u listopadu, premda je bilo najava da će to biti i ranije. Od električnog pick-upa se puno očekuje, a direktor Tesle Elon Musk nedavno je na društvenoj mreži X najavio novu opciju. Govoreći o čvrstoći karoserije od nehrđajućeg čelika, jedan obožavatelj Tesle našalio se na X-u da će ljudi koji pokušaju ogrebati ključevima Cybertruck uništiti svoje ključeve. Elon Musk je odgovorio, rekavši da razmišlja o ponudi opcijskog premaza od volfram-karbida, koji bi trebao biti otporan na ogrebotine gotovo za sve materijale, osim za dijamant. Revija HAK

15.09. (15:00)

Posebna pravila za terence

Prijedlog u EU: posebna vozačka dozvola za SUV-ove

Na razini EU uvela bi se potpuno nova kategorija osobnih vozila, nazvana B+. U tu bi kategoriju spadala teška i velika osobna vozila, primarno danas vrlo popularni SUV modeli. Vozačka dozvola kategorije B, za osobne automobile i kombije, danas više nije primjerena najtežim putničkim automobilima, smatra zastupnica Zelenih koja je iznijela prijedlog, pa su potrebne izmjene propisa. U kategoriju B+ ušla bi sva osobna vozila teža od 1,8 tona. To bi, dakle, bila i većina električnih SUV modela, ali i primjerice Audi Q7, Volvo XC90 ili BMW X5. Za takve bi automobile trebalo položiti dodatni ispit, no tek nakon najmanje dvije godine vozačkog iskustva u B kategoriji, i ne prije navršene 21 godine. Autonet

14.09. (21:00)

Za sunčanu vožnju

Poklopac motora koji puni bateriju: složili solarne ćelije koje se mogu prilagoditi svakom automobilu

Na IAA Motor Showu u Münchenu, znanstvenici Fraunhofer-Instituta u Njemačkoj pokazali su poklopac automobila koji može proizvoditi električnu energiju. Ovaj fleksibilni materijal stvara elektricitet kada je izložen Sunčevoj svjetlosti. Nanosi se izravno na metal i može se prilagoditi obliku svakog modela automobila. Poklopac motora obložen je fotonaponskim materijalom, a zatim prekriven folijom. Fotonaponski materijal proizvodi električnu energiju kada je izložen Sunčevoj svjetlosti, baš kao u solarnoj ćeliji. Za razliku od drugih sličnih pokušaja ovdje se materijal ne ugrađuje u staklo i puno je lakši, a ušteda težine važna je za električni automobil. Takav sustav solarnih ćelija prvenstveno bi mogao produžiti domet. Revija HAK

11.09. (21:00)

Senzor koji bi možda bilo dobro isključiti

Evo koje podatke o vama prikupljaju vaši automobili: Sve o vožnji, ali čak i genetiku, seksualne navike…

Studija je otkrila da su sve robne marke koje je promatrala prikupile više podataka nego što je potrebno za pokretanje povezivih usluga. To im omogućuje da saznaju gdje vozite, koliko brzo vozite, pjesme koje svirate, ali čak i informacije o vašoj genetici ili, kao što je slučaj kod jedne marke, seksualnom životu. Čak 76 posto ugovora o privatnosti proizvođača automobila dopušta im prodaju vaših osobnih podataka. Više od polovice kaže da će podijeliti informacije s lokalnim vlastima i agencijama za provođenje zakona kao odgovor na zahtjev, a ne sudski nalog. Mozilla je otkrila da su Renault i Dacia jedine dvije marke koje kažu da svi vozači imaju pravo izbrisati svoje osobne podatke. U međuvremenu, drugi pretpostavljaju da ste, ako uđete u njihovo vozilo, pročitali ugovor o privatnosti i pristali na njega. Revija HAK

11.09. (15:00)

Najbolji špijuni

Automobili su službeno najgora kategorija proizvoda po pitanju privatnosti

Svaka automobilska kompanija koju su analizirali Mozillini sigurnosni stručnjaci pala je na testu ključnih sigurnosnih mjera, prenosi portal Pop Science. Kompanije s užasnim ocjenama uključuju više-manje sve automobilske gigante. Stručnjaci kažu da gotovo 85 posto proizvođača automobila dijeli podatke o vlasnicima vozila s brokerima i drugim biznisima. Ukupno 19 od 25 kompanija prodaje vaše privatne podatke trećim stranama, a gotovo 55 posto politika privatnosti kompanija dopušta proizvođačima da dijele vaše informacije s vladom i policijom. Za dijeljenje podataka dovoljan je jednostavni zahtjev, a ne sudski nalog. N1

08.09. (01:00)

Ništa. Dobro se osigurati i nadati se da neće biti sudara

Popravci automobila sve skuplji: Tehnologija ima cijenu, a i uštede proizvođača…

U prošlosti, u najboljem slučaju samo se ulubljeni branik morao zamijeniti u slučaju oštećenja. Danas je cijeli arsenal senzora u rešetki potrebno mijenjati. Bez zvučnog signala za parkiranje sprijeda na ceste sad izlaze samo mali automobili. Gotovo sva ostala (veće) vozila imaju cijelu paletu senzora. Za mnoge automobile je dodan radar, za skupe automobile i lidar. Sama cijena zamjene izražava se u tisućama eura. Izazove predstavljaju i nove proizvodne metode poput tzv. giga lijevanja, što već radi Tesla. Šasija se više ne sastavlja od 70 pojedinačnih komponenti, već se proizvodi kao koherentan dio. To smanjuje troškove proizvodnje, ali povećava kompleksnost pri popravcima. Dakle, nove tehnologije donose nam više sigurnosti, proizvođačima omogućuju niže cijene proizvodnje, ali zbog toga ćemo platiti skuplje servise. Naravno, tu je i sveprisutna inflacija. Revija HAK