Raos: Nezapaljiva litij-ionska baterija - Monitor.hr
23.01.2023. (07:00)

Toga se ni Tesla ne bi sjetio

Raos: Nezapaljiva litij-ionska baterija

Rješenje je salamunsko: treba napraviti bateriju s vodom bez vode. I evo je: u časopisu Matter objavljen je rad kineskih znanstvenika „Enabling high-energy-density aqueous batteries with hydrogen bond-anchored electrolytes“. Ključna riječ je hydrogen bond-anchored electrolyte, elektrolit s usidrenom vodikovom vezom. Tajna vode je u vodikovoj vezi. Mjerenja su pokazala da nova baterija ima početnu gustoću energije 141 W h kg-1 koja potom blago opada da bi nakon 1000 ciklusa punjenja i pražnjena iznosila 125 W h kg-1, dakle 70 % početne vrijednosti. Ona se po sposobnosti skladištenja energije ipak ne može mjeriti s najboljim litij-ionskim baterijama. No to mnogo ne smeta jer vodena baterija je nezapaljiva, manje je opasna po zdravlje, lakše se reciklira, a i proizvodnja će joj biti jeftinija. Nenad Raos za Bug.


Slične vijesti

24.03. (13:00)

A kao ekološko vozilo

Litij-ionske baterije, ključne u električnim vozilima, izazivaju zabrinutost zbog teškog recikliranja i visokih zahtjeva za energijom i vodom tijekom proizvodnje

Tvrtke poput Faradiona sve više istražuju održivije alternative, poput natrij-ionskih baterija, ističući natrij kao jeftiniji i manje vodno intenzivan izvor. Faradionove natrij-ionske baterije već su u upotrebi diljem svijeta za pohranu obnovljive energije. Sve veći fokus na alternative litiju dolazi dok se tržište litijskih baterija predviđa da će porasti s 57 milijardi dolara u 2023. na 187 milijardi dolara do 2032. godine. Recikliranje litij-ionskih baterija predstavlja izazove zbog visokih troškova energije i resursa, dok procesi poput rudarenja litija mogu imati ozbiljne ekološke posljedice. Natrij-ionske baterije nude obećavajuću alternativu, s natrijem zamjenjujući litij. Osim nižih troškova ekstrakcije, natrij-ionske baterije su sigurnije u transportu i skladištenju te nude potencijalno rješenje za izazove litij-ionskih baterija, donoseći nadu za održiviju budućnost električne mobilnosti i skladištenja energije. (tportal)

08.02. (21:00)

I naš planet ima svoju bateriju

Napušteni rudnik u Finskoj postaje gigantska gravitacijska baterija

Jedan od najdubljih rudnika u Europi u malom gradu u Finskoj pretvara se u podzemno skladište energije. Koristit će gravitaciju za zadržavanje viška energije kad god zatreba. Finska zajednica Pyhäjärvi, udaljena 450 kilometara sjeverno od Helsinkija, dobiva novo poglavlje života za svoj više od 1.400 metara dubok rudnik cinka i bakra Pyhäsalmi, koji je bio izvan upotrebe, ali ga sada obnavlja škotska tvrtka Gravitricity. Tvrtka je razvila sustav pohrane energije koji podiže i spušta utege, nudeći “neke od najboljih karakteristika litij-ionskih baterija i pumpanih hidroelektrana”, prenosi Euro News. Green

04.09.2023. (09:01)

Oblik po želji

Raos: Električna baterija od gume

Razvoj baterija: tekući, kruti – i na kraju elastični elektrolit, elektrolit od umjetne gume. No nije riječ samo o rastezljivosti. Kineski su znanstvenici dobili polimerni elektrolit (solid polymer electrolyte, SPE) koji ne samo što ne može iscuriti, nego se može i po volji rastezati. No to je samo jedna od mnogih odlika nove baterije. Zbog ravnomjernog toka struje (gibanja iona) litij se pri punjenju baterije izlučuje u jednolikom sloju. Budući da je katoda napravljena od istog elastomera kao i elektrolit (kojem je, za razliku od elektrolita, dodan LiFePO4), u bateriji nema oštre granice između elektrode i elektrolita, pa joj je unutrašnji otpor manji. Stoga baterija ima velik kapacitet (93 Ah/kg), a usto i veliku trajnost. Nenad Raos za Bug.

18.08.2023. (22:00)

Vozi, Miško!

Dolazi nova baterija za električna vozila: Omogućit će iznimno brzo punjenje

Shenxing započinje eru superbrzog punjenja električnih vozila – objavio je u srijedu najveći kineski proizvođač baterija CATL. Za usporedbu, Tesla navodi da njezin Supercharger može napuniti Model 3 do 275 km dometa za otprilike 15 minuta. CATL-ova baterija trebala bi omogućiti domet od 700 kilometara po punjenju. Masovna proizvodnja litij-željezo-fosfatne ćelije trebala bi započeti kasnije ove godine i bit će dostupna od prvog kvartala 2024. Revija HAK

28.07.2023. (20:00)

Oće struja kill

Video: Opasnosti punjenja električnog bicikla u stanu

Nekoliko je razloga zbog kojih litij-ionske baterije mogu doživjeti toplinski bijeg kada postanu prevruće i na kraju eksplodiraju. U ovom slučaju čini se da se taj scenarij dogodio kao rezultat prekomjernog punjenja. Na kraju je vlasnik dobro prošao jer je primijetio da se nešto neuobičajeno događa te je napustio prostoriju prije eksplozije baterije i požara. Gašenje požara na maloj bateriji trajalo je tridesetak minuta. Prvi savjet je da ne ostavljate bicikle ili romobile na punjačima kada niste u kući i stanu ili kada spavate. Tako nećete reagirati na vrijeme i postoji mnogo veća opasnost od širenja požara. Revija HAK

11.05.2023. (08:59)

Od 2027. godine svaka baterija u električnom automobilu morat će imati svoju ‘putovnicu’

30.05.2021. (11:30)

Energija bi mogla teći u cjevovodima

Nenad Raos: Tekuća električna baterija – neograničenog kapaciteta

Električna baterija koja se puni i prazni protokom elektrolita stara je tehnička zamisao. Evo je u novoj, vrlo uspjeloj izvedbi – zahvaljujući derivatima aromatskog ketona 9-fluorenona, piše doktor znanosti u mirovini Nenad Raos za Bug.hr. Zamisao za takvu vrstu baterije još uvijek nije izvediv u potpunosti, ali neki su pomaci već vidljivi, a za to je bilo potrebno ispuniti nekoliko zahtjeva: reaktanti i produkti u reakcijama moraju biti ekonomični, od jeftinog materijala te ujedno prijateljski za okoliš. Umjesto skupih i otrovnih vanadijevih soli, sada se koriste novi kemijski spojevi, derivati koji se sastoje od atoma ugljika, kisika i vodika. Postoji još i zahtjev stabilnosti, koji je također ispunjen: u četiri mjeseca rada i ciklusa od 111 punjenja i pražnjenja nova je vrsta baterije izgubila samo 2,6% kapaciteta.

18.06.2017. (20:57)

7 načina kako poboljšati trajanje baterije laptopa

08.02.2017. (23:57)

Kako brže napuniti bateriju mobitela