Slama kao građevinski materijal: Sve se više ljudi odlučuje za takvu vrstu gradnje doma - Monitor.hr
30.10.2021. (19:30)

Ponovno ćemo se svađati za Šćukin berek

Slama kao građevinski materijal: Sve se više ljudi odlučuje za takvu vrstu gradnje doma

Sve je više ljudi i građevinskih tvrtki koje se okreću ka alternativnim građevinskim materijalima. U posljednje je vrijeme slama postala jedan od traženijih materijala za gradnju kuća, posebice u Francuskoj i to zbog sve većeg nedostataka resursa poput drva koji tjera mještane da koriste slamu kao alternativni temelj za gradnju. Slama osim što je ekološki prihvatljiva, znatno je i jeftinija od mnogih drugih materijala jer svake je godine ima u izobilju u lokalnim poljoprivrednim usjevima. Do sada poprilično neozbiljno shvaćen građevinski materijal, danas tema naslovnica specijaliziranih časopisa gdje upravo slamu svrstavaju u budućnost održive arhitekture. Green


Slične vijesti

03.07.2021. (07:30)

Legalno, eco-friendly i biorazgradivo

Novost u građevini: vuna od industrijske konoplje uskoro bi mogla zamijeniti staklenu vunu

Izolacijsku staklenu vunu napravljenu od vlakana plastike, uskoro bi u potpunosti mogla zamijeniti vuna od industrijske konoplje. Ona ne samo da regulira toplinu kuće, već i suzbija vlagu, ali i upija štetne čestice ugljičnog dioksida. Jednostavna je za proizvodnju i pravo je osvježenje u građevinskom svijetu koji se sve više okreće zelenoj gradnji. Napravljena je od 92 posto vlakana industrijske konoplje i u potpunosti je biorazgradiva. Osim toga, dobro regulira vlagu, ne šteti okolišu, a višak koji ostane može se kompostirati. Green.hr

26.01.2020. (14:30)

Radnici su u Njemačkoj

Europski projekti propadaju zbog rasta cijena građevinskih radova

U preko 70% postupaka javne nabave najniža cijena je premašivala procijenjenu vrijednost građevinskih radova, zbog čega projekti iz europskih fondova propadaju. Nacionalni park Krka dobio je ponudu koja je premašivala očekivani iznos za više od 60%. Hrvatski centar koralja na otoku Zlarinu dobio je dvostruko veću ponudu od procijenjene. Uzrok tome je što građevinski sektor ima više posla nego kapaciteta. HRT

25.09.2017. (10:42)

Hrvatski zid

10 najvećih hrvatskih građevinskih tvrtki

T-Portal je pobrojao 10 najvećih hrvatskih građevinskih tvrtki, a koje su preživjele krizu, iako ni sad stanje nije bajno, što se vidi na nemogućnosti Viadukta da izgradi most za Čiovo i činjenici da kronično nedostaju radnici. Najveća građevinska tvrtka trenutno je Dalekovod koji je lani imao 900 milijuna kuna prihoda, od čega 78% otpada na vanjska tržišta, većinom na Norvešku i Ukrajinu. Drugi najveći je Kamgrad koji je lani imao 815 milijuna kuna, većinom u Hrvatskoj, ali kreću prebacivati poslove van. Treća je zagrebačka Tehnika koju vlasnički kontroliraju menadžment i zaposlenici, a lani su imali 580 milijuna kuna prihoda, četvrti je GP Krk koji je u vlasništvu sadašnjih i bivših zaposlenika, peta Zagreb montaža, slijede Strabag, Gradnja Osijek, Osijek koteks, Ing-Grad, Radnik Križevci.

01.03.2017. (16:31)

Polako se gradi

Obujam građevinskih radova u 2016. porastao po prvi put od 2008.

Obujam građevinskih radova u Hrvatskoj u prosincu prošle godine porastao je 8,9 posto u odnosu na prosinac 2015. godine, pokazuju privremeni podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS), dok je u cijeloj 2016. godini uvećan za 2,9 posto i predstavlja prvi rast građevinske aktivnosti nakon 2008. godine. U odnosu na studeni lani, građevinska aktivnost u prosincu je porasla za 3 posto. Poslovni

26.01.2017. (16:15)

Duplo veća kuća

Dionice: Hrvatske građevinske tvrtke u godinu dana rasle 20 do 150 posto

Dionice pet ponajvećih hrvatskih građevinskih tvrtki u posljednjih su godinu dana zabilježile velik do ogroman rast. Konkretno. Dalekovod je rastao 19,4%, Ingra 28,6%, Viadukt 47,2%, Tehnika 150% i IGH 152,5%. Prošle je godine specijalizirani indeks građevinskog sektora CROBEXkonstrukt ojačao 8%, a samo u posljednjih tjedan dana 16,5%. Oporavak cijena dionica građevinskog sektora posljedica je pozitivnih podataka iz sektora, poput obujma građevinskih radova, vrijednosti izdanih građevinskih dozvola i slično. Poslovni

15.11.2016. (19:22)

Uskrsnuće

U rujnu 30% više građevinskih dozvola, 110% veća vrijednost radova

Građevinskim dozvolama izdanim u rujnu predviđeno je izvođenje radova u vrijednosti od 3,61 milijardi kuna, 109,9% više u odnosu na radove planirane dozvolama iz devetog mjeseca lani, kada je vrijednost radova iznosila 1,72 milijarde kuna. Izdano je 767 građevinskih dozvola, 30,2% više nego u rujnu lani, a od toga je 605 dozvola izdano za zgrade, 162 za ostale građevine poput cesta, pruga, cjevovoda, mostova, brana, sportskih terena i sl. Pritom je za novogradnje izdano 530 dozvola, a za rekonstrukcije, dakle nadogradnje, prenamjene i sl. 237 dozvola. Seebiz

30.12.2015. (17:20)

K-dom

Studentski domovi – Todorić obnovio, studenti plaćaju

Građevinske tvrtke u vlasništvu Todorićevih tvrtki obavile su posao obnove studentskih domova, a EU je dala novac pod uvjetom samoodrživosti. Usporedimo li cijene novog studentskog smještaja s onima iz akademske godine 2010/1011., vidimo da je mjesečna cijena dvokrevetne sobe u Cvjetnom naselju 2011. iznosila 300 kuna, dok će nova biti čak 525 kuna. Time se cijena studentskog smještaja u domovima opasno izjednačava s cijenama smještaja kod privatnih iznajmljivača, a najviše će biti ugroženi studenti slabijeg imovnog stanja, kojima će visoko obrazovanje ovime postati teško dostupno, ako ne i nedostupno, pišu Novosti.

21.08.2015. (22:57)

Road To Nowhere

Građevinski apsurdi u Hrvatskoj: Prometnice i mostovi koji ničemu ne služe

Hrvatska je od samostalnosti do danas izgradila respektabilnu cestovnu infrastrukturu. Mnogi su krajevi zemlje zbog toga oživjeli, no tijekom euforije izgradnje prometnica našlo se tu i mnogo kilometara cesta, mostova i tunela koji ne služe baš ničemu. Most na Korani možda je najpoznatiji primjer apsurdne gradnje. Građevina duga 304 metra koštala je 50 milijuna kuna, no most nema pristupnih cesta ni s jedne, ni s druge strane, piše Dnevnik.hr.

02.07.2015. (21:52)

Ostaci vremena

Ceste Inka: Drevne autoceste koje su stvorile carstvo

Cesta Inka jedan je od najnevjerojatnijih podviga u građevinskom svijetu, a do 16. stoljeća je pomogla transformirati jedan maleno kraljevstvo u najveće carstvo u zapadnoj hemisferi. I na zavist suvremenih inženjera, značajni dijelovi mreže od 39.000 kilometara uspjeli su preživjeti i danas, povezujući stotine zajednica diljem Argentine, Bolivije, Čilea, Kolumbije, Ekvadora i Perua. Nevjerojatno, cesta je bila izgrađena u potpunosti ručno, bez željeza ili prijevoza na kotačima, piše BBC.

17.06.2015. (10:54)

Dionice građevinskih tvrtki vraćaju se u velikom stilu

Dionice recesijom izmučenog građevinskog sektora polako se oporavljaju od povijesnih minimuma. Od 25 sastavnica CROBEX-a, najviši rast tijekom ove godine ostvarila je dionica Ingre (+32 posto), zatim opatijskog hotelijera Liburnia Riviera hotela (+30 posto) te Dalekovoda (+24 posto). Istovremeno, indeks je praktički stagnirao ojačavši tek 0,5 posto. Poslovni