Španjolska i Francuska zabranit će prodaju automobila na fosilna goriva - Monitor.hr
17.11.2022. (13:00)

Bye bye dizel

Španjolska i Francuska zabranit će prodaju automobila na fosilna goriva

U egipatskom gradu Šarm el-Šeiku, gdje se održava UN-ova konferencija o klimi (COP27), dvije su europske države dale obećanje da će zabraniti vozila na fosilna goriva. Tako su se našle na popisu potpisnika Deklaracije o vozilima s nultom emisijom (ZEVD), koja je pokrenuta još na prošlogodišnjoj konferenciji u Glasgowu. Na španjolskim i francuskim ulicama tako uskoro nećemo viđati klasične automobile na dizel i benzil. Kako javlja Reuters, potpisnici spomenute Deklaracije, među kojima se nalaze države, lokalne zajednice i tvrtke, obvezali su se na 100 posto prodaju vozila s nultom emisijom do 2035. godina na vodećim tržištima, ali i do 2040. godine diljem svijeta. Green


Slične vijesti

Petak (16:00)

Zabranjeno za stare auspuhe

Zone niske emisije, poput londonskog Uleza, funkcioniraju

Zone čistog zraka ili zone niske emisije uvode se u više gradova i osmišljene su kako bi se ubrzalo postizanje zakonskih ograničenja u onečišćenju zraka te smanjilo zdravstveno opterećenje zbog udisanja lošeg zraka. Tamo postoje ograničenja za vozila koja najviše zagađuju, a to su stara vozila, posebice ona s dizelskim motorima. Zone dokazano funkcioniraju, još 2010. zdravstvene koristi od manjeg onečišćenja zraka u zonama u 25 njemačkih gradova procijenjene su na između 760 milijuna eura i 2,6 milijardi eura. U središtu Londona je Zona ultra niske emisije ili Ulez uvedena 2017. godine te je do listopada 2022. smanjila emisiju dušikovog dioksida iz prometa za 46%, dok je u cijelom Londonu smanjen za 21%. Revija HAK

Četvrtak (16:00)

Alo Mad Max, kako brat? Vozi li se šta zadnje vrijeme?

Vozilo za apokalipsu

Super Truck, temeljen na Ramu 1500, ima Hellcat V8 motor od 6,2 litre, opremljen kompresorom, koji razvija 850 KS uz stalni pogon na sva četiri kotača. Ovaj pick-up dugačak je 609 cm pa biste se s njim, na primjer, teško probijali zagrebačkim ili splitskim ulicama, ali za Ameriku je to – no problem. Neovisni ovjes i blokade diferencijala omogućuju vožnju preko najtežih podloga. Ovo čudovište ima i vanjski premaz od epoksi smole pa će lakše podnijeti sve sitne ogrebotine. Premda izgleda grubo, vozilo iznutra omogućuje maksimalan komfor, s puno prostora, vrhunskim hi-fijem… Na upravljaču je, umjesto Ramova logotipa, postavljen stilizirani znak nuklearne eksplozije, odnosno marke Apocalypse Manufacturing. Samo nam još to treba. Revija HAK

Četvrtak (12:05)

Električni automobili ipak nisu tiši od dizelaša i benzinaca

Četvrtak (09:00)

Pa se ti vozi

Poskupilo osnovno osiguranje za automobile, ali i kasko

Poskupjelo je od 15 posto do 30 posto zbog povećane inflacije unutar zadnjih godinu dana. Dakle, to ćete osjetiti ove godine odmah na polici ili autoobveznog ili kasko osiguranja. To sve se događa zato što, kada se dogodi šteta, onda popravak, cijena rada, nabava dijelova i servisi koštaju drastično više nego što se sad povećala vaša cijena auto osiguranja. U praksi to znači kako će oni koji su osnovno osiguranje dosad plaćali 200 eura, istu će policu od ove godine plaćati oko 250 eura. Dnevnik Nove TV

23.05. (12:00)

Pazi, snima se!

Kako će točno funkcionirati crne kutije koje idu u sve nove automobile

Crna kutija se već desetljećima ugrađuje u zrakoplove, a od 7. srpnja 2024. takva će kontrolna kutija biti obavezna i u svim novim automobilima. Sustav trajno bilježi podatke o vozilu, ali ih pohranjuje samo kada se prijeđe određeni prag aktivacije. Snimke su vrlo kratke: 5 sekundi prije i 300 milisekundi nakon nesreće. Nekoliko čimbenika može potaknuti snimanje. EDR je obično dio upravljačkog modula zračnog jastuka, s obzirom na to da ionako prenosi informacije senzora ubrzanja. Podaci se pohranjuju samo lokalno u vozilu, dakle ne smiju biti dostupni putem online veze. Podaci koji se pohranjuju su brzina vožnje, položaj papučice gasa, broj okretaja motora, aktivnost ABS-a i kontrole stabilnosti, kao i kut upravljanja. Revija HAK

16.05. (13:47)

Izbjegavajte vodu dublju od 10 cm s vašim automobilom, moguća velika oštećenja

13.05. (00:00)

Da se mene pita, ja bih proterao autobus ovuda

Britanci također strahuju za mostove: Električna vozila su preteška

Sve više električnih vozila nalazi se na cestama Velike Britanije, a proizvođači povećavaju proizvodnju i razvijaju automobile s većim baterijama kako bi poboljšali domet i ukupnu praktičnost. S druge strane, raste ukupna masa vozila, a infrastruktura je stara i pitanje je može li podržaviti nova opterećenja. Stare strukture mogu biti u opasnosti od urušavanja zbog povećane mase novih automobila. Električna vozila puno su teža od današnjih uobičajenih benzinskih ili dizelskih automobila, a sigurno su glomaznija od modela koji su bili na cestama prije pedeset i šezdeset godina. Lokalna vijeća trebala bi provjeriti ograničenja težine na mostovima – kako bi se osiguralo da se neće srušiti s povećanjem broja težih električnih automobila, smatraju. Revija HAK

11.05. (10:00)

Kupi svog na vrijeme

Seat će ukinuti proizvodnju automobila

U VW obitelji svaki brend ima jasno definiranu poziciju, osim španjolskog Seata, koji je ostao izgubljen između Škode kao marke naglašene praktičnosti, Volkswagena na vratima premiuma i novopridošle Cupre, koja je preuzela ulogu glavnog sportaša. Prema najnovijem izvješću, Seat će ipak preživjeti, ali će prestati proizvoditi automobile. Umjesto njih fokusirat će se na urbanu mobilnost, a to znači da će proizvoditi skutere, mikroautomobile te različite osobne transportere. Odluka će se donijeti do 2030., pet godina prije zabrane prodaje vozila pogonjenih benzinom i dizelom Autocar, Index

09.05. (14:00)

Bolje uložiti u bicikl

Više vas košta automobil nego pričuva

Zanimljivo je jedno istraživanje koje je pokazalo da više od polovine Hrvata ne može financijski podnijeti izvanredni trošak kao što je zamjena perilice rublja, sahranu bližnjega, popravak auta… dok nam s druge strane nije problem kupiti novi auto. Mnogi gunđaju zbog cijena pričuve, iako se radi o troškovima krova nad glavom, dok u automobilu ne možemo živjeti. Bez odlaska na benzinsku i ako zanemarimo promjenu guma i mehaničara te uzmemo u obzir samo zakonom propisane obvezne troškove: registraciju, osiguranje, tehnički pregled… godišnje potrošimo oko 407 eura, odnosno u prosjeku 33 eura mjesečno, dok pričuva (za stan prosječne površine, oko 60 kvadrata) ispada u prosjeku oko 24 eura na mjesec. Zgradonačelnik

04.05. (15:00)

Ako stane i više ne ide...

Što se najviše kvari na dizelašima i benzincima na cesti

Kod dizelaša, kod motora s Euro 5 i 6 normom ispušnih plinova, često će se događati problemi s ventilom za povrat ispušnih plinova AGR ili EGR, kao i s adblue spremnikom, s otopinom ureje. Jedno i drugo utječe na gubitak pogona. Kod novih nema pravila, nekad stanu raditi na 60.000 km, a kod istog modela vozila naprave 300.000 km bez problema. Veliki je problem kod ove grupe dijelova da često nisu lagerski dostupni. Kod benzinaca često će nas na cesti ostaviti visokonaponski svitak (bobina) – tada ostajemo bez potrebne iskre na svjećicama i gubitkom rada cilindra nema daljnje vožnje na siguran način. Često mogu imati neispravnost benzinske pumpe u spremniku goriva, dok noviji trocilindarski benzinski motori često boluju od nekog od problema na distribuciji s lancem. HAK-ovi mehaničari opisuju najčešće kvarove.