Španjolska i Francuska zabranit će prodaju automobila na fosilna goriva - Monitor.hr
17.11. (13:00)

Bye bye dizel

Španjolska i Francuska zabranit će prodaju automobila na fosilna goriva

U egipatskom gradu Šarm el-Šeiku, gdje se održava UN-ova konferencija o klimi (COP27), dvije su europske države dale obećanje da će zabraniti vozila na fosilna goriva. Tako su se našle na popisu potpisnika Deklaracije o vozilima s nultom emisijom (ZEVD), koja je pokrenuta još na prošlogodišnjoj konferenciji u Glasgowu. Na španjolskim i francuskim ulicama tako uskoro nećemo viđati klasične automobile na dizel i benzil. Kako javlja Reuters, potpisnici spomenute Deklaracije, među kojima se nalaze države, lokalne zajednice i tvrtke, obvezali su se na 100 posto prodaju vozila s nultom emisijom do 2035. godina na vodećim tržištima, ali i do 2040. godine diljem svijeta. Green


Slične vijesti

Prekjučer (11:00)

Unfall frei

Bez sustava automatskog kočenja u vozilima bilo bi gotovo 50 posto nesreća više

Udarci u stražnji kraj drugih vozila smanjeni su za 49% kada je vozilo bilo opremljeno upozorenjem na sudar sprijeda i automatskim kočenjem u nuždi, u usporedbi s automobilima koji su naletjeli na druga vozila i nisu bila opremljeni ni jednim od ta dva sustava. Sustavi su također pomogli u smanjenju ozljeda od sudara za 53%. Sustavi automatskog kočenja u nuždi ključ su sigurnosti jer ako je automobil opremljen samo sustavom upozorenja na vozilo ispred njega sudari se smanjuju za samo 16% i smanjuje se stopa ozljeda za 19%, pokazuje nedavno istraživanje. Revija HAK

Petak (23:00)

Samo da se istom brzinom ne prazni

Uspjeli napuniti bateriju za električne automobile u samo 72 sekunde

Nova tehnologija baterija koju je razvio švicarski startup Morand mogla bi omogućiti punjenje baterija električnih vozila (EV) u kraćem vremenu nego što je potrebno za punjenje vozila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem na benzinskoj postaji. Nova tehnologija hibridni je sustav koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora. Prosječno vrijeme koje je vlasniku benzinca ili dizelaša potrebno da napuni spremnik je više od jedne minute. Novi električni hibridni baterijski sustav, nazvan eTechnology, navodno je na toj razini ili ispod toga. Startup objašnjava da se tijekom testiranja prototip njegovog rješenja eTechnology mogao napuniti do 80 posto u samo 72 sekunde, 98 posto u 120 sekundi i 100 posto u 2,5 minute do 900 A/360 kW. Revija HAK

Četvrtak (11:00)

Kad kišeš, ne vozi

Lijekovi i pad koncentracije: Vožnja s gripom nije preporučljiva

Kad imate prehladu ili jaku gripu, umor, nedostatak koncentracije i oslabljena percepcija ograničavaju sposobnost vožnje. Čak i rani simptomi mogu biti opasni, odnosno simptomi prehlade već izazivaju reakcije koje mogu negativno djelovati u prometu. Na primjer, kad kihnete, instinktivno zatvorite oči, otprilike na sekundu. To znači vožnju na slijepo otprilike 14 metara pri 50 km/h ili 30 metara pri 100 km/h. Postoji i drugi problem, a to su lijekovi. Posebno kombinirani pripravci koji djeluju na sve simptome prehlade sadrže pravi koktel aktivnih sastojaka. Kada učinak prestane koncentracija u vožnji vam dramatično pada te se može produžiti i vrijeme reakcije. Revija HAK

21.11. (18:00)

I auti se smrzavaju, zar ne?

Valja pripaziti, hladnoća može naškoditi vašem vozilu

Vozači sami mogu zaštititi brtvene gume oko vrata i poklopca prtljažnika sredstvom protiv zamrzavanja. Protiv smrzavanja treba zaštititi i brave, i to iz dva razloga. Kod vozila bez daljinskog otključavanja bit će problem otključati bravu. Također se može dogoditi da se vozilo zaključa samo od sebe dok recimo stružete led, a motor ste ostavili da se zagrije. Još je jedna zanimljvost vezana uz nedovoljnu otpornost tekućine za hlađenje. Naime, moguća je situacija da se motor pregrijava i na -15 stupnjeva. Zimi je često otkazivanje akumulatora, u Zagrebu obično “krepa” njih čak 30 posto u prvom naletu zime. Po istraživanjima proizvođača akumulatora, već kod 0 stupnjeva kapacitet pada 20%, a potreba je veća 50%… Revija HAK 

18.11. (09:00)

Ahilova peta

Zbog jednog ugriza glodavca cijeli električni automobil može biti otpisan

Ugrizi glodavaca stvaraju velike probleme vlasnicima automobila, a to se dogodilo i autoru članka iz Revije HAK. Prije desetak godina neko neidentificirano stvorenje (miš, štakor, kuna…, ili možda čak mačka) pregrizlo je kabel letve volana i lambda sonde na obiteljskom Mitsubishi Coltu. U ovlaštenom servisu ponuda za popravak iznosila je čak 13.000 kuna. Tako je s jednim benzincem, na kojem se kabeli mogu lokalizirano zamijeniti, a što ako glodavci pregrizu jedan, jedini kabel na električnom automobilu, negdje u blizini baterije ili motora? Situacija je mnogo složenija. Čak i ako je oštećen samo jedan kabel, obično se mora zamijeniti cijela struktura. Dobra vijest je da glodavcima nije tako lako ući u motorni prostor električnog automobila kako bi pregrizli kabele. Većina električnih automobila potpuno je obložena, a visokonaponski kabeli zaštićeni su debelom izolacijom.

11.11. (18:00)

Prouči to sve i vozi, Miško!

Inozemna vozačka dozvola i boravak u Hrvatskoj

Stranac koji boravi u Republici Hrvatskoj i hrvatski državljanin koji boravi ili prebiva u inozemstvu pa dođe u Republiku Hrvatsku, može na temelju važeće inozemne vozačke dozvole koju je izdalo nadležno tijelo strane države, uz uvjet reciprociteta, upravljati motornim vozilom na teritoriju Republike Hrvatske. Međutim, kad je riječ o nekim kategorijama, kod nas se traži dob! Inozemna vozačka dozvola za upravljanje motornim vozilima D1 ili D kategorije neće se priznati osobama koje nemaju 24 godine života, za C kategoriju 21 godinu, C1 i B kategoriju 18 godina života. Svi mogu upravljati motornim vozilima na osnovi važeće inozemne vozačke dozvole za vrijeme do godinu dana od dana ulaska u Republiku Hrvatsku, no puno je tu caka, kako su se potrudili iz Revije HAK da nam sve navedu i pojasne.

07.11. (20:00)

I tu smo sada jednaki

Kraj diskriminaciji: osmislili prvu žensku lutku za crash testove

Kada su pokrenuti crash testovi početkom sedamdesetih godina prošlog stoljeća, nije se mnogo razmišljalo o anatomiji. Kreirana je standardizirana lutka teška 78 kilograma i visoka 1,75 metara, što su bile mjere prosječnog čovjeka. O ženama se nije pretjerano vodilo računa, sve donedavno. U parametrima crash testova dobivani su rezultati koji su krojeni po muškoj fizionimiji. Za žene je korištena samo manja lutka od muške: s 48 kilograma i 1,49 metara visine. Senzori u lutki daju podatke koji mogu spasiti život, mjereći precizne fizičke sile koje djeluju na svaki dio tijela u nesreći. Tim bilježi podatke uključujući brzinu udarca, silu prignječenja, otklon, okretni moment tijela i stope kočenja. Tu je i biomehanika – kad žena doživi prometnu nesreću, postoji do tri puta veća vjerojatnost da će zadobiti ozljedu vrata uslijed sudara straga od muškarca. Revija HAK

04.11. (14:00)

Kupi sad ili nikad

Kupnja automobila: S dužim rokovima isporuke rastu i cijene ugovorenih vozila

U međuvremenu cijene sirovina rastu zbog inflacije i energetske krize – proizvođači automobila više ne mogu u dugom periodu isporuke izračunati profitiraju li i dalje od automobila koji su šest mjeseci ranije prodali za određenu cijenu. Zato ostavljaju mogućnost naknadnog poskupljenja. Njemačke premium marke su u prvom planu. BMW jamči obećanu cijenu vozila samo ako između sklapanja ugovora i isporuke automobila prođe maksimalno četiri mjeseca, a tako je i s Mercedesom. Ako isporuka potraje duže, cijena će rasti u skladu s aktualnim cjenicima. Kupci kojima se ovo ne sviđa mogu odustati od kupovine. Cjenici se sada usklađuju nekoliko puta godišnje, kod VW -a dva do tri puta, svaki put cijene rastu za oko tri posto. Budući da se na skupim automobilima može zaraditi relativno više novca, sve više osnovnih modela nestaje s tržišta. Revija HAK