Što želi turist? Sigurnost, klimu i pravu cijenu - Monitor.hr
27.11.2024. (12:00)

Turisti nisu komplicirani, ali nisu ni naivni

Što želi turist? Sigurnost, klimu i pravu cijenu

Turisti u odabiru destinacija i smještaja najviše cijene:

  1. Kvalitetu za uloženi novac – Vrijednost za novac ključni je motiv za turiste. Ako cijene rastu, očekuju i odgovarajuću kvalitetu usluge.
  2. Sigurnost i stabilnost – Hrvatska se ističe kao sigurna i očuvana destinacija, što je sve važniji faktor za europske putnike.
  3. Klimatske uvjete – Klimatske promjene utječu na turističke navike, pri čemu destinacije s ugodnijim vremenskim uvjetima postaju privlačnije.
  4. Fleksibilnost ponude – Dinamično određivanje cijena ovisno o potražnji i korištenje revenue menadžmenta sve je važnije za uspješnost hotela.
  5. Autentičnost i prilagodba trendovima – Suživot lokalnog stanovništva i turista te održivost destinacije postaju ključni za dugoročno privlačenje posjetitelja.

Ukratko, turisti žele destinacije koje kombiniraju visoku kvalitetu usluge, sigurnost, održivost i prilagodljivost novim trendovima. Poslovni


Slične vijesti

Jučer (23:00)

Sunce, more, znoj i klima uređaj? Ne, hvala

Coolcation: Umjesto mora i plaža, sve popularniji odmori u hladnijim krajevima

Umjesto prženja na jugu Europe, sve više putnika seli prema sjeveru, poput Švedske i Alpa, gdje temperature rijetko prelaze 28 °C. Destinacije poput Dolomita bilježe rekordnu ljetnu zaradu, a i Nijemci sve češće ostaju doma. Hrvatski Jadran, s ranijim dolascima tropskih temperatura, postupno gubi dio atraktivnosti, osobito među starijim turistima željnima ugodne klime i nižih cijena. N1

Petak (15:00)

Furešti ni priko lita, ako ne ponesu zlato i živce

Vizek: Hrvatska riskira reputaciju preskupe destinacije – s mogućim padom potražnje

Hrvatska je i u 2024., treću godinu zaredom, ostvarila najveći godišnji porast prosječnih cijena usluga smještaja te pripremanja i posluživanja hrane i pića. Visoke cijene turističkih usluga u Hrvatskoj ne bi predstavljale problem kada bi ih pratila i odgovarajuća razina kvalitete. No Eurostatovi podaci barem u načelu pokušavaju uspoređivati smještaj i ugostiteljske usluge slične razine kvalitete, što bi značilo da je ugostiteljska usluga ista kvalitete primjerice u Grčkoj, Španjolskoj i Portugalu niža nego u Hrvatskoj. Pravo pitanje koje si trebamo postaviti prije nego uđemo u glavni dio turističke sezone: želimo li i dalje graditi našu turističku strategiju na kratkoročnom profitu, ili na dugoročno održivoj vrijednosti? Maruška Vizek za tportal.

13.06. (16:00)

Osim ako je manje turista, a utržak jednak

Veliki rast cijena na Jadranu tjera turiste, ministar turizma: Sve ovisi o nama, važno je biti mudar s cijenama

Broj turista koji posjećuju Hrvatsku znatno je opao, što je veliki udarac za turističku industriju. Hrvatska je dugo bila utočište za posjetitelje iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije, međutim, u posljednje tri godine cijene turističkih usluga u Hrvatskoj porasle su čak 50%. Taj nagli porast učinio je Hrvatsku skupljom od njezinih najvećih konkurenata – Španjolske i Grčke. Cijene u te dvije mediteranske zemlje porasle su u istom razdoblju samo za 15–20%, prenosi Express. Rast troškova nije uzrokovan vanjskim čimbenicima – poput cijene energije ili stope PDV-a. Glavni razlog rasta cijena leži u sve većim operativnim troškovima unutar ugostiteljskog sektora. Više cijene dovele su do stagnacije u broju noćenja, a što je još zabrinjavajuće – i do pada turističke potrošnje. Poslovni… Ministar turizma je optimističan, uz poruke opreza da se cijene ne dižu bezrazložno. Poslovni

10.06. (15:00)

Sunce, more, i inflacija — ljetna trilogija

Direktor HTZ-a u Otvorenom: Moramo biti mudri u formiranju cijena u turizmu

Hrvatska se ove sezone suočava s izazovima zbog visokih cijena i sve jače konkurencije. Ministar Glavina i direktor HTZ-a Staničić ističu stabilne brojke i povratak Britanaca, dok Ostojić i Smolić brane cijene kvalitetom. Premijer poziva na razum pri formiranju cijena jer “i drugi imaju more”. Turistički djelatnici poručuju: ključ je u balansu cijene, kvalitete i gostoljubivosti. Pred nama je borba za svakog gosta – ali s osmijehom. Poslovni, HRT

06.06. (13:00)

Odmor od mobitela (osim onih koji se snimaju)

Rekreacija u prirodi i digitalna čuda – spoj za aktivni odmor nove generacije

Rekreativne i pustolovne aktivnosti poput kajakarenja, streličarstva i ziplinea sve su traženije u Hrvatskoj, kako među turistima, tako i domaćima. Centri poput Rizvan Cityja i Terra Croatice nude adrenalinske i opuštajuće sadržaje kroz cijelu godinu, uz smještaj i lokalnu gastronomiju. Rastu i digitalni trendovi poput virtualnih fitness iskustava i proširene stvarnosti. Uz outdoor avanture i kućne treninge, oprema za sport postaje dio stila, a digitalna detoksikacija novi luksuz. Aktivan odmor sve je traženiji, bilo u divljini – ili uz 3D kuglanje u mraku. Lider

15.05. (12:00)

Priznati poraz

Šajatović: Dobra predsezona, znak dodatnog jačanja ovisnosti o turizmu

Samohvalu kako trenutačno najbrže rastemo unutar sporovozeće Europske unije treba uzeti s rezervom. U 21. stoljeću moguće je prepoznati tri razdoblja. Prvo je od 2000. do 2008. Rast se temeljio na priljevu kapitala i kredita. To je bio realni priljev koji se razmjerno brzo pretvarao u kupovnu moć. Ulagači su kupovali dionice, zemlju, plaćali radove, a domaći su prodavači i dobavljači onda trošili i ulagali taj novac. Više od pola stranih investicija išlo je u bankarstvo, telekomunikacije i trgovinu. Udio industrije u bruto dodanoj vrijednosti smanjen je za 20 posto. Paralelno rastu privatni dugovi gospodarstva i građana. Da se i nije dogodila globalna kriza, dogodio bi se lom. Koliko god mi navijali za rast industrije ne mijenja se paradigma rasta. Turizam plus doznake iz inozemstva plus fondovi EU-a. Miodrag Šajatović za Lider.

22.04. (12:00)

Tišina je nova buka, a Dinara novo more

Sve više turista traži mirne noćne doživljaje i opuštajuća iskustva pod zvijezdama

Hvar i Hrvatska sve više prate nove turističke trendove poput calmcationsa (mirni odmor) i coolcationsa (hladnija odredišta), udaljavajući se od klasičnog partijanja i masovnog turizma. I dok se obala bori s prilagodbom, kontinentalne regije i otoci nude veliki potencijal za digitalnu detoksikaciju, retreatove i cjelogodišnji turizam. No, izazovi su brojni – od infrastrukture i buke do klimatskih promjena i kratke sezone. Struka upozorava: ako Hrvatska želi ostati relevantna na tržištu, mora brzo i pametno reagirati – jer turisti danas traže više od sunca i selfija. Lider

08.04. (01:00)

Instagram je nagovorio, Hrvati je zadržali (i nahranili do suza)

Novinarka Business Insidera: Bila sam u 26 država, nijedna me nije oduševila kao Hrvatska

Putnica koja je gotovo preskočila Hrvatsku na svom europskom putovanju otkrila je zemlju iz snova. Od spaghettina s dagnjama u Hvaru do crnog njoka u Splitu, svaki zalogaj i osmijeh domaćina ostavili su snažan dojam. Iako poznata kao lokacija snimanja serije “Igre prijestolja”, Hrvatska ju je iznenadila prirodnim ljepotama, opuštenom atmosferom i autentičnim gostoprimstvom. Najveće iznenađenje? Da najbolju tjesteninu nije pojela u Italiji. Nakon Plitvica, plaža i maslinovog ulja, Hrvatska je postala vrhunac njezina putovanja. Business Insider

07.03. (21:00)

Problemi bez rješenja, pitanja bez odgovora

Europeo: Njemačko gospodarstvo ne može bez migranata, a zbog turizma domaći ljudi u Španjolskoj teže dolaze do povoljnog stanovanja

I Njemačka je pogođena odlaskom mlade i kvalificirane radne snage, što predstavlja veliki izazov za budućnost gdje će se morati uložiti veći napori za njihovim zadržavanjem (premda, ne samo u Njemačkoj). Europeo se dotaknuo i posljedica Trumpovih odluka na Ukrajinu, a jedna od tema je i sve skuplje stanovanje u turističkim destinacijama u Španjolskoj. Viša cijena najma stanova u turističkim destinacijama nije neka novost, no problem je brzina kojom se povećanje cijena odvija. DW

17.02. (16:00)

Kad se turizam igra ekonomije na hard mode

Skupe ležaljke, jeftini izgovori – turizam nam je dosegao točku pucanja

Cijene su narasle brže od kvalitete, a prihodi više ne prate inflaciju. Premijer Plenković apelira na ugostitelje i trgovce da popuste s cijenama, no tržište se ne da prevariti dvaput. Stručnjaci upozoravaju na strukturnu inflaciju i ovisnost ekonomije o turizmu, dok država ne uspijeva razviti druge sektore. Pritisak rasta cijena i pad potražnje prijete slabljenjem iduće sezone, a domaći turisti, koji bi mogli pomoći, ionako su već financijski iscrpljeni. Novosti