Tarantino u Cannesu prikazao svoj novi film - reakcije su od "skandalozno" do "bravura" - Monitor.hr
23.05.2019. (17:30)

Bilo jučer u Cannesu

Tarantino u Cannesu prikazao svoj novi film – reakcije su od “skandalozno” do “bravura”

“Tarantinov film ostavlja dojam hrpe šlaga ispod kojeg nigdje nema torte” – kaže Jurica Pavičić u Jutarnjem. Dragan Rubeša za Novi list piše da “ostaje etički dubiozna, pa čak i neukusna, Tarantinova odluka da dekonstruira masakr u Cielo Driveu i pošalje Mansonove sljedbenike na pogrešnu adresu, poštedjevši trudnu Tate i njenu škvadru. Ne samo zato što je Polanski živ”. Peter Bradshaw u Guardianu je dao filmu maksimalnu ocjenu, naglašava “ludu bravuru Tarantinovog filmaštva” i “užitak od trenutka do trenutka kojeg ovaj film pruža”. Na Rotten Tomatoes film zasad ima visokih 96%.

25.03.2021. (13:30)

Too drunk to feel unluck

Vinterbergova ‘Još jedna runda’ – dionizijska himna radosti

Danski redatelj Thomas Vinterberg inspiraciju za svoj novi album ‘Još jedna runda’ pronašao je u teoriji Norvežanina Finna Skarderuda, prema kojoj neznatna količina alkohola i blago pijanstvo mogu poboljšati naše živote. Glavni likovi filma su četiri srednjoškolska profesora koji testiraju ovu teoriju, na nastavi, sve do “razornog finala koji postaje dionizijska himna radosti”, piše Dragan Rubeša za Novi list.

15.09.2020. (19:30)

Rubni ljudi

Pobjednik Venecije ‘Nomadland’ – “impresivni komad”

“Na ruševinama jednog Imperija, svedenog na čelične gradove duhova, improvizirane tržnice ispred kamp-kućica i labirint Amazonovih skladišta… smo dobili još jednu retoričku priču o fordovskoj granici, s nomadima kao novim pionirima” – piše Dragan Rubeša o pobjedniku filmskog festivala u Veneciji ‘Nomadland’ redateljice Chloe Zhao o ljudima koji žive u kamp-kućicama”eda bi pronašli nekakvu oazu u bijegu od diktata kapitalizma”.

05.09.2019. (18:30)

Si poročen?

Dragan Rubeša: Slavenski esperanto, psovke, seks, svećenik bez vjere…

Filmski kritičar piše s festivala u Veneciji: ‘Obojena ptica’ Vaclava Marhoula bit će upamćena tek po autorovoj uporabi “slavenskog esperanta” u dijalozima, koji je 2006. izmislila grupa slavista, gdje su od hrvatskih riječi upale “pizda” i “kurvetina”. U solidnom filmu ‘Guest of Honour’ Atoma Egoyana jedan do junaka, slično kaže “Pičko jedna, mamu ti jebem”, kako vlasnik uličnog snacka s “ovih prostora” zaurla sanitarnom inspektoru Davidu Thewlisu nakon što mu je potonji zatvorio obrt zbog loših higijenskih uvjeta. ‘O beskraju’ Roya Anderssona svećenik koji je izgubio vjeru u Boga obraća se psihijatru, ali on ga izbacuje iz ordinacije jer je završio s radnim vremenom. Druga sezona Sorrentinove TV serije ‘Novi papa’ donosi enormniju količinu seksa od one prethodne, povezanu s užicima koji vode ka boli.

21.05.2019. (23:30)

Pokret otpora

Malickov ‘Skriveni život’ – vrhunac Cannesa

‘A Hidden Life’ Terrencea Malicka, o austrijskom vojniku iz Drugog svjetskog rata koji završi u zatvoru jer odbija položiti zakletvu Trećem Reichu – “dirljivi, plemeniti i uzvišeni komad definitivni je vrhunac dosadašnje kanske konkurencije”, piše Dragan Rubeša za Novi list. Izdvojio je još dva filma, oba kineska – ‘Jezero divlje guske’ Diao Yiana ambijentiran na kineskoj asfaltnoj džungli ispranoj kišom i neonom, te ‘Živjeti i pjevati’ Johnnyja Maa, prokleto duhovita kronika o ofucanom ansamblu Pekinške opere, koji nastupa u jednako ofucanom kazalištu na periferiji Chengdua.

16.02.2019. (20:30)

Židovnimi

Rubeša: Film ‘Sinonimi’ Nadava Lapida vrhunac je ovogodišnjeg Berlinalea

Izraelski autor koji se srami što je Izraelac snimio je biografski film ‘Sinonimi’ o tome kako se seli iz Izraela u Pariz, odbija govoriti hebrejski te sve izraelsko s čim ima veze. “Lapidov ekscentrični komad istražuje izazove okretanja nove životne stranice što će kad-tad probuditi uspavane demone iz prošlosti i otvoriti egzistencijalnu pukotinu. Krajnje tragikomični puzzle pokazuje kako ljudi postaju zatočenici vlastita identiteta i prošlosti”, komentira Dragan Rubeša za Novi list.