The Smile u Malom rimskog kazalištu u Puli – predivnih 0:3 u gostima - Monitor.hr
16.06.2024. (23:00)

Jedna druga utakmica

The Smile u Malom rimskog kazalištu u Puli – predivnih 0:3 u gostima

Thom Yorke (Radiohead), Jonny Greenwood i Tom Skinner sinoć su održali svoj drugi nastup kao grupa The Smile u Hrvatskoj, ovog puta u Malom rimskom kazalištu u Puli. Koncert grupe The Smile koji je prvotno bio najavljen u Pulskoj areni, udomljen je u open air prostoru Malog rimskog kazališta Arheološkog muzeja, koji se pokazao itekako adekvatnom zamjenom za auditorij od dvije – dvije i pol tisuće posjetitelja.

Za početak, The Smile ne koriste pozornicu kao prostor showa u klasičnom značenju onoga što predstavljaju nastupi uživo, već kao da maksimalno žele na pozornici stvoriti atmosferu studija, a to znači natrpati pozornicu glazbenom opremom do te mjere da tu moraju postojati stazice po kojima se svi kreću jer općenito nema previše slobodnog prostora za šetnju. Bend je već izašao dobro raspoložen, vjerojatno na krilima euforije koja ih je pratila na beogradskom koncertu večer prije.

Yorke je doslovce bio plesno aktivan skoro cijeli koncert, a feedback publike sve se više pojačavao kako se koncert bližio kraju. Zoran Stajčić za Ravno do dna.


Slične vijesti

Prekjučer (09:00)

Gradacija spašava, ali bez Bebeka

Bijelo Dugme u Areni Zagreb: Lisac u kokošinjcu

Dio nastupa u kojemu je pjesme iz svoje faze pjevao Mladen Vojičić Tifa kojeg je, htjeli mi to priznati ili ne, vrijeme fizički nagrizlo toliko da su mu glasnice na rubu, a i mogućnost kretanja prilično ograničena. Cijeloj zvučnoj slici ne pridonosi ni činjenica da bend nastupa sa samo jednom gitarom, onoj u krilu Gorana Bregovića koji više ne svira ni dovoljno čvrsto niti dovoljno vrsno za ovakvu formaciju. Ipak, atmosfera u publici je na razini, jer upravo posjetitelji vode glavnu riječ i pjevaju ono što Tifa ne može i svojim grlima krpaju rupe koje bend ostavlja u svom zvuku.

S Alenom Islamovićem na pozornici stvari napokon zvuče kao pravi koncert, on je i vokalno i fizički u mnogo boljoj formi od tri godine mlađega Tife, a i repertoar je ovdje više načičkan pjesmama koje su krojene po mjeri zborskog pjevanja masa. Ako je koncert doživio kvantni skok Alenovim setom, onda bi se treći čin ili prošireni bis moglo usporediti s lansiranjem u svemir, jer bend izlazi s dva pjevača, zborom, gudačima i puhačima, i sve odjednom napokon zvuči kompletno i izvrsno… Ivan Laić za Ravno do dna

18.03. (20:00)

Pumpaj, pumpaj

Tri koncerta, dva prostora, jedan dan: TBF, The Siids i Ogenj

Zoran Stajčić je ove subote bio na čak tri koncerta: Rasprodani Lisinski na TBF-u i Jazz orkestar HRT-a – Bilo je to solidnih sat i 45 minuta programa sa zgusnutim općim mjestima TBF-a i apsolutno nije bilo prostora za bilo kakvo nezadovoljstvo nakon večeri u kojoj se dobro pumpalo (uz napomenu kako se maestro mogao malo više opustiti (Ravno do dna). Za Ogenj u Bogaloo-u tvrdi kako je uspio skupiti 150-200 ljudi, što očito govori kako ekipa koja glasa na Dori ne posjećuje klupske koncerte, ili da se televoting jednostavno pumpao – jer koncert je bio održan u dobro vrijeme za njih (Dakle, gdje su ti silni navijači, jer ako ta koncertna situacija nije diskrepancija, onda ne znam što jest? Ne mogu čak ni eventualno ljubomorno reći da imaju hit ili neki zarazni groove, već samo ustanoviti, kao i nakon njihovog prvog albuma, da stvarno i dalje ne čujem i ne vidim neki ozbiljniji potencijal tog benda.). S druge strane, tu su bili riječki The Siids u manjoj dvorani Boogaloo-a koji su “došli podijeliti ugođaj, dok su drugi došli privući pažnju” (Ravno do dna)… ima i Muzika svoj report.

08.03. (00:00)

Između Tvornice i Arene

Zagreb propušta muzičare koji nisu arenski jer nema prostora normalnih za velegrad

Dok je Dom sportova pod sanacijom, iz Vide TV su se zapitali ima li u Zagrebu kapaciteta za koncerte. Tvornica spada u najveće klupske prostore koje Zagreb nudi, a ona može primiti oko 1000-1500 ljudi. No, za bendove koji su za nešto veću publiku i nemaju nekog izbora. Nije isto četiri Boogaloo-a, odnosno četiri dana koncerata zaredom i jedan koncert na Šalati. Postoji mnoštvo izvođača koji mogu privući i do 8 tisuća posjetitelja, no za njih je Arena prevelika, koja može primiti i do 20 tisuća. Fali jedan prostor za nešto između, zbog čega se propuštaju potecijalni i dobri izvođači, kažu sugovornici za Vidu. Ravno do dna

14.02. (19:00)

Kad glazba svira, kasa zvoni

Koncertna industrija potukla rekorde – a i publika se dobro zabavila

U Hrvatskoj u 2024. ostvareno rekordnih 80 milijuna eura prihoda, 51% više nego 2023. Hrvatska koncertna scena u 2024. eksplodirala je – Baby Lasagna pokorio Cesaricu, Prljavo kazalište napunilo Arene, a Thompson se vratio na velika vrata. Autorska prava donijela su ZAMP-u 4,7 milijuna eura, što sugerira da je koncertna industrija uprihodila rekordnih 80 milijuna eura – čak 51% više nego lani. Ultra i INmusic ostaju festivalski lideri, dok su regionalne zvijezde Aleksandra Prijović i Lepa Brena rasprodale Arenu po više puta. Sve skupa, financijska težina scene narasla je 500% u 15 godina. Glazba u Hrvatskoj očito nije samo zabava – nego i ozbiljan biznis. Poslovni

28.12.2024. (12:00)

Tko nije bio, neka pati

Najbolji koncerti 2024.: Od Cavea do Coldplaya, glazbena ekstaza u radijusu 500 km

  • Nick Cave u Areni Zagreb (15. listopada) – Mračne strasti i vrhunac karijere na koncertu koji postavlja standarde.
  • Billy Cobham u Kinu SC (17. rujna) – Jazz legendarni bubnjar slavi 50 godina albuma “Spectrum”.
  • Coldplay u Beču (24. kolovoza) – Pop spektakl života uz hitove i vizualne efekte.
  • Fontaines DC u Ljubljani i na Szigetu (11.–12. kolovoza) – Post-punk energija u malim i velikim prostorima.
  • Fred Again na Sziget festivalu (12. kolovoza) – Emotivno-plesna ekstaza za kraj festivala.
  • Ed Sheeran na Hipodromu (10. kolovoza) – Premijera pred 70 tisuća ljudi, savršen show.
  • Air na Tvrđavi sv. Mihovila (4. kolovoza) – Proslava 25 godina albuma “Moon Safari” u nezaboravnom ambijentu.
  • Duran Duran u Areni Pula (30. srpnja) – Povratak pop ikona osamdesetih u posebnoj atmosferi.
  • Rammstein u Beogradu i Klagenfurtu (svibanj/srpanj) – Pirotehnička i glazbena čarolija industrial giganta.
  • Hozier na INmusicu (25. lipnja) – Kiša i blato nisu mogli ugasiti rajsku atmosferu ovog nastupa.
  • Dua Lipa u Areni Pula (9. lipnja) – Na vrhuncu karijere, s vizualno i glazbeno spektakularnim nastupom.
  • Sting u Areni Zagreb (27. svibnja) – Povratak s “power triom” i posebnim gostima.
  • Godspeed You! Black Emperor u Tvornici (23. travnja) – Transformativno post-rock iskustvo.

Muzika ima i popis najboljih koncerata domaćih bendova

17.12.2024. (19:00)

Koncert kao obredni ritual

Kries u Vintage Industrial Baru: Idealan glazbeni izvozni proizvod

Bio je to gig bez ijednog slabog trenutka, ali s mnogo veličanstvenih, što je Vedrana Harču za Ravno do dna dodatno uvjerilo u utemeljenost njegove preporuke izvoznicima hrvatske glazbe. Tome u prilog ne idu samo pohvale inozemnih medija poput Guardiana i fRootsa, te pozicija među deset najboljih koju su posljednjim albumom “Selo na okuke“ puna dva mjeseca držali na World Music Charts Europe, već i to što je njihova glazba istovremeno moderna i arhaična, strancima i egzotična. Pjesme Kriesa, čak i one naslovljene “Skači kolo“ ili “Lepi Juro kries nalaže“, u sebi sadrže neku davnu, mističnu tugu…

15.12.2024. (12:00)

Uskrsnuće jednog kluba

Nemeček u SKUC Pauku: Ako ćemo pričati o najvrućoj i najintrigantnijoj novoj robi s hrvatske rock scene, to je svakako Nemeček

Spomenuta dvorana bila je najvažniji zagrebački klupski koncertni prostor tijekom 1980-ih u socijalizmu, ali i petnaestak godina kasnije nakon osamostaljenja. Generacije se u tom prostoru dobivale svoju koncertnu naobrazbu, a onda je (više se ne sjećam točno kad) prije deset i kusur godina taj prostor u tišini pao bez nekog značajnijeg obrazloženja i u njemu je zavladala tišina. Taj prostor prije godinu dana nisu dobili ni trenutno iseljeni KSET-ovci, iako su ga tražili, a on je idealan za ono za što je projektiran – za koncerte. Epilog znamo, svjedočili smo mučnom medijskom klanju između KSET-ovaca i ekipe iz Boogalooa.

Bend je još u ljetnim mjesecima zakupio termin u dvorani Pauk, te najavio svojevrsni mini produkcijski spektakl obzirom da je spomenuta dvorana po prvi put u svojoj povijesti bila ozvučena heksa-audio sistemom, dakle zvuk je dolazio sa šest strana u njenom kružnom prostoru. Organizator nije tamo osigurao ni konobare, dok je bend sam pozvao ljude da “svako sam nosi svoju cugu”. I izveli spektakl. Ravno do dna, Forum, Forum

21.11.2024. (14:30)

Dva dana teških boja

Goran Bare i Majke u Boogaloo-u s dva koncerta slave 40 godina

Bare će s Majkama, kroz dva live koncerta, danas i sutra obilježiti četrdeset godina karijere u zagrebačkom klubu Boogaloo. Miljenik domaće rock scene, koji svojim životom, pričom, stavovima i više od svega stvaralaštvom, zauzima veliko mjesto na hrvatskoj glazbenoj sceni, na zagrebačkim će koncertima izvoditi hitove poput „A ti još plačeš“, „Budi ponosan“, „Baretov blues“, „Ja sam budućnost“, „Mene ne zanima“, „Vrijeme je da se krene“, „Teške boje“ i još mnoge druge. Svi su upoznati s njegovim teškim životnim putom, tragedije koje su obilježile njegovo odrastanje i zreliju dob, mnogima su pak, izvor svijetla i utjehe. Večeras i sutra od 20 sati. Ima i temu na Forumu… Evo kako je izgledalo na velikom koncertu u Domu sportova prije dvije godine. Monitor