Uvode se jedinstvene digitalne vozačke za cijelu EU - Monitor.hr
13.03. (08:00)

Sve isto, samo nema cuge

Uvode se jedinstvene digitalne vozačke za cijelu EU

Na taj će se način stvoriti jedinstvena baza podataka koja će olakšati posao policajcima, a one bi bile na našim mobitelima ili drugim uređajima. No, i ona u fizičkom obliku i dalje vrijedi. Uvelo bi se obaveznih 0,0 promila alkohola za vrijeme vožnje za sve vozače. Policije zemalja članica Europske unije će moći vidjeti baze podataka o vozačima u bilo kojoj drugoj članici. Promjene će se odnositi i na oduzimanje vozačke. Ako bilo gdje u Europi počinite teški prometni prekršaj, mogli biste ostati bez vozačke, a onda ju više ne biste mogli izvaditi ni kod kuće ni u bilo kojoj državi članici. Index


Slične vijesti

Četvrtak (20:00)

Postani i ti cinker

Pomoću aplikacije vozači će moći prijavljivati prekršaje drugih – vozača

Kamere u vozilima nepresušno su blago podataka, a njima se sad odlučila okoristiti policija. Kako? Britanski Kraljevski autoklub (RAC) javlja o novoj aplikaciji. Ona će navodno biti dostupna u Velikoj Britaniji već u svibnju, te će omogućiti vozačima da prijave jedni druge izravno policiji uz videodokaz za prekršaje poput prolaska kroz crveno svjetlo, nekorištenje žmigavca, korištenja mobitela i – prebrze vožnje. Ukratko, pomoću aplikacije videodokaz prekršaja mogao bi se učitati na policijski server čim vozač koji ga je snimio zaustavi svoje vozilo ne nekom sigurnom mjestu. No puno je i upitnika. Broj prijava mogao bi eksponencijalno rasti, a policija bi teško mogla obraditi sve slučajeve. Svatko može preuzeti aplikaciju i prijaviti nekog drugog, ali treba pregledati dokaze. Revija HAK

Četvrtak (09:00)

E, daj pogledaj. Jel' ti ovaj izgleda pijano?

Na ceste stižu kamere koje će prepoznati pijane vozače i odmah javljati policiji

Tehnologija utemeljena na umjetnoj inteligenciji koja će mjeriti vozačevu pozornost, vrijeme reakcije, kontrolu i određivati razine oštećenja, piše Revija HAK. Koristeći obrasce ponašanja vozača kod prebrze vožnje, obrazaca putanje i bočna kretanja unutar voznih traka, tehnologija je u mogućnosti poslati informacije lokalnim policijskim službenicima kako bi poduzeli daljnje radnje. Kamera će snimati vozila u prolazu kroz brojne kamere, infracrvenu bljeskalicu, leće i sustav filtriranja, a zatim ih unijeti u softver temeljen na umjetnoj inteligenciji koji će otkriti potencijalne vozače pod utjecajem alkohola ili opijata. Sustav će zatim pregledati i poslati slike policijskim službenicima na osobnu provjeru kako bi se utvrdilo moraju li policajci zaustaviti i testirati određenog vozača.

20.02. (10:08)

Sumnja se da Kina u Europi ima ilegalne policijske postaje čiji je zadatak vršiti pritisak na disidente

 

21.11.2022. (15:00)

App za tužibabe

Nepropisno parkiranje drugih vozača: Postoji aplikacija na koju to možete prijaviti

Postoji gotovo bezbroj aplikacija namijenjenih vozačima, a imate i jednu HAK-ovu, koja je iznimno popularna. No, prekršaje možete prijaviti putem aplikacije: MUP-Sigurnost i povjerenje. Kao i kod svake aplikacije način slanja dojava je vrlo jednostavan, a sastoji se od svega nekoliko koraka: građanin pametnim telefonom fotografira ili snimi događaj. Poželjno je imati uključene geografske koordinate, nakon čega fotografiju/snimku pošalje centralnom portalu MUP-a. Ako želi, građanin može upisati i komentar, odnosno opis događaja te nastaviti anonimno komunicirati s policijskim službenicima. Dojavu putem navedene aplikacije zaprima i obrađuje Operativno-komunikacijski centar policije MUP-a RH. Revija HAK

28.07.2022. (16:00)

Probna vožnja završila

Kreću nova pravila u prometu, posebno za vlasnike e-romobila

U subotu na snagu stupa Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim se uvode značajne novosti u zakonsku regulativu na području sigurnosti prometa na cestama. Po prvi se puta naime zakonski regulira sudjelovanje u prometu električnih romobila, električnih monocikli, segwaya i slično, koji se svrstavaju u posebnu kategoriju vozila, za koju je uveden i zajednički izraz – osobno prijevozno sredstvo. Njihovi vozači ne smiju upravljati vozilom koristeći slušalice na jednom ili u oba uha, čime bi se umanjila mogućnost reagiranja i sigurnog upravljanja vozilom. U slučaju kršenja propisane obveze, propisana je sankcija, odnosno novčana kazna u iznosu od 300 kuna. N1

23.11.2021. (13:00)

Kolumnistica o prosvjedu

Sanja Modrić: Pustimo strah od čipiranja, zanima me što je radila policija

Jer, činjenica da za održavanje prosvjeda nije zatražena dozvola nepobitno upućuje na zaključak da je takvo okupljanje po zakonu trebalo biti spriječeno. Dozvola je uvjet čak i kad bi skromne cvjećarice s Dolca htjele prosvjedovati protiv skupih pristojbi za štandove. Nedopušteni skup ne može biti dopušten. Ovo malo zvuči kao Alan Ford, ali nismo mi krivi što nas Policija nagoni na takve asocijacije. Što je, prema tome, Policija mogla i bila dužna učiniti? Ne bih se u to htjela plesti kao stručnjakinja kad nisam, ali neke od metoda ipak spadaju u abecedu. Recimo, mogli su na periferiji zaustaviti autobuse kojima su se prosvjednici protiv cijepljenja, Covid potvrda, mjera i Sotone dopremali u Zagreb. Piše Sanja Modrić za Telegram

02.10.2021. (09:00)

Vide vas kroz vjetrobran

Stigle efikasne nove kamere koje gledaju u kabine

U nekim europskim zemljama uveli su novi kontrolni alat: radi se o MONO kamerama koje se mogu usmjeriti ravno prema vjetrobranima i koje mogu zabilježiti držanje mobitela u ruci. Prvi uređaji ovog tipa otišli su nizozemskoj policiji koja ih je prošli tjedan i isprobala. One automatski “hvataju” prekršaje, a snimke prebacuju u policijski sustav koje policijski službenik naknadno pregleda i odobri. Od 360 zabilježenih kazni u dva dana akcije nadzora, nova kamera je odgovorna za njih 85. Kam-bus

21.08.2021. (22:00)

Novo zanimanje

Privatni presretači rade za policiju, snimaju prebrzu vožnju i javljaju MUP-u

Privatni presretači postali su veliki hit na prometnicama. Za razliku od policijskih, oni samo snimaju prebrze vozače te podatke dostavljaju policiji koja potom šalje kazne. Njih je teško zamijetiti i otkriti na cestama jer voze svakakve automobile, a radari su im skriveni ispod registracijskih oznaka. Jednu kameru imaju i unutar vozila, iznad središnje konzole. Prvi su ih na prometnice prije tri godine uveli u Francuskoj i odmah su povećali broj naplaćenih kazni, uglavnom za prebrzu vožnju, otkriva HAK. Još neke zemlje Europske unije najavile su sličnu suradnju s privatnim tvrtkama koje će za policiju obavljati nadzor brzine. U Hrvatskoj se o tome zasad ne govori, ali nikad se ne zna. Danica

08.08.2020. (19:30)

Opa, otkrili internet!

MUP kreće u digitalizaciju – naučili se za korone

Hrvatska policija ide u reformu koja će zahvatiti cijeli sustav s naglaskom na digitalizaciju i ubrzavanje rada, što su, kaže ministar, naučili za vrijeme korone. Cilj je fokusiranje službenika na rješavanje kaznenih djela, veća vidljivost policije na ulici, u kvartovima… U praksi kada policajac zaustavi nekoga tko je napravio prometni prekršaj u toj će intervenciji obaviti sav posao, uključujući i izdavanje rješenja na licu mjesta jer će biti spojen sa svim relevantnim bazama i njegov postupak će u jedinici vremena biti arhiviran.

30.07.2020. (13:00)

Građanska prava

Vojković: Građani trebaju imati pravo snimati policijsko postupanje

Da rezimiramo – dok je ograničenje snimanja očevida opravdano, snimanje policijskog postupanja prema građanima u demokratskom sustavu treba biti potpuno slobodno. Ne može se policija izvlačiti da takvo snimanje, još u pravilu na javnom mjestu, predstavlja kršenje osobnih podataka. Policajac je službena osoba čije ponašanje prema drugim građanima svatko treba imati pravo snimati. Policajac kojemu se to ne sviđa ima pravo skinuti odoru i naći si drugi posao. Narod ga plaća pa mu narod ima pravo nadzirati rad. Piše Goran Vojković za Index