'Werewolf' - početnički entuzijazam i početničke greške - Monitor.hr
14.02.2017. (07:00)

‘Werewolf’ – početnički entuzijazam i početničke greške

Blaise i Nessa su narkomani na metadonskoj terapiji negde u Kanadi. Žive u napuštenoj prikolici na obodu šume kraj malog, suburbanog gradića daleko od bilo kakvog većeg urbanog centra. Pred svaku dozu kriziraju, moraju na redovne kontrole i sve što već ide. Nije im lako, para nemaju, vrata su im zatvorena. A posao zvuči kao vic.

Zato oni imaju štos da kradu benzin iz parkiranih automobila i da ga koriste za svoju kosilicu. Na taj način nude usluge meštanima. Dobiće neku lovu ako nešto pokose, ponekad čak i neku siću da ne pokose, nego da se samo maknu. Ali stare raspale kosilice imaju taj grozan običaj da se kvare, pa ostaju bez opcija.

Znamo kakvi su narkomani i na šta su spremni, oni su po filmovima uglavnom strašilo za takozvani pošten svet. Druga krajnost je svojevrsni narkomanski i narkofanski stilizirani snobizam koji mi je, moram priznati, zabavniji. Retko kad su predstavljeni realno, kao ljudska bića u problemima koja mogu biti čak i simpatična. Međutim, štos sa filmom Werewolf debitantkinje Ashley McKenzie je potpuno novi: oni su ovde ne samo produkt, nego pre svega deo, možda najupadljiviji deo, ukupnog pejzaža: depresivnog, propalog, beznadežnog.

Ashley McKenzie dolazi iz jednog takvog mesta, a par koji reketira građane svojom kosilicom je deo lokalnih priča. Ali Werewolf nije pokušaj dokumentacije ili rekonstrukcije, koliko jedna reimaginacija. Šta bi oni radili, kako bi se ponašali? Takođe, droga (ili skidanje kao najteži deo) ih ne definira, mnogo veći problem od toga su njihovi očajni međusobni odnosi, činjenica da su potpuno različite ličnosti i u Nessinom slučaju, jedna potpuno drugačija ovisnost: ona o nekoj, najčešće potpuno pogrešnoj osobi.

Autorica pokušava da paralelno sa tim toksičnim odnosom oslika svoju okolinu i u tome delimično uspeva. Njih dvoje su takvi sa dobrim razlogom: Blaise je nervozan i nadrkan na sistem, Nessa mu je podložna iako bi za nju bilo bolje da ode negde drugde prosto zato što nema alternativu. Oni su ljudi bez prave šanse, ali svejedno nisu simpatičan prizor.

Werewolf je mali film sa uglavnom neprofesionalnom postavom sačinjenom od autoričinih prijatelja i poznanika. Proces pripreme je, prema njenoj izjavi, trajao godinama. Ona je razvijala scenario, ali je u toku relativno kratkog snimanja polazila za improvizacijom. Ono oko čega se može voditi debata je fotografija, izuzetno asocijativna, ali kojom dominiraju čudni fokusi i još čudniji rakursi koji ponekad akcentiraju detalje koje možda ne bi trebalo. Za svaku pohvalu je zvučna shema sačinjena od zvukova iz okruženja u koju se muzika uključuje tek prema kraju.

Daleko od toga da je Werewolf savršen film. Nije čak ni naročito dobar, a za svojih 80 minuta trajanja neretko postaje naporan i frustrirajući. Ali imajmo u vidu njegov opseg, njegov budžet, mladost i neiskustvo njegove autorice i njenih saradnika. Dobra vest je da svi oni pokazuju prilično potencijala i da nisu zalutali u svet filma, premda moraju još toga da probaju i da nauče. (5/10)

Filmski kritičar Marko Stojiljković porijeklom je iz Beograda, a živi i radi u Sloveniji. Pratite ga i na blogu Film na dan i Twitteru.


Slične vijesti

11.02.2022. (08:00)

Medvjed i zec

Berlinale otvorio film koji propituje teme moći i kontrole

Film ‘Peter von Kant’, o redateljevu posesivnom odnosu s mladim glumcem, tematizira moć koju redatelji imaju nad glumcima, pitanje koje je aktualno u doba pokreta #MeToo, rekao je redatelj filma Francois Ozon. Von Kant zavede Amira šampanjcem i obećanjima slave, no kada mladić iznenada postigne velik uspjeh to promijeni njegov odnos s posesivnim pokroviteljem. Ozon je rekao da je želio pokazati kako ljubav mijenja odnose moći. Novi list

05.03.2021. (22:30)

Bad teacher

Zlatni medvjed pripao hrvatskoj koprodukciji ‘Baksuzno bubanje ili bezumni pornić’ Radua Judea

Film ‘Baksuzno bubanje ili bezumni pornić’ rumunskog reditelja Radu Jude osvojio je glavnu nagradu na filmskom festivalu u Berlinu. Radnja prati profesoricu koja se suočava s problemima nakon što se na internetu pojavi privatni porno film nje i njenog supruga. Film je nastao kao koprodukcija producentskih kuća iz Rumunjske, Češke, Luksemburga i Hrvatske. N1

04.03.2021. (19:30)

Prvi orgazmički rat

Jurica Pavičić: Odavno nije viđen tako vrući “hardcore” početak filma

‘Zlosretna jebačina ili ludi pornić’ Radua Judea jedan je od nekoliko uvrnutih filmova koji su obilježili prva tri dana online Berlina – piše Jurica Pavičić o rumunjskom filmu o učiteljici čiji kućni seks video (s mužem) iscuri na Internet pa je roditelji školaraca žele smijeniti. Jude se bavi razizemljem tranzicije u kojem se miješaju naivna potrošačka kultura, novopečena religioznost, nacionalizam i relikti sovjetskog komunizma. Poput vizualnog arheologa, Jude gradi sliku Rumunjske iz otpadaka arhitekture, murala, reklamnih natpisa i malih urbanih situacija.

02.03.2020. (01:30)

Berlinale: Zlatni medvjed iranskom filmu ‘Nema zla’, režisera koji ima zabranu izlaska iz zemlje

Kao izrazito politizirani filmaš, Mohammad Rassulof je stalno na piku iranskog pravosuđa. Godine 2010. osuđen je na godinu dana zatvora, s tim da je izvršenje pretvoreno u kućni pritvor. Rassulof je odmah odgovorio tako što je u gerilskim uvjetima snimio film „Rukopisi ne gore“ koji je 2013. dobio nagradu kritike u Cannesu. U Cannesu je nagrađen još jednom, 2017., za film “Čovjek od integriteta”… Žirijem je predsjedavao Jeremy Irons, pogledajte ostale nagrađene u izvještaju Jurice Pavičića.

25.02.2020. (22:30)

Bogom dan

Rubeša: Bogdanova životna uloga u ‘Ocu’ Srdana Golubovića

“Film je sjajan dok se Golubovićev junak nalazi sam na cesti” – piše filmski kritičar Novog lista s Berlinalea gdje je u programu Panorama pogledao ‘Oca’ Srdana Golubovića, gdje glavni lik igra Goran Bogdan u svojoj – “životnoj ulozi”. Film govori o ocu koji se bori protiv korumpiranog šefa socijalnog koji prima mito za “sređivanje” udomljavanja djece.

11.08.2019. (09:30)

Na Rab Film Festivalu

Novi Ozonov film: Provokativna drama koju nije uspjela zaustaviti ni sudska tužba

Novi film francuskog redatelja Françoisa Ozona “Hvala bogu” bavi se slučajem katoličkog svećenika Bernarda Preynata, koji je osuđen zbog pedofilije. Premijerno je prikazan na Berlinskom festivalu, nakon što Preynatovi odvjetnici nisu uspjeli spriječiti projekciju i dobio je Srebrnog medvjeda. Film je spretno napravljen, s neobičnim obratima, ocjenjuje Nenad Polimac u Jutarnjem.

17.02.2019. (13:30)

And the winner is

Berlinale: Zlatni medvjed filmu “Synonymes”

Film Synonymes izraelskog redatelja Nadava Lapida nagrađen je nagradom “Zlatni medvjed” za najbolji film na 69. međunarodnom filmskom festivalu u Berlinu- Berlinale. Veliku nagradu žirija dobio je film Grace a dieu o zlostavljanju maloljetnika u Katoličkoj crkvi. Manjinska bosanskohercegovačka koprodukcija, film Šavovi u režiji Miroslava Terzića i po scenariju Elme Tataragić, osvojio je nagradu “Europa Cinemas Label” za najbolji europski film u sekciji Panorama. Jutarnji, AlJazeera

16.02.2019. (20:30)

Židovnimi

Rubeša: Film ‘Sinonimi’ Nadava Lapida vrhunac je ovogodišnjeg Berlinalea

Izraelski autor koji se srami što je Izraelac snimio je biografski film ‘Sinonimi’ o tome kako se seli iz Izraela u Pariz, odbija govoriti hebrejski te sve izraelsko s čim ima veze. “Lapidov ekscentrični komad istražuje izazove okretanja nove životne stranice što će kad-tad probuditi uspavane demone iz prošlosti i otvoriti egzistencijalnu pukotinu. Krajnje tragikomični puzzle pokazuje kako ljudi postaju zatočenici vlastita identiteta i prošlosti”, komentira Dragan Rubeša za Novi list.