Zašto bismo uvijek trebali otvarati vrata automobila desnom rukom - Monitor.hr
03.10.2023. (18:00)

Ma nogom, najbolje!

Zašto bismo uvijek trebali otvarati vrata automobila desnom rukom

Ozlijeđeni biciklisti u Varaždinu i Gredi

Kako bi spriječili nesreće pri otvaranju vrata, vozači u Nizozemskoj oslanjaju se na jednostavnu praksu: nakon parkiranja otvaraju vrata “na teži način”, odnosno posežu za kvakom desnom rukom umjesto lijevom. Tako se vozač mora okrenuti i pogledati preko ramena, pa tako i provjeriti približava li se biciklist njegovu automobilu. Nizozemci od malih nogu slušaju od svojih roditelja kako se ispravno izlazi iz automobila, a ta je praksa uključena i u nizozemski vozački ispit. Nizozemski način otvaranja vrata automobila počinje se razvijati i u SAD-u, dijelom zahvaljujući i inicijatorima koji su pokrenuli internetsku stranicu dutchreach.org na kojoj objašnjavaju zašto je navika pažljivog izlaska iz automobila važna. Punkufer


Slične vijesti

18.02. (18:00)

Svijet je prebrz i prežestok

Amaksofobija – strah od boravka u automobilu

Ova fobija uključuje i sam proces vožnje, ali i vožnju u automobilu ili nekom drugom obliku prijevoza kao putnik. Etimološki, riječ dolazi od grčkog amaxos (kočija) i fobos (strašni strah). Uzroci ovih fobija mogu biti proživljena prometna nesreća, ali i neodređeni strah od vožnje ili putovanja. Simptomi koje osoba s amaksofobijom ima su znojenje, vrtoglavica, nelagoda u želucu, stezanje u prsima, ubrzani rad srca, nagon za plačem ili vriskom, napetost mišića i panika, koje prate negativne misli, briga, nesigurnost, strah i iščekivanje opasnosti. Revija HAK

01.02. (14:00)

Nije to popust za Black Friday

Vraćanje kilometraže na vozilima: Manipulira se s čak 3,5 posto prodanih vozila, rijetki se kažnjavaju

Unatoč prijetnji zatvora do osam godina, muljatori s kilometrima i dalje često pobjegnu oštrim kaznama u Hrvatskoj, gdje se vraćanje kilometraže tretira kao kazneno djelo prevare. No, zakoni nisu jednako rigorozni u svim državama. Francuska ima najveću kaznu od 300.000 eura, dok se u Srbiji i Mađarskoj muljatorima prijeti zatvorom do jedne godine. U Poljskoj, prevaranti mogu dobiti kaznu zatvora do pet godina, u Češkoj, Litvi i Francuskoj dvije godine, Španjolskoj 3,5 godine, Italiji tri godine, a u Njemačkoj jednu. Međutim, to su maksimalne kazne koje obično nitko ne dobije. Stručnjaci ističu važnost stvaranja jedinstvene zakonodavne prakse kako bi se smanjila stopa prevara s kilometražom. Istraživanje tvrtke. (carVertical, Jutarnji)

28.01. (15:00)

Sakupljači stare krame

U Hrvatskoj se godišnje skupi oko 39 tisuća tona otpada od automobila, za predaju jednog možete dobiti do 130 eura

Od cijele količine otpada u potpunosti je obrađena, te 26.500 tona otpadnih guma od čega je oporabljeno 23.000 tona, Hrvatska je ispunila, pa i premašila ciljeve propisane EU direktivama i Zakonom o gospodarenju otpadom. Stopa ponovne uporabe i oporabe otpadnih vozila iznosila je oko 97 posto, a cilj je bio 95, odnosno 85 posto za ponovne uporabe i recikliranje. Od 2007. godine od kada je uspostavljen sustav koji organiziraju prikupljeno oko 500 tisuća otpadnih vozila. Za stari neispravni automobil koji sadrži osnovne dijelove dobit će naknadu od 13 centi po kilogramu. Nešto manje, sedam centi po kilogramu, dobit će oni koji predaju necjelovito vozilo. Iz Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost poručuju kako stoga nema potrebe da stari automobili završavaju u prirodi ili godinama trunu po dvorištima jer se sve može riješiti jednim telefonskim pozivom. Index

25.01. (16:33)

Tesla za 2023. godinu bilježi pad profita od 23 posto

19.01. (21:00)

A još jeftinije biciklom ili pješice

Vožnja električnim automobilom jeftinija od benzinaca i dizelaša u mnogim državama, ali ne i u Hrvatskoj

Dakle, u Njemačkoj kilometar s električnim automobilom košta 43 centa, dok s motorom s unutarnjim sagorijevanjem u prosjeku košta 44 centa. U obzir se uzimaju nabavna cijena, troškovi energije i porezi. Troškovi održavanja i popravaka također su obično niži. U Italiji, Španjolskoj i Švedskoj s električnim automobilom također se može uštedjeti oko 1 cent po kilometru. Najveću prednost električni automobili imaju u Belgiji i Austriji s po 5 centi po kilometru. Rezultati studije nisu svugdje u Europi tako pozitivni za električne automobile.U Hrvatskoj je omjer 46 centi prema 41 centu, u korist motora s unutarnjim sagorijevanjem. Auti na baterije skuplja su varijanta i u Mađarskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj, Češkoj… Revija HAK

13.01. (14:00)

Pimp my ride

Domaća tvrtka restaurira stare automobile i u njih ugrađuje inteligentni hardver

Tehnološka tvrtka Bmmpr, koja izrađuje inteligentni hardver, a koja se pojavila na CES-u sa svojim poznatim automobilom budućnosti nazvanim Lightning – upravo se time bavi. Taj automobil budućnosti je, u biti, potpuno restaurirani Mustang Fastback iz 1967. Automobil u Soul Red boji s trkaćim prugama reagira na vozača na temelju blizine. Lightning oživi kada mu se vozač približi, a zaspi kada se vozač udalji, a čak i kada Lightning “spava”, automobil će cijelo vrijeme pratiti promjene, spreman dočekati svog vozača po povratku, a sve zahvaljujući elektroničkom uređaju Bmmpr x Cars, koji se lako postavlja i s kojim svaki automobil može postati pametan. Bmmpr × Cars nadzire vibracije, nagib i promjene tlaka kako bi otkrio, na primjer, krađu katalizatora i kotača te provale kroz razbijene prozore. Senzori unutar hardvera hvataju te signale i odmah šalju telefonska upozorenja vlasniku putem mobilne aplikacije Bmmpr: Next. (Index)

11.01. (13:00)

Auto je siguran, nismo sigurni za vozača

Novi automobili moraju imati naprednije sustave sigurnosti i ‘crnu kutiju’

Opskrba se stabilizirala, ali cijene automobila neće se vratiti na prethodne razine. Nova europska pravila, aktivna od srpnja, zahtijevaju ugradnju naprednih tehnologija i inovativnih sustava, čineći vozila čišćima i sigurnijima. Od srpnja, novi automobili moraju imati sustave poput inteligentnog tempomata, pomoći pri kretanju unatrag, upozorenja na pozornost u slučaju pospanosti vozača, sustava automatskog kočenja, sustava za zadržavanje u voznom traku. Od srpnja više neće biti moguće kupiti novi automobil bez tih sustava. Crne kutije postaju obvezne, olakšavajući istražiteljima nesreća utvrđivanje uzroka. Trend prema autonomnim vozilima jača, uz težnju da se osobama smanjene pokretljivosti omogući veća mobilnost. Očekuje se snažan priljev električnih automobila iz Kine, a pogonski sustavi na bazi vodika vraćaju se u fokus, iako su i dalje skupi, a infrastruktura punionica vodika nije široko rasprostranjena. (N1)

07.01. (20:00)

Konačno olakšano bočno parkiranje

Hyundaijeva inovacija: Sve smo bliže kotačima koji se zakreću za 90 stupnjeva

Za sada je potvrđeno samo postojanje e-Cornera, sustava koji, premda smo ga već vidjeli u prošlosti, upućuje na to da je Hyundai pronašao način da ga definitivno uvede u serijsko vozilo. Ovaj sustav omogućuje rotiranje sva četiri kotača pod kutom do 90 stupnjeva, osiguravajući odličnu okretnost u bilo kojem smjeru. Problemi s bočnim parkiranjem mogli bi se riješiti ako ovaj sustav postane dio naših života. Hyundai je već eksperimentirao s ovim sustavom, a sad je očigledno bliže proizvodnji, što je posebno olakšano s električnim motorima… Revija HAK

05.01. (17:00)

Ima se, može se

Hrvati su prošle godine obarali rekorde u kupovini novih vozila, najpopularnija Škoda i Renault

S ukupno 56.697 prodanih putničkih automobila, ostvaren je porast od zavidnih 28,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Škoda se ističe kao lider. Na drugom mjestu je Volkswagen dok se Renault smjestio na treće mjesto. Renault Clio je odnio titulu najprodavanijeg modela, dok je Škoda Octavia zauzela drugo mjesto. Hrvati su lani najviše posezali za vozilima na benzin, čak 50,5 posto od ukupne prodaje, dok su hibridi i dalje privlačni s 24,7 posto. (Poslovni) A na pozornici globalne autoindustrije, 2024. godina donosi kraj za neke automobile. Među njima se ističe Ford Fiesta, europski favorit među kupcima s plićim džepom. Dok se spekulira o mogućem povratku u obliku električnog modela, njezino nestajanje ostavlja prazninu u svijetu gradskih automobila. Audi R8 također odlazi s tržišta, ali najavljuje se električni nasljednik. Poznati Audi TT također će biti prošlost, dok će Ferrari Portofino M ustupiti mjesto novom Rome Spideru. Chrysler 300, nakon 18 godina, također se povlači iz proizvodnje, dok Kia, prema neslužbenim informacijama, zaustavlja proizvodnju limuzine Stinger. (RevijaHAK)