Zašto proizvođači automobila ne izrađuju vozila od nehrđajućeg čelika - Monitor.hr
10.02. (18:00)

A i da limari ne ostanu bez posla

Zašto proizvođači automobila ne izrađuju vozila od nehrđajućeg čelika

Dakle, nehrđajući čelik košta više od čelika koji se koristi u većini automobila jer sadrži krom i druge sastojke, poput nikla i molibdena, za kojima vlada velika potražnja te su i poprilično skupi. On zahtijeva posebne tehnike zavarivanja pa i novu liniju na kojoj će se proizvoditi. Čelik koji se koristi u većini automobila dizajniran je da se zgužva u sudaru, upija energiju i štiti putnike. Nehrđajući čelik ne gužva se tako lako, izlažući putnike većoj sili udara. S ovom legurom je teže raditi tamo gdje se traže manje savijene površine, pout branika. Vjerojatno i zato Cybertruck ima ogromne ravne plohe, kao da ga je dizajnirao pragmatični student strojarstva, a ne diplomac s neke akademije primijenjene umjetnosti. Revija HAK


Slične vijesti

Prekjučer (22:00)

Rudari, odmorite malo

Umjesto litija – sol: Novo ozbiljno rješenje za baterije za električna vozila

Rudarenje je skupo, a s njim povezane tehnologije koje nipošto ne bismo mogli nazvati ekološkima nisu dobre za imidž električnih vozila. Čini se da proizvođači automobila sve više traže izlaz u baterijama na bazi soli ili natrija. Očekuje se da bi baterija na bazi natrija mogla preuzeti veliki dio tržišta te da bi do 2035. ova sirovina mogla zamijeniti oko 272.000 tona litija. Predviđa se da će te godine činiti oko 7 posto ukupnog tržišta. Ako se pojave dugotrajne nestašice litija, promjena bi mogla biti daleko agresivnija pa bi se i ove brojke mogle promijeniti. Privlačnost natrija proizlazi iz njegove zastupljenosti u kamenoj soli i salamuri diljem svijeta, ali su dosad bile upitne performanse baterija na bazi natrija. Revija HAK

Prekjučer (13:00)

Za one rastresene

Prednja svjetla projicirat će i prometne znakove ispred automobila

Nova tehnologija, koju je razvio Hyundai Mobis, ima cilj postaviti znakove točno ispred vozača kada vozi noću, uz pomoć vlastitih prednjih svjetala automobila, slično head-up zaslonu, koji projicira podatke na vjetrobransko staklo. Tehnologija koristi prednja svjetla za projiciranje znakova na cestu ispred vozača. Cilj je smanjiti prometne nesreće noću tako što će vozači biti svjesniji prometne signalizacije i uvjeta u vožnji, nadolazećih pješečkih prijelaza ili radova na cesti. Revija HAK

02.06. (18:00)

Zabranjeno za stare auspuhe

Zone niske emisije, poput londonskog Uleza, funkcioniraju

Zone čistog zraka ili zone niske emisije uvode se u više gradova i osmišljene su kako bi se ubrzalo postizanje zakonskih ograničenja u onečišćenju zraka te smanjilo zdravstveno opterećenje zbog udisanja lošeg zraka. Tamo postoje ograničenja za vozila koja najviše zagađuju, a to su stara vozila, posebice ona s dizelskim motorima. Zone dokazano funkcioniraju, još 2010. zdravstvene koristi od manjeg onečišćenja zraka u zonama u 25 njemačkih gradova procijenjene su na između 760 milijuna eura i 2,6 milijardi eura. U središtu Londona je Zona ultra niske emisije ili Ulez uvedena 2017. godine te je do listopada 2022. smanjila emisiju dušikovog dioksida iz prometa za 46%, dok je u cijelom Londonu smanjen za 21%. Revija HAK

01.06. (16:00)

Alo Mad Max, kako brat? Vozi li se šta zadnje vrijeme?

Vozilo za apokalipsu

Super Truck, temeljen na Ramu 1500, ima Hellcat V8 motor od 6,2 litre, opremljen kompresorom, koji razvija 850 KS uz stalni pogon na sva četiri kotača. Ovaj pick-up dugačak je 609 cm pa biste se s njim, na primjer, teško probijali zagrebačkim ili splitskim ulicama, ali za Ameriku je to – no problem. Neovisni ovjes i blokade diferencijala omogućuju vožnju preko najtežih podloga. Ovo čudovište ima i vanjski premaz od epoksi smole pa će lakše podnijeti sve sitne ogrebotine. Premda izgleda grubo, vozilo iznutra omogućuje maksimalan komfor, s puno prostora, vrhunskim hi-fijem… Na upravljaču je, umjesto Ramova logotipa, postavljen stilizirani znak nuklearne eksplozije, odnosno marke Apocalypse Manufacturing. Samo nam još to treba. Revija HAK

01.06. (12:05)

Električni automobili ipak nisu tiši od dizelaša i benzinaca

01.06. (09:00)

Pa se ti vozi

Poskupilo osnovno osiguranje za automobile, ali i kasko

Poskupjelo je od 15 posto do 30 posto zbog povećane inflacije unutar zadnjih godinu dana. Dakle, to ćete osjetiti ove godine odmah na polici ili autoobveznog ili kasko osiguranja. To sve se događa zato što, kada se dogodi šteta, onda popravak, cijena rada, nabava dijelova i servisi koštaju drastično više nego što se sad povećala vaša cijena auto osiguranja. U praksi to znači kako će oni koji su osnovno osiguranje dosad plaćali 200 eura, istu će policu od ove godine plaćati oko 250 eura. Dnevnik Nove TV

23.05. (12:00)

Pazi, snima se!

Kako će točno funkcionirati crne kutije koje idu u sve nove automobile

Crna kutija se već desetljećima ugrađuje u zrakoplove, a od 7. srpnja 2024. takva će kontrolna kutija biti obavezna i u svim novim automobilima. Sustav trajno bilježi podatke o vozilu, ali ih pohranjuje samo kada se prijeđe određeni prag aktivacije. Snimke su vrlo kratke: 5 sekundi prije i 300 milisekundi nakon nesreće. Nekoliko čimbenika može potaknuti snimanje. EDR je obično dio upravljačkog modula zračnog jastuka, s obzirom na to da ionako prenosi informacije senzora ubrzanja. Podaci se pohranjuju samo lokalno u vozilu, dakle ne smiju biti dostupni putem online veze. Podaci koji se pohranjuju su brzina vožnje, položaj papučice gasa, broj okretaja motora, aktivnost ABS-a i kontrole stabilnosti, kao i kut upravljanja. Revija HAK

16.05. (13:47)

Izbjegavajte vodu dublju od 10 cm s vašim automobilom, moguća velika oštećenja

13.05. (00:00)

Da se mene pita, ja bih proterao autobus ovuda

Britanci također strahuju za mostove: Električna vozila su preteška

Sve više električnih vozila nalazi se na cestama Velike Britanije, a proizvođači povećavaju proizvodnju i razvijaju automobile s većim baterijama kako bi poboljšali domet i ukupnu praktičnost. S druge strane, raste ukupna masa vozila, a infrastruktura je stara i pitanje je može li podržaviti nova opterećenja. Stare strukture mogu biti u opasnosti od urušavanja zbog povećane mase novih automobila. Električna vozila puno su teža od današnjih uobičajenih benzinskih ili dizelskih automobila, a sigurno su glomaznija od modela koji su bili na cestama prije pedeset i šezdeset godina. Lokalna vijeća trebala bi provjeriti ograničenja težine na mostovima – kako bi se osiguralo da se neće srušiti s povećanjem broja težih električnih automobila, smatraju. Revija HAK

11.05. (10:00)

Kupi svog na vrijeme

Seat će ukinuti proizvodnju automobila

U VW obitelji svaki brend ima jasno definiranu poziciju, osim španjolskog Seata, koji je ostao izgubljen između Škode kao marke naglašene praktičnosti, Volkswagena na vratima premiuma i novopridošle Cupre, koja je preuzela ulogu glavnog sportaša. Prema najnovijem izvješću, Seat će ipak preživjeti, ali će prestati proizvoditi automobile. Umjesto njih fokusirat će se na urbanu mobilnost, a to znači da će proizvoditi skutere, mikroautomobile te različite osobne transportere. Odluka će se donijeti do 2030., pet godina prije zabrane prodaje vozila pogonjenih benzinom i dizelom Autocar, Index