Zašto proizvođači automobila ne izrađuju vozila od nehrđajućeg čelika - Monitor.hr
10.02.2023. (18:00)

A i da limari ne ostanu bez posla

Zašto proizvođači automobila ne izrađuju vozila od nehrđajućeg čelika

Dakle, nehrđajući čelik košta više od čelika koji se koristi u većini automobila jer sadrži krom i druge sastojke, poput nikla i molibdena, za kojima vlada velika potražnja te su i poprilično skupi. On zahtijeva posebne tehnike zavarivanja pa i novu liniju na kojoj će se proizvoditi. Čelik koji se koristi u većini automobila dizajniran je da se zgužva u sudaru, upija energiju i štiti putnike. Nehrđajući čelik ne gužva se tako lako, izlažući putnike većoj sili udara. S ovom legurom je teže raditi tamo gdje se traže manje savijene površine, pout branika. Vjerojatno i zato Cybertruck ima ogromne ravne plohe, kao da ga je dizajnirao pragmatični student strojarstva, a ne diplomac s neke akademije primijenjene umjetnosti. Revija HAK


Slične vijesti

Danas (10:00)

Samo bez panike

Istrošila vam se baterija na ključu od auta i ne možete ući? Proizvođači automobila su mislili i na to

@master_driver666 Follow me and learn more about cars.#driving #skills #tips #knowledge #fpy ♬ 原聲 – Master driver


U nedavnom videu na platformi, može se vidjeti kako se muči da otvori vrata svog automobila svojim elektroničkim ključevima. Ali, kad shvati da nikako ne uspijeva, pronalazi mali otvor ispod i otvara ga svojim ključem, što vam omogućuje da ručno uđete u auto. N1

06.06. (23:00)

Lijepi i nabrijani

Koenigsegg Jesko Absolut – automobil švedskog proizvođača najbrži je na svijetu, Rimac Nevera na petom mjestu

Prema popisu 10 najbržih koji je objavio portal Carwow (a prenosi Forbes):

  • Koenigsegg Jesko Absolut – 500 kmh u teoriji
  • Bugatti Chiron Supersport 300+ – 489 kmh
  • SSC Tuatara – 475 kmh
  • Hennessey Venom F5 – 438 kmh (za sada)
  • Rimac Nevera – 412 kmh
  • McLaren Speedtail – 402 kmh
  • Koeningsegg Regera – 402 kmh
  • Aston Martin Valkyrie – 402 kmh
  • Pagani Huayra – 383 kmh
  • Lamborghini Revuelto – 349 mph
06.06. (01:00)

Tajne starog rudnika

Deseci Volkswagenovih klasika u napuštenom švicarskom rudniku: Tko ih je tamo odložio…

U bivšem rudniku u Švicarskoj otkriveno je četrdesetak Volkswagenovih Golfova, Buba i drugih klasika. Čini se da je vlažni rudnik već dugo napušten pa je iskorišten kao sklonište za automobile. Većina automobila datira iz 70-ih do 90-ih. Gotovo svi automobili su prašnjavi, više ili manje zahrđali, s nedostatkom dijelova. Sudeći po pljesnivoj unutrašnjosti, rudnik je prilično vlažna garaža. Nije sigurno kako su tamo dospjeli. Navodni vlasnik ima muzej starih VW vozila pa nije imao mjesta za sve tamo ili ih je koristio za dijelove… Revija HAK

04.06. (18:00)

Auto koji žari i pali.... doslovno

BMW Flamethrower: Znate li da su neki automobili doista bili opremljeni bacačem plamena?

Južnoafrički izumitelj Charl Fourie predstavio je 1998. godine Blaster, uređaj za samoobranu dizajniran za borbu protiv golemog vala nasilja, otmica i krađa automobila koje je Johannesburg, najveći južnoafrički grad, tada doživljavao. Blaster, također poznat kao BMW Flamethrower, bio je bacač plamena, pričvršćen na bočne stranice automobila. Pokretani spremnikom ukapljenog naftnog plina (LPG) u prtljažniku, aktivirali su se kombinacijom prekidača i gumba u blizini papučice gasa i bili su sposobni izbaciti plamen do dva metra visine.S

Blaster nije bio tvornička opcija niti ga je BMW direktno plasirao na tržište. Legalnost Blastera u Južnoj Africi nije bila upitna, budući da je bila potkrijepljena zakonima o samoobrani te zemlje, koji su dopuštali njegovu upotrebu pod određenim opravdanim okolnostima. Međutim, zbog visoke cijene i nije zaživio. Revija HAK

04.06. (10:00)

Superteška kategorija

Cadillac Escalade težak je gotovo 3 i pol tone, iza njega Mercedes Maybach za pola tone manje

Slijedi ga Ineos Grenadier s 3002 kg. Sva su tri vozila rijetka, ali ako podvučete crtu na dvije i pol tone, tu su brojni automobili iz SUV segmenta, terenskih vozila i segmenta luksuznih limuzina. KBA navodi samo dva modela s manje od 1000 kg: Mitsubishi Mirage s 954 kg i Suzuki Ignis s 971 kg. Zašto su novi automobili sve teži? S jedne strane, posebno mali automobili su manje privlačni za proizvođače jer obično ostvaruju niže marže. Sukladno tome, ponuda je pala. S druge strane, SUV i terenska vozila, koja su zbog svog dizajna obično teža, doživljavaju procvat. Kvalitetnije značajke sigurnosti i udobnosti pridonose razvoju. Također, sve više hibrida i električnih automobila povećava prosječnu masu. Velike baterije električnih automobila ili dodatni elektromotor i manje baterije hibrida doprinose rastu mase. Revija HAK

18.05. (10:00)

Oni su se već prilagodili

Budućnost autoindustrije leži u održivosti – od korištenja recikliranih materijala do čiste energije

Imajući to sve na umu, očito je da globalni proizvođači automobila sve više teže povećanju cirkularnosti kako bi smanjili otpad i emisije, a sve kako bi se prilagodili niskougljičnoj budućnosti koja nam je praktički već pred vratima. U automobilskoj industriji, cirkularnost ne znači samo recikliranje dijelova iz otpadnih vozila, već i pridržavanje principa cirkularnog dizajna koji uključuje smanjenje potrebe za novim materijalima i povećanje potencijala za ponovnu upotrebu.

Iako to više danas ne predstavlja toliki problem, cijela autoindustrija je prije koju godinu bila pogođena s izazovima poput nedostatka poluvodiča koji su direktno utjecali na prodaju automobila. To je potaknulo proizvođače na razvijanje alternativnih strategija opskrbe, uključujući, među ostalom, i recikliranje, ponovnu upotrebu i remontiranje komponenata. Cirkularnost u tom smislu nije više bila samo svojevrsno mjerilo za smanjenje otpada i emisija, već i prilika za inovacije te rješavanje nenadanih izazova u poslovanju. Autonet

17.05. (16:00)

I lakše se diše

Znanstvenici tvrde: Manje starih dizelaša u prometu – manje obolijevanja od astme

Djeci čije su majke tijekom trudnoće živjele ekološkoj zoni, odnosno u zoni u kojoj je bio zabranjen promet starijih dizelskih vozila, i koja su tamo boravila najmanje do svog prvog rođendana propisano je 13 posto manje lijekova za astmu u prvih pet godina života. Ovo je rezultat studije objavljene u stručnom časopisu Economic Policy, koja se temelji na anonimnim podacima pacijenata iz udruge zdravstvenog osiguranja AOK. Kako dob djece raste, korist se postupno povećava, te se pozitivan učinak može očekivati tijekom cijelog života. Već je iz prijašnjih istraživanja bilo poznato da zrak u ekološkim zonama sadrži oko pet posto manje fine prašine. Sitne čestice, koje mogu nastati primjerice iz dušikovih oksida, prodiru duboko u dišne putove i druge krvne žile. Revija HAK

07.05. (15:00)

Kad auto popije više od tebe

Francuska se mijenja: Sve više automobila vozi na alkohol

U posljednjih nekoliko godina događaju se ogromne promjene u Francuskoj, sve je više konverzija vozila na etanol, posebno vrsu alkohola/goriva koja se sastoji od 85 posto bioetnola i samo 15% benzina, a posebno je popularna u Brazilu i Južnoj Americi. Razlog, cijena, naravno. Cijena goriva je oko 90 centi po litri, što je pedeset posto niže od cijene klasičnog eurosupera. Pritom je moguće smanjiti emisije CO2 za 50%, a emisije finih čestica za 90%. Vozila na bietanol troše do 25% više goriva. Za 13.000 prijeđenih kilometara uštedi se 592 eura, podaci su Nacionalne unije proizvođača alkohola. Etanol se proizvodi od kukuruza, šećerne trske i šećerne repe te je dosta agresivan i u ovako velikim mješavinama ne možete ga korisiti u vašim automobilima, budući da je vozilo potrebno prilagoditi. Revija HAK

01.05. (09:00)

Čitati sva slova ugovora ili voziti striktno po propisima

Neki proizvođači automobila osiguravajućim kućama otkrivaju kako vozite, neki zbog toga plaćaju skuplje osiguranje

Jedan se vozač nemalo iznenadio kada je saznao razlog poskupljenja osiguranja za automobil. Iako nije imao problema s policijom niti je prekršajno prijavljivan, osiguravajuća tvrtka imala je podatke o njegovom načinu vožnje, odnosno dokaze da je kršio prometna pravila. Osiguranje je obično skuplje ako je vozač imao prometnu nesreću ili je kažnjen zbog prebrze vožnje, no automobili koje je proizveo General Motors u sebi bilježe vaše navike u vožnji bez obzira uhvatila vas policija ili ne. Vozač je zatražio i dobio izvješće potrošača i otkrio da je GM pratio njegova 640 putovanja u šest mjeseci. Izvješće nije prikazivalo lokacije, ali druge informacije uključivale su datume, udaljenosti, vrijeme početka i završetka te svaki put kad je vozač ubrzao, naglo zakočio ili naglo ubrzao. To ukazuje kako je navedena tvrtka slala informacije osiguravajućoj tvrtci. To rade i drugi proizvođači poput Kie, Hyundaija i Honde, a iako je osiguravajućim tvrtkama potrebna vaša suglasnost, ona ju dobije prilikom potpisa na ugovor o osiguranju, odnosno “opće odredbe i uvjete” (terms and conditions). Finance Yahoo